Obrona przed kasą fiskalna przy sprzedaży płyt

Data: 2009-02-26 11:50:53
Autor: Tomek
Obrona przed kasą fiskalna przy sprzedaży płyt
Jak się najlepiej zaasekurować przed wpadnięciem w kasę
fiskalna przy wyprzedazy firmowego "pudełkowego" softu na Allegro?

Wystarczy że zastrzegę sprzedaż tylko na fakturę, i tylko firmie która dokona zakupu z konta firmowego
 i mi przeÅ›le papiery rejestracyjne potwierdzajÄ…ce
że istnieje?

(Bo w końcu zawsze istnieje możliwość że ktoś poda mi dane
firmowe a kupi sobie prywatnie - po prostu nie zaksięguje faktury,
więc chcąc mieć 100% pewności musiałbym kontrolować goscią czy to zaksięgował i faktycznie używa jako podatnik VAT..)

Druga sprawa - czy dobrze rozumuję że wyprzedaż czysto prywatnych
płyt (filmy, gry, soft które kurzą pułkę nie-firmową) nie wpędza mnie w kasę fiskalną? Mam też jeden program zakupiony prywatnie, jeszcze przed wejściem
do UE, chcę go sprzedać. Tyle tylko że był wykorzystywany w DG,
nie wiem czy z tego powodu jego sprzedaż zobliguje mnie do kasy fiskalnej
(czy też bezpieczniej zastrzec sprzedaż tylko podatnikowi VAT, tak jak
dla softu firmowego)?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-26 11:54:40
Autor: MariuszM
Obrona przed kasą fiskalna p rzy sprzedaży płyt
Nie znam się na tym, ale czy nie można sprzedać licencji a nośnik dodać gratis?

--

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2009-02-26 12:19:53
Autor: Tomek
Dnia 26-02-2009 o 11:54:40 MariuszM <michalskimariuszWYTNIJ@topoczta.onet.pl> napisał(a):

Nie znam się na tym, ale czy nie można sprzedać licencji a nośnik dodać
gratis?

Ja chcę sprzedać de facto egzemplarze oprogramowania a nie licencje,
wbrew temu co Bill i spółka twierdzą to jest zasadniczna różnica.

Poza tym zdaje się że i tak nieodpłątna dostawa towarów
jest traktowana jako odpłatna, a więc podpada pod sprzedaż
czyli też pod kaszę fiskalną.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-26 12:27:02
Autor: Piotrek
Obrona przed kasą fiskalna przy sprzedaż y płyt

Poza tym zdaje się że i tak nieodpłątna dostawa towarów
jest traktowana jako odpłatna, a więc podpada pod sprzedaż
czyli też pod kaszę fiskalną.

No właśnie nie - spójrz do wcześniejszego postu.

Piotrek

Data: 2009-02-26 13:14:17
Autor: Tomek
Dnia 26-02-2009 o 12:27:02 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Poza tym zdaje się że i tak nieodpłątna dostawa towarów
jest traktowana jako odpłatna, a więc podpada pod sprzedaż
czyli też pod kaszę fiskalną.

No właśnie nie - spójrz do wcześniejszego postu.

Pobieżnie przeczytałem - goście mieli autentyczne
nieodpłatne przekazanie towaru a i tak wylądowali w sądzie. A tutaj musiałbym sprzedać pudełko za 1000zł i dorzucić płyty gratis
- więc założe się że ptym bardziej pierwsza kontrola by mnie zmusiła
do tułania się po sądach.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-26 13:23:52
Autor: Piotrek
Tomek wrote:
A tutaj musiałbym sprzedać pudełko za 1000zł i dorzucić płyty gratis
- więc założe się że ptym bardziej pierwsza kontrola by mnie zmusiła
do tułania się po sądach.

Jak napisałem, w Twoim przypadku to byłoby kombinowanie.
Ale jak ktoś nie ma innego pomysłu to zawsze można rozważyć.

Ale kiedy ma miejsce rzeczywiste nieodpłatne przekazanie (na cele związane z dg) to jak widać jest o co walczyć.
Dlatego nakarmiłem Google.

Piotrek

Data: 2009-02-26 12:26:13
Autor: Piotrek
Tomek wrote:
[...]

Oczywiście to jest kombinowanie i jak będą chcieli to Cię łupną, ale wrzuć do Google IIISA/Wa984/07 i może coś sobie wymyślisz.

Piotrek

Data: 2009-02-26 13:12:03
Autor: Tomek
Dnia 26-02-2009 o 12:26:13 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Oczywiście to jest kombinowanie i jak będą chcieli to Cię łupną, ale
wrzuć do Google IIISA/Wa984/07 i może coś sobie wymyślisz.

Ja chcę to zrobić tak żeby wystawić towar na Allegro i mieć z głowy. To jest kwestia może 1500zł, więc ryzykować wtopę z kasą, wydawać pieniądze na opinię prawną, wiążące interpretacje czy inne cuda to nie jest opłacalny pomysł :-)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-26 13:17:31
Autor: Piotrek
Tomek wrote:
[...]

No to IMHO poszukaj pośrednika z kasą. Wtedy masz 100% pewność.

Piotrek

Data: 2009-02-26 13:37:45
Autor: Tomek
Dnia 26-02-2009 o 13:17:31 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Tomek wrote:
[...]

Ten sposób znam - niestety nie znam żadnego kasiarza,
a towar mam do sprzedania już. Stąd pytanie jak to się robi żeby nie wtopić.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-26 13:38:10
Autor: gasper
Obrona przed kasą fiskalna p rzy sprzedaży płyt
a nie lepiej kupić kase za ten 1000 zł i rozwinąć asortyment i kasa sie zwróci?

Data: 2009-02-26 13:47:32
Autor: Tomek
Dnia 26-02-2009 o 13:38:10 gasper <ni@ma.pl> napisał(a):

a nie lepiej kupić kase za ten 1000 zł i rozwinąć asortyment i kasa sie zwróci?

Czasami przechodzi mi to przez myśl,
ale teraz chcę sprzedać ten towar i nie wtopić :-)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-26 15:41:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Obrona przed kasą fiskalna p rzy sprzedaży płyt
On Thu, 26 Feb 2009, gasper wrote:

a nie lepiej kupiæ kase za ten 1000 z³ i rozwin±æ asortyment i kasa sie zwróci?

  Ale tylko o ile w ogóle liczysz siê ze sprzeda¿± *ci±gle* osobom
fizycznym w takim stopniu, aby zwraca*³o* siê utrzymywanie kasy!
  Kasa fiskalna to nie tylko wydatek na nabycie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-26 23:04:33
Autor: gasper
Obrona przed kas± fiskalna przy sprzeda¿y p³yt
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.0902261540080.3464quad...
[...]

ju¿ nie strasz ;) jakie inne koszty? rolki? przegl±d za 60 z³ raz na 2 lata?
nie wiem jak teraz ale kiedy¶ mo¿na by³o po³owe kasy odliczyæ od vatu

Data: 2009-02-26 15:49:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Obrona przed kasą fiskalna przy sprzedaży płyt
On Thu, 26 Feb 2009, Tomek wrote:

Jak siê najlepiej zaasekurowaæ przed wpadniêciem w kasê
fiskalna przy wyprzedazy firmowego "pude³kowego" softu na Allegro?

Wystarczy ¿e zastrzegê sprzeda¿ tylko na fakturê,
i tylko firmie która dokona zakupu z konta firmowego
i mi prze¶le papiery rejestracyjne potwierdzaj±ce
¿e istnieje?

  A¿ tak bym nie przesadza³.
  Wiarygodne dane - czyli w przypadku allegro imiê nazwisko i adres
prowadz±cego oraz od niego informacja o numerze wpisu i REGON
i sprawdzenie samemu jest IMVHO jednocze¶nie "proste" oraz
"dostateczne".

(Bo w koñcu zawsze istnieje mo¿liwo¶æ ¿e kto¶ poda mi dane
firmowe a kupi sobie prywatnie - po prostu nie zaksiêguje faktury,

  Ale sprzedawcê interesuje CEL zakupu, jaki on wyrazi.
  Jak okre¶li cel firmowy (poda wiarygodne dane, które sprawdzisz),
to IMVHO fakt, ¿e pó¼niej *zmieni* ten cel ju¿ nic nie zmienia.
  Formalnie kupuj±cy powinien trzymaæ siê "linii" i zaksiêgowaæ
w DG a nastêpnie wyrzuciæ z kosztów i wystawiæ FV - taka
operacja nie podlega pod kasê :)
  Niemniej, IMVHO je¶li tego nie zrobi, to nie wina sprzedawcy.
  Jest f-ra, o tu - "na DG", tu jest mail w którym sobie tego
¿yczy³ i poda³ dane (mozna poprosiæ aby przes³a³ metod± "po¶lij
wiadomo¶æ u¿ytkownikowi" - przypuszczam ¿e allegro bêdzie
mia³o wtedy kopiê).

Druga sprawa - czy dobrze rozumujê ¿e wyprzeda¿ czysto prywatnych
p³yt (filmy, gry, soft które kurz± pu³kê nie-firmow±)
nie wpêdza mnie w kasê fiskaln±?

  Ja tak jak zwykle z g³upia frant - a Twoja DG to jest pañstwowa,
spó³dzielcza czy komunalna, skoro nie jest "prywatna", jak sugeruje
powy¿szy tekst?
  ;)

Mam te¿ jeden program zakupiony prywatnie

.....czyli na DG... ;)

  Ad rem - IMVHO nie jest to "wykonywanie DG" i tyle.
  Równie dobrze pracownik prowadz±cy równocze¶nie DG nie oVATowuje
swojego wynagrodzenia za pracê.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-26 16:01:07
Autor: Tomek
Dnia 26-02-2009 o 15:49:19 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

[...]

i mi prześle papiery rejestracyjne potwierdzające
że istnieje?

  Aż tak bym nie przesadzaÅ‚.
  Wiarygodne dane - czyli w przypadku allegro imiÄ™ nazwisko i adres
prowadzÄ…cego oraz od niego informacja o numerze wpisu i REGON
i sprawdzenie samemu jest IMVHO jednocześnie "proste" oraz
"dostateczne".

(Bo w końcu zawsze istnieje możliwość że ktoś poda mi dane
firmowe a kupi sobie prywatnie - po prostu nie zaksięguje faktury,

  Ale sprzedawcÄ™ interesuje CEL zakupu, jaki on wyrazi.
  Jak okreÅ›li cel firmowy (poda wiarygodne dane, które sprawdzisz),
to IMVHO fakt, że później *zmieni* ten cel już nic nie zmienia.

Tez mi się wydaję że to powinno wystarczyć, ale że to nie wynika
bezpośrednio z litery przepisów tylko z kontekstu, to się chciałem
okopać :-)

Druga sprawa - czy dobrze rozumuję że wyprzedaż czysto prywatnych
płyt (filmy, gry, soft które kurzą pułkę nie-firmową)
nie wpędza mnie w kasę fiskalną?

  Ja tak jak zwykle z gÅ‚upia frant - a Twoja DG to jest paÅ„stwowa,
spółdzielcza czy komunalna, skoro nie jest "prywatna", jak sugeruje
powyższy tekst?
  ;)

Tak tak, wtopiłem :-)

Mam też jeden program zakupiony prywatnie

....czyli na DG... ;)

:-)

  Ad rem - IMVHO nie jest to "wykonywanie DG" i tyle.
  Równie dobrze pracownik prowadzÄ…cy równoczeÅ›nie DG nie oVATowuje
swojego wynagrodzenia za pracÄ™.

Tak się tylko upewniam że gdzieś czegoś nie pomieszałem.
W międzyczasie sobie uświadomiłemże handel autoczęściami też podlega kasie,
a przecież sprzedaż nie-DG-owego samochodu nie ma z tym nic wspólnego.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-26 16:56:50
Autor: Borys Pogore³o
Obrona przed kasą fiskalna przy sprzedaży płyt
Dnia Thu, 26 Feb 2009 15:49:19 +0100, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

  Formalnie kupuj±cy powinien trzymaæ siê "linii" i zaksiêgowaæ
w DG a nastêpnie wyrzuciæ z kosztów i wystawiæ FV - taka
operacja nie podlega pod kasê :)

 A czy da³oby siê to zrobiæ w drug± stronê? Przekazaæ na cele osobiste
podatnika, oddaæ VAT i sprzedaæ "prywatnie"? :)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-02-26 23:35:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 26 Feb 2009, Borys Pogore³o wrote:

[...]

  Wygl±da zachêcaj±co...
  Ale trzeba IMO po pierwsze doprowadziæ do stanu "u¿ywany w rozumieniu
VAT" (pó³ roku) a po drugie jednak liczyæ siê z czepialstwem :( (nawet
je¶li nies³usznym).

pzdr, Gotfryd

Obrona przed kasą fiskalna przy sprzedaży płyt