Obrobić bankomat? Pestka

Data: 2009-02-23 11:24:52
Autor: bradley.st
Obrobić bankomat? Pestka
http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=290&_Obrobic_bankomat?_Pestka

"Nie każdy wie o ciekawej funkcji klawiatury. Jak się wsadzi kartę do
bankomatu i wpisze kod PIN, ale od końca lub przestawiając cyfry,
zamiast informacji o saldzie, do banku idzie informacja o napadzie i
konto jest blokowane."

Ktos sie chce podzielic przemysleniami? :) Ja jakos watpie...

Data: 2009-02-23 16:30:48
Autor: witek
Obrobić bankomat? Pestka
bradley.st wrote:
[...]

taaa,
ktoś sie za dużo dobranocek dla dorosłych naoglądał.

Data: 2009-02-23 23:15:52
Autor: Robert Tomasik
Obrobić bankomat? Pestka
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:569f19fe-fd79-45a8-89fd-773288be5196o36g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Od tyłu, to jeszcze byłoby możliwe teoretycznie (tylko co z "symetrycznym" PIN-em?), ale przestawienie cyfr to utopia. Za często by do tych napadów dochodziło. Swoją drogą przyszło mi do głowy, że istnienie drugiego PIN-u, który powodował by przyblokowanie karty bez widocznych efektów dodatkowych, jedynie z objawami przekroczenia limitu czy zablokowania karty mogło by być niezłym antidotum na napady pod bankomatem. Raz na czas niegrzeczny chłopczyk przystawia komuś nóż do gardła i każe pobrać pieniążki - po tym, jakby się okazało, że nie ma środków byłaby szansa, ze da sobie spokój. Ciekawe, czy któryś bank wpadnie na taki pomysł. Bo technicznie wydaje mi się to możliwe do rozwiązania w stosunkowo prosty sposób.

Data: 2009-02-24 10:07:46
Autor: blad
Obrobić bankomat? Pestka
Użytkownik "Robert Tomasik"
Ciekawe, czy któryś bank wpadnie na taki pomysł. Bo technicznie wydaje mi się to możliwe do rozwiązania w stosunkowo prosty sposób.

pewnie kilka bankow cos takiego stosuje, ale nie u nas,
bo przeciez klientow by o tym powiadomili

Juz ponad 10 lat temu widzialem taki token chalange-response ktory po odblokowaniu awaryjnym PINem generowal awaryjny kod odpowiedzi i system do ktorego sie zdalnie czlowiek logowal wiedzial o sytuacji awaryjnej mogąc odpowiednio reagowac

W telefonie SE K750i "pamieć kodów" też się zachowuje na takiej zasadzie - pokazuje ci kody zmienione a treść do nich taką jak była, więc nie ma powodów by podejrzewać że kod był błędny
*** blad ***

Data: 2009-02-24 13:02:07
Autor: scream
Obrobić bankomat? Pestka
Dnia Tue, 24 Feb 2009 10:07:46 +0100, blad napisał(a):

W telefonie SE K750i "pamieć kodów" też się zachowuje na takiej zasadzie - pokazuje ci kody zmienione a treść do nich taką jak była, więc nie ma powodów by podejrzewać że kod był błędny

Mozesz cos wiecej o tym napisac? U mnie po wpisaniu blednego hasla po
prostu nie wpuszcza do "pamięci kodów" a nie generuje jakies błędne...

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-02-24 13:58:07
Autor: Borys Pogoreło
Obrobić bankomat? Pestka
Dnia Tue, 24 Feb 2009 13:02:07 +0100, scream napisał(a):

[...]

 Pewnie zależy od telefonu. k800i też wyświetla przekłamane dane.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-02-24 17:44:19
Autor: blad
Obrobić bankomat? Pestka
Użytkownik "scream"
[...]

nie wiem dlaczego, może są różne wersje softu?
zobacz jeszcze u kogoś kto ma sony-ericssona, najlepiej K750i lub K800i
*** blad ***

Data: 2009-02-25 09:44:24
Autor: SDD
Obrobić bankomat? Pestka

Użytkownik "scream" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:atb0nli6otuj$.14uhs5itvwyq3$.dlg40tude.net...

Mozesz cos wiecej o tym napisac? U mnie po wpisaniu blednego hasla po
prostu nie wpuszcza do "pamięci kodów" a nie generuje jakies błędne...

Kiedys mialem Ericssona R320 - jeszcze z epoki, gdy telefony komorkowe byly tylko telefonami komorkowymi i mialy monochromatyczne wyswietacze. Tam tez po podaniu blednego hasla generowaly sie bledne kody. Bylo to wedlug jakiegos algorytmu, bo podanie tego samego blednego hasla (przy takim samym wlasciwym) zawsze generowalo takie same bledne kody :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-23 23:28:28
Autor: kashmiri
Obrobić bankomat? Pestka

"bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> wrote in message news:569f19fe-fd79-45a8-89fd-773288be5196o36g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Jeden z tzw. miejskich mitów (oczywiście, że bzdura).

k.

Data: 2009-02-24 01:52:25
Autor: Filip Lach
Obrobić bankomat? Pestka
bradley.st <bradley.st@gazeta.pl> napisał(a):
http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=3D290&_Obrobic_bankomat?_Pestka

"Nie ka=BFdy wie o ciekawej funkcji klawiatury. Jak si=EA wsadzi kart=EA do
bankomatu i wpisze kod PIN, ale od ko=F1ca lub przestawiaj=B1c cyfry,
zamiast informacji o saldzie, do banku idzie informacja o napadzie i
konto jest blokowane."

Ktos sie chce podzielic przemysleniami? :) Ja jakos watpie...
Jestem w stanie uwierzyć, że niektóre banki mogą taką funkcjonalność dodawać.
To jest powszechna praktyka w systemach alarmowych - że wpisanie odwróconej
kombinacji daje efekt rozbrojenia systemu, ale równocześnie wysyła sygnał o
napadzie do centrali.

Data: 2009-02-23 22:02:06
Autor: BK
Obrobić bankomat? Pestka
On 24 Lut, 02:52, "Filip  Lach" <filip6198.SKA...@gazeta.pl> wrote:
bradley.st <bradley...@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

kombinacji daje efekt rozbrojenia systemu, ale równocześnie wysyła sygnał o

Czy banki dodajac ta super funkcjonalnosc nie wpadly na to zeby
powiedziec o tym klientom? :)

Data: 2009-02-24 06:17:22
Autor: bradley.st
Obrobić bankomat? Pestka
On 23 Lut, 20:52, "Filip  Lach" <filip6198.SKA...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Od razu zastrzegam, ze jesli chodzi o szczegoly techniczne
funkcjonowania bankomatow jestem ignorantem. Tzn. wiem, ze w srodku
NIE siedzi tresowany szympans.

Ale techniczne wykonanie tego o czym mowi "autorytet" z artykulu
wydaje mi sie nieco skomplikowane. Poza "normalnym" PIN do autoryzacji
banki/centra autoryzacyjne musialyby sprawdzac jeszcze "alarmowe"
kombinacje PIN.

I jakby to mialo wygladac zakladajac, ze ma sie trzy proby wpisania
PIN? Przy ktorej probie wlaczalby sie alarm i blokada?

Nadal watpie...

Data: 2009-02-24 17:16:17
Autor: Tomasz Nowicki
Obrobić bankomat? Pestka
Dnia Tue, 24 Feb 2009 06:17:22 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

Od razu zastrzegam, ze jesli chodzi o szczegoly techniczne
funkcjonowania bankomatow jestem ignorantem. Tzn. wiem, ze w srodku
NIE siedzi tresowany szympans.

Oczywiście, to byłoby strasznie drogie rozwiązanie. Przecież wystarczy
posadzić tam studenta, żeby sobie dorobił na akademik

T.

Obrobić bankomat? Pestka