Obroty wentylatora

Data: 2010-11-06 14:14:38
Autor: czeslaw
Obroty wentylatora
Użytkownik "Remek"
Zainstalowałe program SpeedFan 4.42 i nie potrafię zmusić go do regulacji
obrotów coolera na procesorze. Jak to się robi? Obsługuje chipset podanej
płyty? A może jaki¶ inny program należy zastosować?

Ja mam znacznie starsz± płytę i zauwazyłem ze wentylator procesora jest sterowany tzn jego predkosc jest dostosowana do temperatury przez oprogramowanie w Biosie. A jak się zainstaluje oprogramowanie dołaczone na płycie inst. do płyty głownej to mozna obserwować obroty roznych wentyaltorów i temperatury oraz ustawic sterowanie predkoscia obrotowa w funkcji temperatury.
Tyle ze o ile z wentylatorem procesora nie ma problemu - daje sie regulowac obroty. - to inne wentylatory np. obudowy kiepsko reaguja - predkosc obrotowa nie wiele się zmienia w stosunku do nominalnej. Moze trzeba kupowac 'specjalne' wentylatory przystosowane do płynnej regulacji ich obrotów przez zmianę napięcia.

Obroty wentylatora