Data: 2011-09-26 19:49:11 | |
Autor: PeJot | |
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy. | |
W dniu 2011-09-26 17:06, Ryszard Mikke pisze:
Widzi mi sie, ze bede musial wymienic obrecz w tylnym kole. bo jakies male Koło na 32 szprychy, przy tej masie użytkownika i trybie eksploatacji, będzie żyć własnym życiem i długo nie pociągnie. Sugerował bym jednak zmianę piasty na 36 dziur, dobrej jakości niecieniowane szprychy i solidny zaplot na 4 krzyże z prawej, i na 3 x z lewej. Felga - MZ coś znanego, wielokomorowego, o masie ok. 500 gramów, bez ograniczeń wagowych narzucanych przez producenta ( dlatego Mavic odpada ) . Mam kilka sprawdzonych typów, ale niestety nie są już produkowane. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-09-26 18:03:18 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy. | |
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-09-26 17:06, Ryszard Mikke pisze: Ojtam ojtam. Ta Vuelta, ktora wlasnie pomalu sie rozpada, przetrwala jakies cztery lata i okolo 10 000 km. Jak dla mnie - moze byc. Ale, jakby bylo cos jeszcze mocniejszego, to czemu nie? Jak dotad, kazda awaria czegos w rowerze byla okazja do wymiany na lepsze. Obecny rower nie ma juz absolutnie nic wspolnego z tym zakupionym dziewiec lat temu ;) -- rmikke -- |
|
Data: 2011-09-27 06:35:55 | |
Autor: PeJot | |
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy. | |
W dniu 2011-09-26 20:03, Ryszard Mikke pisze:
Ojtam ojtam. A piasta to co za cudo ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-09-27 10:58:26 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy. | |
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-09-26 20:03, Ryszard Mikke pisze: DT Swiss, nie wiem dokladnie jaka. Na piascie jest tylko logo firmy, a jak poszukalem po sieci, to znalazlem to: http://tinyurl.com/DTonyx Wychodzi, ze niby Onyx, tylko bez mocowan do tarczy. -- rmikke -- |
|
Data: 2011-09-27 13:26:43 | |
Autor: PeJot | |
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy. | |
W dniu 2011-09-27 12:58, Ryszard Mikke pisze:
PeJot<PeJot@o2.pl> napisał(a): No to faktycznie jest sens po takim przebiegu zagonić ją dalej do pracy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-10-31 11:24:30 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy. | |
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a): [...]
Sugerował bym jednak zmianę piasty na 36 dziur, dobrej jakości niecieniowane szprychy i solidny zaplot na 4 krzyże z prawej, i na 3 x z lewej. Czy taki zaplot ma tez sens przy 32 szprychach? W sensie, czy sie da i czy da jakis dodatkowy efekt w porownaniu z zaplotem na 3 krzyze po obu stronach? -- rmikke -- |
|
Data: 2011-11-02 09:55:02 | |
Autor: cytawa | |
Obrecz do gorala dla ponad stukilowego faceta. Na 32 szprychy. | |
Ryszard Mikke pisze:
Sugerował bym jednak na 4 krzyze przy 32 szprychach sie oczywiscie nie da. Czy 4 krzyze sa mocniejsze niz 3? To teza nie bardzo poparta doswiadczeniem. Z moich obserwacji wynika, ze roznica jesli jest to znikoma i nie wiadomo, w ktora strone. Chyba jest tak, ze im mniej szprych tym bardziej sztywny zaplot bo wieksze sa sily rozrywajace piaste. Przy 4 krzyzach szprychy ciagna piaste po stycznej czyli teoretycznie najmniej ja niszcza. Ja stosuje zaploty rozne ale najczesciej wtedy, gdy musze jakos dopasowac dlugosci posiadanych szprych do wymiarow obreczy i piasty. Jan CYtawa |
|