Obsługa Alior przez net

Data: 2010-04-23 11:16:49
Autor: pawbrok
Obsługa Alior przez net
Od niedawna użytkuję konto firmowe w Alior Banku z dostępem przez internet. Wcześniej (ok. 5 lat) używałem konta prywatnego sezam w BPH, a ostatnio także w Fortis.
Z tego, co zauważyłem, wszystkie 3 ww. banki mają podobny interfejs obsługi przez net. Prawdopodobnie robiła im to ta sama firma (ComArch). Przez te 5 lat nie miałem większych zastrzeżeń do funkcjonowania BPH a także Fortis. A w przypadku BPH funkcjonalność interfejsu przerosła nawet moje potrzeby (możliwości wyszukiwania, analiz finansowych itd.).

Jednakże obsługa Alioru zupelnie mnie rozczarowała. 2 razy nie mogłem się w ogóle dostać do banku. Za pierwszym razem pojawiała się strona z info o "chwilowej" niedostępności systemu (która trwała parę godzin). Za drugim razem, przy próbie logowania, nie pojawiła się żadna strona.
Poza tym, co mnie najbardziej zirytowało, system sam wylogował mnie przy tworzeniu szablonu płatności. Gdyby to trwało długo - rozumiem, ale od ostatniego sukcesywnego kliknięcia w przycisk upłynęło może kilkanaście sekund.

Jakie macie doświadczenia z tą obsługą?
Podejrzewam, że w dużej mierze winę ponoszą tu dodatki Macromedia Flash, których tu niepotrzebnie użyto, w przeciwieństwie do interfejsów BPH i Fortis, które wyglądają skromnie, ale działają niezawodnie i znacznie szybciej.
A może jest jakaś recepta na samodzielne usprawnienie obsługi?

--
pozdrawiam pawbrok

Data: 2010-04-23 03:40:26
Autor: Bungiel
Obsługa Alior przez net
On Apr 23, 11:16 am, "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł> wrote:

[...]

Tam nie ma flasha, tylko miernej jakości javascript

Data: 2010-04-24 01:52:14
Autor: kashmiri
Obsługa Alior przez net
Bungiel <dochtorek@gmail.com> dared to write:
[...]

Ściślej, AJAX.

Sposób, żeby działało lepiej:
http://m.aliorbank.pl

k.

Data: 2010-04-23 15:15:54
Autor: Bungiel
Obsługa Alior przez net
On Apr 23, 11:52 pm, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:
Bungiel <dochto...@gmail.com> dared to write:
> Tam nie ma flasha, tylko miernej jakości javascript

Ściślej, AJAX.

Ja o technologii a Ty o buzzwords :)

Data: 2010-04-24 02:21:24
Autor: kashmiri
Obsługa Alior przez net
[...]

A boś czepił się JS. Widziałeś choćby jedną stronę bankową bez "miernej jakości javascript"?

A swoją drogą, identyczna technologia w wydaniu takiego np. facebooka została zaimplementowana wdzięcznie i elegancko, nie do porównania z aliorową miernotą.

k.

Data: 2010-04-23 15:36:54
Autor: Bungiel
Obsługa Alior przez net
On Apr 24, 12:21 am, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:
Bungiel <dochto...@gmail.com> dared to write:

> Ja o technologii a Ty o buzzwords :)

A boś czepił się JS. Widziałeś choćby jedną stronę bankową bez "miernej jakości javascript"?

JS się nie czepiam - oceniałem wykonanie a nie dobór technologii. W
zasadzie mierną jakość można przypisać całej warstwie klienckiej.
Dodam jednak, że nie widziałem jeszcze systemu bankowego w Polsce z
elegancko napisaną stroną kliencką, więc Alior nie jest jakimś
wyjątkiem.
Zawsze mnie to dziwiło, ale nie znam tego rynku (od strony producentów
softu), więc może to po prostu taki standard.

Data: 2010-04-24 10:34:45
Autor: kashmiri
Obsługa Alior przez net
[...]

Chyba standard ogólnoświatowy - ani w UK, ani w USA nie znalazłem banku, którego interfejs internetowy można by określić jako "synteza funkcjonalności i elegancji". Ze znanych mi najbliżej może znalazłby się Barclays UK i Capital One USA (ale nie UK, które jest porażką). W Polsce - żaden.

Data: 2010-04-26 09:23:59
Autor: xbartx
Obsługa Alior przez net
Dnia Sat, 24 Apr 2010 10:34:45 +0400, kashmiri napisał(a):

Chyba standard ogólnoświatowy - ani w UK, ani w USA nie znalazłem banku,
którego interfejs internetowy można by określić jako "synteza
funkcjonalności i elegancji".

A co możesz postawić za wzór tej "syntezy funkcjonalności i elegancji"? Bo mam wrażenie, że chyba trochę przesadzacie ;)

--
xbartx

Data: 2010-04-26 14:41:00
Autor: kashmiri
Obsługa Alior przez net
xbartx (<bart@hashzero.net>) ma odwage pisac:
[...]

WejdĹş na demo Capital One US albo Barclays UK, zobaczysz.

Data: 2010-04-26 03:44:12
Autor: BK
Obsługa Alior przez net
On 26 Kwi, 12:41, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:
xbartx (<b...@hashzero.net>) ma odwage pisac:

> A co możesz postawić za wzór tej "syntezy funkcjonalności i elegancji"?
> Bo mam wrażenie, że chyba trochę przesadzacie ;)

Wejdź na demo Capital One US albo Barclays UK, zobaczysz.

ale te systemy sa jedynie "najblizej" :) czego im brakuje do idealu?

Data: 2010-04-26 14:48:03
Autor: kashmiri
Obsługa Alior przez net
BK (<bkapuscinski@gmail.com>) ma odwage pisac:
[...]

Czcionki ekranowej? ;)

Data: 2010-04-26 16:38:51
Autor: Rafał
Obsługa Alior przez net
W dniu 10-04-26 12:41, kashmiri pisze:
WejdĹş na demo Capital One US albo Barclays UK, zobaczysz.

A widziałeś Meritum Bank? Przez chwilę pomińmy odświeżanie co minutę...

--
Raf

Data: 2010-04-27 13:15:51
Autor: xbartx
Obsługa Alior przez net
Dnia Mon, 26 Apr 2010 14:41:00 +0400, kashmiri napisał(a):

WejdĹş na demo Capital One US albo Barclays UK, zobaczysz.

Barclays UK? Z tym wielkim tokenem, do którego trzeba włożyć kartę debetową? No ja Cię proszę ;)

--
xbartx

Data: 2010-04-28 23:23:27
Autor: kashmiri
Obsługa Alior przez net
xbartx <bart@hashzero.net> dared to write:
Dnia Mon, 26 Apr 2010 14:41:00 +0400, kashmiri napisał(a):

WejdĹş na demo Capital One US albo Barclays UK, zobaczysz.

Barclays UK? Z tym wielkim tokenem, do którego trzeba włożyć kartę debetową? No ja Cię proszę ;)

Witryna jest elegancka i funkcjonalna, nie zaprzeczysz? A metody uwierzytelnienia online UK/PL/.......... - to historia do innego wątku. :)

k.

Data: 2010-04-24 00:14:00
Autor: pawbrok
Obsługa Alior przez net