Obręcz UST do enduro

Data: 2009-06-03 20:04:37
Autor: Solar
Obręcz UST do enduro
Przymierzam się do przetestowania UST i rozglądam się za obręczą na tył. Wymagania: 36 otworów, czarna, tylko pod tarczę, na 90 kg i kamienie. No i jak najlżejsza. :)

"Kobieta może dobrze udawać, że umie myśleć, ale jako osoba płci żeńskiej takiej zdolności nie posiada."
                                  lefebrysta b. Richard Williamson

Data: 2009-06-03 20:17:59
Autor: CeZ__134
Obręcz UST do enduro

Przymierzam się do przetestowania UST i rozglądam się za obręczą na tył.
Wymagania: 36 otworów, czarna, tylko pod tarczę, na 90 kg i kamienie. No
i jak najlżejsza. :)

Widac ze ostatnie snejkobicie dalo znac o sobie :)

CeZ__134

Data: 2009-06-03 21:18:24
Autor: TomaszB
Obręcz UST do enduro
Solar pisze:
Przymierzam się do przetestowania UST i rozglądam się za obręczą na tył. Wymagania: 36 otworów, czarna, tylko pod tarczę, na 90 kg i kamienie. No i jak najlżejsza. :)

Kup całe koła. Od dwóch lat śmigam na Mavic CrossMax ST. Lekkie, sztywne i wytrzymują dużo. Od dwóch lat nic, poza smarowaniem bębenka są bezobsługowe. A przeżyły sporo na maratonach GG.
Pozdrawiam
TomaszB

Data: 2009-06-03 21:29:26
Autor: Solar
Obręcz UST do enduro
TomaszB pisze:

Kup całe koła. Od dwóch lat śmigam na Mavic CrossMax ST. Lekkie, sztywne i wytrzymują dużo. Od dwóch lat nic, poza smarowaniem bębenka są bezobsługowe. A przeżyły sporo na maratonach GG.

Nie wydam ponad 1000 na koło "idealne do Cross Country i maratonów". Na 24 szprychach. Mimo wszystko wolę coś cięższego i bardziej pancernego. Poza tym, mam dobrą piastę.

W czasach rzymskich łotrów wieszano na krzyżach, a teraz jest odwrotnie.

Data: 2009-06-03 22:54:17
Autor: Wojtek
Obręcz UST do enduro
Solar pisze:
TomaszB pisze:

[...]

W PRAKTYCE ;) najlepszym wyborem jest zakup gotowych kół... dla Ciebie taki komplet nowych (2009) corssmaxów SX to strzał w dziesiątkę

jeżeli chodzi zaś o samą obręcz to 819 są lekkie i wytrzymałe. problem z kołami zaplatanymi jest taki, że są tak dobre jak ich zaplatacz

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-06-03 22:55:41
Autor: Wojtek
Obręcz UST do enduro
Wojtek pisze:

W PRAKTYCE ;) najlepszym wyborem jest zakup gotowych kół... dla Ciebie taki komplet nowych (2009) corssmaxów SX to strzał w dziesiątkę

acha, polecam na próbę przejechać się na gotowych kołach; said this... w tę sobotę będę jechał klasykę skrzyczne - barania - malinówka i powrót asfaltem, na crosmaxach st UST - możesz skorzystać

Data: 2009-06-04 00:52:00
Autor: solar91
Obręcz UST do enduro
On 3 Cze, 22:55, Wojtek <osobi...@pota.onet.pl> wrote:

> W PRAKTYCE ;) najlepszym wyborem jest zakup gotowych kół... dla Ciebie
> taki komplet nowych (2009) corssmaxów SX to strzał w dziesiątkę

Do tej pory nie miałem żadnych kłopotów z plecionymi kołami. Ostatnich
nie centrowałem od nowości, ponad roku, bo nie ma potrzeby. Więc nie
wiem, w czym miałyby być lepsze. :)
Poza tym:
- na razie jedno koło, na tył,
- jeśli okaże się, że z jakichś względów UST nie przypadnie mi do
gustu, nie chcę ładować się z taką kasą,
- SX odpadają, bo srebrne.
M819 wpadła mi już wcześniej w oko, więc wygląda, że się na niej
skończy.

acha, polecam na próbę przejechać się na gotowych kołach; said this... w

Niestety, przyszły łikend będzie rowerowy.

--
Solar

Data: 2009-06-04 12:09:05
Autor: Wojtek
Obręcz UST do enduro
solar91@op.pl pisze:
[...]

Też tak myślałem... dopóki nie kupiłem c'maxów ST! Nie wiem na czym myk polega, ale zdecydowanie mniej tracisz energii przy przyspieszaniu, po prostu masz takie uczucie, że kółko "jest lżejsze"... Pewnie w dużej mierze wynika to ze sztywności koła.
Ja na ST przesiadłem się z obręczy XC717 disc - więc nie cieżkich

Data: 2009-06-04 14:41:22
Autor: Jan Srzednicki
Obręcz UST do enduro
On 2009-06-04, Wojtek wrote:
solar91@op.pl pisze:
[...]

A podwójnie ślepy test przeprowadzałeś?

Bo to trochę brzmi jak kable zasilające z miedzi beztlenowej czy inne
audiovoodoo.

Data: 2009-06-04 20:43:20
Autor: Wojtek
Obręcz UST do enduro
Jan Srzednicki pisze:

A podwójnie ślepy test przeprowadzałeś?

Bo to trochę brzmi jak kable zasilające z miedzi beztlenowej czy inne
audiovoodoo.

Piszę co odczułem i nie mam zamiaru się z tego tłumaczyć ;) Polecam spróbować... jakoś nikt nie narzeka z moich znajomych na dobre koła fabryczne

Data: 2009-06-05 07:03:21
Autor: swiru
Obręcz UST do enduro
ust... mam SX i troche jeździłem z oponami UST, powietrze ucieka :/
nie wiem czy to wina ze obręcz nie była IDEALNIE wyczyszczona i na
styku z gumą wiatr się ulatniał czy też sama opona nie jest szczelna,
albo zawory... snejków może i nie da się złapać ale wszelkie kolca,
szkła itp jak najbardziej. To były opony miszelina, kupiłem też zestaw
do reperacji opon UST (klej, łatki) też tej firmy i to się nie
sprawdza, kiepsko trzymają się te łaty, więc w terenie i tak trzeba
było pakować do środka dętki. Z UST zrezygnowałem, za dużo zamieszania
z tym, a uszczelniacze wlewane do opon to dodatkowe 100g na koło.

Data: 2009-06-05 07:05:14
Autor: swiru
Obręcz UST do enduro
aha, ale obręcze/koła UST warto mieć bo obręcz nie jest dziurawiona na
wylot pod klasyczne nyple więc jest mocniejsza :)

Data: 2009-06-08 08:05:50
Autor: Wojtek
Obręcz UST do enduro
swiru@tlen.pl pisze:
[...]

Właśnie dlatego wsadziłem zwykłe opony + płyn... Schodzi tak z 0.3 na tydzień. To niewiele, bo z lekkich dętek też mi schodziło. Zestaw jest przebicio odporny.

Data: 2009-06-04 02:55:06
Autor: piotrkisiel
Obręcz UST do enduro
Zawsze pozostaje patent Stan tubeless. W takim wypadku nie musisz
nawet zmieniać obręczy na UST.

Pzdr,
Pil

Solar            www.solar.blurp.org             GG 1834424