Obręcz tył 28"

Data: 2009-05-29 08:02:02
Autor: out
Obręcz tył 28"
Witam
Odkąd jeżdżę z dzieciakiem, obręcz ulega decentralizacji stanowczo za często.
W sumie licząc mnie, siodełko i małego, to rower wiezie z 96 kg ;(
Mam Mavica A119 do V-brake. Czy jest coś lepszego (wytrzymalszego) np do 150pln sama obręcz?
Czy Alexrimsy np ACE19 czy A2100 występują jako 28" i są znacząco lepsze od tego mavica?
Jeżdżę ostatnio po śmieszkach i szutrach, czasami bardzo lekki teren.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Data: 2009-05-29 08:21:25
Autor: fabian
Obręcz tył 28"
out wrote:
[...]

Patrząc na tą obręcz powinna spokojnie wytrzymać te 96 kg, w końcu to nie jest tak dużo. Gdzieś wyczytałem, że dopuszczalne obciążenie tej obręczy to 110kg. Ja jeżdżę na kołach szosowych, z tyłu 24 szprychy i wytrzymują na razie moje 95kg brutto ;) Może zaplot jakiś słaby, albo techika jazdy ;)

Fabian.

Data: 2009-05-29 09:29:17
Autor: out
Obręcz tył 28"
fabian pisze:
> [...]
nie jest tak dużo. Gdzieś wyczytałem, że dopuszczalne obciążenie tej obręczy to 110kg. Ja jeżdżę na kołach szosowych, z tyłu 24 szprychy i wytrzymują na razie moje 95kg brutto ;) Może zaplot jakiś słaby, albo techika jazdy ;)

Hmm zaplot standartowy chyba, kupiłem kółko jako całość.
W kwestii techniki przyjrzę się dokładniej krawężnikom ;)
ale w sumie jeżdzę tak, żeby dzieciaka ani siebie nie zabić.
Czyli; lepiej nie zmieniać?

Data: 2009-05-29 09:41:02
Autor: fabian
Obręcz tył 28"
out wrote:
fabian pisze:
> [...]

W kwestii techniki przyjrzę się dokładniej krawężnikom ;)
ale w sumie jeżdzę tak, żeby dzieciaka ani siebie nie zabić.

Nie no, jak się nie sprawdza to zmienić, ale ja Ci nie powiem na co. Po prostu podtrzymuje tradycje odpisywania tak, aby było niby na temat ale, żeby nie udzielić wątkotwórcy odpowiedzi ;)

A stanowczo za często ulega decentracji tzn. jak często? Raz na rok czy raz na miesiąc?

Fabian.

Data: 2009-05-29 10:38:29
Autor: out
Obręcz tył 28"
fabian pisze:
A stanowczo za często ulega decentracji tzn. jak często? Raz na rok czy raz na miesiąc?
Mam wrażenie, że na wakacjach, a potem jeżdzę do listopada conajmniej i na wiosnę już jestem niezadowolony. Ale nie jest to dużo km. Robię ok. 1000km/rok i to zdecydowanie nie zawsze z dodatkowym sidełkiem.

Data: 2009-05-29 11:04:28
Autor: Grzegorz
Obręcz tył 28"
Hello out !:
fabian pisze:
[...]

No to ja dodam moje doświadczenia (ok. 3-5 tys km rocznie, dawniej ok. 1 tys z dzieciakiem w foteliku).

Kiedyś to ja co roku szprychy wymieniałem, niestety nie wytrzymywały. I tak samo było z tymi po kilka groszy jak i po kilkadziesiąt. Obręcz aluminiowa najprostsza za 20 zł - i było OK.

Teraz mam jakąś obręcz 3-komorową i jest miękkawa. Już pokrzywiłem, a palcem jestem w stanie spokojnie obręcz jakieś 5 do 8 mm na bok przegiąć.

Zamówiłem taką z wyższym profilem, i mam nadzieję, że będzie OK. Ale generalnie toto się zużywa ....

Aha - nie kupuję za drogich, u mnie rower rzecz praktyczna i tania ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-05-29 11:36:25
Autor: out
Obręcz tył 28"
Zamówiłem taką z wyższym profilem, i mam nadzieję, że będzie OK. Ale generalnie toto się zużywa ....
A jaką? Wyższy profil to tylko lepsze trzymanie opony, czy coś wiecej (np. wysokość komór itp.)?

Data: 2009-06-10 10:36:05
Autor: pulemito
Obręcz tył 28"
On 29 Maj, 08:02, out <""bravil\"@(out)gazeta.pl"> wrote:
[...]

my z dzieciakiem ważymy 140. Jeździmy na Mavicach a319 i jak na razie
bez strat w sprzęcie.

Obręcz tył 28"