Obręcz i piasta 36 szprych > czy można zapleś ć na 24?

Data: 2009-12-20 03:45:14
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Obręcz i piasta 36 szprych > czy można zapleś ć na 24?
Koło złożone, ale jak zawsze mam wątpliwości.
Jak widac na foto- 2 szprychy w obreczy-przerwa, zacząłem od miejsca
łączenia obręczy, jak polecił PeJot.
http://miok.ovh.org/gfx/kolog.JPG

Teraz mały quiz:
Czy sąsiadujące ze sobą 2 szprychy na obręczy powinny być:
a) obydwie ciągnące - przerwa - następna para pchające - przerwa potem
ciągnące itd...
przyklad: http://miok.ovh.org/gfx/kolo2.png
b) jedna ciągnąca, druga pchająca, przerwa, ciągnąca i pchająca, ...
przykład: http://miok.ovh.org/gfx/kolo1.png
c) nie ma znaczenia

zrobiłem b), ale nie jestem pewny czy dobrze. Jeszcze nie centrowałem,
bo i tak będę od nowa zaczynał - akurat w miejscu na wentyl wypadły
szprychy pod kątem, a nie "równoległe" - trzeba przesunąć grupki
szprych w lewo lub prawo.

Wiem, że określenie ciągnące/pchające odnosi się bardziej do tylnego
koła, ale nie pamiętałem jak je inaczej nazwać.

Obręcz i piasta 36 szprych > czy można zapleś ć na 24?