Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.

Data: 2011-09-26 15:06:22
Autor: Ryszard Mikke
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
Widzi mi sie, ze bede musial wymienic obrecz w tylnym kole. bo jakies male
pekniecia sie pojawily przy co najmniej dwoch szprychach.

Goral jezdzi na ogol po miescie, czasem sobie podskocze, czasem po schodkach
zjade, do tego waze 112kg, a bywa czasem i 117. I od czasu do czasu wsadzam
sakwy i gdzies dalej jade. To chyba jakas naprawde mocna musze kupic...

Doradzicie mi jakas z wlasnych doswiadczen? Na 32 szprychy, bo piasty zmieniac
nie chce.

Cena gra role umiarkowana, tzn. prawdopodobnie nie stac mnie na jakies
super-hiper wyczynowe zabawki za kupe salaty, ale wole drozsza, niz slaba.
O, na masie mi niespecjalnie zalezy, moze byc ciezka, byle byla na mnie odporna ;)

Szprychy pewnie tez bede zmieniac, to i w tej kwestii chetnie przyjme porade.

--
rmikke

Data: 2011-09-26 18:06:17
Autor: kamil/Endurorider.pl

http://rowerowy.com/czesci/obrecze_opaski/vuelta_excalibur_dh26 + DT Champion + kumaty człowiek od zaplotu. Moja jeździ od 2005 roku i dopiero teraz obręcz zaczyna pękać.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-26 16:13:29
Autor: Ryszard Mikke
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

> Szprychy pewnie tez bede zmieniac, to i w tej kwestii chetnie przyjme > porade.

Achhhh... No tak zapomnialem o tym.

Teraz bedzie trudniej: Pod v-brake'i. Niby to tylne kolo, ale tez czasem
uzywam hamulcow.

--
rmikke

Data: 2011-09-26 18:26:44
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j5q8b9

Teraz bedzie trudniej: Pod v-brake'i. Niby to tylne kolo, ale tez czasem
uzywam hamulcow.

W tym samym sklepie jest/była Air Line 3 - miała dobre opinie. Miałem kiedyś takie, ale sprzedałem je jako fabrycznie nowe bo porzuciłem drogę v-braków ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-26 16:40:36
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

W tym samym sklepie jest/była Air Line 3 - miała dobre opinie. Miałem kiedyś takie, ale sprzedałem je jako fabrycznie nowe bo porzuciłem drogę v-braków ;)

Bardzo fajne obrecze, mimo ze wlasnie taka mi zaczyna pekac.
Z tym, ze obawiam sie, ze bardziej byly...

--
rmikke

Data: 2011-09-26 21:28:29
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j5q9u4

Bardzo fajne obrecze, mimo ze wlasnie taka mi zaczyna pekac.
Z tym, ze obawiam sie, ze bardziej byly...

Gdyby nie wymóg V-ek to nie byłoby problemu :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-26 19:49:11
Autor: PeJot
W dniu 2011-09-26 17:06, Ryszard Mikke pisze:
[...]

Koło na 32 szprychy, przy tej masie użytkownika i trybie eksploatacji, będzie żyć własnym życiem i długo nie pociągnie. Sugerował bym jednak zmianę piasty na 36 dziur, dobrej jakości niecieniowane szprychy i solidny zaplot na 4 krzyże z prawej, i na 3 x z lewej. Felga - MZ coś znanego, wielokomorowego, o masie ok. 500 gramów, bez ograniczeń wagowych narzucanych przez producenta ( dlatego Mavic odpada ) . Mam kilka sprawdzonych typów, ale niestety nie są już produkowane.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-26 18:03:18
Autor: Ryszard Mikke
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
> [...]

Koło na 32 szprychy, przy tej masie użytkownika i trybie eksploatacji, będzie żyć własnym życiem i długo nie pociągnie. Sugerował bym jednak zmianę piasty na 36 dziur, dobrej jakości niecieniowane szprychy i solidny zaplot na 4 krzyże z prawej, i na 3 x z lewej. Felga - MZ coś znanego, wielokomorowego, o masie ok. 500 gramów, bez ograniczeń wagowych narzucanych przez producenta ( dlatego Mavic odpada ) . Mam kilka sprawdzonych typów, ale niestety nie są już produkowane.

Ojtam ojtam. Ta Vuelta, ktora wlasnie pomalu sie rozpada, przetrwala jakies cztery lata i
okolo 10 000 km. Jak dla mnie - moze byc.

Ale, jakby bylo cos jeszcze mocniejszego, to czemu nie? Jak dotad, kazda
awaria czegos w rowerze byla okazja do wymiany na lepsze. Obecny rower nie ma
juz absolutnie nic wspolnego z tym zakupionym dziewiec lat temu ;)

--
rmikke

Data: 2011-09-27 06:35:55
Autor: PeJot
W dniu 2011-09-26 20:03, Ryszard Mikke pisze:

Ojtam ojtam.

Ta Vuelta, ktora wlasnie pomalu sie rozpada, przetrwala jakies cztery lata i
okolo 10 000 km. Jak dla mnie - moze byc.

A piasta to co za cudo ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-27 10:58:26
Autor: Ryszard Mikke
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
> [...]

> Ta Vuelta, ktora wlasnie pomalu sie rozpada, przetrwala jakies cztery lata i
> okolo 10 000 km. Jak dla mnie - moze byc.

DT Swiss, nie wiem dokladnie jaka. Na piascie jest tylko logo firmy, a jak
poszukalem po sieci, to znalazlem to: http://tinyurl.com/DTonyx
Wychodzi, ze niby Onyx, tylko bez mocowan do tarczy.

--
rmikke

Data: 2011-09-27 13:26:43
Autor: PeJot
W dniu 2011-09-27 12:58, Ryszard Mikke pisze:
PeJot<PeJot@o2.pl>  napisał(a):

[...]

No to faktycznie jest sens po takim przebiegu zagonić ją dalej do pracy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-31 11:24:30
Autor: Ryszard Mikke
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a): [...]
Sugerował bym jednak zmianę piasty na 36 dziur, dobrej jakości niecieniowane szprychy i solidny zaplot na 4 krzyże z prawej, i na 3 x z lewej.

Czy taki zaplot ma tez sens przy 32 szprychach? W sensie, czy sie da i czy da
jakis dodatkowy efekt w porownaniu z zaplotem na 3 krzyze po obu stronach?

--
rmikke

Data: 2011-11-02 09:55:02
Autor: cytawa
Ryszard Mikke pisze:

[...]

na 4 krzyze przy 32 szprychach sie oczywiscie nie da.
Czy 4 krzyze sa mocniejsze niz 3? To teza nie bardzo poparta doswiadczeniem. Z moich obserwacji wynika, ze roznica jesli jest to znikoma i nie wiadomo, w ktora strone. Chyba jest tak, ze im mniej szprych tym bardziej sztywny zaplot bo wieksze sa sily rozrywajace piaste. Przy 4 krzyzach szprychy ciagna piaste po stycznej czyli teoretycznie najmniej ja niszcza.

Ja stosuje zaploty rozne ale najczesciej wtedy, gdy musze jakos dopasowac dlugosci posiadanych szprych do wymiarow obreczy i piasty.

Jan CYtawa

Data: 2011-09-27 12:18:03
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

 ;)

Szprychy pewnie tez bede zmieniac, to i w tej kwestii chetnie przyjme porade.

Moze ja uscisle.

Oprocz tego, ze pod v-brake, jestem w stanie wydac na nia troche troche
wiecej, niz na dotychczasowa Vuelte, o ile obrecz bedzie mocniejsza. Myslalem
tak o 150zl, ale jak bedzie cos sprawdzonego i mocnego troche drozej, to tez
moze przezyje.

Jedyny problem w tym. ze wedlug opisow to wszystkie sa Bardzo Mocne (moze za
wyjatkiem tych, co sa Bardzo Lekkie), wiec musze pytac o opinie, jakies typy,
ktore moglbym ewentualnie sprawdzac w internecie...

--
rmikke

Data: 2011-09-27 15:16:49
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j5setr$cs$1inews.gazeta.pl...

Jedyny problem w tym. ze wedlug opisow to wszystkie sa Bardzo Mocne (moze za
wyjatkiem tych, co sa Bardzo Lekkie), wiec musze pytac o opinie, jakies typy,
ktore moglbym ewentualnie sprawdzac w internecie...

Sprawdz ofertę Alex Rims (np: DM 24), Vuelty (jak strona ruszy...), Rigidy (http://www.rowerowy.com/Brands/Rigida), Dartmoora (http://dartmoor.pl/hardware/obrecze/fortress) etc. pod kątem ścianek pod V-brake i literek DH bądź FR w nazwie. Każda z tych obręczy będzie ok o ile jest oczkowana. Ich jedyną "wadą" jest większa waga niż w stosunku do cywilnych obręczy.

Jeżeli dodasz do tego dobre szprychy i kumatego mechanika to wyjdzie naprawdę dobre i mocne koło.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-09-28 13:31:13
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Jeżeli dodasz do tego dobre szprychy i kumatego mechanika to wyjdzie naprawdę dobre i mocne koło.

Z tego wszystkiego, najchetniej kupilbym niebieskiego Dartmoora. A wlasciwie
dwie obrecze i w obu kolach bym zmienil. Tylko, krucafuks, GDZIE???

Dartmoor pisze, ze takie (26" 32H) ma w ofercie, ale sklepy internetowe (te,
ktore mi wyguglalo na haslo "Dartmoor Fortress cena") nie maja, sklepy
naziemne w DC nie maja. Wyslalem zapytanie do Cykloturu i do Dartmoora i
czekam na odpowiedzi, ale moze Wy macie jakies miejsce, do ktorego trudniej
trafic, a beda miec?

--
rmikke

Data: 2011-09-28 13:38:06
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a): > > Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości > news:j5setr$cs$1inews.gazeta.pl...

> [...]

czekam na odpowiedzi, ale moze Wy macie jakies miejsce, do ktorego trudniej

Slepa komenda ze mnie, w Cykloturze p[okazalo mi obrecze do BMX i nie
zauwazylem. 26" "sa u dostawcy". Tylko cena inna i musze sie policzyc...

--
rmikke

Data: 2011-09-28 15:43:55
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j5v7vu$230$1inews.gazeta.pl...

Slepa komenda ze mnie, w Cykloturze p[okazalo mi obrecze do BMX i nie
zauwazylem. 26" "sa u dostawcy". Tylko cena inna i musze sie policzyc...

Dartmoor (velo) mają bardzo dobry kontakt mejlowy z ludźmi więc jeżeli mają info to powinni Ci pomóc ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-31 11:21:30
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Sprawdz ofertę Alex Rims (np: DM 24), Vuelty (jak strona ruszy...), Rigidy (http://www.rowerowy.com/Brands/Rigida), Dartmoora (http://dartmoor.pl/hardware/obrecze/fortress) etc. pod kątem ścianek pod V-brake i literek DH bądź FR w nazwie. Każda z tych obręczy będzie ok o ile jest oczkowana. Ich jedyną "wadą" jest większa waga niż w stosunku do cywilnych obręczy.

Dobra, pytanie pomocnicze:

czy ktos jezdzil na tej obreczy: http://dartmoor.pl/hardware/obrecze/fortress ?
Najlepiej, jakby ktos ciezki odpowiedzial (100kg i wiecej ;) ).

Bo z opisu i zdjec ta mi sie podoba najbardziej, a znajomy serwis twierdzi, ze
to ladny badziew i w zaden sposob nie wytrzymuje porownania z Alex Rims DM24
na przyklad. A ze obie obrecze sa w zasiegu cenowym, wolalbym te mocniejsza.

--
rmikke

Data: 2011-10-31 13:50:34
Autor: Maciek[NP]
W dniu 2011-10-31 12:21, Ryszard Mikke pisze:
[...]

Nie wiem jak sprawują się DM24 ale przez 3 lata używałem DH19, oczkowane, z bokiem CNC, 36H i sprawowały się świetnie. Szprychy naciągałem tylko raz, około 2-3 miesiące po złożeniu. Od tamtej pory zero problemów. Może warto dodać, że szprychy 2,0 a nie cieniowane dla wycieniowanych zawodników. :)

Pod 32 szprychy używam obecnie DT M480 (disc, nie wiem czy mają swój odpowiednik pod V-ki) i również dają radę. Niestety mają niewielki przebieg (ok. 1500 km) więc trudno mi coś więcej na ich temat napisać.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-10-31 21:04:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j8m0bq$ca4

[...]

DM24 jest ok i będzie dobra.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-11-02 21:47:50
Autor: s2k
[...]

Mam darta od Krajek Syn, waze 100 kg i działają elegancko. Polecam!
Heble jakich używam to tarczowe.

Data: 2011-11-02 21:51:34
Autor: s2k
[...]

a... i nie słuchaj piekarzy i murarzy tylko zadzwoń do mistrza

http://www.krajeksyn.pl/kontakt.php

Data: 2011-09-27 22:06:29
Autor: Picia
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
Nie wiem co koledzy z grupy powiedzą  na taki układ ale mam koło do sprzedania na obręczy Sunrims Rhynolite czarna, szprychy DT 2.0 Champion srebrne x 36, piasta to LX czarna pod V breake. Sam ważę 100kg i ujeżdżałem tą obręcz około 1000km po czym zmuszony byłem przejść na tarczę. Stan określam jako wzorowy. Koło plecione na 3 krzyże. Więcej na priv.

--
Piotr

Data: 2011-09-27 20:31:54
Autor: Ryszard Mikke
Picia <toolpusherWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Koledzy to nic nie powiedza, bo niby czemu mieliby.

Ale ja mam fajna piaste, wiec chce obrecz.

Czekaj, a ile chcesz za to kolo? Bo obrecz mi sie podoba, a piaste moglbym
Mlodemu oddac, zdaje sie, ze ma slabsza...

--
rmikke

Data: 2011-09-28 01:13:51
Autor: Picia
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
Czekaj, a ile chcesz za to kolo?

Koło na Allegro.  Nick: toolpusher.

http://allegro.pl/kolo-sunrims-rhynolite-piasta-lx-szprychy-dt-i1846253253.html

--
Piotr

Data: 2011-09-28 11:03:45
Autor: Ryszard Mikke
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
> [...]

No to nawet miesciloby mi sie w budzecie.

Tyle, ze wczoraj po napisaniu posta poszedlem na rower, poodychalem powietrzem
wprawdzie warszawskim, ale chlodnym i zauwazylem, ze cala kombinacja mi nie
wyjdzie, bo nie chce zenic obreczy na 36 otworow z piasta na 32. A jakbym mial
montowac to kolo w calosci, to juz wole kupic te Rigide i dobre szprychy.

--
rmikke

--

Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.