Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami

Data: 2011-10-15 21:40:04
Autor: Przemys³aw W
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
iceprzewodnicz±cy Konferencji Episkopatu Polski abp Stanis³aw G±decki powiedzia³, ¿e Ko¶ció³ w przypadku kremacji zw³ok dopuszcza obrzêd pogrzebowy tylko w dwóch sytuacjach. Na 13 listopada zapowiedzia³ list pasterski w tej sprawie.
Na konferencji prasowej w Przemy¶lu hierarcha doda³, ¿e list pasterski, zatytu³owany "O szacunku dla cia³a zmar³ego i obrzêdu pogrzebu zwi±zanych z kremacj± zw³ok", zawiera kluczowe sformu³owania dla ca³ej tej kwestii, w szczególno¶ci mszy ¶w. w obecno¶ci urny.

Arcybiskup zaznaczy³, ¿e form± normaln±, ordynaryjn± jest pochówek cia³a ludzkiego. - Ta forma jest najbardziej stosowna, odpowiednia dla chrze¶cijanina. Pochówek prochów jest smutn± konieczno¶ci± nowego czasu. (...) Mówi siê o braku miejsca (na cmentarzach-red.), ¿e wzros³a liczba ludno¶ci. Ludzie id± za mod± z Zachodu i tak¿e w Polsce zaczêto my¶leæ o tej drugiej formie pochowku - powiedzia³ abp G±decki.

Podkre¶li³, ¿e Ko¶ció³ mo¿e zgodziæ siê na pochówek w formie urny pod dwoma warunkami. Pierwszy przypadek to kiedy czyja¶ ¶mieræ nast±pi³a daleko od miejsca zamieszkania (np. za granic±) i kremacja u³atwia sprowadzenie doczesnych prochów.

- Drugi wyj±tek dotyczy krewnych i znajomych, którzy przybyli na pogrzeb z daleka, i trudno jest im uczestniczyæ w jednej i drugiej czynno¶ci, tzn. we mszy ¶w., i po kilku dniach, w samym pochówku prochów. Ten warunek zostaje dla rozs±dnego rozwa¿enia dla proboszczów - zaznaczy³ abp G±decki.

Hierarcha doda³, ¿e Ko¶ció³ nie mo¿e siê absolutnie zgodziæ na pochówek prochów ludzkich wtedy, gdy spopielenie cia³a jest wyrazem nienawi¶ci do wiary, albo niewiary w zmartwychwstanie.

Wiceprzewodnicz±cy KEP powiedzia³ tak¿e, ¿e Ko¶ció³ sprzeciwia siê rozrzucaniu prochów ludzkich, np. w miejscach pamiêci, czy w morzu. Zdaniem abp. G±deckiego, taka praktyka nie wyra¿a szacunku wobec ludzkiego cia³a.

- Ludzie (w ten sposób-red.) chc± siê pozbawiæ k³opotu, swojego krewnego i nie mieæ z nim wiêcej do czynienia. Ani siê nie modliæ, ani nie dbaæ o jego grób. Bardzo czêsto jest to te¿ wyraz niewiary w zmartwychwstanie - doda³.

http://fakty.interia.pl/religia/news/pochowek-w-formie-urny-kosciol-stawia-warunki-bedzie-list,1708787

Z³o¶liwe katabasy robi± wszystko ¿eby pokazaæ, i¿ w ka¿dej dziedzinie ¿ycia maj± ostatnie s³owo. Nie chc± siê zgodziæ na pochówek prochów, a ci±gle mówi± "z prochu powsta³e¶, w proch siê obrócisz".

--

Przemek

--

PO uzyska³a w  wyborach parlamentarnych 39,18 proc.; PiS - 29,89 proc.; na trzecim miejscu Ruch Palikota - 10,02 proc. PSL ma 8,36 proc. g³osów, a SLD - 8,24 proc.
Partia Donalda Tuska po raz siódmy z rzêdu rozgromi³a antypolski PiS.

Data: 2011-10-15 12:56:01
Autor: Antenka
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
On 15 Pa¼, 21:40, PrzemysÅ aw W <broñmy RP przed pi...@op.pl>

Z³o¶liwe katabasy robi± wszystko ¿eby pokazaæ, i¿ w ka¿dej dziedzinie ¿ycia maj± ostatnie s³owo. Nie chc± siê zgodziæ na pochówek prochów, a ci±gle mówi± "z prochu powsta³e¶, w proch siê obrócisz".<

Zamknij tê obrzydliw± mordê!  Po wykitowaniu nie musisz korzystaæ z
ich us³ug. Pochowa ciê przedstawiciel biura pogrzebowego, a raczej
zleje to co z ciebie zostanie do butli a potem do rynsztoka.
Wcze¶niej  jednak  rozpuszcz± twoje wstrêtne cielsko w kwasie solnym.
Nie bêdzie problemu z gnatami ani z prochami. ¦cierwo.... :-o))

Antenka

Data: 2011-10-15 22:19:29
Autor: Grzegorz Z.
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
Antenka napisa³:

[...]

Zamknij tê obrzydliw± mordê!

Szminka ci siê rozmaza³a trans.

--
Socjalizm nigdy nie zapu¶ci³ w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uwa¿aj± siê za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przej¶ciowych

Data: 2011-10-15 22:22:39
Autor: pluton
[...]

Myslisz, ze jak robale wyjedza ci mozg i twarzyczke, to bedziesz madrzejsza
i ladniejsza nic teraz ?

No to dobrze myslisz.

Nullification

Data: 2011-10-15 14:45:51
Autor: Antenka
On 15 Pa¼, 22:22, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
> Zamknij t obrzydliw mord !  Po wykitowaniu nie musisz korzysta z

ich us ug. Pochowa ci przedstawiciel biura pogrzebowego, a raczej
zleje to co z ciebie zostanie do butli a potem do rynsztoka.
Wcze niej  jednak  rozpuszcz twoje wstr tne cielsko w kwasie solnym.
Nie b dzie problemu z gnatami ani z prochami. cierwo.... :-o))

Zabalsamuj± mnie, dupku :-P

Antenka

Data: 2011-10-16 01:10:03
Autor: pluton
[...]

Super. Robale beda mialy danie 'mozg z ziolami'.

Nullification

Data: 2011-10-16 00:00:57
Autor: MH
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisa³(a):
> [...]
>
> No to dobrze myslisz.

>Zabalsamuj± mnie, dupku :-P

Super. Robale beda mialy danie 'mozg z ziolami'.

=======================

Obawiam siê , ¿e w tym przypadku bêd± tylko zio³a.

MH

Data: 2011-10-16 04:06:39
Autor: Grzegorz Z.
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
pluton napisa³:

:)))))))

Data: 2011-10-16 08:15:40
Autor: Przemys³aw W
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami

U¿ytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisa³ w

[...]

Transwestytów z tak± mord± jak twoja bêd±  grzebali w dole kloacznym. I zdejm t± prezerwatywê bo wygl±dasz jak idiota.

Przemek

Data: 2011-10-16 08:49:45
Autor: cytryna
[...]

Przemu¶ ju¿ zaklepa³ sobie miejsce pochówku w latrynie Czerskistów.

Data: 2011-10-16 10:40:35
Autor: Leprechaun
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami

U¿ytkownik "Przemys³aw W" <broñmy RP przed pisem@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j7cnil$oq6$1news.onet.pl...
[...]

Tych klechów to ju¿ zupe³nie pogiêlo. Przecza sami sobie. Skoro wg nich z cia³a uchodzi dusza to zw³oki z puktu widzenia ich teorii s± prochem, których ich Bóg do niczego ju¿ nie potrzebuje. Sami twierdz±: " Z prochu powsta³es w proch siê obrócisz". O co wiêc im k..a chodzi? Wiadomo, 2 pochówki to 2x kasa. Pierdolenie, ¿e jaki¶ tam obrzêd i nakazy chrze¶cijañskie. Te pasibrzuchy chc± po prostu dodatkowej kasy. Wybudowano w ch..j koscio³ów, na ka¿dym siedzi spasiony kole¶, który nazwa³ siê proboszczem i ma zwiekszone potrzeby bo ojczulek Rydzyk je¼dzi bryk± za 500 tys. to taki proboszcz musi mieæ brykê za minimum 250 tys.

BomBel

Data: 2011-10-16 15:29:46
Autor: pluton
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
... bo ojczulek Rydzyk je¼dzi bryk± za 500
tys. to taki proboszcz musi mieæ brykê za minimum 250 tys.

Ile to trzeba miec kasy, zeby zyc w ubóstwie...

Nullification

Data: 2011-10-16 17:20:19
Autor: jadrys
Obrzęd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
W dniu 2011-10-16 10:40, Leprechaun pisze:
  Rydzyk jeździ brykÄ… za 500 tys. to taki proboszcz musi mieć brykÄ™ za minimum 250 tys.

BomBel

Spora suma jak na paroletnie Audi A6..

Data: 2011-10-16 17:39:22
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j7eslo$cj4$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-16 10:40, Leprechaun pisze:
  Rydzyk jeździ brykÄ… za 500 tys. to taki proboszcz musi mieć brykÄ™ za minimum 250 tys.

BomBel

Spora suma jak na paroletnie Audi A6..

Takie sÄ… ceny Audi A6:
2967 turbo diesel  cena od: 207 780 PLN
2995 turbo benzynowy  cena od: 240 980 PLN
2995 turbo diesel  cena od: 238 980 PLN

wyrażnie, są to ceny dla biedaków, bo i bryka też dla biedaków.

Data: 2011-10-16 17:51:51
Autor: jadrys
[...]

A ile jest warte Audi Rydzyka, bodaj 6-cio letnie?

Data: 2011-10-16 18:09:11
Autor: pluton
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami

A ile jest warte Audi Rydzyka, bodaj 6-cio letnie?

Pewnie ze 20 tysiecy obiadow dla niedozywionych dzieci.

Nullification

Data: 2011-10-16 18:22:01
Autor: jadrys
W dniu 2011-10-16 18:09, pluton pisze:
A ile jest warte Audi Rydzyka, bodaj 6-cio letnie?

Pewnie ze 20 tysiecy obiadow dla niedozywionych dzieci.

a ile obiadów by można zakupić dla niedożywionych dzieci za prezenty Premiera dla rodzin swoich kumpli z zamachu pod Smoleńskiem? Rodzin stosunkowo bogatych, nawiasem mówiąc.
  A Rydzyk to nie organizacja charytatywna.

Data: 2011-10-16 19:45:26
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j7f09d$qb3$1news.onet.pl...
[...]

I prezydenta Kaczyńskiego zaliczasz do kumpli Tuska? Paradne!

Data: 2011-10-17 09:09:56
Autor: jadrys
[...]

Tak, ta ich niechęć do siebie to dla takich jak ty skierowana, a tak naprawdę o żaden z nich nie pozwoli sobie na wzajem wyrwać wlosa z głowy.. Podobnie było kiedyś z Wałęsą i Kwaśniewskim. Pewnie też się podniecałeś ich rzekomą nienawiścią do siebie?

Data: 2011-10-17 09:43:12
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j7gkb3$mcb$3news.onet.pl...

[...]

No nie! Tak naiwny nie jestem. Przecież widziałem jaką milością do siebie pałali. Ich miłość była tak ognista...

Data: 2011-10-16 21:17:30
Autor: pluton
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami

> Pewnie ze 20 tysiecy obiadow dla niedozywionych dzieci.

a ile obiadów by mo¿na zakupiæ dla niedo¿ywionych dzieci za prezenty
Premiera dla rodzin swoich kumpli z zamachu pod Smoleñskiem? Rodzin
stosunkowo bogatych, nawiasem mówi±c.

100 razy 20 tysiecy.

  A Rydzyk to nie organizacja charytatywna.

Pewnie. To biznes bez podatku.

Nullification

Data: 2011-10-17 09:09:46
Autor: jadrys
W dniu 2011-10-16 21:17, pluton pisze:
[...]

Myślę że nie przesadzasz. Facet pobiera podatki od osób których dzieci sa niedozywione, a rozdaje w powstaci prezentów rodzinom swoich bogatych kompanów. Oczywiście mam uwagi tylko do prezentów dla tych rzeczywiście bogatych, ci co to dostali prezent tylko dlatego że ktoś z ich rodziny zginął i to było jedynym powodem.

   A Rydzyk to nie organizacja charytatywna.
Pewnie. To biznes bez podatku.

Działania dla ludzi, nie widać żeby on sam prowadził rozpasany i hulaszczy tryb życia. Wszystko co robi, to robi to dla ludzi.

Data: 2011-10-16 19:42:43
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j7eur5$l1v$1news.onet.pl...

[...]

Kupił je w tym roku? Może sprowadził z Niemiec?
A może kupił je sześć lat temu prosto z salonu?

Data: 2011-10-17 09:09:41
Autor: jadrys
Obrzęd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami

A ile jest warte Audi Rydzyka, bodaj 6-cio letnie?

Kupił je w tym roku? Może sprowadził z Niemiec?
A może kupił je sześć lat temu prosto z salonu?

Człowiek kulturalny nie odpowiada pytaniem na pytanie.

Data: 2011-10-17 09:39:58
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j7gkb3$mcb$1news.onet.pl...

A ile jest warte Audi Rydzyka, bodaj 6-cio letnie?

Kupił je w tym roku? Może sprowadził z Niemiec?
A może kupił je sześć lat temu prosto z salonu?

Człowiek kulturalny nie odpowiada pytaniem na pytanie.

W końcu zrozumiałem! Tobie wcale nie chodzi o kulturę! Jeśli nie potrafisz odpowidzieć na pytanie - zasłaniasz się tą formułką!
Odpowiadaj!

Data: 2011-10-18 12:03:10
Autor: jadrys
[...]

Nigdy nie unikam odpowiedzi na zadane pytania, warunek jest jeden - nie mogą te pytania być odpowiedzią na moje zapytania.

Nowy, z salonu . Jest to osoba prowadząca przeróżne interesy, a więc potrzebująca solidnego auta. Audi A6 to żaden luksus, to tylko solidny wóz. I tak na dobrą sprawę to jest osobista sprawa Rydzyka czym on jeździ. Nie my mu kupujemy samochody.

Data: 2011-10-18 12:51:45
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j7jiu8$hkk$2news.onet.pl...

[...]

Mogłeś tak od razu.
To jest zakonnik. Może w jego zakonie panują zwyczaje, by zakonnicy jeździli samochodami za 250 tysięcy złotych, mimo że do tego wystarczy samochód kilkakrotnie tańszy. Śmiem wątpić, że ślubowali życie w luksusie.
Nie wmówisz mi, że odżywianie się kawiorem jest tak samo normalne, jak wpie...anie pasztetowej.

Data: 2011-10-18 13:38:38
Autor: jadrys
[...]

Menażer którego dziaÅ‚alność przynosi ludziom wiÄ™cej korzyÅ›ci nisz  siedzenie w celi i klepanie zdrowasiek.. Co mu zarzucasz? Jego aktywność to coÅ› zÅ‚ego? Przecież haruje od Å›witu do nocy jak przysÅ‚owiowy koÅ„.
  I jego auto nie byÅ‚o za 250 a o ponad 100 tys. mniej, - coÅ› 120 tys z groszami..
A co do kawioru, to ja mam o nim jak najgorsze zdanie. Nie chcę go nawet za darmo. I myślę że Rydzyk ma taki sam gust w sprawie jedzenia jak ja.

Data: 2011-10-18 15:36:30
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j7joer$5g6$1news.onet.pl...

[...]

Menażer którego działalność przynosi ludziom więcej korzyści nisz siedzenie w celi i klepanie zdrowasiek.. Co mu zarzucasz? Jego aktywność to coś złego? Przecież haruje od świtu do nocy jak przysłowiowy koń.
[...]

Może wymienisz korzyści jakie ludziom przyniosła działalność Rydzyka?
Zdaje się stworzył jakąś wyższą uczelnię. Bez czesnego?
Czekam na wyliczenia dobrodziejstw Rydzyka dla Polaków.
Ch..j z kawiorem. Był przykładem, bo jest drogi. Wybierz sobie bardzo drogie danie, które lubisz, jeśli kawior ci przeszkadza.

Data: 2011-10-18 17:03:48
Autor: Ikselka
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
Dnia Tue, 18 Oct 2011 15:36:30 +0200, Bogdan Idzikowski napisa³(a):

Mo¿e wymienisz korzy¶ci jakie ludziom przynios³a dzia³alno¶æ Rydzyka?

Widocznie jakie¶ przynosi, skoro daj± pieni±dze.
--
XL  "Dzisiaj ¿yjemy w czasach, w których najgorsze wystêpki s± wpisane w prawa
cz³owieka." Roberto de Mattei

Data: 2011-10-18 18:00:25
Autor: jadrys
[...]

Proszę bardzo,1/ próba stworzenia alternatywnego źródła energii. Tusk i pozostała klika ani palcem nie robią w tej dziadzinia
2/ Próba stworzenia alternatywnej (tańszej) sieci telefonii komórkowej. - Storpedowana przez władze kraju.
3/Media niezależne od władz tego kraju, niepodlegającej cenzurze kliki okrągłostołowej.
4/było jeszcze pare innych spraw które Rydzyk stworzył lub chociaż próbował stworzyć dla ludzi.

"CH..j z kawiorem"??? To nasz detektyw Bodzio nie przyÅ‚apaÅ‚ Rydzyka na objadaniu siÄ™ tym "przysmakiem"? Detektyw Bodzio tylko przypuszcza że Rydzyk objada siÄ™ szyjkami rakowymi w rosole, czy innymi rarytasami  jak nasze wÅ‚adze, ale nie ma na to żadnych dowodów, tylko wÅ‚asne zaÅ‚ożenia...

Data: 2011-10-18 20:13:13
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:j7k7os$bqu$2news.onet.pl...

[...]

Ale z ciebie prymityw - to o kawiorze.
A teraz korzyści dla ludzi. Wymieniłeś korzyści dla Rydzyka, czy też klasztoru czy sekty, którą reprezentuje.

ad1. Tusk nie dał pieniędzy? I dobrze. Korzyści dla ludzi z alternatywnej energii - patrz Pyrzyce. Tam mają centralne ogrzewanie z odwiertów. Płacą więcej, niż gdyby ogrzewali tradycyjnie. Inne pytanie: co chce Rydzyk z tym ciepłem zrobić? Z zyskami, jakie osiągnie? Chyba ratować stoczni znowu nie trzeba, bo po pierwsze już ich nie ma, po drugie chyba już nikt na ten numer się nie nabierze.

ad2. Oto cennik: "Operator promuje dzwonienie w sieci. Połączenia między użytkownikami wRodzinie kosztują 19 gr za minutę, ale poza siecią już 49 gr. SMS w sieci to 15 gr, do innych operatorów - 25 gr. Połączenia na telefony stacjonarne to 25 gr za minutę, a do Playa i Cyfrowego Polsatu 78 gr. Do tego dochodzą darmowe połączenia na numery studia Radia Maryja i Telewizji Trwam".
Nie jest tania o konkurencyjna.
I już nie ma telefonii Rydzyka
Komunikat Fundacji Lux Veritatis z 22.12.2010 r.
http://www.luxveritatis.pl/oswiadczenie.php
I wszystko jebło, a starsi ludzie pozostali na lodzie.

ad3. Nie wymaga komentarza. Nic dla ludzi w potrzebie (materialnie).

ad4. Czekam na te inne sprawy.

Reasumując. Rydzyk nic nie stworzył dla ludzi. Taki sam kapitalista, jak inni kapitaliści, których ponoć nienawidzisz!
Rydzyk ludzi oszukał (zbiórka na stocznie, telefonia komórkowa). Nic dodać, nic ująć.

Data: 2011-10-18 17:09:21
Autor: Ikselka
Obrzęd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
Dnia Tue, 18 Oct 2011 13:38:38 +0200, jadrys napisa³(a):

A co do kawioru, to ja mam o nim jak najgorsze zdanie. Nie chcê go nawet za darmo. I my¶lê ¿e Rydzyk ma taki sam gust w sprawie jedzenia jak ja.

W³a¶nie, zawsze siê dziwi³am, co takiego ludzie widz± w kawiorze... mo¿e
tylko jak±¶ chor± nobilitacjê.

Data: 2011-10-18 18:00:46
Autor: jadrys
Obrzęd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
W dniu 2011-10-18 17:09, Ikselka pisze:
Dnia Tue, 18 Oct 2011 13:38:38 +0200, jadrys napisał(a):

A co do kawioru, to ja mam o nim jak najgorsze zdanie. Nie chcÄ™ go nawet
za darmo. I myślę że Rydzyk ma taki sam gust w sprawie jedzenia jak ja.
Właśnie, zawsze się dziwiłam, co takiego ludzie widzą w kawiorze... może
tylko jakÄ…Å› chorÄ… nobilitacjÄ™.

Jak dla mnie to on też nie jest żadnym rarytasem smakowym. I pewnie masz racjÄ™ - to przysmak, ale  tylko dla pozerów..

Data: 2011-10-19 05:55:11
Autor: stevep
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
Dnia 18-10-2011 o 18:00:46 jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a):

[...]

Jak dla mnie to on te¿ nie jest ¿adnym rarytasem smakowym. I pewnie masz  racjê - to przysmak, ale  tylko dla pozerów..

Bo masz tak jak i ja prostacki gust i obaj wolimy kaszankê.  :D

--
stevep
U¿ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-10-18 03:57:01
Autor: stevep
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
Dnia 17-10-2011 o 09:09:41 jadrys <Che@yahoo.com> napisa³(a):

A ile jest warte Audi Rydzyka, bodaj 6-cio letnie?

Kupi³ je w tym roku? Mo¿e sprowadzi³ z Niemiec?
A mo¿e kupi³ je sze¶æ lat temu prosto z salonu?

Cz³owiek kulturalny nie odpowiada pytaniem na pytanie.

Zw³aszcza je¶li jest to jedyna oznaka kultury, któr± reprezentuje.

Data: 2011-10-18 12:04:15
Autor: jadrys
W dniu 2011-10-18 03:57, stevep pisze:
Dnia 17-10-2011 o 09:09:41 jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

A ile jest warte Audi Rydzyka, bodaj 6-cio letnie?

Kupił je w tym roku? Może sprowadził z Niemiec?
A może kupił je sześć lat temu prosto z salonu?

Człowiek kulturalny nie odpowiada pytaniem na pytanie.

Zwłaszcza jeśli jest to jedyna oznaka kultury, którą reprezentuje.

U ciebie, niestety nie ma nawet tego.

Data: 2011-10-16 19:00:04
Autor:
Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami
On Sat, 15 Oct 2011 21:40:04 +0200, Przemys³aw W <broñmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

[...]

 nie wiem po jaka cholere ten dym? nie ma innych problemow ?
 o tym kto i jak ma byc pogrzebany niech decyduje sam.
 ksiadz ma spelnic tylko role uslugowa. bierze za to kase.

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Obrzêd pogrzebowy prochów tylko pod dwoma warunkami