Obraz partycji karty CF (@USB)

Data: 2010-11-05 15:43:02
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Obraz partycji karty CF (@USB)
Dnia 2010-11-04, o godz. 18:59:59
Adam 'Adak' Kępiński <adak@poczta.onet.pl> napisał(a):

Mam kartę CF (PQI 256MB), z założoną jedną partycją (mini dystrybucja linuxa).

Potrzebuje zrobic obraz tej karty i przenieść na o wiele większy
nośnik (CF 4GB).
Jeśli ta partycja będzie się chciała rozciągnąć na całą kartę - chciałbym ją zmniejszyć (do 256MB), a na reszcie założyć inną.
Jeśli nie będzie się chciała rozciągać - na reszcie chciałbym po
prsotu założyć inną partycję.

Tylko... czym to zrobić?
Acronis nie potrafi (nie widzi CF wpiętej w czytnik USB), Ghosta nie mam, Partition Magic podobno też nie potrafi.

Kiedyś używałem Ghosta, ale karta była wpięta w IDE i widziana jako
dysk - teraz nie mam Ghosta i ani myślę rozbierać kompa, czepiać flopa (na Ghosta) i szukać adaptera IDE -- > CF.

Jest jakiś soft, któym zrobię kopię partycji (partycji! nie całej
karty - bo to bez problemu), a później przywrócę i nią zamieszam?

Do kopiowania dysków i partycji Clonezilla: http://clonezilla.org/
Radzi sobie z dyskami podpiętymi via USB czy Fireware oraz z kartami SD
więc z CF-ami też powinna. Zaś do mieszania rozmiarami partycji
GParted: http://gparted.sourceforge.net/ Oba narzędzia darmowe do
ściągnięcia jako bootowalne obrazy płytek.

Zdrówko

Data: 2010-11-21 14:06:03
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Obraz partycji karty CF (@USB)
[...]

Rewelacja - zupelnie jak Ghost i Partition Magic.

Serdeczne podziękowania :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Obraz partycji karty CF (@USB)