Obywatel Kane

Data: 2010-11-11 18:26:00
Autor: Przemek Budzyñski
Obywatel Kane
W dniu 2010-11-09 19:38, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
Obejrzalem wreszcie 'Obywatela Kane'.
Na duzym ekranie, a co... Kino Luna w W-wie.
I troche rozczarowany jestem. Naprawde jest to 'najlepszy film w
historii kina'?

s± takie filmy, jak "Obywatel Kane", "Rashomon", "Z³odzieje rowerów".....

W historii kina to milowe kroki, je¶li chodzi o sposób narracji, nowatorskie ujêcia  kamery, nowatorsk± grê aktorsk±, etc, etc....

Natoamist z perspektywy "przeciêtnego" widza nie wytrzymuj± one próby czasu. Krytyk czy filmoznawca ca³y czas bêdzie siê nimi ekscytowa³...

Data: 2010-11-11 18:07:45
Autor: Grzegorz Staniak
Obywatel Kane
On 11.11.2010, Przemek Budzyński <bat_oczir@gazeta.pl> wroted:

Obejrzalem wreszcie 'Obywatela Kane'.
Na duzym ekranie, a co... Kino Luna w W-wie.
I troche rozczarowany jestem. Naprawde jest to 'najlepszy film w
historii kina'?

są takie filmy, jak "Obywatel Kane", "Rashomon", "Złodzieje rowerów".....

W historii kina to milowe kroki, jeÅ›li chodzi o sposób narracji, nowatorskie ujÄ™cia  kamery, nowatorskÄ… grÄ™ aktorskÄ…, etc, etc....

Natoamist z perspektywy "przeciętnego" widza nie wytrzymują one próby czasu.

Nonsens.

GS
--
Grzegorz Staniak   <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
= AC Universe.:JumpTheGun:. =  85.14.221.102:27960  = Urban Terror TDM Server = no snipers, no camping,

Data: 2010-11-11 13:37:16
Autor: rs
Obywatel Kane
On Thu, 11 Nov 2010 18:07:45 +0000 (UTC), Grzegorz Staniak
<gstaniak@gmail.com> wrote:

On 11.11.2010, Przemek Budzyñski <bat_oczir@gazeta.pl> wroted:

[...]

to nie jest nonsen. Przemek, w tym ustepie, ma 100% racji. film sie po prostu zestarzal, chwyty jakie byly w nim uzyte
widzielismy juz po setki razy. obecnie nie potrafimy go juz nalezycie
docenic, bo wiekszosc z nas oglada ten film przez pryzmat tego co juz
w kinie powstalo i tego jakie kino jest teraz. jednak nie sadze, zeby przecietny, wspolczesny ogladacz filmow musial
przed tym filmem, w zachwycie, zdejmowac beret i przyklekiwac na jedno
kolano. jego nalezyta ocene zostawmy expertom, w tej dziedzinie, a na
nasz prywatny uzytek nie musimy sie z nimi zgadzac. <rs>

Data: 2010-11-11 19:10:39
Autor: Grzegorz Staniak
Obywatel Kane
On 11.11.2010, rs <no.address@no.spam.pl> wroted:

[...]

To jest nonsens, choćby przez użyty kwantyfikator. Zauważ, że w tym
momencie była mowa już nie o konkretnym "Obywatelu", tylko ogólnie
o klasycznych filmach uznawanych za wielkie osiągnięcia kina.

[...]

Co nijak nie przeszkadza kolejnemu pokoleniu w odkrywaniu np. "Siedmiu
Samurajów" Kurosawy i wydawaniu okrzyków "ale zaje!". I dotyczy to wbrew
pozorom całkiem sporej liczby tych "klasyków".

GS

Data: 2010-11-11 21:02:26
Autor: Habeck Colibretto
Obywatel Kane
Dnia 11.11.2010, o godzinie 20.10.39, na pl.rec.film, Grzegorz Staniak
napisa³(a):

To jest nonsens, choæby przez u¿yty kwantyfikator. Zauwa¿, ¿e w tym
momencie by³a mowa ju¿ nie o konkretnym "Obywatelu", tylko ogólnie
o klasycznych filmach uznawanych za wielkie osi±gniêcia kina.

[...]

Nonsens. Choæby przez u¿yty kwantyfikator. Zauwa¿, ¿e w tym momencie nie
mówisz o jakiej¶ grupie w pokoleniu, ale o pokoleniu.

w odkrywaniu np. "Siedmiu
Samurajów" Kurosawy i wydawaniu okrzyków "ale zaje!". I dotyczy to wbrew
pozorom ca³kiem sporej liczby tych "klasyków".

Ty  - g³osie pokolenia - mo¿e by¶ wymieni³ te klasyki, które zmieni³y kino
a które kolejne pokolenia (nonsens, ale trzymajmy siê tego co napisa³e¶)
okrzykuj± "zajebistymi".

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2010-11-11 20:13:13
Autor: Grzegorz Staniak
Obywatel Kane
On 11.11.2010, Habeck Colibretto <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> wroted:

Ty  - gÅ‚osie pokolenia - może byÅ› wymieniÅ‚

Może na początek sobie olej wymień, obrońco nazioli.

GS

Data: 2010-11-11 21:54:16
Autor: Habeck Colibretto
Obywatel Kane
Dnia 11.11.2010, o godzinie 21.13.13, na pl.rec.film, Grzegorz Staniak
napisa³(a):

Ty  - g³osie pokolenia - mo¿e by¶ wymieni³

Mo¿e na pocz±tek sobie olej wymieñ, obroñco nazioli.

Ewidentnie pêtla w SMSie.

Data: 2010-11-11 23:07:16
Autor: Grzegorz Staniak
Obywatel Kane
On 11.11.2010, Habeck Colibretto <habeck@NOSPAM.gazeta.pl> wroted:

Ty  - gÅ‚osie pokolenia - może byÅ› wymieniÅ‚

Może na początek sobie olej wymień, obrońco nazioli.

Ewidentnie pętla w SMSie.

Cholernie mnie obchodzi twoja jakże oryginalna i dowcipna opinia
na ten temat. Na razie zakładam, że jesteś po prostu kolejnym idiotą który na słowo "Michnik" zaczyna popierać choćby i nazioli,
byle przeciwko Michnikowi -- nie tobie pierwszemu tak odpieprza i pewnie nie ostatniemu. W zależności od kontynuacji albo trafisz
do wora na stałe, albo na jakiś czas. W każdym razie na pogaduchy
z gościem dla którego hajlowanie to "poglądy" nie mam ochoty.

GS

Data: 2010-11-12 02:00:32
Autor: Remek
Obywatel Kane
Użytkownik "Grzegorz Staniak" napisał:

Na razie zakładam, że jesteś po prostu kolejnym
idiotą który na słowo "Michnik" zaczyna popierać choćby i nazioli,
byle przeciwko Michnikowi

O! Towarzysz ludzi honoru? WynieÅ› siÄ™ ze swoim poziomem pod budkÄ™ z piwem.
Zamiast rzeczowych argumentów i szanowania opinii rozmówcy masz jeden -
nosens. Co kogo obchodzi Twoje zdanie wyrażone w ten sposób. Nazwij jeszcze
dyskutantów antysemitami i będziemy w domu.

Remek

Data: 2010-11-12 12:10:15
Autor: Habeck Colibretto
Obywatel Kane
Dnia 12.11.2010, o godzinie 00.07.16, na pl.rec.film, Grzegorz Staniak
napisa³(a):

<ciach NTG>
Grupy Ci siê pomyli³y.

Data: 2010-11-11 21:24:10
Autor: Przemek Budzyński
Obywatel Kane

a to ciekawe, bo IMHO napisałem:
"są takie filmy, jak "Obywatel Kane", "Rashomon", "Złodzieje rowerów""

więc wymieniłem KILKa konkretnych przykładów w tym właśnie film Wellesa. Wcale nie wypowaidałem się "ogólnie". Pomiędzy jednym filmem, kilkoma a klasykami "ogólnie" jest chyba pewna dostrzegalna przez Ciebie różnica?

Co nijak nie przeszkadza kolejnemu pokoleniu w odkrywaniu np. "Siedmiu
Samurajów" Kurosawy i wydawaniu okrzyków "ale zaje!". I dotyczy to wbrew
pozorom całkiem sporej liczby tych "klasyków".

oczywiście. I własnie fajnie, że wymieniłeś właśnie "Siedmiu samurajów", bo wg mnie w odróżnieniu od takiego "Rashomona" właśnie ten film ciągle ogląda się znakomicie, mimo że nie był taką rewolucją w filmie jako dziedzinie sztuki jak ten drugi.

Data: 2010-11-11 20:40:14
Autor: Grzegorz Staniak
Obywatel Kane
[...]

Chyba inaczej rozumiemy zwroty typu "takie filmy jak". Według mnie
podałeś kilka przykładów "takich filmów jak", a nie stworzyłeś grupę
trzech konkretnych filmów.

[...]

Wszelkie sądy typu "był rewolucją w filmie" są ze swej natury subiektywne
i podległe debacie. A niezależnie od tego, "Rashomon" wcale nie zestarzał się jakoś szczególnie w porównaniu z innymi "klasykami", łącznie z "Siedmioma samurajami".

GS

Data: 2010-11-12 02:01:59
Autor: Remek
Obywatel Kane
Użytkownik "Grzegorz Staniak" napisał:

Wszelkie sądy typu "był rewolucją w filmie" są ze swej natury subiektywne
i podległe debacie.

Poważnie??? A nie nonsens?

Remek

Data: 2010-11-11 22:07:41
Autor: rs
Obywatel Kane
On Thu, 11 Nov 2010 19:10:39 +0000 (UTC), Grzegorz Staniak
<gstaniak@gmail.com> wrote:

[...]

moglbys przyblizyc w ktorym miejscu jest ten kwantyfikator i jak go
rozumiesz?

Zauwa¿, ¿e w tym
momencie by³a mowa ju¿ nie o konkretnym "Obywatelu", tylko ogólnie
o klasycznych filmach uznawanych za wielkie osi±gniêcia kina.

po prostu sie mylisz. nie rozmawiamy o klasycznych filmach ogolnie,
ale rozmawiamy o filmie "obywatel Kane", do ktorego, Przemek pewnie
dla lepszego zrozumienia tematu, dodal dwa inne filmy.

[...]

widzisz cos w tym zlego, ze pasjonuje ich dobre kino? czym sie maja
zachwycac, wedlug ciebie, jesli wspolczesne kino nie oferuje im tego
czego szukaja. <rs>

Data: 2010-11-12 08:33:47
Autor: Grzegorz Staniak
Obywatel Kane
On 12.11.2010, rs <no.address@no.spam.pl> wroted:

[...]

To może mnie w szkole uczono innego polskiego. Dla mnie fraza "takie filmy jak" poprzedza przykłady danej klasy filmów, nie zamknięty zbiór.

[...]

A z czego sobie wywnioskowałeś, że dla mnie to coś złego? Wręcz
przeciwnie. Chciałem tylko podkreślić, że bynajmniej nie wszystkie filmy "przełomowe" zestarzały się tak, że nie budzą dzisiaj
zainteresowania. GS

Data: 2010-11-12 04:10:33
Autor: rs
Obywatel Kane
On Fri, 12 Nov 2010 08:33:47 +0000 (UTC), Grzegorz Staniak
<gstaniak@gmail.com> wrote:

[...]

To mo¿e mnie w szkole uczono innego polskiego. Dla mnie fraza "takie filmy jak" poprzedza przyk³ady danej klasy filmów, nie zamkniêty zbiór.

tyle, ze nie przyszlo ci do glowy, ze ten zbior moze zawierac np.
cztery filmy. ten zbior nie musi byc otwarty, musi byc jedynie wiekszy
od liczby podanych, zawartych w nim elementow.

[...]
A z czego sobie wywnioskowa³e¶, ¿e dla mnie to co¶ z³ego?

ty! spec od logiki. naprawde  mam ci tlumaczyc czym sie rozni pytanie
od wnioskowania?

Wrêcz
przeciwnie. Chcia³em tylko podkre¶liæ, ¿e bynajmniej nie wszystkie filmy "prze³omowe" zestarza³y siê tak, ¿e nie budz± dzisiaj
zainteresowania.

odpowiedz mi zatem dlaczego napisalem klasykow w cudzyslowiu? a moze
dojdziemy do jakiegos porozumienia, jakbys jeszcze wytlumaczyl swoje
pierwsze wystapienie w tym watku i na czym polegal "nonsens", ktorego
dopuscil sie Przemek? <rs>

Data: 2010-11-12 09:29:36
Autor: Grzegorz Staniak
Obywatel Kane
[...]

Robię ci komplement zakładając, że masz powody do zadawania tego
pytania, a nie tylko czepiasz siÄ™ dla samego czepiania.

[...]

Mam teraz użyć jakiegoś sarkazmu na temat czytania wątku? Napisałem
już na czym. Na zdecydowanie zbyt mocnym twierdzeniu na temat tych filmów i tych widzów, dla których ponoć "nie wytrzymują one próby czasu".

GS

Data: 2010-11-12 04:58:14
Autor: rs
Obywatel Kane
On Fri, 12 Nov 2010 09:29:36 +0000 (UTC), Grzegorz Staniak
<gstaniak@gmail.com> wrote:

On 12.11.2010, rs <no.address@no.spam.pl> wroted:

Co nijak nie przeszkadza kolejnemu pokoleniu w odkrywaniu np.
"Siedmiu Samurajów" Kurosawy i wydawaniu okrzyków "ale zaje!". I dotyczy to wbrew pozorom ca³kiem sporej liczby tych "klasyków".

[...]

Robiê ci komplement zak³adaj±c, ¿e masz powody do zadawania tego
pytania, a nie tylko czepiasz siê dla samego czepiania.

mnie twoje komplementy ani grzeja, ani ziebia. popelniasz bledy
logiczne, przy wszesniejszym odwolywaiu sie do logiki, to ci je
wytykam. chcesz brnac w to dalej? mnie tam rybka.

[...]
Mam teraz u¿yæ jakiego¶ sarkazmu na temat czytania w±tku?

ja sie w sarkazmy nie beda bawil, ale zacytuje to, co mowia gorale:
"nie odpowiadacj chamie, pytaniem na pytanie". dobrze bylo jakbys, mniej kombinowal, a wiecej elektronow zuzyl na
wyjasnienie tego o co prosze.

Napisa³em ju¿ na czym.

nie. nie napisales. opowiadales jakis nonsens o podzbiorze zbioru
niedomnkietego.
Na zdecydowanie zbyt mocnym twierdzeniu na temat tych filmów i tych widzów, dla których ponoæ "nie wytrzymuj± one próby czasu".

czy ty nie widzisz, ze to zdanie wlasciwie ociera sie o wewnetrzna
sprzecznosc i jest to najbardziej kulturalnie jak moge o nim napisac. zbyt mocne twierdzenie na temat filmow - znaczy sie jakie to
twierdzenie bylo?
zbyt mozcne twierdzenie na temat tych widziw  - znaczy sie jakie ono
bylo to twierdzenie?
jestes w stanei przeredagowac to zdanie, zeby mialo jakis sens.
najlepiej napisz kilkoma zdaniami prostymi. <rs>

Data: 2010-11-12 10:06:53
Autor: Grzegorz Staniak
Obywatel Kane
On 12.11.2010, rs <no.address@no.spam.pl> wroted:

mnie twoje komplementy ani grzeja, ani ziebia. popelniasz bledy
logiczne, przy wszesniejszym odwolywaiu sie do logiki, to ci je
wytykam.

Nie zauważyłem. Jak na razie wyssałeś z palca jakieś "widzenie czegoś złego", najwyraźniej jednak z czystej chęci przypieprzenia się.

Napisałem już na czym.

nie. nie napisales. opowiadales jakis nonsens o podzbiorze zbioru
niedomnkietego.

To może jednak czytaj wątek, bo teraz nie dość że bełkoczesz, to
jeszcze kłamiesz.

GS

Data: 2010-11-12 05:57:55
Autor: rs
Obywatel Kane
On Fri, 12 Nov 2010 10:06:53 +0000 (UTC), Grzegorz Staniak
<gstaniak@gmail.com> wrote:

On 12.11.2010, rs <no.address@no.spam.pl> wroted:

mnie twoje komplementy ani grzeja, ani ziebia. popelniasz bledy
logiczne, przy wszesniejszym odwolywaiu sie do logiki, to ci je
wytykam.

Nie zauwa¿y³em. Jak na razie wyssa³e¶ z palca jakie¶ "widzenie czego¶ z³ego",

czy ty czytasz w ogole co sie do ciebei pisze. to zaczyna byc juz
troche irytujace. nic sobie nie wyssalem, a zapytalem. "widzisz cos w tym zlego, ze pasjonuje ich dobre kino?"

najwyra¼niej jednak z czystej chêci przypieprzenia siê.

jak mi ktos bajki opowiada to mam, mu przytakiwac? sorry, ale takiego
zachowania, podczas dyskusji mnie w szkole nie nauczono.

Napisa³em ju¿ na czym.
nie. nie napisales. opowiadales jakis nonsens o podzbiorze zbioru
niedomnkietego.
To mo¿e jednak czytaj w±tek, bo teraz nie do¶æ ¿e be³koczesz, to
jeszcze k³amiesz.

tia. widze, ze konkretu to ja sie od ciebie juz nie doczekam. miales
szanse, z tego jakos wyjsc. trudno. ale jesli chcesz poczytac
prawdziwy belkot, to proponuje najpierw przyjrzec sie spojnosci
logicznej (bo ty spec w tych sprawach) tego tworu:
"Napisa³em ju¿ na czym. Na zdecydowanie zbyt mocnym twierdzeniu na
temat tych filmów i tych widzów, dla których ponoæ "nie wytrzymuj± one
próby czasu".
mozesz sobie nawet do sygnatury wkleic. <rs>

Data: 2010-11-12 11:12:49
Autor: Grzegorz Staniak
Obywatel Kane
[...]

Znaczy, wybiera pan bramkę "plotę od rzeczy"? Ależ proszę bardzo,
możemy założyć że to pytanie nie miało żadnego związku z moimi wypowiedziami. O co teraz sobie od czapy zapytasz? Numer buta?
Ulubiony kolor?

Napisałem już na czym.
[...]

Konkret miałeś w wątku. Sorki, nie będę w kółko powtarzał tego samego bo jakiś gostek na newsach nie może się zdecydować do czego się chce przypieprzyć.

GS

Data: 2010-11-12 13:51:47
Autor: rs
Obywatel Kane
On Fri, 12 Nov 2010 11:12:49 +0000 (UTC), Grzegorz Staniak
<gstaniak@gmail.com> wrote:

[...]

Znaczy, wybiera pan bramkê "plotê od rzeczy"? Ale¿ proszê bardzo,
mo¿emy za³o¿yæ ¿e to pytanie nie mia³o ¿adnego zwi±zku z moimi wypowiedziami. O co teraz sobie od czapy zapytasz? Numer buta?
Ulubiony kolor?

jak chcesz sobie uprawiac ekwilibrystyke to moze idz do piaskownicy.
mi jest szkoda czasu, na klientow bez pojecia, o tym co mowia, ktorzy
skladaja znaczki w wyrazy dla samego skladania. dobrze, ze z Remkiem
sie rozumiecie. prezentujecie podobny poziom. EOD <rs>

Data: 2010-11-22 13:54:58
Autor: Seoman
Obywatel Kane
Grzegorz Staniak wrote:
[...]

Ty, Grzesiu, to czasem nie wiesz, kiedy się wycofać. Tak brniesz i brniesz w durnotę, którą powiedziałeś na początku, i robisz z siebie taką marudzącą ciotę.

Seoman

Data: 2010-11-12 10:51:23
Autor: Rais
Obywatel Kane
W dniu 2010-11-12 10:10, rs pisze:

[...]

Przecie¿ w tej ca³ej "dyskusji" nie chodzi o film tylko
o doczepienie siê do tego co kto¶ napisa³.

:/

--
pzdr

Data: 2010-11-12 05:18:17
Autor: rs
Obywatel Kane
On Fri, 12 Nov 2010 10:51:23 +0100, Rais <raistand@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

owszem. nie chodzi o film, ale chodzi o zrozumienie opinii na temat
filmu. przynajmniej mi o to chodzi.  czy znaki zapytania, w tym umiejetnie wyrwanym z calosci cytacie, nie
daly ci do myslenia? pytanie, to dla ciebie to samo co czepianie? sadze, wiec ze swoja podejrzliwosc zle skierowales. <rs>

Data: 2010-11-12 11:22:54
Autor: Rais
Obywatel Kane
wrote:

[...]

A... To powodzenia ¿yczê.

--
pzdr

Data: 2010-11-12 06:06:30
Autor: rs
Obywatel Kane

wrote:

[...]

dzieki, ale stracilem juz nadzieje. <rs>

Data: 2010-11-22 13:51:37
Autor: Seoman
Obywatel Kane
Grzegorz Staniak wrote:
sÄ… takie filmy, jak [...]

To jest nonsens, choćby przez użyty kwantyfikator.

Nie wiem, gdzie Ty tu widzisz kwantyfikator.

Pozdrawiam,
Seoman

Obywatel Kane