Data: 2011-03-12 15:56:26 | |
Autor: Artur2 | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
Dotychczas używałem rowerów z napędęm 8-rzędowym, chcę kupić rower z napędem
9-rzędowym. Czy obsługa takich węższych łańcuchów czymś się różni? Czy wystarczą te same narzędzia (wypychacz łańcucha)? Czy, tak jak to z sukcesem robiłem w 8-rzędowym łańcuchu, można wypinać łańcuch usuwając z niego dowolny pin, a nie ten oznaczony do wypychania? Jak się ma sprawa z 10-rzędowymi łańcuchami? |
|
Data: 2011-03-12 16:03:21 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
On 2011-03-12, Artur2 wrote:
Dotychczas używałem rowerów z napędęm 8-rzędowym, chcę kupić rower z napędem Generalnie nie. Ale najlepiej to po prostu kup spinkę. Jak się ma sprawa z 10-rzędowymi łańcuchami? W przypadku SRAMa marnie - nie można rozkuwać, a spinka nie jest już spinką, tylko zamykaczem na stałe. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-03-12 08:07:33 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Obs³uga ³añcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
On 12 Mar, 17:03, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Generalnie nie. Ale najlepiej to po prostu kup spinkê. Oczywi¶cie, ¿e mo¿na, zawsze tak robiê. Spinek nie u¿ywam, jedynie specjalnych pinów Shimano -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-03-12 16:12:49 | |
Autor: Artur2 | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
sobota, 12 mar, Michał Wolff:
Generalnie nie. Ale najlepiej to po prostu kup spinkę.Oczywiście, że można, zawsze tak robię. Spinek nie używam, jedynie Czyli nie wystarczy wozić na wypadek awarii kawałek łańcucha, trzeba mieć te specjalne jednorazowe piny? |
|
Data: 2011-03-12 08:23:29 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Obs³uga ³añcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
On 12 Mar, 17:12, Artur2 <art...@useless.pl> wrote:
Czyli nie wystarczy woziæ na wypadek awarii kawa³ek ³añcucha, trzeba mieæ te Nie trzeba, ale skrêciæ ten ³añcuch starym, zwyk³ym pinem jest ju¿ pewn± sztuk±, szczególnie jak go przy wykrêcaniu wysuniemy w ca³o¶ci. Czêsto tworz± sie w ten sposób cze¶ciowo sztywne ogniwka, które znacznie utrudniaja jazdê i maj± wiêksz± tendencjê do pêkania (sworzeñ rozpychany szerszym pinem teoretycznie bedzie mniej wytrzyma³y). Stosowanie specjalnie przeznaczonych do skrêcania ³añcucha pinów jest po prostu du¿o wygodniejsze i szybsze, a robi siê to tak rzadko, ¿e nie s± to wielkie koszta. Je¶li natomiast kto¶ je¼dzi ze zmian± ³añcuchów - wtedy spinka bêdzie korzystniejsza, ale czê¶æ osób ma z tym rozwi±zaniem problemy, nie zawsze sprawuje siê to jak powinno., te¿ jest to potencjalnie najs³abszy punkt ³añcucha. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.plOn 12 Mar, 17:12, Artur2 <art...@useless.pl> wrote: |
|
Data: 2011-03-12 16:45:46 | |
Autor: Artur2 | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
sobota, 12 mar, Michał Wolff:
On 12 Mar, 17:12, Artur2 <art...@useless.pl> wrote: Ok tego jestem świadom, bo to zdarzało mi się w 8-rzędowym łańcuchu. Pytanie, czy w 9-rzędowym łańcuchu jest to trudniejsze? Tak się pytam bo kiedyś obiło mi się o uszy, że tak właśnie jest... A chcę wiedzieć, czy w przypadku awarii poradzę sobie tak jak w starym rowerze. |
|
Data: 2011-03-12 08:54:05 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Obs³uga ³añcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
On 12 Mar, 17:45, Artur2 <art...@useless.pl> wrote:
Ok tego jestem ¶wiadom, bo to zdarza³o mi siê w 8-rzêdowym ³añcuchu. Pytanie, Jest trudniejsze bo ³añcuch jest nieco wê¿szy i wymaga wiêkszej precyzji i na pewno nie jest to zalecane przez ¿adnego producenta ³añcuchów. Ja na wyprawie w 2006 roku mia³em z tym du¿e problemy i odt±d wo¿ê ze sob± piny. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|