Obowi±zkowy ZUS i kary.

Data: 2014-03-20 16:58:56
Autor: kogutek444
Obowi±zkowy ZUS i kary.
Nasz³o mnie dzisiaj i sprawdzam jakie mog± byæ kary
za nie zg³oszenie przez osobê prowadz±c± DG do obowi±zkowych ubezpieczeñ Mo¿e ¼le szukam ale nigdzie nie widzê ¿e np. do 5lat albo (i) kara
grzywny. Je¶li by ¿adnej kary nie by³o to co
to za ubezpieczenie obowi±zkowe?

Data: 2014-03-21 20:14:14
Autor: Gotfryd Smolik news
Obowi±zkowy ZUS i kary.
On Thu, 20 Mar 2014, kogutek444@gmail.com wrote:

Nasz³o mnie dzisiaj i sprawdzam jakie mog± byæ kary
za nie zg³oszenie przez osobê prowadz±c± DG do
obowi±zkowych ubezpieczeñ Mo¿e ¼le szukam

  No.
  Pic w tym, ¿e sk³adki nale¿± siê "z tytu³u", a nie z okazji zg³oszenia,
wiêc pytaniem jest, czy bonus przys³uguj±cy w sk³adkach po wykryciu
niezg³oszenia zaliczasz do "op³aty za niezg³oszenie", czy uwa¿asz,
¿e to ju¿ zupe³nie inna sprawa? ;)

  Art.53 § 30 oraz 30a tu:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,216,,,ustawa-z-dnia-10091999-r-kodeks-karny-skarbowy.html
....oraz art.24 z kompletem haków (na pocz±tek 100% "dop³aty", pewnie co¶
jeszcze siê znajdzie z listy z Ordynacji z art.31 acz nie sprawdza³em).

ale
nigdzie nie widzê ¿e np. do 5lat albo (i) kara
grzywny. Je¶li by ¿adnej kary nie by³o to co
to za ubezpieczenie obowi±zkowe?

  Bo najskuteczniej dzia³a nie kara jako taka, a nieop³acalno¶æ.
  Taka nieop³acalno¶æ potocznie te¿ okre¶lana bywa "kar±", popatrz
na przyk³ad na op³atê specjaln± za jazdê bez biletu ¶rodkami
komunikacji publicznej.

  Dlatego mam za z³e "ogólnie przyjêtej" konstrukcji prawa karnego,
¿e skupia siê na ukaraniu sprawcy, a nie "sp³aceniu szkód
w wysoko¶ci nieop³acalnej" (statystycznie, tak, aby wszystkim
poszkodowanym op³aca³o siê ponie¶æ szkodê :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-22 11:48:49
Autor: kogutek444
Obowi±zkowy ZUS i kary.
W dniu pi±tek, 21 marca 2014 20:14:14 UTC+1 u¿ytkownik Gotfryd Smolik news napisa³:
> [...]

w wysoko¶ci nieop³acalnej" (statystycznie, tak, aby wszystkim

poszkodowanym op³aca³o siê ponie¶æ szkodê :P)

Niby tak. Moja chêæ zdoktoryzowania siê z kar i ZUSu zwi±zana by³a z jednym opisem jaki znalaz³em w necie. Zus upomnia³ siê o sk³adki jakich kto¶ nie zap³aci³ do 2004 roku. Czyli pod sam koniec przedawnienia. Ten kto¶ od 2004 nie prowadzi dzia³alno¶ci. A ZUS chce ¿eby przedstawi³ dokumenty zwi±zane z dzia³alno¶ci±. I to wszystkie. £±cznie ze zg³oszeniem do ubezpieczenia. Z opisu wynika³o ¿e zg³osi³ albo nie zg³osi³ z 15 lat temu. Nie znalaz³em ¿adnych przepisów nakazuj±cych trzymanie tak d³ugo w³asnych dokumentów. Nawet jak by by³a jaka¶ kara za nie zg³oszenie to dawno siê sprawa przedawni³a. ¦cign±æ go jedynie mog± za dwa lata 2003 i 2004. Ale te¿ z tego mo¿e wybrn±æ jak wyst±pi o umorzenie. Do 2015 jest abolicja. To po co ZUS go straszy?

Data: 2015-03-22 21:54:11
Autor: Poldek
ObowiÄ…zkowy ZUS i kary.
kogutek444@gmail.com wrote:

[...]