Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.

Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.

Data: 2011-09-26 19:49:11
Autor: PeJot
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
W dniu 2011-09-26 17:06, Ryszard Mikke pisze:
Widzi mi sie, ze bede musial wymienic obrecz w tylnym kole. bo jakies male
pekniecia sie pojawily przy co najmniej dwoch szprychach.

Goral jezdzi na ogol po miescie, czasem sobie podskocze, czasem po schodkach
zjade, do tego waze 112kg, a bywa czasem i 117. I od czasu do czasu wsadzam
sakwy i gdzies dalej jade. To chyba jakas naprawde mocna musze kupic...

Doradzicie mi jakas z wlasnych doswiadczen? Na 32 szprychy, bo piasty zmieniac
nie chce.

Koło na 32 szprychy, przy tej masie użytkownika i trybie eksploatacji, będzie żyć własnym życiem i długo nie pociągnie. Sugerował bym jednak zmianę piasty na 36 dziur, dobrej jakości niecieniowane szprychy i solidny zaplot na 4 krzyże z prawej, i na 3 x z lewej. Felga - MZ coś znanego, wielokomorowego, o masie ok. 500 gramów, bez ograniczeń wagowych narzucanych przez producenta ( dlatego Mavic odpada ) . Mam kilka sprawdzonych typów, ale niestety nie są już produkowane.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-26 18:03:18
Autor: Ryszard Mikke
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-09-26 17:06, Ryszard Mikke pisze:
> Widzi mi sie, ze bede musial wymienic obrecz w tylnym kole. bo jakies male
> pekniecia sie pojawily przy co najmniej dwoch szprychach.
>
> Goral jezdzi na ogol po miescie, czasem sobie podskocze, czasem po schodkach
> zjade, do tego waze 112kg, a bywa czasem i 117. I od czasu do czasu wsadzam
> sakwy i gdzies dalej jade. To chyba jakas naprawde mocna musze kupic...
>
> Doradzicie mi jakas z wlasnych doswiadczen? Na 32 szprychy, bo piasty zmienia
c
> nie chce.

Koło na 32 szprychy, przy tej masie użytkownika i trybie eksploatacji, będzie żyć własnym życiem i długo nie pociągnie. Sugerował bym jednak zmianę piasty na 36 dziur, dobrej jakości niecieniowane szprychy i solidny zaplot na 4 krzyże z prawej, i na 3 x z lewej. Felga - MZ coś znanego, wielokomorowego, o masie ok. 500 gramów, bez ograniczeń wagowych narzucanych przez producenta ( dlatego Mavic odpada ) . Mam kilka sprawdzonych typów, ale niestety nie są już produkowane.

Ojtam ojtam. Ta Vuelta, ktora wlasnie pomalu sie rozpada, przetrwala jakies cztery lata i
okolo 10 000 km. Jak dla mnie - moze byc.

Ale, jakby bylo cos jeszcze mocniejszego, to czemu nie? Jak dotad, kazda
awaria czegos w rowerze byla okazja do wymiany na lepsze. Obecny rower nie ma
juz absolutnie nic wspolnego z tym zakupionym dziewiec lat temu ;)

--
rmikke

--


Data: 2011-09-27 06:35:55
Autor: PeJot
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
W dniu 2011-09-26 20:03, Ryszard Mikke pisze:

Ojtam ojtam.

Ta Vuelta, ktora wlasnie pomalu sie rozpada, przetrwala jakies cztery lata i
okolo 10 000 km. Jak dla mnie - moze byc.

A piasta to co za cudo ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-27 10:58:26
Autor: Ryszard Mikke
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-09-26 20:03, Ryszard Mikke pisze:

> Ojtam ojtam.
>
> Ta Vuelta, ktora wlasnie pomalu sie rozpada, przetrwala jakies cztery lata i
> okolo 10 000 km. Jak dla mnie - moze byc.

A piasta to co za cudo ?

DT Swiss, nie wiem dokladnie jaka. Na piascie jest tylko logo firmy, a jak
poszukalem po sieci, to znalazlem to: http://tinyurl.com/DTonyx
Wychodzi, ze niby Onyx, tylko bez mocowan do tarczy.

--
rmikke

--


Data: 2011-09-27 13:26:43
Autor: PeJot
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
W dniu 2011-09-27 12:58, Ryszard Mikke pisze:
PeJot<PeJot@o2.pl>  napisał(a):

W dniu 2011-09-26 20:03, Ryszard Mikke pisze:

Ojtam ojtam.

Ta Vuelta, ktora wlasnie pomalu sie rozpada, przetrwala jakies cztery lata i
okolo 10 000 km. Jak dla mnie - moze byc.

A piasta to co za cudo ?

DT Swiss, nie wiem dokladnie jaka.

No to faktycznie jest sens po takim przebiegu zagonić ją dalej do pracy.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-31 11:24:30
Autor: Ryszard Mikke
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a): [...]
Sugerował bym jednak zmianę piasty na 36 dziur, dobrej jakości niecieniowane szprychy i solidny zaplot na 4 krzyże z prawej, i na 3 x z lewej.

Czy taki zaplot ma tez sens przy 32 szprychach? W sensie, czy sie da i czy da
jakis dodatkowy efekt w porownaniu z zaplotem na 3 krzyze po obu stronach?

--
rmikke

--


Data: 2011-11-02 09:55:02
Autor: cytawa
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.
Ryszard Mikke pisze:

Sugerował bym jednak
zmianę piasty na 36 dziur, dobrej jakości niecieniowane szprychy i
solidny zaplot na 4 krzyże z prawej, i na 3 x z lewej.

Czy taki zaplot ma tez sens przy 32 szprychach? W sensie, czy sie da i czy da
jakis dodatkowy efekt w porownaniu z zaplotem na 3 krzyze po obu stronach?

na 4 krzyze przy 32 szprychach sie oczywiscie nie da.
Czy 4 krzyze sa mocniejsze niz 3? To teza nie bardzo poparta doswiadczeniem. Z moich obserwacji wynika, ze roznica jesli jest to znikoma i nie wiadomo, w ktora strone. Chyba jest tak, ze im mniej szprych tym bardziej sztywny zaplot bo wieksze sa sily rozrywajace piaste. Przy 4 krzyzach szprychy ciagna piaste po stycznej czyli teoretycznie najmniej ja niszcza.

Ja stosuje zaploty rozne ale najczesciej wtedy, gdy musze jakos dopasowac dlugosci posiadanych szprych do wymiarow obreczy i piasty.

Jan CYtawa

Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona