Obręcz po wypadku

Data: 2011-06-10 12:18:43
Autor: Krzysztof Naworyta
Obręcz po wypadku
Witam,

Po uderzeniu centralnie, prawdopodobnie w jakieś auto (świadków brak, utrata przytomności), przednie koło w ósemkę.
Obręcz z rodzaju takich: http://tiny.pl/hf19v (plus/minus), 32 otwory, pod tarczę.
Mocno zwichrowana, ale sporo udało się juz naprostować.
Lekko rozwarta na łączeniu (jakieś 2-3 mm) i przy tym łączeniu, gdzieś na długości 20cm, najmocniej zwichrowana (przekręcona o jakieś 5-15stopni w stosunku do płaszczyzny koła).
Obręcz nie posiada żadnych pęknięć itd.

Zasięgnąłem opinii paru serwisantów, którzy po wyjaśnieniach, że w tej chwili nie mam w planie wydania 50-100zł, radzili:
- naciągnąć szprychami (a nuż wszystko dojdzie)
- podgrzać palnikiem i próbować zamknąć rozwarcie i odwichrować (ale lakier szlag trafi)

Za miesiąc czy dwa tygodnie kupię oczywiście nową, ale póki co chciałbym zrobić coś z istniejącą, jednocześnie ucząc się zaplatania koła z pomocą Zinna.

Czy macie jakieś inne sugestie? Gotowanie we wrzątku? imadło i wajcha? Whatever...
Ostrzeżenia...

Z góry dzięki za jakiekolwiek inspiracje

--
KN

Data: 2011-06-10 12:41:39
Autor: szufla
Obręcz po wypadku
Czy macie jakieś inne sugestie? Gotowanie we wrzątku? imadło i wajcha?
Whatever...
Ostrzeżenia...

Z góry dzięki za jakiekolwiek inspiracje

Najlepsza bedzie szlifierka  z tarcza do metalu o grubosci 1-1,2mm

sz.

Data: 2011-06-10 12:41:27
Autor: kamil/Endurorider.pl
Obręcz po wypadku

Użytkownik "szufla" <brak@poczty.pl> napisał w wiadomości news:isss9q$bfa$1inews.gazeta.pl...
[...]

Popieram tę propozycję.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-10 13:04:53
Autor: Krzysztof Naworyta
Obręcz po wypadku
szufla wrote:

| Najlepsza bedzie szlifierka  z tarcza do metalu o grubosci 1-1,2mm

To wiem :/
Może jednak jakieś inne sugestie?
Nawet gdyby miało to być jedynie nabieranie doświadczenia w obróbce kawałka metalu i zaplataniu koła...
Jak przeliczyć na uciechę straty nie będzie żadnej.

--
KN

Data: 2011-06-10 15:54:55
Autor: kamil/Endurorider.pl
Obręcz po wypadku

Użytkownik "Krzysztof Naworyta" <k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał w wiadomości news:isstpb$774

[...]

Uciecha to będzie jak sam sobie zapleciesz nowe koło a na starym poćwiczysz etc. Można próbować uskuteczniać jakąś metaloplastykę tylko w jakim celu?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-10 19:13:40
Autor: Michał Pysz
Obręcz po wypadku
W dniu 2011-06-10 13:04, Krzysztof Naworyta pisze:
szufla wrote:

> [...]

metalu i zaplataniu koła...
Jak przeliczyć na uciechę straty nie będzie żadnej.

Nauka zaplatania i centrowania na pogiętej obręczy wydaj być się kiepskim pomysłem.

mp.

Data: 2011-06-10 22:51:06
Autor: Saurus
Obręcz po wypadku
W dniu 2011-06-10 12:18, Krzysztof Naworyta pisze:
[...]

Po takim uderzeniu a tym bardziej po takich metodach zmuszenia aluminiowej obręczy do przyjęcia właściwego kształtu zachodzą w strukturze zmiany odwracalne tylko po dłuższym wygrzewaniu w odpowiedniej temperaturze (tzw. wyżarzanie), bez tego metal w pewnych miejscach straci wytrzymałość, w innych się utwardzi, zależy to od stopnia odkształcenia i gołym okiem tego nie dostrzeżesz.
W skrócie: jeśli Ci życie miłe znajdź sobie jakiekolwiek inne koło bo to się prosi o katastrofę.

Data: 2011-06-11 09:25:08
Autor: Czarek Daniluk
Obręcz po wypadku
W dniu 2011-06-10 22:51, Saurus pisze:

[...]

To samo chciałem mu napisać :)
Prostowanie aluminium to nie taka prosta sprawa jak stali - przyładować młotem gdzie trzeba i po ptokach :)

Pozdrawiam !

Obręcz po wypadku