Obrażający film na youtube

Data: 2011-09-22 01:58:35
Autor: Sherkan
Obrażający film na youtube
Witam,
Prowadzę firmę. Tworzę gry komputerowe, w które gra setki graczy w
internecie.
Kilku z graczy jawnie w grze oszukiwało, łamali regulamin i zostało
wyrzuconych z gry za oszustwa. Nie mogą pogodzić się z tym, stworzyli
filmik na youtube, w którym szkalują mnie moją grę, tak aby zniechęcić
do niej jak najwięcej obecnych graczy. Film w ciągu 10ciu dni
obejrzało ponad 70 osób i robi się coraz popularniejszy wśród obecnych
graczy.

Oto kilka fragmentów filmu:
"Jeśli jesteś kapusiem dupowlazem, cwelem i nie masz co robić z
pieniędzmi, to ta gra powinna ci pasować".
"Pozdrowienia dla debilnych adminów i ich dupowchodków."

Jednym słowem obrażają mnie, administrację gry, chcą zrobić wszystko
żeby teraz zniszczyć ten projekt. Zgłosiłem ten film jako naruszenie
zasad do youtube ale juz drugi tydzien nie ma reakcji.
Napisałem do osoby, która umiesciła ten film w youtube, że jak do
10ciu dni nie usunie go z youtube to zgłosze to na policję. Uzytkownik
ten usunal film, jednak w ten sam dzien ktos inny założył konto we
Francji i umiescil go ponownie. Podejrzewam ze to tej osoby kolega,
zeby bezkarnie istniał w sieci.

Ta osoba odpisala mi mejla, ze usunal film. Umiescil go tylko zyczenie
klienta, zeby mu pokazac efekt co zrobił (było to zlecenie płatne),
ale widzi ze klient juz umiescil go w sieci ponownie.

Czy moge takie cos zgłosić na policję za obrazanie w srodkach masowego
przekazu? Pytanie tez czy policja sie tym zajmie czy za tydzien
dostane list polecony "w związku z niewykryciem sprawców....".

Są komórki do walki z przestępczością internetową przeciez, którymi
policja się chwali... Mysle ze po adresie IP, mozna namierzyc osobę
tworzącą film a po nitce można by dojsc do osoby, ktora obecnie
zamiesciła ten film.

Data: 2011-09-22 04:20:13
Autor: witek
Obrażający film na youtube
On 9/22/2011 3:58 AM, Sherkan wrote:
Prowadzę firmę. Tworzę gry komputerowe, w które gra setki graczy w
internecie.

a gdzie mozna pograc?

Data: 2011-09-22 02:39:56
Autor: Sherkan
Obrażający film na youtube
On 22 Wrz, 11:20, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
On 9/22/2011 3:58 AM, Sherkan wrote:

> Prowadz firm . Tworz gry komputerowe, w kt re gra setki graczy w
> internecie.

a gdzie mozna pograc?

www.sguni.pl

Data: 2011-09-22 13:17:15
Autor: m4rkiz
Obrażający film na youtube
Sherkan wrote:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=tr26SnsG1ic&feature=player_detailpage#t=135s

szczerze watpie ze policja cokolwiek zrobi, jak masz duzo czasu
to mozesz probowac, ale jakos srednio widze podstawy

Data: 2011-09-22 06:08:21
Autor: Sherkan
Obrażający film na youtube
On 22 Wrz, 14:17, "m4rkiz" <m4r...@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
Sherkan wrote:
> S kom rki do walki z przest pczo ci internetow przeciez, kt rymi
> policja si chwali... Mysle ze po adresie IP, mozna namierzyc osob
> tworz c film a po nitce mo na by dojsc do osoby, ktora obecnie
> zamiesci a ten film.

http://www.youtube.com/watch?v=tr26SnsG1ic&feature=player_detailpage#...

szczerze watpie ze policja cokolwiek zrobi, jak masz duzo czasu
to mozesz probowac, ale jakos srednio widze podstawy

tak,o ten link chodzi.

Data: 2011-09-22 15:48:08
Autor: gacek
Obrażający film na youtube
On 2011-09-22 10:58, Sherkan wrote:
Witam,
Prowadzę firmę. Tworzę gry komputerowe, w które gra setki graczy w
internecie.
Kilku z graczy jawnie w grze oszukiwało, łamali regulamin i zostało
wyrzuconych z gry za oszustwa.

A nie możecie poprawić gry, tak żeby nie można było oszukiwać?

"Bug jest to wada oprogramowania - w przypadku SGUni będzie to błąd w
grze. Polegają one na nieuczciwym wzbogacaniu się graczy co jest
karalne. O każdym znalezionym błędzie trzeba poinformować natychmiast
Operatora Gry i zaprzestać go używać. W powiadomieniu należy napisać
czas wykonania/znalezienia buga, sytuacja jaka go spowodowała oraz
skutki."

No bez jaj. A o tym co jest uczciwe decydujesz ty z kolegami?

[...]

Właśnie dodałeś do tego z kilkaset :D

Jednym słowem obrażają mnie, administrację gry, chcą zrobić wszystko
żeby teraz zniszczyć ten projekt.

To naprawdę nie jest wszystko. patrz 4chan.

[...]

Chcesz być deweloperem, który popadł w konflikt z graczami, czy deweloperem, który gania niezadowolonych graczy po sądach.

Ludzie przez ileś czasu grali w twoją grę i zapewne (do czasu) mieli z tego frajdę. Zamiast szukać winy u nich zastanów się co zrobić, aby sytuacja się nie powtórzyła.

gacek

Data: 2011-09-22 23:57:33
Autor: PiotRek
Obrażający film na youtube
Użytkownik "gacek" <gaceknews@wp.pl> napisał w wiadomości news:j5feaj$hre$1news.task.gda.pl...
Film w ciągu 10ciu dni
obejrzało ponad 70 osób i robi się coraz popularniejszy wśród obecnych
graczy.

Właśnie dodałeś do tego z kilkaset :D

Ile??? Maksimum 34. Obecnie są 104 wyświetlenia.

Piotr

Data: 2011-09-23 00:56:42
Autor: gacek
Obrażający film na youtube
On 2011-09-22 23:57, PiotRek wrote:
[...]

spokojnie.

za miesiąc by już wszyscy zapomnieli. a posty usenetowe o tym, że akurat deweloper sguni.pl chce nasłać policję tudzież sąd na niezadowolonych użytkowników będą widoczne przez lata.

gacek

Data: 2011-09-23 02:09:05
Autor: venioo
Obrażający film na youtube
W dniu 2011-09-22 23:57, PiotRek pisze:
[...]

  no to ja jestem 105 :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-23 01:31:53
Autor: Sherkan
Obrażający film na youtube
Na początku wrócę do tego co napisałem na początku:
"Kilku z graczy jawnie w grze oszukiwało, łamali regulamin i zostało
wyrzuconych z gry za oszustwa".

Regulamin jasno mówi, że nie wolno tworzyć nielegalnych skryptów,
które w nieczuciwy sposób pozwolą na osiągnięcie przewagi nad
grającymi uczciwie.
Osoby te zostały wykryte i usunięte z gry. Nie potrafią teraz
zaakceptować tego faktu i robią to co robią.

Co do twoich punktów to temat na inny wątek. Co do tego co piszesz "A
nie możecie poprawić gry, tak żeby nie można było oszukiwać?". To nie
są błędy gry.
Sama struktura architektury ISO/OSI i protokołu HTTP nie pozwala na
zablokowanie gry przed pisaniem takich skryptów. Mogę jedynie niektóre
przypadki wykryć w kodzie, ale i tak nigdy tego nie ukrócisz.
Regulamin został napisany przez samych graczy kilka lat temu, na forum
jest dyskutowany i zawsze zmieniany.
Rozważam zgłoszenie sprawy na policję, lub wytoczenie indywidualnego
procesu za obrazę i pomówienia. Tak czy siak sprawa oprze się o sąd..
Chciałem się dowiedzieć, czy policja takie coś będzie ścigać czy nie?

"Chcesz być deweloperem, który popadł w konflikt z graczami, czy
deweloperem, który gania niezadowolonych graczy po sądach.".
Niestety ale staram się być w zyciu uczciwym, ale jak ktos jest chamem
i tak świnsko sie zachowuje, to mam zasadę ze będę tepic takie
zachowania.
Kompletnie przeinaczasz fakty, co do tego konfliku z developerem.

Jeśli chodzi o to co piszesz bardzo duzo graczy ze swiata w którym
oszukiawli jest bardzo zadowolona z tego ze zostali wyrzuceni.
Zapraszam na chat gry a sam sie przekonasz, ze wkoncu ten proceder
został wyeliminowany, a te kilkanascie osób próbują się mścic.

Oto przykłady:
"2011-09-22 08:51 - Tomguns szczerze mówiąc jak bym wiedział że ktoś
używa nie legalnych skryptów sam bym go podpierniczył :) albo gramy
uczciwie albo fora ze dwora "
"2011-09-22 00:39 - bartek2891 wiesz gra grą ale trzeba potrafić się
zachowywać a nie zniżać do poziomu buraka cukrowego. tyle w tym
temacie. "

Mozesz porozmawiac z dowolnym graczem to przekonasz się ze gracze
naprawdę są bardzo zadowoleni, ze wkoncu mogą uczciwie grac w gre.

W grze jest ponad 80 sojuszy, w których jest kilkaset graczy. Te
kilkanascie osob ktorze korzystało z tego skryptu, nie dało mozliwosci
grania innym graczom. Poprostu stworzyli swój folwark a teraz nie
potrafią sie pogodzic ze zostało to ukrócone.

Data: 2011-09-23 10:42:42
Autor: Bydlę
Obrażający film na youtube
On 2011-09-23 10:31:53 +0200, Sherkan <grzekuk@gmail.com> said:

Chciałem się dowiedzieć, czy policja takie coś będzie ścigać
czy nie?

Doskonałe pytanie. Zgadnij, komu powinieneś je zadać.

Jeśli chodzi o to co piszesz bardzo duzo graczy ze swiata w którym
oszukiawli jest bardzo zadowolona z tego ze zostali wyrzuceni.

Gracze są zadowoleni, że zostali wyrzuceni?
Może nie bierz się za pisanie pozwu?
;>

--
Bydlę

Data: 2011-09-23 16:11:12
Autor: gacek
Obrażający film na youtube
On 2011-09-23 10:31, Sherkan wrote:
[...]

Więc jeszcze raz zadam pytanie - kto decyduje czy dane działanie dopuszczone przez serwer jest "uczciwe"?

[...]

Ojtam, nie mieszaj modelu ISO/OSI, bo on jest tu na sto procent bez winy. Tak samo protokół http.

Widzę dwie opcje - albo masowo robili coś, co i tak jest dostępne z interfejsu WWW - jakiś handel czy coś (tyle że masowo), albo wysyłali jakieś specjalne craftowane requesty.

Pierwsze to kwestia mechaniki gry. Twoja broszka.

Drugie to kwestia sprawdzania tych requestów przez serwer przed obsłużeniem, też chyba twoje zadanie.

Chętnie bym poznał jakiś przykład tych bugów/exploitów.

Regulamin został napisany przez samych graczy kilka lat temu, na forum
jest dyskutowany i zawsze zmieniany.

Wypadałoby dać go komuś do przeczytania.

[...]

I co z tego? Wiedzą o tym tylko oni i ty.

Ty naprawdę myślisz, że jak pociągniesz ich po sądach to oni nie znajdą sposobu żeby się zanonimizować i dalej atakować?

[...]

A możesz zdradzić co robił ten skrypt i dlaczego nie dało się tego po prostu załatać?

gacek

Data: 2011-09-22 16:05:32
Autor: gacek
Obrażający film na youtube
Swoją drogą fajny regulamin.

"17. Zostałem ukarany w niewłaściwy sposób lub jestem niewinny.
Co mam zrobić ?
Jeżeli doszło do sytuacji, że zostałeś ukarany w niewłaściwy sposób (kara jest za surowa dla danej sytuacji) lub jesteś niewinny, to możesz odwołać się do Operatora Gry. Odwołanie takie musi nastąpić w ciągu 24h od zalogowania się po dostaniu kary. Użytkownik, który nie może odwołać się od kary jeżeli nie zrobi tego w wyznaczonym czasie - oznacza to, że
przyjmuje ją. "

Dałoby się po polsku?

"Jeżeli postanawiasz się odwołać, to musisz napisać
wszystkie informacje, które będą działały na Twoją korzyść jak i
niekorzyść (jeżeli zostanie wyrkryte oszustwo podczas podawania
dowodów, zostanie to ukarane banem). Po odwołaniu się gracz czeka do
48h na odpowiedź Operatora Gry."

i to wasze wyrkyte oszustwo zostanie ukarane banem?

18. Czy mogę odwołanie napisać do innego Operatora Gry niż do
tego, od którego dostałem ?
Nie można. Jest to spowodowane tym, że Operator Gry, który dał Ci już
karę, wie o wiele więcej niż inny na ten temat. Dodatkowo ma to zapobiec
znajomościom Operatorów Gry z graczami, żeby nie doszło do
nieuczciwego anulowania kary.

A co robicie żeby zapobiec znajomościom operatorów z graczami, żeby nie doszło do nieuczciwego nałożenia kary bez możliwości odwołania?

19. Czy mogę sprzedawać surowce z gry za prawdziwe pieniądze ?
Nie można. O ile dozwolone jest sprzedawanie kont z gry to sprzedaż
surowców za realne pieniądze na aukcjach internetowych lub w inny
sposób, to sprzedaż surowców jest zabroniona.

Ktoś to w ogóle czytał?

Swoją drogą w filmiku mowa o wydawaniu kasy. Bierzecie ją za coś od graczy?

gacek

Data: 2011-09-23 12:29:00
Autor: MZ
Obrażający film na youtube
W dniu 2011-09-22 10:58, Sherkan pisze:
[...]
Nie chcę wnikać, kto ma rację a kto nie, ale wnioskując z treści filmiku
to próbowali współpracować z adminami. Podnoszą zarzut, że admini są
stronniczy i dzielą graczy na znajomych i resztę. Może jednak się temu
przyjrzyj bliżej? Bo nic tak nie rozwala gry jak "równi i równiejsi" gracze.

Czy moge takie cos zgłosić na policję za obrazanie w srodkach masowego
przekazu? Pytanie tez czy policja sie tym zajmie czy za tydzien
dostane list polecony "w związku z niewykryciem sprawców....".
W filmiku nie pada, oprócz nazwy gry, ani jedno nazwisko. Stąd zarzut
obrażania w środkach masowego przekazu może być cokolwiek trudny do
udowodnienia. Dobry prawnik podciągnie to pod wyrażanie opinii. To, że
Ty wiesz o kogo chodzi, jeszcze nie oznacza, że można przyjąć że da się
zidentyfikować obrażane osoby tak, żeby obraza miała charakter
powszechny. Jeśli tutaj ktoś Ci odpisze np."Sherkan jest gupi" <--
pisownia zamierzona, to też go pozwiesz?

[...]
Myślę, że podszedłeś do tego za bardzo emocjonalnie. Tak jak już Ci ktoś
napisał - może zamiast ciągania ludzi po sądach zweryfikuj rzeczy o
których piszą. A co do Twojej odpowiedzi, że ze względu na architekturę
protokołów itd "się nie da" to sorry, ale to brednie i usprawiedliwianie
własnej ignorancji. Jest mnóstwo gier online i są pozabezpieczane przed
uruchamianiem własnych skryptów. Kwestia umiejętności kodowania, wyboru
platformy itd. Zresztą na filmie niezadowoleni podnoszą kwestię braku
możliwości dogadania się z adminami ze względu na to, że admini "nie
ogarniali" działania skryptu - i w tym momencie patrząc całkowicie z
boku jestem w stanie uwierzyć autorom filmiku.

--
MZ

Obrażający film na youtube