Data: 2011-06-10 12:18:43 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
Obręcz po wypadku | |
Witam,
Po uderzeniu centralnie, prawdopodobnie w jakieś auto (świadków brak, utrata przytomności), przednie koło w ósemkę. Obręcz z rodzaju takich: http://tiny.pl/hf19v (plus/minus), 32 otwory, pod tarczę. Mocno zwichrowana, ale sporo udało się juz naprostować. Lekko rozwarta na łączeniu (jakieś 2-3 mm) i przy tym łączeniu, gdzieś na długości 20cm, najmocniej zwichrowana (przekręcona o jakieś 5-15stopni w stosunku do płaszczyzny koła). Obręcz nie posiada żadnych pęknięć itd. Zasięgnąłem opinii paru serwisantów, którzy po wyjaśnieniach, że w tej chwili nie mam w planie wydania 50-100zł, radzili: - naciągnąć szprychami (a nuż wszystko dojdzie) - podgrzać palnikiem i próbować zamknąć rozwarcie i odwichrować (ale lakier szlag trafi) Za miesiąc czy dwa tygodnie kupię oczywiście nową, ale póki co chciałbym zrobić coś z istniejącą, jednocześnie ucząc się zaplatania koła z pomocą Zinna. Czy macie jakieś inne sugestie? Gotowanie we wrzątku? imadło i wajcha? Whatever... Ostrzeżenia... Z góry dzięki za jakiekolwiek inspiracje -- KN |
|
Data: 2011-06-10 12:41:39 | |
Autor: szufla | |
Obręcz po wypadku | |
Czy macie jakieś inne sugestie? Gotowanie we wrzątku? imadło i wajcha? Najlepsza bedzie szlifierka z tarcza do metalu o grubosci 1-1,2mm sz. |
|
Data: 2011-06-10 12:41:27 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Obręcz po wypadku | |
Użytkownik "szufla" <brak@poczty.pl> napisał w wiadomości news:isss9q$bfa$1inews.gazeta.pl... Czy macie jakieś inne sugestie? Gotowanie we wrzątku? imadło i wajcha? Popieram tę propozycję. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-10 13:04:53 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
Obręcz po wypadku | |
szufla wrote:
|| Czy macie jakieś inne sugestie? Gotowanie we wrzątku? imadło i || wajcha? Whatever... || Ostrzeżenia... || || Z góry dzięki za jakiekolwiek inspiracje | Najlepsza bedzie szlifierka z tarcza do metalu o grubosci 1-1,2mm To wiem :/ Może jednak jakieś inne sugestie? Nawet gdyby miało to być jedynie nabieranie doświadczenia w obróbce kawałka metalu i zaplataniu koła... Jak przeliczyć na uciechę straty nie będzie żadnej. -- KN |
|
Data: 2011-06-10 15:54:55 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Obręcz po wypadku | |
Użytkownik "Krzysztof Naworyta" <k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał w wiadomości news:isstpb$774 To wiem :/ Uciecha to będzie jak sam sobie zapleciesz nowe koło a na starym poćwiczysz etc. Można próbować uskuteczniać jakąś metaloplastykę tylko w jakim celu? -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 08/06/2011 Ghetto tubeless |
|
Data: 2011-06-10 19:13:40 | |
Autor: Michał Pysz | |
Obręcz po wypadku | |
W dniu 2011-06-10 13:04, Krzysztof Naworyta pisze:
szufla wrote: Nauka zaplatania i centrowania na pogiętej obręczy wydaj być się kiepskim pomysłem. mp. |
|
Data: 2011-06-10 22:51:06 | |
Autor: Saurus | |
Obręcz po wypadku | |
W dniu 2011-06-10 12:18, Krzysztof Naworyta pisze:
Zasięgnąłem opinii paru serwisantów, którzy po wyjaśnieniach, że w tej Po takim uderzeniu a tym bardziej po takich metodach zmuszenia aluminiowej obręczy do przyjęcia właściwego kształtu zachodzą w strukturze zmiany odwracalne tylko po dłuższym wygrzewaniu w odpowiedniej temperaturze (tzw. wyżarzanie), bez tego metal w pewnych miejscach straci wytrzymałość, w innych się utwardzi, zależy to od stopnia odkształcenia i gołym okiem tego nie dostrzeżesz. W skrócie: jeśli Ci życie miłe znajdź sobie jakiekolwiek inne koło bo to się prosi o katastrofę. |
|
Data: 2011-06-11 09:25:08 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Obręcz po wypadku | |
W dniu 2011-06-10 22:51, Saurus pisze:
Po takim uderzeniu a tym bardziej po takich metodach zmuszeniaTo samo chciałem mu napisać :) Prostowanie aluminium to nie taka prosta sprawa jak stali - przyładować młotem gdzie trzeba i po ptokach :) Pozdrawiam ! |
|