Obuwie softshell czy ktoś z Was używa??

Data: 2011-06-27 17:20:18
Autor: Tomek
Obuwie softshell czy ktoś z Was używa??
Jak się sprawdzają w górach w sensie trwalości? Rozumiem po opisie, że są dość lekkie i wygodne.
Co jednak z odpornością na deszcz i trwałością??
Macie jakieś doświadczenia własne??
Tomek.

Data: 2011-06-27 17:48:26
Autor: Zbynek Ltd.
Tomek napisał(a) :
Jak się sprawdzają w górach w sensie trwalości? Rozumiem po opisie, że są dość lekkie i wygodne.
Co jednak z odpornością na deszcz i trwałością??
Macie jakieś doświadczenia własne??

He, he, 1 kwietnia to niemal za rok. Obuwie Soft Shell? A któryż to producent taniej tandety coś takiego tak nazwał? Czy ten o którym myślę, czy inny? :-D

I czy ten SS jest taki jak większość szmateksu sprzedawanego pod tą nazwą, czy jest to wyrób zgodny z definicją?

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2011-06-27 20:16:32
Autor: Tomek

Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iua8m0$r8u$1news.onet.pl...

[...]

Wzięte np. z
http://www.feelfree-sklep.pl/obuwie-feel-free-eldoret-stxsfs-czarne-cat-89-id-8093.aspx
Nie wzbudzają one mojego zaufania, ale to nie dla mnie
a osoby która ceni sobie wygodę, a ma na uwadze
szlaki jak na Gęsią Szyję, czy Nad Reglami.
W największych porywach (może) Giewont.
T.

Data: 2011-06-27 22:47:23
Autor: Zbynek Ltd.
Obuwie softshell czy ktoś z Was używa??
Elo

Tomek napisał(a) :
[...]

Skoro osoba sobie wybrała ładny but, to i tak kupi :-D Szkoda
naszego trudu.

Ale co tam...
Są czapki bejsbolówki z Gore-Texem. To dlaczegóż by nie nazwać
kaloszy z miękką (ang. soft) w dotyku powłoką (ang. shell) Soft
Shellem? Bo chyba nie myślisz, że membrana Sympatex ma lepszą
oddychalność niż kalosze? Już abstrahując od tego, że chyba każdy
but tekstylny, z zakresu który nas interesuje, spełnia definicję SS
w zupełności.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-06-28 00:20:30
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Mon, 27 Jun 2011 22:47:23 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

[...]

Miałeś? Mam wrażenie że jednak nie. Pierwsze moje buty z membraną to były
Dachsteiny z Sympatexem, pierwsza kurtka to analogiczne Vaude. Kurtkę
czasem zakładam do dziś a ma za dwadzieścia lat. Buty nosiłem zadowolony
póki nie pękła podeszwa (Vibram)... Wiem że Gore lepiej oddycha, i co z
tego skoro nie bardzo miałem okazję tego doświadczać?
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-06-28 00:10:48
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Mon, 27 Jun 2011 20:16:32 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

Wiekszość butów spacerowych ma wstawki materiałowe. Mam takie TNF-y w
których łażę na codzień. Teoretycznie gdyby zamienić w nich podeszwę TNF na
Vibram, dodać jakąś membranę, mógłbym nazwać je trekingowymi? Hmmm...
Dla mnie tzw. niskie buty trekingowe sensu raczej nie mają, chyba że jako
coś solidniejszego na codzień. Kostki toto nie trzyma bo czym, membranowa
wodoodporność wystarczy na płytką kałużę. Więc w temacie lekkich butów
wybieram sandały (są z Vibramem też). Sorry, ale samo zaufanie do buta w
górach to mało. Użycie modnego (acz nie pozbawionego zalet!) SS do butów
IMO nic konstruktywnego nie wnosi. Więc po co tyle płacić?
BTW - na taki Giewont w dobrych warunkach ta osoba nie zauważy różnicy
między butkami za parędziesiąt zł z jakiegoś Lidla czy innego marketu a
tymi z SS, w kiepskich też ;)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-06-28 12:41:32
Autor: gl
Obuwie softshell czy ktoś z Was używa??

BTW - na taki Giewont w dobrych warunkach ta osoba nie zauważy różnicy
między butkami za parędziesiąt zł z jakiegoś Lidla czy innego marketu a
tymi z SS, w kiepskich też ;)

akurat Lidl parę tygodni temu oferował całkiem przyzwoicie
wykonane szmaciaki biegowe w cenie poniżej 60zł -
"markowe" modele zaczynają się od cen ~3 x większych;
gdyby właściciel sieci zapragnął zamówić gdzieś partię
butków trekingowych, to pewnie relacje cen byłyby podobne;

 g.

Data: 2011-06-28 00:13:51
Autor: jacob.p.pantz@gazeta.pl
Tomek <swistak60@op.pl> napisał(a):
[...]

Skoro już owa P.T.Osoba musi koniecznie iść (dość) wysoko w niskich,
to może zamiast tylko szmaty robionej dla świeżutkiej krajowej marki
zainteresuje się raczej szmatą tylko dodaną do kawałów dobrego zamszu
a robionej (AFAIR w Wietnamie) dla sprawdzonej włoskiej firmy, kosztującej przy tym 300 nie 300 PLN
http://www.sportzakupy.pl/shop/shop/shop/shop/?a=details&id=296&cat=23
(mnie chodzi się w nich - po płaskim, sporadycznie wzwyż - bardzo przyjemnie)
BTW: jeszcze 50 taniej, acz w małych rozmiarach, jest tam wyższa Nevada.

Serdeczności,

Kuba

Data: 2011-06-28 09:48:24
Autor: Jarek Kardasz
[...]

Dla osób ceniących sobie wygodę dobre buty produkuje Nike i Adidas...

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-06-28 12:14:08
Autor: gl
Obuwie softshell czy ktoś z Was używa??
Nie wzbudzają one mojego zaufania, ale to nie dla mnie
a osoby która ceni sobie wygodę, a ma na uwadze
szlaki jak na Gęsią Szyję, czy Nad Reglami.

ze szmaciaków najwygodniejsze są buty biegowe,
niekoniecznie marki Trzypaski;
podeszwa w modelach terenowych na śliskiej glince
sprawdza się znakomicie choć nie jest to Vibram,
Skywalk czy Contagrip;
a jeśli potencjalny nabywca wierzy w membrany,
to za te pi x oko 300zł powinien zdołać kupić coś z gtx,
zwłaszcza jeśli rozmiar niechodliwy;
 g.

Data: 2011-06-29 21:36:14
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
Obuwie softshell czy ktoś z Was używa??
On 27 Cze, 20:16, "Tomek" <swista...@op.pl> wrote:
U ytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl> napisa w
wiadomo cinews:iua8m0$r8u$1news.onet.pl...

> He, he, 1 kwietnia to niemal za rok. Obuwie Soft Shell? A kt ry to
> producent taniej tandety co takiego tak nazwa ? Czy ten o kt rym my l ,
> czy inny? :-D

> I czy ten SS jest taki jak wi kszo szmateksu sprzedawanego pod t nazw ,
> czy jest to wyr b zgodny z definicj ?

Wzi te np. zhttp://www.feelfree-sklep.pl/obuwie-feel-free-eldoret-stxsfs-czarne-c...
Nie wzbudzaj one mojego zaufania, ale to nie dla mnie
a osoby kt ra ceni sobie wygod , a ma na uwadze
szlaki jak na G si Szyj , czy Nad Reglami.
W najwi kszych porywach (mo e) Giewont.
T.

Uważałabym na tę "markę". Dość dużo ich rzeczy kupuję na wyprzedaży,
tak po 30 % ceny wyjściowej. Prawdę powiedziawszy to loteria,
przeważnie produkty są kiepskiej jakości ale czasami można kupić coś
naprawdę dobrego. Poczekam jak będą po 80- 100 zł, wtedy przemyślę
zakup.

Obuwie softshell czy ktoś z Was używa??