Obraz partycji karty CF (@USB)

Data: 2010-11-04 18:59:59
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Obraz partycji karty CF (@USB)
Mam kartę CF (PQI 256MB), z założoną jedną partycją (mini dystrybucja linuxa).

Potrzebuje zrobic obraz tej karty i przenieść na o wiele większy nośnik (CF 4GB).
Jeśli ta partycja będzie się chciała rozciągnąć na całą kartę - chciałbym ją zmniejszyć (do 256MB), a na reszcie założyć inną.
Jeśli nie będzie się chciała rozciągać - na reszcie chciałbym po prsotu założyć inną partycję.

Tylko... czym to zrobić?
Acronis nie potrafi (nie widzi CF wpiętej w czytnik USB), Ghosta nie mam, Partition Magic podobno też nie potrafi.

Kiedyś używałem Ghosta, ale karta była wpięta w IDE i widziana jako dysk - teraz nie mam Ghosta i ani myślę rozbierać kompa, czepiać flopa (na Ghosta) i szukać adaptera IDE -- > CF.

Jest jakiś soft, któym zrobię kopię partycji (partycji! nie całej karty - bo to bez problemu), a później przywrócę i nią zamieszam?

Wiem, że pytanie jest mało hardware'owe, ale nie mam pomysłu jaka inna grupa mogła by pomóc.

Pozdrowienia i TIA,

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-11-04 20:37:19
Autor: Tomasz Jasiñski
Obraz partycji karty CF (@USB)
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 04 Nov 2010 18:59:59 +0100  dosz³a do mnie wiadomo¶æ  <iausb1$36k$1@news.onet.pl>  od Adam 'Adak' Kêpiñski <adak@poczta.onet.pl>  :
Mam kartê CF (PQI 256MB), z za³o¿on± jedn± partycj± (mini dystrybucja linuxa).

Potrzebuje zrobic obraz tej karty i przenie¶æ na o wiele wiêkszy no¶nik (CF 4GB).
Je¶li ta partycja bêdzie siê chcia³a rozci±gn±æ na ca³± kartê - chcia³bym j± zmniejszyæ (do 256MB), a na reszcie za³o¿yæ inn±.
Je¶li nie bêdzie siê chcia³a rozci±gaæ - na reszcie chcia³bym po prsotu za³o¿yæ inn± partycjê.

Tylko... czym to zrobiæ?

W DMDE dasz radê wyklikaæ. --
Gdyby siê wysadzi³o ich planety, zburzy³o miasta,
spali³o ksiêgi, a ich samych wyt³uk³o do nogi,
mo¿e uda³oby siê ocaliæ naukê mi³o¶ci bli¼niego. SL.

Data: 2010-11-04 21:34:44
Autor: marfi
Obraz partycji karty CF (@USB)
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iausb1$36k$1news.onet.pl...

Tylko... czym to zrobić?

  CoÅ› podobnego robiÅ‚em za pomocÄ… Image for Windows ( http://www.terabyteunlimited.com/index.htm ) jednak ze wzglÄ™du na to, że karta CF zawieraÅ‚a kilka partycji używaÅ‚em dodatkowo filtra cfadisk.sys.

--
marfi

Data: 2010-11-05 00:32:09
Autor: VSS
Obraz partycji karty CF (@USB)
soft poszedł na majla 130kb, jak nie dojdzie daj znać. wypakuj, masz dwa pliki, jeden tworzy obraz, drugi nagrywa na karte, może pomoże.
--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-11-05 15:43:02
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Obraz partycji karty CF (@USB)
Dnia 2010-11-04, o godz. 18:59:59
Adam 'Adak' Kêpiñski <adak@poczta.onet.pl> napisa³(a):

[...]

Acronis nie potrafi (nie widzi CF wpiêtej w czytnik USB), Ghosta nie mam, Partition Magic podobno te¿ nie potrafi.

Kiedy¶ u¿ywa³em Ghosta, ale karta by³a wpiêta w IDE i widziana jako
dysk - teraz nie mam Ghosta i ani my¶lê rozbieraæ kompa, czepiaæ flopa (na Ghosta) i szukaæ adaptera IDE -- > CF.

Jest jaki¶ soft, któym zrobiê kopiê partycji (partycji! nie ca³ej
karty - bo to bez problemu), a pó¼niej przywrócê i ni± zamieszam?

Do kopiowania dysków i partycji Clonezilla: http://clonezilla.org/
Radzi sobie z dyskami podpiêtymi via USB czy Fireware oraz z kartami SD
wiêc z CF-ami te¿ powinna. Za¶ do mieszania rozmiarami partycji
GParted: http://gparted.sourceforge.net/ Oba narzêdzia darmowe do
¶ci±gniêcia jako bootowalne obrazy p³ytek.

Zdrówko

Data: 2010-11-21 14:06:03
Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Obraz partycji karty CF (@USB)
[...]

Rewelacja - zupelnie jak Ghost i Partition Magic.

Serdeczne podziêkowania :-)

--
Adam 'Adak' Kêpiñski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, mo¿e byæ tylko mniejsze z³o"

Obraz partycji karty CF (@USB)