Oc a koszty własne TU

Data: 2017-01-02 08:54:25
Autor: Budzik
Oc a koszty własne TU
Dziś w tok fm klejna audycja o OC.

Poajwiła sie infiormacja ze TU w ramach kosztów własnych wydają:
- 7% na koszty administracyjne
- 14% na koszty sprzedazy polis.

Pamietam, ze bodaj Cavallino podawał wczesniej ze te koszty sa w granicach 1/3 przychodów. Czyli brakuje jakis 7-8%.

Ma ktoś dokładniejsze dane?

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2017-01-02 12:08:16
Autor: masti
Oc a koszty własne TU
Budzik wrote:

[...]

a np. reklama w tym jest?

Data: 2017-01-02 17:39:08
Autor: Budzik
Oc a koszty własne TU
Użytkownik masti gone@to.hell ...

[...]

Jakbym wiedział to bym nie pytał :)))

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2017-01-02 13:19:14
Autor: radekp@konto.pl
Oc a koszty własne TU
Mon, 2 Jan 2017 08:54:25 +0000 (UTC), w
<XnsA6F1619CC1399budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

Ma ktoś dokładniejsze dane?

Jeszcze trzeba zorientować się jak są księgowane renty i tym podobne
długoterminowe wydatki.

Data: 2017-01-02 17:39:07
Autor: Budzik
Oc a koszty własne TU
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

Ma ktoś dokładniejsze dane?

Jeszcze trzeba zorientować się jak są księgowane renty i tym podobne
długoterminowe wydatki.

To sa wydatki odszkodowawcze wiec nie o nie chodzi. --
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
No i proszę!

Data: 2017-01-02 09:47:46
Autor: Bolko
Oc a koszty własne TU
W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 18:39:09 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

> długoterminowe wydatki.
> To sa wydatki odszkodowawcze wiec nie o nie chodzi.

Nie pamietam ale chyba JF dał jakiś wycinek teksu w którym było zapisane koszty i przychody i Kogutek zuważył że różnica jest 3 mld zł= zysk.
Też mnie to zastanowiło.

Zresztą dla PZU i Warty powinny być dostępne bilanse bo one są na GPW

Data: 2017-01-02 20:00:58
Autor: J.F.
Oc a koszty własne TU
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e859fe84-d0fb-4aff-aaf7-2ad996131b20@googlegroups.com...
[...]

W bilansach/raportach nie wszystkie rzeczy wyczytasz, bo trzeba podac podsumowane. A dokladniej to niekoniecznie.

Cos tam podaja sami
http://piu.org.pl/analizy/project/1986/pagination/1

cos tam wymaga KNF
http://www.knf.gov.pl/opracowania/rynek_ubezpieczen/index.html

J.

Data: 2017-01-02 18:00:31
Autor: J.F.
Oc a koszty własne TU
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości
[...]

Przy PZU czy Warcie moze to byc bez wiekszego znaczenia - placa te renty od dawna, to na jedno wychodzi (chyba, ze ilosc rosnie).
Ale przy mlodszych towarzystwach kto wie

J.

P.S. a czemu "Towarzystwo" ?

Data: 2017-01-02 20:02:11
Autor: Shrek
Oc a koszty własne TU
W dniu 02.01.2017 o 18:00, J.F. pisze:

P.S. a czemu "Towarzystwo" ?

Bo historycznie, to się "towarzystwo" zbierało i dobrowalnie każdy wpłacał do wspólnego wora, żeby jak się komuś z towarzystwa krzywda stała, to z tego wora go wspomóc. Więc to było "towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych". A potem wszedł wolny rynek ze swoją niewidzialną ręką i okazało się, że to dobry biznes, zwłaszcza jak się swoich towarzyszy wyjebywało na odszkodowaniach;)

Shrek

Data: 2017-01-02 20:11:49
Autor: J.F.
Oc a koszty własne TU
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o4e83i$p3k$2@node2.news.atman.pl...
[...]

No ale wieki minely, a tu nadal towarzystwa.

choc przepraszam, w 2003 napisano ustawe od nowa, teraz mamy Zaklady ....

J.

Data: 2017-01-03 07:56:00
Autor: Yakhub
Oc a koszty własne TU
Dnia Mon, 2 Jan 2017 20:11:49 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

A ponoć hazard nielegalny :)

--
Yakhub

Data: 2017-01-03 11:33:08
Autor: radekp@konto.pl
Oc a koszty własne TU
Mon, 2 Jan 2017 18:00:31 +0100, w <586a872f$0$648$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Ale przy mlodszych towarzystwach kto wie

Ale one rosną.

Data: 2017-01-03 12:00:05
Autor: J.F.
Oc a koszty własne TU
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kevm6cpi08n8s6744lkfn7ta1fh0stflib@4ax.com...
> [...]

renty od dawna, to na jedno wychodzi (chyba, ze ilosc rosnie).
Ale przy mlodszych towarzystwach kto wie

Chyba jakos tam proporcjonalnie.

A swoja droga ... jak to sie odbywa ?
Jest wypadek, jest powiedzmy sprawa sadowa, jest zasadzona renta powiedzmy 2000 zl ... i co potem - nowa sprawa o podwyzszenie, czy sad od razu stwierdza ze nalezy sie renta w wysokosci np 1.3 sredniej krajowej ?

J.

Data: 2017-01-02 20:16:22
Autor: ToMasz
Oc a koszty własne TU
W dniu 02.01.2017 o 09:54, Budzik pisze:
[...]

nawet jak je dostaniesz, to niewiele będizesz wiedział. aby nie wykazywać zysków, można sztucznie zwiększać koszty. więc koszty mamy wysokie, choć mogłyby być niskie. patrz na zus. mogliby prowadzić działalność w barakach  - mają pałace.
ToMasz

Data: 2017-01-03 03:37:26
Autor: Zenek Kapelinder
Oc a koszty własne TU
Akurat z zusem przyklad z dupy. ZUS ma najnizsze ze wszystkich koszty dzialania i gdzies czytalem ze sa na poziomie jednego procenta pobieranych skladek. Przy oc marza za sprzedaz i obsluge jaka dostaja ubezpieczyciele to jakies 30%. Zusowi wystarcza 1% i z tego procenta sie utrzyma i buduje palace  a zlodzieje z komeryjnych firm 30% i im malo. A co do palacow. Fakt ze w Lodzi buduja czy juz zbudowali jakis zajebisty budynek dla zus. Za wynajecie prywatnego biurowca Zus placi taka kase ze budowa zwroci sie w przeciagu dziesieciu lat. To zle zrobili ze chca nowy czy dobrze? Pozamtym z zusie pracuja nasi sasiedzi, czlonkowie rodzin, znajomi, my. To dlaczego ci co pracuja maja pracowac w nie ogrzewanych barakach? Zus to porzadna firma dzialaca wedlug zasad okreslanych przez tych co rzadza. Jesli w zusie podnosza skladki to znaczy ze im ktos wyzej kazal to zdobic i zus z wyzszych skladek ma dalej jeden procent. Z powodu tego jednego procenta przez wiele lat ludzie ktorzy tam pracuja praktycznie nie mieli podwyzek. Za to w komercyjnych firmach ubezpieczeniowych idea jest zarobic na ubezpieczeniach jak najwiecej kasy i nie wazne ze ludzi okradaja. Bo niczym innym jak kradzieza jest to ze przy jakis ubezpieczeniach na zycie po dziesieciu latach placenia skladek na koncie jest mniej niz wynosi suma skladek. Po frankowiczach druga sprawa z przekrekreceniem pieniedzy sa ubezpieczenia na zycie z funduszem kapitalowym. Kol. malzonce proponowano kiedys zeby zostala lowca jeleni. Dostala warunki szczegolowe takich ubezpieczen. To byla ksiazka wielkosci tomu encyclopedia britannica. A w niej rozdzial na sto kartek kiedy ubezpieczyciel nie wyplaci ubezpieczenia.  I wychodzilo ze jak ktos mial sraczke piec lat przed smiercia na zawal to moga nie wyplacic rodzinie kasy. A jak sobie zmienil prace z tokarza na frezera i ubezpieczyciela nie powiadomil to na bank kasy nie dostanie. A najlepsze jest to ze w Polsce legalnie dziala firma w ktorej przed wojna w niemczech obowiazkowo musieli sie ubezpieczac niemieccy Zydzi.

Data: 2017-01-03 12:58:01
Autor: re
Oc a koszty własne TU

Użytkownik "Zenek Kapelinder"

[...]
-- -
No i czemu na koniec dostaną 700zł przez rok czy dwa gdy opłacali przez 40 ?

Pozamtym z zusie pracuja nasi sasiedzi, czlonkowie rodzin, znajomi,...
-- -
W rządzie też, w policji, w kopalni. Co z tego ?

.... my.
-- -
A to nie widziałem, że tam pracuję :-)

[...]
Jakieś umowy mają, swobodę ich zawierania. Wątpię by ktoś kogoś okradał. Nie wiem jak dokładnie tam jest z tym "mniej", ale tego co w ZUS chyba nie przebijają, co ?

[...]
No i na czym ten przekręt polega ?

A najlepsze jest to ze w Polsce legalnie dziala firma w ktorej przed wojna w niemczech obowiazkowo musieli sie ubezpieczac niemieccy Zydzi.
-- -
I czego to np ma dowodzić ?

Data: 2017-01-03 04:17:16
Autor: Zenek Kapelinder
Oc a koszty własne TU
Przekret polega ze jest to w warunkach szczegolowych a nie ogolnych.

Data: 2017-01-03 13:39:08
Autor: J.F.
Oc a koszty własne TU
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
Akurat z zusem przyklad z dupy. ZUS ma najnizsze ze wszystkich koszty dzialania i gdzies czytalem ze sa na poziomie jednego procenta pobieranych skladek.

To czytaj lepiej.
http://www.zus.pl/bip/default.asp?id=529

Tzw "odpis z FUS", stanowiacy podstawe dzialalnosci ZUS od lat wynosi ok 3.5mld.
Co np w 2008 stanowilo 2.5% FUS, a w 2017 ma wynosic 1.66%.

do tego ZUS ma dodatkowe dochody, w wiekszosci z tzw "zadan zleconych". I razem w 2016 dostal i wydal ok 4.2mld.

Co nam da ok 2% kosztow dzialalnosci  obecnie ... duzo to czy malo - rzecz dyskusyjna
Na tle danych o OC - malo, a dzialalnosc jakby podobna.
Z tym, ze ZUS ma sporo "zlecen stalych" - jak juz raz wyliczy emeryture, to potem bedzie ja wyplacal latami ...

No i nie musi sie reklamowac w TV ani placic prowizji za zdobycie klienta ... choc prawde mowiac - ja tez nie mam ochoty placic za to ubezpieczycielowi :-)

A propos - przestales juz twierdzic, ze OC jest "panstwowe" i ubezpieczyciele sie z Panstwem rozliczaja ?

[...]

Dobrze, cos po ZUS zostanie do zliczytowania :-)
O ile sie oczywiscie nie pomyliles i zwrot zajmie 50 lat.

No i ... ZUS przeciez jakies pomieszczenia mial - nie miesci sie w nich, ze potrzebuje nowe "palace"  ?

[...]

No nie - to sie zmienia. Zus mowi ile potrzebuje, a ktos wyzej im tyle daje.
Albo nie daje, bo mowi, ze ma wazniejsze potrzeby :-)

Z powodu tego jednego procenta przez wiele lat ludzie ktorzy tam pracuja praktycznie nie mieli podwyzek.

Z drugiej strony - na swiecie kryzys. Wielu rodakow tez nie mialo podwyzek. Inflacja tez stanela.
Co prawda ostanio jednak cos drgnelo, bo srednia krajowa rosnie ... zobaczymy w kolejnych latach, jak to sie na ZUS odbije.

J.

Data: 2017-01-03 10:02:54
Autor: Zenek Kapelinder
Oc a koszty własne TU
W Polsce system emerytalny i oc na samochody jest taki sam jak w niemczech. Od nich zostal skopiowany. Wyplate odszkodowan gwarantuje panstwo i ono jest ubezpieczycielem. Zeby nie pierdolic sie ze sprzedaza polis wstawia za marze produkt temu co chce nim handlowac. W ramach marzy ubezpieczyciel ma zapewnic obsluge klientow. Po zakonczeniu jakiegos okresu rozliczeniowego ubezpieczyciel rozlicza sie ze zleceniodawca. I mozliwe sa trzy przypadki. Zebral milion wyplacil 700 tysiecy. Wszyscy sie ciesza i sa zarobieni. Zebral milion wyplacil 500 tysiecy. Wplaca zleceniodawcy 200 tysiecy. Ubezpieczyciel sie cieszy a zleceniodawca ma troche kasy gorka. Zebral milion a wyplacil 800 tysiecy. Ubezpieczyciel sie krzywi bo stu tysiecy zleceniodawca mu nie zwroci. Tak to dziala wszedzie gdzie sa obowiazkowe ubezpieczenia oc na samochody. Jesli wiekszosc ubezpieczycieli wykaze ze nie zmiescilo sie w marzy to zleceniodawca podnosi stawki.

Oc a koszty własne TU