Data: 2016-05-04 13:47:30 | |
Autor: Gred | |
Obroty przelaczania na D badz R | |
Jako swierzoupieczony uzytkownik automatu szukam w internecie jak przedluzyc jego zywytonosc. Z ciekawczych informacji przeczytalem w necie:
"Zawsze przed przełączeniem na D bądź R zerknij na obrotomierz. Obroty mają być poniżej 1000 rpm. Jeśli Twój samochód utrzymuje wysokie obroty po uruchomieniu silnika, gdy jest zimno, zasadniczo nie powinieneś nim ruszać z miejsca dopóki obroty nie osiągną właściwego poziomu. Jeśli obroty w Twoim silniku czasami "falują" to nie możesz wtedy włączać D ani R podczas falowania." tutaj: http://www.samochody-używane.net.pl/eksploatacja/jak-dbac-o-automatyczna-skrzynie-biegow/ Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000? Wydaje mi sie ze gdyby tak bylo producent skrzyni/silnika/samochodu zaprojektowalby/zaprogramowalby inaczej to wszystko... |
|
Data: 2016-05-05 12:54:39 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Obroty przelaczania na D badz R | |
W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze:
Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000? No cóż, w tej sytuacji najlepiej parkować przodem do wyjazdu (o ile jest to możliwe), żeby tylko raz wybrać "D" na zimnym silniku. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2016-05-05 08:38:21 | |
Autor: markowski2221 | |
Obroty przelaczania na D badz R | |
On Thursday, May 5, 2016 at 12:54:41 PM UTC+2, Grzegorz Tomczyk wrote:
W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze: Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa? |
|
Data: 2016-05-05 17:23:46 | |
Autor: masti | |
Obroty przelaczania na D badz R | |
markowski2221@gmail.com wrote:
On Thursday, May 5, 2016 at 12:54:41 PM UTC+2, Grzegorz Tomczyk wrote: synchronizatory -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2016-05-05 21:28:08 | |
Autor: Jarek | |
Obroty przelaczania na D badz R | |
Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa? synchronizatory W ASB? |
|
Data: 2016-05-05 22:44:19 | |
Autor: Adam | |
Obroty przelaczania na D badz R | |
W dniu 2016-05-05 o 21:28, Jarek pisze:
Przy klasycznym automacie dostaje w tyłek konwerter, sprzęgiełka (jeśli są), tarczki i zawory. Niektóre skrzynie (zwłaszcza w BMW) lubiły też rozsypać koszyczek. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-05-06 09:35:56 | |
Autor: J.F. | |
Obroty przelaczania na D badz R | |
Dnia Thu, 5 May 2016 21:28:08 +0200, Jarek napisał(a):
Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa? No, w skrzyni DSG chyba sa. Ale na wstecznym to chyba nawet w recznych nie ma. J. |
|
Data: 2016-05-05 13:01:44 | |
Autor: sirapacz | |
ĹwieĹźo:) /bt | |
|