Obudowy z poprzecznym montażem dysków

Data: 2010-11-16 19:23:44
Autor: Gupik
Obudowy z poprzecznym montażem dysków
jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??

Data: 2010-11-16 19:37:07
Autor: Doxent

Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:ibui7p$hoe$1node1.news.atman.pl...
jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??

Aerocool, niektóre modele. A za tymi szynami to szczerze mówiąc nie przepadam, nie ma to jak standardowe śrubki bez wydziwiania.

Data: 2010-11-16 20:00:10
Autor: Gupik
Obudowy z poprzecznym montażem dysków
łatwo wyjąc taki dysk, a tak w ogóle to coś z nimi nie tak ??

Data: 2010-11-16 20:22:10
Autor: atm
Obudowy z poprzecznym montażem dysków
Coolermaster HAF X
http://pclab.pl/news41963.html

Data: 2010-11-16 21:37:00
Autor: atm
On 2010-11-16 20:22, atm wrote:
Coolermaster HAF X
http://pclab.pl/news41963.html

W tej obudowie dodatkowo masz dwie kieszenie na froncie do mocowania 2.5/3.5 calowych dyskow. Calkiem niezle sie to sprawdza.

Data: 2010-11-16 22:57:28
Autor: Radosław Sokół
W dniu 16.11.2010 20:00, Gupik pisze:
łatwo wyjąc taki dysk, a tak w ogóle to coś z nimi nie tak ??

A tak często wyjmujesz dyski? ;) W zasadzie dysk twardy po-
winien być wmontowany na stałe. Jeżeli potrzebne jest coś
przenośnego, należy użyć eSATA, USB lub FireWire. Wykręcanie
dysków było "modne" tak z 15 lat temu może. I zawsze jest
szkodliwe, czasochłonne i niepotrzebnie skomplikowane.

Data: 2010-11-17 10:15:51
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Obudowy z poprzecznym montażem dysków
Dnia 2010-11-16, o godz. 22:57:28
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> [...]

dysków było "modne" tak z 15 lat temu może. I zawsze jest
szkodliwe, czasochłonne i niepotrzebnie skomplikowane.

Radek: Ja np. wyjmuję często ale specyficzny jestem bo chyba nie
zwykły domowy użytkownik komputera ;-) W kompie "podstawowym" mam takie
koszyk o wysokości 3 urządzeń 5,25 cala na 4 dyski SATA w kieszeniach
plus 2 dyski na stałe. Tyle że ja co kilka dni mam jakieś dyski do
odwirusowania, odzyskania danych itp. Dyski ATA głównie przez
przejściówkę USB ale SATA mi wygodniej (i szybciej) w taki sposób bo
nie trzeba kabelków, kieszeni czy zewnętrznego zasilania. Czy nadal
uważasz że jest to "zawsze jest szkodliwe, czasochłonne i
niepotrzebnie skomplikowane"? ;-) Tylko zwracam uwagę że ja to robię z
zewnątrz komputera - jak miałbym grzebać w środku to wolę przejściówki
czy kieszenie bo kompa mi się restartować nie chce by dysk włożyć czy
wyjąć.

Zdrówko

Data: 2010-12-30 15:49:15
Autor: Radosław Sokół
W dniu 17.11.2010 10:15, Maciek Babcia Dobosz pisze:
plus 2 dyski na stałe. Tyle że ja co kilka dni mam jakieś dyski do
odwirusowania, odzyskania danych itp. Dyski ATA głównie przez
przejściówkę USB ale SATA mi wygodniej (i szybciej) w taki sposób bo

Według mnie to już zastosowanie podpadające pod serwis
komputerów, a nie normalne użytkowanie :) To, co piszę,
odnosi się do typowych użytkowników, którzy nie powinni
biegać z dyskami.

Data: 2010-11-17 08:43:26
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 16.11.2010 19:37, Doxent pisze:

[...]

Dlaczego? Wygodne i solidne rozwiązanie.

Data: 2010-11-17 12:09:55
Autor: Tomasz Minkiewicz
Obudowy z poprzecznym montaĹźem dyskĂłw
On Wed, 17 Nov 2010 08:43:26 +0100
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

> wiadomości news:ibui7p$hoe$1node1.news.atman.pl...
> przepadam, nie ma to jak standardowe śrubki bez wydziwiania.

Dlaczego? Wygodne i solidne rozwiązanie.

Rozwiązanie aerocoolowe solidne nie jest. To tandetne plastikowe
listewki z tandetnymi zatyczko-zakrętkami. Zawsze jak dłubię w
obudowie, to mam opory przed powierzeniem temu czemuś moich cennych
dyskĂłw.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-11-17 14:18:57
Autor: kamil

"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4ce387bc$1news.home.net.pl...
[...]

Wygodna to jest stacja dokujaca eSATA/USB na biurku i takiej uzywam. Szyny poza oczywista wada gmerania w obudowie i kablach, zamiast wetkniecia dysku w stacje dokujaca, maja jeszcze te dodatkowa wade, ze nie odprowadzaja tak dobrze ciepla z napedow na obudowe.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-16 20:38:59
Autor: Gil
Obudowy z poprzecznym monta¿em dysków
jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] maj&#177; poprzeczny monta&#191; twardych dysków i na takich szynach [ bez przykr&#234;cania ] ??

Zauważ, że w pewnych modelach Cooler Master dyski są montowane są poprzecznie ale ta strona z wyjściem zasilania i danych jest w drugą stronę (przeciwnie do
wiatraków na boku płyty. Rozwiązanie trochę bardziej uciążliwe ale kable łatwiej
uporządkować.

Data: 2010-11-17 14:56:03
Autor: abs
[...]

Np. te tu: http://tiny.pl/hw1m2

Pozdrowienia,
ABS

Data: 2010-11-17 18:12:49
Autor: ToMasz
Gupik pisze:
jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż
twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??
ja mam takich kilka quolteców. tyle ze moim zdaniem wygodne to jest tyko
dla serwisanta. Pozatym, mało pewne, czasem potrafi wpadać w rezonans i
najważniejsze  - chłodzenie! przykręcony dysk oddaje dość dużo ciepła
obudowie, wsunięty w rowki za pośrednictwem plastikowych zaczepów - nic.
ToMasz

Data: 2010-11-17 20:57:13
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 17 Nov 2010 18:12:49 +0100, ToMasz napisał(a):

[...]

Miałem Chiefteca Dragon (montaż wzdłuż), teraz mam LBX (montaż w poprzek).
Zdecydowanie bardziej chwalę sobie to drugie rozwiązanie, szczególnie, że:
- przy czasami trafiającym się demontażu dysku (np. wymiana na większy) w
Dragonie musiałem ściągać radiator z procesora, żeby w ogóle koszyk z
napędami wysunąć
- burdel w okablowaniu nad płytą główną robi się błyskawicznie, a mnie się
to wcale, ale to wcale nie podobało
- cisza jest i spokój - żadnych wibracji
- chłodzenie napędów (w chwili obecnej 4*Samsung HD103UJ) umieszczonych
praktycznie jeden nad drugim załatwiają mi dwa 92 mm wentylatory
NoiseBlocker z maksymalnie ściągniętymi obrotami. Temperatur Ci nie podam,
gdyż ani HD Tune ani Hard Drive Inspector jej nie podają. :(

[ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez      ]
[ tych, którzy jej nie posiadają.                    (George Bernard Shaw) ]

Data: 2010-11-17 19:03:38
Autor: WiesłaW
Dnia 16-11-2010 o 19:23 Gupik napisał na pl.comp.pecet:

jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż  twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??

Oprócz wszystkich wymienionych- jeszcze Cooler Master Gladiator 600.
Mam przed sobą, więc jak masz jakieś pytania to pisz.
Z tym chłodzeniem (szczególnie dysku, bo o tym piszą grupowicze) to
nie jest tak do końca. Niby dysk nie ma kontaktu z blachą, ale jest
za to chłodzony przez przedni wentylator, który dmucha bezpośrednio
na niego.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-11-20 10:47:45
Autor: Gupik
Obudowy z poprzecznym montażem dysków
a jeszcze ciekawcze jest to że te obudowy nie mają żadnego włącznika, więc jak włączyć komputer, od razu na listwie czy jak ??

Data: 2010-11-20 13:40:37
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 20 Nov 2010 10:47:45 +0100, Gupik napisał(a):

a jeszcze ciekawcze jest to że te obudowy nie mają żadnego włącznika, więc jak włączyć komputer, od razu na listwie czy jak ??

Znaczy się - konkretnie to które nie mają włącznika na obudowie? Bo mój
Chieftec LBX jak najbardziej ma.

[ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ]
[ place out and live in Hell.                                              ]
[                                    (Toombs, "The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2010-11-21 12:22:26
Autor: WiesłaW
Dnia 20-11-2010 o 10:47 Gupik napisał na pl.comp.pecet:

a jeszcze ciekawcze jest to że te obudowy nie mają żadnego włącznika,  więc jak włączyć komputer, od razu na listwie czy jak ??

To byłoby bardzo ciekawe. A które nie mają włącznika, bo ja
takich nie znam?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-11-21 16:50:05
Autor: Michał Lorenc
Obudowy z poprzecznym montażem dysków
Cześć, Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>. Masz klej? To cześć.

a jeszcze ciekawcze jest to że te obudowy nie mają żadnego włącznika, więc jak włączyć komputer, od razu na listwie czy jak ??

Na przykład przyciskiem Power na klawiaturze.

--
Michał Lorenc
 Tu ktoś powiedzieć mógłby "co za pech"

Data: 2010-11-20 15:10:12
Autor: .Peeter
"Gupik" wrote:
jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??

Na przykład Fractal Design - mocowanie dysków poprzeczne, ale
z przykręcaniem. Dyski przykręca się do gumowych podkładek, które
to znowu znajdują się w tackach, które to wsuwa się w szyny obudowy.
Rozwiązanie fajne, dobrze trzyma, nie rezonuje w przeciwieństwie
do Chieftecowych szyn.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-11-20 15:21:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.11.2010 15:10, .Peeter pisze:

Rozwiązanie fajne, dobrze trzyma, nie rezonuje w przeciwieństwie
do Chieftecowych szyn.

U mnie nic nie rezonuje.

Data: 2010-11-20 19:23:41
Autor: .Peeter
Obudowy z poprzecznym montażem dysków
"Andrzej Lawa" wrote:
U mnie nic nie rezonuje.

U mnie rezonowało i denerwowało, aż w końcu obudowę sprzedałem.
To był Chieftec LCX-01B-B-SL. Obecnie po raz drugi wybrałbym Fractala,
stówka drożej, a jakość i fajność kilka klas wyższa.

Pozdrawiam
..Peeter

Obudowy z poprzecznym montażem dysków