Data: 2011-03-12 16:03:21 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
On 2011-03-12, Artur2 wrote:
Dotychczas używałem rowerów z napędęm 8-rzędowym, chcę kupić rower z napędem Generalnie nie. Ale najlepiej to po prostu kup spinkę. Jak się ma sprawa z 10-rzędowymi łańcuchami? W przypadku SRAMa marnie - nie można rozkuwać, a spinka nie jest już spinką, tylko zamykaczem na stałe. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-03-12 08:07:33 | |
Autor: Michał Wolff | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
On 12 Mar, 17:03, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Generalnie nie. Ale najlepiej to po prostu kup spinkę. Oczywi¶cie, że można, zawsze tak robię. Spinek nie używam, jedynie specjalnych pinów Shimano -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-03-12 16:12:49 | |
Autor: Artur2 | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
sobota, 12 mar, Michał Wolff:
Generalnie nie. Ale najlepiej to po prostu kup spinkę.Oczywiście, że można, zawsze tak robię. Spinek nie używam, jedynie Czyli nie wystarczy wozić na wypadek awarii kawałek łańcucha, trzeba mieć te specjalne jednorazowe piny? |
|
Data: 2011-03-12 08:23:29 | |
Autor: Michał Wolff | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
On 12 Mar, 17:12, Artur2 <art...@useless.pl> wrote:
Czyli nie wystarczy wozić na wypadek awarii kawałek łańcucha, trzeba mieć te Nie trzeba, ale skręcić ten łańcuch starym, zwykłym pinem jest już pewn± sztuk±, szczególnie jak go przy wykręcaniu wysuniemy w cało¶ci. Często tworz± sie w ten sposób cze¶ciowo sztywne ogniwka, które znacznie utrudniaja jazdę i maj± większ± tendencję do pękania (sworzeń rozpychany szerszym pinem teoretycznie bedzie mniej wytrzymały). Stosowanie specjalnie przeznaczonych do skręcania łańcucha pinów jest po prostu dużo wygodniejsze i szybsze, a robi się to tak rzadko, że nie s± to wielkie koszta. Je¶li natomiast kto¶ jeĽdzi ze zmian± łańcuchów - wtedy spinka będzie korzystniejsza, ale czę¶ć osób ma z tym rozwi±zaniem problemy, nie zawsze sprawuje się to jak powinno., też jest to potencjalnie najsłabszy punkt łańcucha. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.plOn 12 Mar, 17:12, Artur2 <art...@useless.pl> wrote: |
|
Data: 2011-03-12 16:45:46 | |
Autor: Artur2 | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
sobota, 12 mar, Michał Wolff:
On 12 Mar, 17:12, Artur2 <art...@useless.pl> wrote: Ok tego jestem świadom, bo to zdarzało mi się w 8-rzędowym łańcuchu. Pytanie, czy w 9-rzędowym łańcuchu jest to trudniejsze? Tak się pytam bo kiedyś obiło mi się o uszy, że tak właśnie jest... A chcę wiedzieć, czy w przypadku awarii poradzę sobie tak jak w starym rowerze. |
|
Data: 2011-03-12 08:54:05 | |
Autor: Michał Wolff | |
Obsługa łańcucha 8 rz. vs 9-10 rz. | |
On 12 Mar, 17:45, Artur2 <art...@useless.pl> wrote:
Ok tego jestem ¶wiadom, bo to zdarzało mi się w 8-rzędowym łańcuchu. Pytanie, Jest trudniejsze bo łańcuch jest nieco węższy i wymaga większej precyzji i na pewno nie jest to zalecane przez żadnego producenta łańcuchów. Ja na wyprawie w 2006 roku miałem z tym duże problemy i odt±d wożę ze sob± piny. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|