Obraz partycji dysku

Data: 2009-06-16 02:15:16
Autor: newsy_gazeta
Obraz partycji dysku
Adax pisze:
Witam! Ostatnio dysk jakoś dziwnie mi dźwięczy, więc tym bardziej ważne są dla mnie backupy i pytanie: kożystam z Acronisa i czy zgrana partycja systemowa dysku 120 GB, spokojnie może być wgrana na nowy dysk np. 250 GB. Czy to jest dowolność, czy jednak są jakieś ograniczenia?

A może prościej, no może nie prościej, ale napewno skutecznie, dowolne livecd z linuxem i narzędzie dd?
Wcale mastahem nie trzeba być od Linuxa, ja akurat sobie spisałem z posta Radosława Sokoła linijkę, odpowiednie hdx/sdx pozmieniałem i śmiga już na kolejnym komputerze. Tak samo jak w Twoim przypadku zawsze dotyczyło to zgrywania SATA -> SATA.

Co do "literek", uruchamiasz: fdisk -l i masz wszystko jak na dłoni. Nigdy nie musiałem poprawiać nic z bootowaniem, jakąś tablicą partycji, czymkolwiek.. (różne systemy, zawsze dyski SATA, no i zawsze na większe).

Ja używam składni:

dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512

gdzie: dd, narzędzie
if - źródło (sda to pierwszy dysk SATA/SCSI)
of - miejsce docelowe (-- //-- )
bs - tu pewnosci nie mam, bodajże wielkość klastra.. było podane, to wpisuję, ale przy różnych wartościach zawsze działało :)

można dodać count = liczba sektorów (?), ale jeśli pierwszy dysk jest mniejszy, "zgra" go po prostu do końca

Proszę o nie krytykowanie błędów opisu, nie znam się na linux'ie aż tak.. jedynie traktuję go użytecznie i powyższy sposób działał kilkadziesiąt razy na różnych komputerach.

Obraz partycji dysku