Obrêcz Pro M-50 Explorer

Data: 2009-11-08 22:03:11
Autor: Mateusz Kosibowicz
Obrêcz Pro M-50 Explorer
Witam
Miał ktoś przyjemność używania obręczy Pro M-50 Explorer?
Złożyli mi jakiś czas temu w Cyclo-centrum koło na tej obręczy, poźniej przy zakładaniu opony był
dramat. Pomyślałem wtedy, że to może wina chińskiej opony, teraz potrzebowałem zmienić oponę
na inną, ale niestety problemy są może nawet jeszcze większe :/
Czy z tą obręczą jest coś nie tak?
Może dla zniwelowania różnic w wymiarach dałoby się zastosować jakieś opony, które nieco luźniej
wchodzą na obręcz. Może znacie jakieś opony 26", które mają taką cechę?:)
(najchętniej CST, albo coś tej półki;))

--
Pozdrawiam, Mateusz

Data: 2009-11-09 08:54:41
Autor: Fabian
Obręcz Pro M-50 Explorer
Mateusz Kosibowicz wrote:
[...]

Że tak się głupio spytam, nie na temat - używasz dobrych łyżek?

Fabian.

Data: 2009-11-09 09:21:06
Autor: Mateusz Kosibowicz
Obrêcz Pro M-50 Explorer
On Mon, 09 Nov 2009 08:54:41 +0100, Fabian wrote:

Że tak się głupio spytam, nie na temat - używasz dobrych łyżek?

Teoretycznie ;-)
Może metalowe byłyby lepsze (te które mam, z tworzywa, po prostu się odkształcają),
tylko czy one nie niszczą obręczy?

--
Pozdrawiam, Mateusz

Data: 2009-11-09 10:30:30
Autor: Fabian
Obręcz Pro M-50 Explorer
Mateusz Kosibowicz wrote:
[...]

Spraw sobie łyżki Pedros. Plastikowe, nie gną się. Na pewno będzie dużo łatwiej.

Fabian.

Data: 2009-11-09 10:20:56
Autor: Jan Srzednicki
Obręcz Pro M-50 Explorer
On 2009-11-09, Fabian wrote:
Mateusz Kosibowicz wrote:
[...]

IMHO Park Toole są wygodniejsze (miałem Pedrosy, dostałem kiedyś Park
Toole jako jakiś gratis.. i używam ich znacznie częściej:).

Data: 2009-11-09 11:35:28
Autor: Fabian
Obręcz Pro M-50 Explorer
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-11-09, Fabian wrote:
Mateusz Kosibowicz wrote:
[...]

A z jakiego plastiku są zrobione? Wyginają się coś? Bo dokładnie tak wyglądające (http://www.cyklotur.com/img.php?D=1&P=53011841) miałem jakieś tanie i były z tak miękkiego plastiku, że do niczego się nie nadawały.

Fabian.

Data: 2009-11-09 10:39:12
Autor: Jan Srzednicki
Obręcz Pro M-50 Explorer
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-11-09, Fabian wrote:
Mateusz Kosibowicz wrote:
[...]

Skali twardości materiału Ci nie podam, ale nic mi się nie wygina, nawet
przy dość opornych oponach. Ale głowy nie dam, czy przy jakichś DH-owych
potworkach nie polegnÄ….

Data: 2009-11-09 11:14:53
Autor: Mateusz Kosibowicz
Obrêcz Pro M-50 Explorer
On Mon, 09 Nov 2009 11:35:28 +0100, Fabian wrote:
[...]

Mam podobne, TipTop, albo jakaś taka marka ;) Tylko one są jak w plasteliny, chociaż w przypadku
innych kół zawsze wystarczały tego typu łyżki.
Mam też inne łyżki, Continentala, czyli też z tych tanich, są one dużo mniej elastyczne, ale niestety udało mi się je połamać.

--
Pozdrawiam, Mateusz

Data: 2009-11-10 14:55:33
Autor: ziulek
Obrêcz Pro M-50 Explorer

Mateusz Kosibowicz wrote:
> Witam
> Mia³ kto¶ przyjemno¶æ u¿ywania obrêczy Pro M-50 Explorer?
> Z³o¿yli mi jaki¶ czas temu w Cyclo-centrum ko³o na tej obrêczy, po¼niej przy zak³adaniu opony by³
> dramat. Pomy¶la³em wtedy, ¿e to mo¿e wina chiñskiej opony, teraz potrzebowa³em zmieniæ oponê
> na inn±, ale niestety problemy s± mo¿e nawet jeszcze wiêksze :/
> Czy z t± obrêcz± jest co¶ nie tak?
> Mo¿e dla zniwelowania ró¿nic w wymiarach da³oby siê zastosowaæ jakie¶ opony

A próbowa³e¶ posmarowaæ oponê p³ynem no naczyñ <Ludwik, ect, :) >?
Powinna wskoczyæ na obrêcz. Je¶li to opona z dêtk±? W moim przypadku
na obrêcz zac2000 28" nie wchodzi³y lekko opony, smarowanie dawa³o
rezultat.

¯e tak siê g³upio spytam, nie na temat - u¿ywasz dobrych ³y¿ek

A chyba ¿e jest tak ciasna ¿e nie wchodzi na obrêcz,.Dobre sto³owe
stalowe <mamusine od  zastawy;) .³y¿ki

Data: 2009-11-09 11:00:45
Autor: PeJot
Obręcz Pro M-50 Explorer
Mateusz Kosibowicz pisze:
[...]

Być może jest nieco zawyżona średnica bazowa obręczy, nie jest to rzadki przypadek.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-11-09 11:20:53
Autor: Mateusz Kosibowicz
Obrêcz Pro M-50 Explorer
On Mon, 09 Nov 2009 11:00:45 +0100, PeJot wrote:
Być może jest nieco zawyżona średnica bazowa obręczy, nie jest to rzadki
przypadek.

Zdarzyło mi się coś takiego pierwszy raz, chociaż fakt, że nie miałem przyjemności użytkowania jakiejś olbrzymiej liczby obręczy.

Swoją drogą z ciekawości próbowałem założyć oponę Vee Rubber Ninja. Sprezentował mi ją jakiś czas
temu zyga, za co mu jeszcze raz dziękuję :) W każdym razie założenie jej na tę obręcz wydaje się
niemal niemożliwe. Teraz pytanie, może to posłużyć jako wyznacznik, czy ta opona jest wyjątkowo
dobrze spasowana?:P

--
Pozdrawiam, Mateusz

Data: 2009-11-09 16:45:32
Autor: PeJot
Obręcz Pro M-50 Explorer
Mateusz Kosibowicz pisze:
W każdym razie założenie jej na tę obręcz wydaje się
niemal niemożliwe. Teraz pytanie, może to posłużyć jako wyznacznik, czy ta opona jest wyjątkowo
dobrze spasowana?:P

Droższe opony ( i obręcze też ) na ogół są robione w prawidłowych tolerancjach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Obrêcz Pro M-50 Explorer