Obrobić bankomat? Pestka

Data: 2009-02-24 01:52:25
Autor: Filip Lach
Obrobić bankomat? Pestka
bradley.st <bradley.st@gazeta.pl> napisał(a):
http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=3D290&_Obrobic_bankomat?_Pestka

"Nie ka=BFdy wie o ciekawej funkcji klawiatury. Jak si=EA wsadzi kart=EA do
bankomatu i wpisze kod PIN, ale od ko=F1ca lub przestawiaj=B1c cyfry,
zamiast informacji o saldzie, do banku idzie informacja o napadzie i
konto jest blokowane."

Ktos sie chce podzielic przemysleniami? :) Ja jakos watpie...
Jestem w stanie uwierzyć, że niektóre banki mogą taką funkcjonalność dodawać.
To jest powszechna praktyka w systemach alarmowych - że wpisanie odwróconej
kombinacji daje efekt rozbrojenia systemu, ale równocześnie wysyła sygnał o
napadzie do centrali.

Data: 2009-02-23 22:02:06
Autor: BK
Obrobić bankomat? Pestka
On 24 Lut, 02:52, "Filip  Lach" <filip6198.SKA...@gazeta.pl> wrote:
bradley.st <bradley...@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

kombinacji daje efekt rozbrojenia systemu, ale równocześnie wysyła sygnał o

Czy banki dodajac ta super funkcjonalnosc nie wpadly na to zeby
powiedziec o tym klientom? :)

Data: 2009-02-24 06:17:22
Autor: bradley.st
Obrobić bankomat? Pestka
On 23 Lut, 20:52, "Filip  Lach" <filip6198.SKA...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Od razu zastrzegam, ze jesli chodzi o szczegoly techniczne
funkcjonowania bankomatow jestem ignorantem. Tzn. wiem, ze w srodku
NIE siedzi tresowany szympans.

Ale techniczne wykonanie tego o czym mowi "autorytet" z artykulu
wydaje mi sie nieco skomplikowane. Poza "normalnym" PIN do autoryzacji
banki/centra autoryzacyjne musialyby sprawdzac jeszcze "alarmowe"
kombinacje PIN.

I jakby to mialo wygladac zakladajac, ze ma sie trzy proby wpisania
PIN? Przy ktorej probie wlaczalby sie alarm i blokada?

Nadal watpie...

Data: 2009-02-24 17:16:17
Autor: Tomasz Nowicki
Obrobić bankomat? Pestka
Dnia Tue, 24 Feb 2009 06:17:22 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

Od razu zastrzegam, ze jesli chodzi o szczegoly techniczne
funkcjonowania bankomatow jestem ignorantem. Tzn. wiem, ze w srodku
NIE siedzi tresowany szympans.

Oczywiście, to byłoby strasznie drogie rozwiązanie. Przecież wystarczy
posadzić tam studenta, żeby sobie dorobił na akademik

T.

Obrobić bankomat? Pestka