Obudowa dysku zewnętrzenego na USB

Data: 2009-07-11 16:49:10
Autor: Animka
Obudowa dysku zewnętrzenego na USB
Czy jak włożę normalny dysk wyjęty z drugiego komputera i włożę do tej obudowy na USB to dysk będzie działał? Będzie widziany przez system?
Popatrzyłam sobie teraz na takie obudowy, tylko nie wiem, którą tanią wybrać. W komputerze mam kontroler IDE Sata, w komputerze jest dysk na SataII.
http://www.twenga.pl/cena/64637665.html
http://www.twenga.pl/cena/53445634.html
Albo który z tych?
http://www.twenga.pl/cena/64637665.html

--
animka

Data: 2009-07-11 16:28:09
Autor: DooMiniK
Animka wrote:
[...]

Powoli...
- "w komputerze jest kontroler IDE Sata" - czyli jest złacze do
standardowych (starszych) ide (szeroka wtyczka) i do SATA?
- kontroler jest w dysku twardym,
- http://www.twenga.pl/cena/53445634.html - do dysków laptopowych
  (2.5 cala)
- ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Data: 2009-07-11 17:34:47
Autor: qwerty
Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4a58af8b$1@news.home.net.pl...
- ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

CEB-25 - 2,5"
CEB-35 - 3,5"
I -IDE
S - SATA

Mogę polecić, ale coś nie pasuje ceb-25s z dyskiem samsunga - niskie transfery bez dodatkowego zasilania.

Data: 2009-07-11 18:37:33
Autor: Animka
qwerty pisze:
[...]

To w takim razie do czego są te obudowy? Kompletnie sie na tym nie znam :-(

Czyli któreś z tych nadawałyby się?"
http://www.twenga.pl/dir-Informatyka,Dyski-twarde-i-obudowy,Zewnetrzna-obudowa-dysku-twardego

--
animka

Data: 2009-07-11 18:50:22
Autor: qwerty
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3a5bo$d6m$1@node1.news.atman.pl...
To w takim razie do czego są te obudowy? Kompletnie sie na tym nie znam :-(

Zamiast montować w komputerze można włożyć do plecaka/torebki i używać jak pendrive (gabaryty są większe, ale pojemność też jest większa).

Czyli któreś z tych nadawałyby się?"
http://www.twenga.pl/dir-Informatyka,Dyski-twarde-i-obudowy,Zewnetrzna-obudowa-dysku-twardego

tak

Data: 2009-07-11 19:03:07
Autor: Animka
qwerty pisze:
[...]

I jakieś inne dyski w tych obudowach. Teraz już rozumiem.

Czyli któreś z tych nadawałyby się?"
http://www.twenga.pl/dir-Informatyka,Dyski-twarde-i-obudowy,Zewnetrzna-obudowa-dysku-twardego

>tak

Dzięki.
Ale czy jakiegoś specjalnego zasilacza do tego nie potrzeba? W tym komplecie jest wszystko? (bo jak widzę to nawet śrubokręt jest).

--
animka

Data: 2009-07-11 19:12:54
Autor: Animka
qwerty pisze:

Czyli któreś z tych nadawałyby się?"
http://www.twenga.pl/dir-Informatyka,Dyski-twarde-i-obudowy,Zewnetrzna-obudowa-dysku-twardego

tak

To chyba kupię taki:
http://www.twenga.pl/cena/74295874.html

--
animka

Data: 2009-07-11 22:22:47
Autor: JoteR
"Animka" napisała:

To chyba kupię taki:
http://www.twenga.pl/cena/74295874.html

No ale ta obudowa jest do dysków SATA, a Ty masz dyski PATA. Z tych, co figurują na tej stronie, najtańsza pasująca to GigaPod VI. Ale wywalać stówę, żeby podpiąć przedpotopowy dysk o równie przedpotopowej pojemności - to już lekka ekstrawagancja.

JoteR

Data: 2009-07-11 22:52:20
Autor: Animka
JoteR pisze:
"Animka" napisała:

[...]

Przecież nie wyrzucę ot tak sobie dysków na śmietnik, ani nikomu też nie oddam. Jeden jest sformatowany drugi z danymi.
Nawet jak dysk jest sformatowany to dane nadal można odczytać jak ktoś się na tym zna.
Jak skutecznie nie za bardzo przemęczając się rozwalić te dwa dyski ? Myślałam o dziurze zrobionej wiertarką, ale żaden chłop z wiertarką mi się nie napatoczył.

--
animka

Data: 2009-07-11 23:40:05
Autor: STranger
Animka pisze:
Jak skutecznie nie za bardzo przemęczając się rozwalić te dwa dyski ?

Włóż do mikrofalówki. Dane szlag trafi, dysk też.

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-12 08:51:48
Autor: Robert Kowalski
Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomości news:h3b0o6$hbo$1opal.icpnet.pl...
Animka pisze:
Jak skutecznie nie za bardzo przemęczając się rozwalić te dwa dyski ?

Włóż do mikrofalówki. Dane szlag trafi, dysk też.
Mikrofalówkę oraz meble w bezpośrednim sąsiedztwie też!
Jak straż pożarna nie przyjedzie zbyt szybko, to sąsiednie mieszkania też.

Podsumowując, nie wkładaj elektroniki do mikrofali!!!

Data: 2009-07-12 10:27:49
Autor: STranger
Robert Kowalski pisze:

Włóż do mikrofalówki. Dane szlag trafi, dysk też.
Mikrofalówkę oraz meble w bezpośrednim sąsiedztwie też!
Jak straż pożarna nie przyjedzie zbyt szybko, to sąsiednie mieszkania też.

Skąd wiesz, próbowałeś czy teoretyzujesz co się może stać? :)
Bo w sumie masz rację, bo gdyby ktoś przesadził z czasem operacji to jest to możliwe...
Przecież ten dysk nie będzie się gotować/piec w kuchence przez 5 minut, tylko kilknaście/kilkadziesiąt sekund burzy elektromagnetycznej wystarczy żeby wszelkie dane skasować z talerzy.

Podsumowując, nie wkładaj elektroniki do mikrofali!!!

Hmm...elektroniki.. no przecież monitora kineskopowego, ani radia lampowego jej nie radziłem włożyć do mikrofalówki ;>
To tylko dysk - prosiła o rade jak się danych pozbyć. Silne promieniowanie elektromagnetyczne szybko zniszczy dane.
Wprawdzie sam tego nie próbowałem bo nie miałem takiej potrzeby, ale to podobno skuteczna metoda.

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-12 10:34:45
Autor: KILu
Animka wrote:
Nawet jak dysk jest sformatowany to dane nadal można odczytać jak ktoś
się na tym zna.
Jak skutecznie nie za bardzo przemęczając się rozwalić te dwa dyski ?

Po co rozwalac? Zeby usunac dane w dostatecznie skuteczny sposob,
wystarczy, ze zrobisz format, po czym zapelnisz ten dysk malo istotnymi
danymi (istnieja programy, ktore potrafia wygenerowac "pusty" plik o
dowolnie duzym rozmiarze) - to wystarczy, by dane byly nie do odzyskania
bez wydawania na ten cel rownowartosci dobrego auta. Taki dysk mozesz
nastepnie sprzedac na allegro. Moim zdaniem nie ma sensu wydawac 100 zl na
duza i malo wygodna w uzyciu (dodatkowy zasilacz!) kieszen w sytuacji, gdy
pojemnosci pendrive'ow tak wzrosly, a za 200-300 zl mozna miec MALY,
dzialajacy bez zadnych zasilaczy dysk 250-500GB.

k,

Data: 2009-07-12 12:52:56
Autor: Michal AKA Miki
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h3ak89$f62$1node1.news.atman.pl...
Jak skutecznie nie za bardzo przemęczając się rozwalić te dwa dyski ? Myślałam o dziurze zrobionej wiertarką, ale żaden chłop z wiertarką mi się nie napatoczył.

Sa bardziej damskie sposoby :)
http://www.youtube.com/watch?v=Bmxyq23Ppjs

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-11 18:33:15
Autor: Animka
DooMiniK pisze:
Animka wrote:
[...]

Nie wiem, ten dysk w komputerze jest na Sata II
Obudowa zewnętrzna, którą bym chciała kupić do dwóch leżących gdzieś tam na półce w szafie dysków twardych jest podpinana do USB jak widzę z opisu. Gniazdka USB to m.in w komputerze mam:

Złącza wewn. 1xPCI-e 16x, 3xPCI, 2xDIMM DDR
Złącza zewn. 4xUSB 2.0, 2xPS2, 1xRJ45, 6xAudio, FireWire, VGA
Inne Czytnik kart 9-in-1
Kontroler FireWire

- kontroler jest w dysku twardym,

A ja nie wiem, nie znam się.

- http://www.twenga.pl/cena/53445634.html - do dysków laptopowych
  (2.5 cala)
- ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

Kabel USB jest chyba dodawany. Zasilacz też musi być?
Ja mam 2 normalne dyski bodajże Samsung i chcę je w jakiś prosty sposób wykorzystać.

--
animka

Data: 2009-07-11 18:48:11
Autor: qwerty
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3a5bo$d6l$1@node1.news.atman.pl...
Kabel USB jest chyba dodawany. Zasilacz też musi być?

Zasilający jest też na usb, ale wtyczka w obudowie jest inna przy dyskach 2,5". Pomaga w czasie rozruchu dysku (największy pobór).

Ja mam 2 normalne dyski bodajże Samsung i chcę je w jakiś prosty sposób wykorzystać.

3,5"? Jak tak, to z obudowami do takich dysków nie miałem kontaktu.

Data: 2009-07-11 18:58:11
Autor: Animka
qwerty pisze:

3,5"? Jak tak, to z obudowami do takich dysków nie miałem kontaktu.

Jeśli to to taki zwykły w zwykłym komputerze dysk, to chyba 3,5. Aż głupio, bo nigdy się nad tym nie zastanawiałam.

--
animka

Data: 2009-07-11 18:25:59
Autor: DooMiniK
Animka wrote:
qwerty pisze:

3,5"? Jak tak, to z obudowami do takich dysków nie miałem kontaktu.

Jeśli to to taki zwykły w zwykłym komputerze dysk, to chyba 3,5. Aż głupio, bo nigdy się nad tym nie zastanawiałam.

W komputerze masz dysk 3.5' - wymaga dodatkowego zasilania (obudowa
aktywna).
Dyski mniejsze (2.5, takie jak w laptopie) - radzą sobie na samym kablu
USB (mają mniejszy pobór z silnika).

Data: 2009-07-11 19:02:12
Autor: STranger
Animka pisze:

Kabel USB jest chyba dodawany. Zasilacz też musi być?
Ja mam 2 normalne dyski bodajże Samsung i chcę je w jakiś prosty sposób wykorzystać.

Dyski jeżeli stare to są (P)-ATA, a nie S-ATA.
Coś w tym rodzaju spełni zadanie:
www.komputronik.pl/Podzespoly_PC/4World_Obudowa_USB_2_0_na_dysk_HDD_3_5_IDE_ATA_aluminowa_czarna/pelny,id,69201/

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-11 19:54:15
Autor: Animka
STranger pisze:
Animka pisze:
[...]

Tylko, że w tym swoim komputerze nie mam kontrolera Pata. Mam IDE i SATA. Czy to ma znaczenie jak i tak połączenie jest przez USB?

--
animka

Data: 2009-07-11 20:00:36
Autor: Radosław Sokół
W dniu 11.07.2009 19:54, Animka pisze:
Tylko, że w tym swoim komputerze nie mam kontrolera Pata. Mam IDE i
SATA. Czy to ma znaczenie jak i tak połączenie jest przez USB?

IDE == PATA

A tak w ogóle to kontroler jest na samym dysku, a nie w kom-
puterze.

Data: 2009-07-11 21:02:00
Autor: Animka
Radosław Sokół pisze:
[...]

Dzięki za rozjaśnienie :-)

--
animka

Data: 2009-07-11 20:40:03
Autor: STranger
Animka pisze:

Tylko, że w tym swoim komputerze nie mam kontrolera Pata. Mam IDE i SATA.

Tak jak Radosław wyjaśnił IDE to tak naprawdę P(arallel)ATA, czyli równoległe ATA. W praktyce pasuje tam taka szeroka taśma 40 lub 80 żyłowa.
SATA to S(erial)ATA, czyli szeregowe ATA, w praktyce napędy łączy się przez cienki czerwony płaski przewód.

Czy to ma znaczenie jak i tak połączenie jest przez USB?

Tak, ma znaczenie. Interfejs dysku musi być zgodny z interfejsem obudowy do dysku. A komunikacja z kompem poprzez USB to już inna para kaloszy :)

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-11 21:07:27
Autor: Animka
STranger pisze:
Animka pisze:

[...]

Aha, to już teraz rozumiem-wreszcie. W tej chwili nie wiem, nie pamiętam jakie to dokładnie dyski, bo są zapakowane i leżą wysoko w szafie. Jak je wyciągnę to dokładnie sprawdzę, żeby złej obudowy nie kupić.
Dzięki :-)

--
animka

Data: 2009-07-11 22:30:34
Autor: JoteR
"Animka" napisała:

[...]

Ja stąd widzę tę szafę i jej zawartość ;->
I zaprawdę powiadam Ci - te dyski z interfejsem PATA są.
Przeto obudowa winna takoż mieć interfejs PATA, albowiem inna będzie jako cymbał brzmiący.
Amen.

JoteR

Data: 2009-07-12 10:16:05
Autor: Radosław Sokół
W dniu 11.07.2009 20:40, STranger pisze:
SATA to S(erial)ATA, czyli szeregowe ATA, w praktyce napędy łączy się
przez cienki czerwony płaski przewód.

Nieprawda, bo przez żółty ;)

PS. Czemu tak podkreślasz kolor, który może być w zasadzie
     dowolny, a w praktyce właśnie kable SATA występują co
     najmniej w odmianach czarnych, czerwonych i żółtych? :)
     Słyszałem też o niebieskich.

Data: 2009-07-12 10:44:18
Autor: STranger
Radosław Sokół pisze:
W dniu 11.07.2009 20:40, STranger pisze:
SATA to S(erial)ATA, czyli szeregowe ATA, w praktyce napędy łączy się
przez cienki czerwony płaski przewód.

Nieprawda, bo przez żółty ;)

Nie spotkałem nigdy żółtego :)

PS. Czemu tak podkreślasz kolor, który może być w zasadzie
    dowolny, a w praktyce właśnie kable SATA występują co
    najmniej w odmianach czarnych, czerwonych i żółtych? :)
    Słyszałem też o niebieskich.

Poważnie? Zawsze miałem do czynienia tylko i wyłącznie z czerwonymi kabelkami SATA, myślałem że to jest określone w standardzie, albo że to jakaś niepisana reguła.
W komputerach jakie sam składałem na płytach Asusa, kiedyś Abita, Gigabyta i MSI, to wszystkie z nich miały na wyposażeniu czerwone kabelki SATA i czerwone porty SATA.

PS.
skoro są inne kolory SATA to może czerwonych na rynku jest najwięcej statystycznie? :>

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-12 12:35:30
Autor: Radosław Sokół
W dniu 12.07.2009 10:44, STranger pisze:
SATA to S(erial)ATA, czyli szeregowe ATA, w praktyce napędy łączy się
przez cienki czerwony płaski przewód.

Nieprawda, bo przez żółty ;)

Nie spotkałem nigdy żółtego :)

Gigabyte ostatnio dodaje żółte do swoich płyt głównych.

Poważnie? Zawsze miałem do czynienia tylko i wyłącznie z czerwonymi
kabelkami SATA, myślałem że to jest określone w standardzie, albo że to
jakaś niepisana reguła.

IIRC kolor przewodu nie jest opisany w standardzie.

W komputerach jakie sam składałem na płytach Asusa, kiedyś Abita,
Gigabyta i MSI, to wszystkie z nich miały na wyposażeniu czerwone
kabelki SATA i czerwone porty SATA.

Z płytami dostawałem czerwone i żółte. Chyba żółte jednak
częściej, przynajmniej ostatnio.

Data: 2009-07-12 14:57:11
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 12 Jul 2009 10:44:18 +0200, STranger napisał(a):

Radosław Sokół pisze:
[...]

Gigabyte od paru lat robi żółte i jeszcze z zatrzaskami.

Data: 2009-07-12 10:40:25
Autor: KILu
STranger wrote:
[...]

....lub prosciej: dysk PATA (czyli IDE) ma szeroookie zlacze z dwoma
rzedami kilkudziesieciu bolcow, zas w SATA gniazdo jest male, waskie i nie
posiada bolcow (gniazda zasilania pomijamy).

k,

Data: 2009-07-12 11:32:21
Autor: Gupik
Obudowa dysku zewnętrzenego na USB
pewnie są jakieś obudowy które przyjmą dyski ATA jak i SATA

Data: 2009-07-12 11:39:03
Autor: Agaton
Gupik pisze:
pewnie są jakieś obudowy które przyjmą dyski ATA jak i SATA

Są. Sam taką mam. Noname. ale działa.

Pozdrawiam.

Data: 2009-07-12 12:50:18
Autor: Gupik
Obudowa dysku zewnętrzenego na USB
no, i taką właśnie Aminka powinna kupić :)

Data: 2009-07-13 03:53:45
Autor: p47

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h3a5bo$d6l$1node1.news.atman.pl...
DooMiniK pisze:
Animka wrote:
[...]

___________________________________

Po starej znajomosci;-)) podpowiadam ci prostszy i tańszy sposób:

http://cgi.ebay.com/USB-2-0-to-IDE-SATA-2-5-3-5-Hard-Drive-Converter-Cable_W0QQitemZ190317748761QQcmdZViewItemQQptZPCA_Cables_Adapters?hash=item2c4fd26219&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=65%3A1|66%3A2|39%3A1|293%3A5|294%3A50

Jak to w praktyce działa nie mogę jeszcze powiedzieć, bo mój, zamówiony jest dopiero w drodze, ale z opisu wynika, że jest to tanie, kompleksowe rozwiązanie i do tego uniwersalne, tj. zarówno dla dysków IDE (starszych) jak i SATA.

p47

Data: 2009-07-11 18:34:06
Autor: Animka
DooMiniK pisze:

- ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

Do małych dysków, czyli jakich?

--
animka

Data: 2009-07-11 18:46:19
Autor: qwerty
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3a5bl$d6n$1@node1.news.atman.pl...
DooMiniK pisze:

- ogólnie wszystkie mi wyglądają na te do małych dysków, bo nie
widzę wzmianki, że dodawany jest zasilacz.

Do małych dysków, czyli jakich?

Takie, jak siedzą w laptopie.
Lepiej podaj model dysku, który chcesz włożyć.

Data: 2009-07-11 19:08:36
Autor: Animka
qwerty pisze:

Lepiej podaj model dysku, który chcesz włożyć.

Takie normalne dyski. Jeden 20 GB, drugi 40 GB. Jeden sformatowany, drugi chcę sformatować i w ogóle wyczyścić, a do tego nie będę rozbierała swojego komputera, żeby tam wsadzać jakieś dyski i potem je wyciągać i ponownie wsadzać ten, 250, który obecnie używam. Tak w sumie jakbym miała tą obudowę to te dyski jeszcze do czegoś by się przydały i byłyby pod ręką.

--
animka

Data: 2009-07-13 03:59:28
Autor: p47

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h3a70t$ddf$1node1.news.atman.pl...
qwerty pisze:

[...]

A po co wyciągać?? -Czy czasem nie masz możliwości, zeby zamontować, podłączyc i UŻYWAĆ te stare dyski w komputerze OBOK (razem z) obecnego 250GB?

p47

Obudowa dysku zewnętrzenego na USB