Obudowa desktop - jaka?

Data: 2010-11-02 21:00:40
Autor: Norbert
Obudowa desktop - jaka?
Witam

Jaka obudowe typu desktop byscie polecili? Na allegro jest tego garsc i
trudno cos wybrac. Moze ktos zna/uzywa jakis ciekawy model.
Format ATX, bez zasilacza i w cenie do 150 pln.

Norbert

Data: 2010-11-02 21:41:21
Autor: RadoslawF
Obudowa desktop - jaka?
Dnia 2010-11-02 21:00, Użytkownik Norbert napisał:

Jaka obudowe typu desktop byscie polecili? Na allegro jest tego garsc i
trudno cos wybrac. Moze ktos zna/uzywa jakis ciekawy model.
Format ATX, bez zasilacza i w cenie do 150 pln.

Najprostsz± i najtańsz±.
Można wprawdzie kupić tak± z własnym komputerem i wy¶wietlaczem
pokazuj±cym temperatury, obroty wentylatora i diabli wiedz± co jeszcze
tyle że i tak po tygodniu przestaniesz na to zwracać uwagę.
Dopasuj j± kolorystycznie do monitora i starczy.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-02 22:06:24
Autor: Grzegorz Prędki
Obudowa desktop - jaka?
W dniu 2010-11-02 21:41, RadoslawF pisze:
[...]

Najprostszą i najtańszą.

A takie rzeczy jak chlodzenie sie nie liczy? A grubosc blachy tez nie?

Data: 2010-11-03 00:11:02
Autor: RadoslawF
Obudowa desktop - jaka?
Dnia 2010-11-02 22:06, Użytkownik Grzegorz Prędki napisał:

[...]

Grubo¶ć blach ma znaczenie w komputerze przeno¶nym, im grubsza tym
cięższy zestaw. A jak chłodzenie będzie za mało wydajne to każda obudowa
ma miejsce na dodatkowe wiatraki zwiększaj±ce częstotliwo¶ć wymiany
powietrza. Będzie potrzeba to dokupi i przykręci.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-03 00:15:29
Autor: Norbert
Obudowa desktop - jaka?
Dnia Wed, 03 Nov 2010 00:11:02 +0100, RadoslawF napisał(a):

Grubość blach ma znaczenie w komputerze przenośnym, im grubsza tym

Grubosc wplywa na halasliwosc, im mniejsza tym glosniej. Gruba blacha jest
lepsza.

Norbert

Data: 2010-11-03 11:19:46
Autor: RadoslawF
Obudowa desktop - jaka?
Dnia 2010-11-03 00:15, Użytkownik Norbert napisał:

Grubo¶ć blach ma znaczenie w komputerze przeno¶nym, im grubsza tym

Grubosc wplywa na halasliwosc, im mniejsza tym glosniej. Gruba blacha jest
lepsza.

S± skuteczniejsze metody wyciszania kompa niż wkładanie w pancern± obudowę.
A na rezonans wystarczy ¶rubki dobrze podokręcać.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-11-03 13:19:34
Autor: Chopin
Obudowa desktop - jaka?
W dniu 2010-11-03 11:19, RadoslawF pisze:
[...]

Nie musi być pancerna, wystarczy że będzie solidnie wykonana - nie ocenisz tego przegl±daj±c oferty, dlatego opinie użytkowników s± jak najbardziej przydatne.

A na rezonans wystarczy ¶rubki dobrze podokręcać. :-)

Niestety mam styczno¶ć z obudowami, gdzie dokręcenie ¶rubek nic nie daje...

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2010-11-03 00:17:42
Autor: Grzegorz Prędki
Obudowa desktop - jaka?
W dniu 2010-11-03 00:11, RadoslawF pisze:
[...]

ma miejsce na dodatkowe wiatraki zwiększające częstotliwość wymiany
powietrza. Będzie potrzeba to dokupi i przykręci.

Grubosc blach ma wplyw na halas a w kiepsko zaprojektowanej obudowie nie da sie zapewnic dobrego przeplywu powietrza nawet przy 10 wentylatorach.

Data: 2010-11-03 11:21:51
Autor: RadoslawF
Obudowa desktop - jaka?
Dnia 2010-11-03 00:17, Użytkownik Grzegorz Prędki napisał:

[...]

Większo¶ć sprzedawanych luzem obudów jest tego samego projektu.
Różni± się tylko wykończeniem i dodatkami na panelu przednim.
Nie kupuj nietypowej nie poniesiesz ryzyka że będzie Ľle zaprojektowana.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-04 09:18:05
Autor: kamil
Obudowa desktop - jaka?

"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:4cd09c15$0$22816$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dodaj do tego jeszcze precyzje wykonania takiej obudowy, gdzie nieraz trzeba sie mocno napocic przykrecajac elementy, bo kazdy otwor na srubki jest o mm czy dwa przesuniety. Kazdy w inna strone oczywiscie. :)

Z tanich a dobrych mam w domu taka:

http://allegro.pl/coolermaster-elite-rc-335-kkn1-czarna-i1289577570.html

W miare solidnie i dokladnie wykonana, brak ostrych krawedzi, bardzo dobry przeplyw powietrza - praktycznie caly przedni panel to zamaskowany grill. Polecam.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-04 09:20:48
Autor: kamil
Obudowa desktop - jaka?
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:iattof$l0v$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dodam jeszcze, ze dolaczony wentylator jest praktycznie nieslyszalny na 800rpm, poza tym porty USB i audio na przednim panelu sa bardzo solidnie wykonane, czego nie mozna powiedziec o tanich chinszczyznach (w jakims sumvisionie USB wypadlo mi drugiego dniach uzywania).

Ten coolermaster ma tylko jedna wade - dioda HDD jest niebieska i umieszczona pod przyciskiem zasilania podswietlanym na ten sam kolor. Patrzac pod wysokim katem na obudowe pod biurkiem nie widac kiedy dysk pracuje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-03 12:54:04
Autor: Jacek W.
Obudowa desktop - jaka?
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iaq5q9$kpi$1node1.news.atman.pl...
Dnia 2010-11-02 22:06, Użytkownik Grzegorz Prędki napisał:

Grubo¶ć blach ma znaczenie w komputerze przeno¶nym, im grubsza tym
cięższy zestaw.

Na desktopie przeważnie stawia się monitor, aż się prosi, żeby tak zrobić. Pierwotnie takie było założenie tego typu obudowy. Niestety teraz już nie montuje się poprzeczek i belek wzmacniaj±cych, które utrzymałyby nawet monitor LCD. Wszystko się wygina, jakby stawianie monitora na budzie było zakazane.

Jacek W.

Data: 2010-11-03 19:33:24
Autor: Przemysław Ryk
Obudowa desktop - jaka?
Dnia Wed, 3 Nov 2010 12:54:04 +0100, Jacek W. napisał(a):

[...]

Znajomej składałem komputer, którego klamoty s± władowane w Chiefteca Bravo
CS-03B. Jako¶ żadnych problemów z wyginaniem się ¶cianek pod wpłwem ciężaru
monitora nie było (22" EIZO FlexScan S2232W). Wcze¶niej stał na niej 17" CRT
i też jako¶ się pogi±ć nie chciała.

[ Wykonaj rzecz niemożliw±, a szef zaliczy j± do twoich obowi±zków.        ]
[                                              (znalezione gdzie¶ w necie) ]

Data: 2010-11-03 23:21:56
Autor: Norbert
Obudowa desktop - jaka?
Dnia Wed, 3 Nov 2010 19:33:24 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Znajomej składałem komputer, którego klamoty są władowane w Chiefteca Bravo
CS-03B. Jakoś żadnych problemów z wyginaniem się ścianek pod wpłwem ciężaru
monitora nie było

Tylko, ze ona wazy 8kg! Pancerna buda :-)

Norbert

Data: 2010-11-04 01:42:30
Autor: Przemysław Ryk
Obudowa desktop - jaka?
Dnia Wed, 3 Nov 2010 23:21:56 +0100, Norbert napisał(a):

[...]

W porównaniu z bud± do mojego kompa to jest jaka¶ popierdółka jest... :D

Uprzedzaj±c pytania - mam Chiefteca też z serii Bravo. Tyle, że
BX-01B-B-B... :)

[ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]
[ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ]
[ can't fail. Are you really that simple?        ("House M.D. 4x09 Games") ]

Data: 2010-11-04 09:48:31
Autor: Norbert
Obudowa desktop - jaka?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 01:42:30 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

W porównaniu z budą do mojego kompa to jest jakaś popierdółka jest... :D

Porownujesz medium towera z malutkim desktopem na microATX :>

UprzedzajÄ…c pytania - mam Chiefteca teĹĽ z serii Bravo. Tyle, ĹĽe
BX-01B-B-B... :)

Mam podobna, tez ciezka i stabilna :-)

Norbert

Data: 2010-11-04 12:11:34
Autor: Przemysław Ryk
Obudowa desktop - jaka?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 09:48:31 +0100, Norbert napisał(a):

W porównaniu z bud± do mojego kompa to jest jaka¶ popierdółka jest... :D

Porownujesz medium towera z malutkim desktopem na microATX :>

Wytrzymało¶ciowo "podobna" - na obu stoj±cy na nich monitor wrażenia żadnego
nie robił. Inna sprawa, że na medium towerze swoim bez problemu mogę usi±¶ć,
a z tym małym Chiefteciem tego nie próbowałem... ;D

Uprzedzaj±c pytania - mam Chiefteca też z serii Bravo. Tyle, że
BX-01B-B-B... :)

Mam podobna, tez ciezka i stabilna :-)

Dodajmy jeszcze: przestronna, sensownie rozplanowana, z pozaokr±glanymi
krawędziami, więc po montażu człowiek nie wygl±da, jak by z rzeĽni wyszedł.
:)

[ Je¶li jaka¶ kobieta póĽniej staje się głupia, można być pewnym, że       ]
[ zawsze taka była.                                           (Sean Combs) ]

Data: 2010-11-04 12:20:10
Autor: Norbert
Obudowa desktop - jaka?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 12:11:34 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Dodajmy jeszcze: przestronna, sensownie rozplanowana, z pozaokrÄ…glanymi
krawędziami, więc po montażu człowiek nie wygląda, jak by z rzeźni wyszedł.
:)

O, purysto jezykowy i wariorze grupowy, blad masz: jakby :-P

Norbert

Data: 2010-11-04 15:11:34
Autor: Przemysław Ryk
Obudowa desktop - jaka?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 12:20:10 +0100, Norbert napisał(a):

[...]

Dzięki za zwrócenie uwagi. :)

[ Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca gdy prosisz o podwyżkę, a jak    ]
[ niesamowicie niezbędna dla ludzko¶ci gdy prosisz o urlop...              ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2010-11-04 08:47:32
Autor: Jacek W.
Obudowa desktop - jaka?
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1vzh002zeggis.dlgmaverick.kielek.info...
[...]

Co tylko potwierdza, że z "blaszki" konserwowej powinno robić się tylko konserwy.

Jacek W.

Data: 2010-11-02 21:47:58
Autor: BartekK
Obudowa desktop - jaka?
W dniu 2010-11-02 21:00, Norbert pisze:
Witam

Jaka obudowe typu desktop byscie polecili? Na allegro jest tego garsc i
trudno cos wybrac. Moze ktos zna/uzywa jakis ciekawy model.
Format ATX, bez zasilacza i w cenie do 150 pln.
Nie patrzałem jak cenowo to teraz stoi, ale sprytna jest Cooler Master 360 (może być destopem, jak i zwykłym midi towerem). Mimo małego rozmiaru (na wysokość/szerokość w przypadku leżenia jak desktop) ma miejsce na pełną płytę ATX, i ma sensowne chłodzenie pomyślane.

Data: 2010-11-03 00:14:15
Autor: Norbert
Obudowa desktop - jaka?
Dnia Tue, 02 Nov 2010 21:47:58 +0100, BartekK napisał(a):

[...]

Wyglada ciekawie, zasilacz standardowy tam pasuje bez klopotu?
To chyba bedzie cos czego szukam, poczekam jeszcze na ewentualne inne
propozycje.
Dzieki.

Norbert

Data: 2010-11-03 01:02:11
Autor: BartekK
Obudowa desktop - jaka?
W dniu 2010-11-03 00:14, Norbert pisze:
[...]

tak, pasuje zwykly atx

Data: 2010-11-03 13:28:54
Autor: Chopin
Obudowa desktop - jaka?
W dniu 2010-11-03 01:02, BartekK pisze:
[...]

Nie wiem czy to dobre rozwiÄ…zanie techniczne.
Czy w konfiguracji desktop umieszczony z przodu obudowy zasilacz nie będzie dmuchać na łapki?

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2010-11-03 19:48:12
Autor: BartekK
Obudowa desktop - jaka?
W dniu 2010-11-03 13:28, Chopin pisze:
[...]

Zależy jaki zasilacz. Sensowny - nie powinien, bo ma przewiew "z dworu" na przód, więc chłodzi sam siebie zimnym powietrzem, więc i wiatrak powinien wolno się kręcić. Bezsensowna suszarka - no cóż.. musi być jakaś kara dla usera za wybór takiego badziewia

--
| Bartlomiej Kuzniewski

Obudowa desktop - jaka?