Obroty diesla na autostradzie.

Data: 2010-11-23 08:33:56
Autor: Filip KK
Obroty diesla na autostradzie.
W dniu 2010-11-18 19:04, makaronX pisze:
Czesc,

Wiadomo,

.... Po przecinku piszemy z małej literki.

ze nowoczesny silnik diesla mozna bez obawy, chwilowo wkrecic na
wysokie obroty, ale jak jest w przypadku jazdy autostrada.

A te przecinki to po co?

Jak wysokie obroty, podrozujac, mozna bez obaw utrzymywac przez dluzszy
czas, nie ryzykujac awarii silnika w takim na przyklad moim fiatowskim
multijet'cie 1.9?

Znów przecinki spadły z nieba na gżontki.

Aby utrzymać wysokie obroty, należy zmienić bieg np. z 5 na 3. I trzymać gaz wciśnięty dość mocno. I w ten sposób utrzymasz obroty. Czy to spowoduje awarię silnika? Z pewnością we Fiacie tak.

Pozdrawiam,
makaronX

Po zwrocie grzecznościowym nie stawiamy przecinków.

A tak w ogóle o co Ci chodzi z tym Twoim pytaniem? Ja jechałem 1700 km jednym ciągiem, gdzie wskazówka nie rzadko schodziła poniżej 200km/h i jakoś nie martwiłem się, że coś się stanie. Tylko odczekałem pół godziny po jeździe zanim wyłączyłem silnik.
Ale we fiacie bym nie próbował utrzymywać długo wysokich obrotów.

Data: 2010-11-23 09:18:00
Autor: Artur Maśląg
Obroty diesla na autostradzie.
W dniu 2010-11-23 08:33, Filip KK pisze:
(...)
Po zwrocie grzecznościowym nie stawiamy przecinków.

Nie jest prawdą, jakoby.

Np tutaj, jakbyś miał wątpliwości:
http://poradnia.pwn.pl/lista.php?szukaj=list&kat=12

Data: 2010-11-23 15:30:06
Autor: Filip KK
W dniu 2010-11-23 09:18, Artur Maśląg pisze:
[...]

Nie mam wątpliwości. W języku polskim (w ideologii) kłóci się pisanie z dużej literki po przecinku, a przecież nie podpiszesz się z małej literki. Dlatego nie stawia się przecinka.

Data: 2010-11-23 15:43:56
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-11-23 15:30, Filip KK pisze:
[...]

Nie mam wątpliwości.

Wcale mnie to nie dziwi.

W języku polskim (w ideologii) kłóci się pisanie z
dużej literki po przecinku, a przecież nie podpiszesz się z małej
literki. Dlatego nie stawia się przecinka.

Tak, tak, jesteś mądrzejszy od profesorów, a nawet nie potrafisz pisać
poprawnie po polsku.

Data: 2010-11-23 16:32:20
Autor: radekp@konto.pl
Obroty diesla na autostradzie.
Tue, 23 Nov 2010 15:30:06 +0100, w <icgja9$7v1$5@news.task.gda.pl>, Filip KK
<nospam@nospam.pl> napisał(-a):

Nie mam wątpliwości. W języku polskim (w ideologii) kłóci się pisanie z dużej literki

W języku polskim nie ma dużych literek.

Data: 2010-11-24 04:13:07
Autor: Filip KK
<nospam@nospam.pl>  napisał(-a):

Nie mam wątpliwości. W języku polskim (w ideologii) kłóci się pisanie z
dużej literki

W języku polskim nie ma dużych literek.

Jakiś TY mundry.. Szkoda, że nie tam gdzie trzeba.

Data: 2010-11-29 17:35:37
Autor: radekp@konto.pl
Obroty diesla na autostradzie.
Wed, 24 Nov 2010 04:13:07 +0100, w <ici00s$q8s$1@news.task.gda.pl>, Filip KK
<nospam@nospam.pl> napisał(-a):

W dniu 2010-11-23 16:32, radekp@konto.pl pisze:

> W języku polskim nie ma dużych literek.

Jakiś TY mundry.. Szkoda, że nie tam gdzie trzeba.

Czyli dopasowałem się do adwersarza?

Data: 2010-11-25 22:06:37
Autor: JanuSz
Obroty diesla na autostradzie.
W dniu 2010-11-23 08:33, Filip KK pisze:

A tak w ogóle o co Ci chodzi z tym Twoim pytaniem? Ja jechałem 1700 km
jednym ciągiem, gdzie wskazówka nie rzadko

To "nie rzadko" osobno to odreagowanie po przecinkach?

schodziła poniżej 200km/h

Czyli np. na 0 km/h?

jakoś nie martwiłem się, że coś się stanie. Tylko odczekałem pół godziny
po jeździe zanim wyłączyłem silnik.

To jakim złomem jeździsz? w normalnych autach wystarczy co najwyżej 5 minut.

Ale we fiacie bym nie próbował utrzymywać długo wysokich obrotów.

Przy prędkości 0 km/h (czyli poniżej 200) faktycznie lepiej nie utrzymywać wysokich obrotów nawet we fiacie, a co dopiero w gorszych autach.

Data: 2010-11-26 12:24:09
Autor: ąćęłńóśźż
Obroty diesla na autostradzie.
Przy 200 km/h bardziej bałbym się o rozlecenie opony, plamę oleju, lód, wyjeżdżającego TIR-a niż o silnik.

-- -- -