Obroty przelaczania na D badz R

Data: 2016-05-04 13:47:30
Autor: Gred
Obroty przelaczania na D badz R
Jako swierzoupieczony uzytkownik automatu szukam w internecie jak przedluzyc jego zywytonosc. Z ciekawczych informacji przeczytalem w necie:

"Zawsze przed przełączeniem na D bądź R zerknij na obrotomierz. Obroty mają być poniżej 1000 rpm. Jeśli Twój samochód utrzymuje wysokie obroty po uruchomieniu silnika, gdy jest zimno, zasadniczo nie powinieneś nim ruszać z miejsca dopóki obroty nie osiągną właściwego poziomu. Jeśli obroty w Twoim silniku czasami "falują" to nie możesz wtedy włączać D ani R podczas falowania."

tutaj: http://www.samochody-używane.net.pl/eksploatacja/jak-dbac-o-automatyczna-skrzynie-biegow/

Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000? Wydaje mi sie ze gdyby tak bylo producent skrzyni/silnika/samochodu zaprojektowalby/zaprogramowalby inaczej to wszystko...

Data: 2016-05-05 12:54:39
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze:
Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000?

No cóż, w tej sytuacji najlepiej parkować przodem do wyjazdu (o ile jest to możliwe), żeby tylko raz wybrać "D" na zimnym silniku.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2016-05-05 08:38:21
Autor: markowski2221
On Thursday, May 5, 2016 at 12:54:41 PM UTC+2, Grzegorz Tomczyk wrote:
> [...]

No cóż, w tej sytuacji najlepiej parkować przodem do wyjazdu (o ile jest to możliwe), żeby tylko raz wybrać "D" na zimnym silniku.

Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa?

Data: 2016-05-05 17:23:46
Autor: masti
markowski2221@gmail.com wrote:

> [...]

Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa?

synchronizatory

Data: 2016-05-05 21:28:08
Autor: Jarek
[...]

W ASB?

Data: 2016-05-05 22:44:19
Autor: Adam
W dniu 2016-05-05 o 21:28, Jarek pisze:

[...]

Przy klasycznym automacie dostaje w tyłek konwerter, sprzęgiełka (jeśli są), tarczki i zawory. Niektóre skrzynie (zwłaszcza w BMW) lubiły też rozsypać koszyczek.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-05-06 09:35:56
Autor: J.F.
Dnia Thu, 5 May 2016 21:28:08 +0200, Jarek napisał(a):
[...]

No, w skrzyni DSG chyba sa.

Ale na wstecznym to chyba nawet w recznych nie ma.

J.

Data: 2016-05-05 13:01:44
Autor: sirapacz
świeżo:) /bt