Obudowa podwodna do aparatu Panasonic Lumix DMC-LX3

Data: 2009-10-19 13:08:14
Autor: Pszemol
Obudowa podwodna do aparatu Panasonic Lumix DMC-LX3
Zauwazylem ze ten aparacik Panasonica ma sporo lepsze parametry
od mojego Canona G9, przede wszystkim jesli chodzi o jasnosc szkiel,
szerokokatnosc (24mm) i zdolnosc krecenia filmikow HD w roz. 720P
z predkoscia 24 klatek na sekunde... W cenie jest bardzo podobny.

W zwiazku z tym rozgladam sie za mozliwoscia przesiadki z G9 na
LX3 ale nie widze na rynku obudowy podwodnej dla tego aparatu...

Czy ktos cos slyszal? Czy ktos cos wie? :-)

Data: 2009-10-19 21:10:30
Autor: Haw
Pszemol pisze:
[...]

mimo ze to Przemol, odpowiem:
http://www.aditech-uw.com/product_info.php?products_id=605

pzd,
haw.

Data: 2009-10-19 14:18:18
Autor: Pszemol
"Haw" <hawgroup@gmail.com> wrote in message news:hbicvs$nm2$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:
[...]

Co Ci ten Przemol zawinił?
A co do mnie - ja nie jestem Przemol tylko Pszemol.
Nieuważny jesteś... ;-)

http://www.aditech-uw.com/product_info.php?products_id=605

Tak, tego widziałem, ale zdeczka za droga...
Aparat kosztuje $400 a za obudowę chcą 590EUR??

Dla porównania...
W przypadku Canona G9 - aparat kosztuje $400 a obudowa $170.

Data: 2009-10-19 22:13:58
Autor: Paweł W.
Pszemol pisze:

Dla porównania...
W przypadku Canona G9 - aparat kosztuje $400 a obudowa $170.

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.
źródło: Angora

Data: 2009-10-19 16:04:02
Autor: Pszemol
""Paweł W."" <pawelek_79@poczta.onet.pl> wrote in message news:hbiha4$fli$3news.onet.pl...
Pszemol pisze:

Dla porównania...
W przypadku Canona G9 - aparat kosztuje $400 a obudowa $170.

Oni mają ale tylko uniwersalne worki plastikowe ze szkiełkiem z przodu.
Być może sprawdza się to na plaży, czy nawet przy nurkowaniu ABC
ale nie bardzo ma to sens przy rekreacyjnym scuba diving gdzie często
schodzisz poniżej 20 metrów pod wodę... A tam już ciśnienia są spore.

Chyba nie nurkujesz tak głęboko, żeby to musiałabyć super wytrzymała obudowa?

To nawet nie tylko o wytrzymałość chodzi ale też o dostępność
pokręteł i przycisków. Pod wodą @20m ciśnienie jest tak duże że
aparat w takim worku plastikowym firmy Ewa-Marine (czy jak im tam)
będzie miał "wciśnięte" wszystkie możliwe przyciski... :-))

Mi chodziło o coś w stylu canonowskiego WP-DC21 dla G9:
http://www.firstcall-photographic.co.uk/assets/images/shop/items/55050/17893-zoom.jpg
Można tym obsługiwać wszystkie przyciski i pokrętła aparatu...

No i do tego zrobione to jest z plastiku, a nie jak ta za prawie 600
euro zrobiona jest z aluminium, co to pewnie skoroduje w morzu... :-)

Data: 2009-10-19 21:17:41
Autor: Jacek_P
W Pszemol napisal:
Mi chodziło o coś w stylu canonowskiego WP-DC21 dla G9:
http://www.firstcall-photographic.co.uk/assets/images/shop/items/55050/17893-zoom.jpg
Można tym obsługiwać wszystkie przyciski i pokrętła aparatu....

Hm, sprawdz dokladnie dostepnosc kolka na tylnej sciance. Jeden z komentarzy
na Amazonie dotyczyl problemow z dostepnoscia kolka w tej obudowie.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-19 17:36:17
Autor: Pszemol
"Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> wrote in message news:hbil1l$s70$1srv.cyf-kr.edu.pl...
W Pszemol napisal:
[...]

Tak, kółko się nie będzie kręcić w tej obudowie, ale funkcjonalność
tego kółka jest zdublowana kombinacją przycisków - mnie to jakoś
szczególnie nie interesuje bo nie ustawiam ekspozycji ręcznie tylko
jadę na pół-automatycznym trybie P lub Video w zależności co chcę
robić akurat pod wodą.

Tak czy inaczej z obudowy Canona jestem zadowolony i dziwię się,
że Canonowi się chciało zrobić obudowę a Panasonicowi nie... olewa.

Data: 2009-10-20 08:42:20
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Obudowa podwodna do aparatu Panasonic Lumix DMC-LX3

Tak czy inaczej z obudowy Canona jestem zadowolony i dziwię się,
że Canonowi się chciało zrobić obudowę a Panasonicowi nie... olewa.

nie pamiętam sklepu w Chicago ale mieli pełen wybór obudów Ikelite do Panasonica i nawet mojej 1/2 wcisneli Ikelite pomimo że chciała oryginał który był tańszy ale już nie żałuje bo można dużo więciej na Ikelite dowiesić, ma większa obudowę i dobrze się wyważa w wodzie a przy długich nurkach to dość istotne żeby nie targać balastu ze sobą.

Pozdrawiam
Adam

Data: 2009-10-20 09:04:05
Autor: Pszemol
"CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> wrote in message news:1738.0000004f.4add5bccnewsgate.onet.pl...
[...]

Obudowa Canona do G9 nie ma stopki na lampę ale ma gwint u dołu
standardowy - można dokręcić jej balast metalowy (bez niego wypływa).
Można nawet kupić taki oryginalny balast od Canona. Ma jednak wadę
że się skubaniec obluzowuje i odkręca - ja już swój zgubiłem tego lata
w grocie w Clear Water na Florydzie. Ale teraz kupiłem sobie aluminiowy
uchwyt do lampy video/stroba, takie ramię, i balastu już nie potrzebuję
bo taki zestaw idzie już na dno sam z siebie.
Obudowa Canona bez balastu była upierdliwa bo Ci się wyślizgiwała
z ręki na pasku do góry. Z balastem była idealnie wyważona w oceanie.
Aparat dosłownie stał prawie nieruchomo w wodzie.

Na witrynie Ikelite nie widzę w ogóle Panasonica jako wspieranej marki:
http://www.ikelite.com/web_pages/1digital.html
Jest tylko Canon, Nikon, Olympus, Sony i Fuji. Jesteś pewny że to było
pudełko do Panasonica?

Data: 2009-10-20 21:17:31
Autor: Haw
Pszemol pisze:
[...]

troll jest troll, nie przygladam sie zbytnio :p
EOT.

[...]

aparat pewnie kupiles jak byl nowoscia obudowe dokupiles pozniej :p. stad roznice.

haw.

Data: 2009-10-20 14:50:13
Autor: Pszemol
"Haw" <hawgroup@gmail.com> wrote in message news:hbl1p0$rl8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie, te obudowy tyle kosztowały zawsze. To bądź co bądź odlew
z plexiglasu czy innego akryliku i trochę gumek i sprężynek...

Natomiast ta obudowa aditech to już porządniejszy wynalazek
którego w pełni nie wykorzystałbym pewnie... No i dodatkowo
nie jestem pewny jak się taki aluminiowy odlew będzie zachowywał
w morskiej wodzie przy jakimś zdrapaniu powłoki lakierowej...
Moja aluminiowa lampa nad akwarium morskim koroduje
w mgnieniu oka poddana działaniu morskiej wodzie...
Zdecydowanie wolałbym coś plastikowego.

No i przesiadka z 450+170 na 450+600 jest nieporównywalnie
droższa... nie wiem czy warto w takich warunkach o tym mówić.

Data: 2009-10-21 13:25:58
Autor: Arturro
Obudowa podwodna do aparatu Panasonic Lumix DMC-LX3
No i przesiadka z 450+170 na 450+600 jest nieporównywalnie
droższa... nie wiem czy warto w takich warunkach o tym mówić.
Cóż, fotografia podwodna do tanich nie należy:).
Uważam że canon G9 to wciąż jeden z najlepszych kompaktów do fotografii podwodnej.
Sam mam g7 z obudową ikelite i UWL 100 + iluminator i nie zaminilbym go na żadnego panasonika.
pozdrawiam,
Artur

Data: 2009-10-21 09:31:47
Autor: Pszemol
"Arturro " <arturro.wawa@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:hbn256$57u$1inews.gazeta.pl...
No i przesiadka z 450+170 na 450+600 jest nieporównywalnie
droższa... nie wiem czy warto w takich warunkach o tym mówić.

Cóż, fotografia podwodna do tanich nie należy:).

Owszem, ale są pewne granice wariactwa...
Nie zajmuję się fotografią podwodną jako taką - traktuję ją tylko
jako mechanizm do zrobienia pamiątki z nurkowania...
Jest dla mnie różnica w uzasadnieniu wydatku $600 a $1100.

Uważam że canon G9 to wciąż jeden z najlepszych kompaktów do fotografii
podwodnej.
Sam mam g7 z obudową ikelite i UWL 100 + iluminator i nie zaminilbym
go na żadnego panasonika.

W czym (w Twojej opinii) Twój G7 jest lepszy od DMC-LX3?
Nie brakuje Ci w G7 szerokokątności? Jasności obiektywu?
Zauważ, że LX3 przy 24mm ma obiektyw F2.0!

Data: 2009-10-21 20:59:12
Autor: Arturro
Obudowa podwodna do aparatu Panasonic Lumix DMC-LX3

W czym (w Twojej opinii) Twój G7 jest lepszy od DMC-LX3?
Nie brakuje Ci w G7 szerokokątności? Jasności obiektywu?
Zauważ, że LX3 przy 24mm ma obiektyw F2.0!
Odpowiadajac na Twoje pytanie, jakie są zalety G7:

1. Obudowa ikelite pozwala dokrecić konwerter zapewniajacy kąt widzenia ok 120 stopni. Myslę że to ekwiwalent 16-18 mm.
Konwertery sa zwykle zbudowane dla obiektywow 35 mm. Jesli zastosujesz taki do panasonika 24 mm to będzie winietował wiec nic nie zyskujesz bo i tak musisz podkręcić zoom.
2. Co do lepszego swiatła obiektywu to dla zwiekszenia głębi ostrości i tak należy zmniejszyć otwór przesłony:).

Jeśli chcesz mieć solidny zestaw podwodny to kup konwerter inona z iluminatorem sferycznym, z tego co wiem nie przykręcisz go do obudowy canona, musisz więc i tak zmienić obudowę.

pozdrawiam,
Artur

--

Obudowa podwodna do aparatu Panasonic Lumix DMC-LX3