Ocena prawno-karna czynu Tomczykiewicza z PO

Data: 2011-04-05 19:14:43
Autor: u2
Ocena prawno-karna czynu Tomczykiewicza z PO
Trzeci bliźniak w formie :

http://wpolityce.pl/blog/post/9694/A_ja_donosze_na_Tomczykiewicza___Skladanie_doniesien_do_prokuratury_na_przeciwnikow_politycznych_wielce_sie_rozplenilo__.html

"W polskiej praktyce życia politycznego składanie doniesień do
prokuratury na przeciwników politycznych wielce się rozpleniło po
wszystkich stronach politycznych barykad. Piszę, bom smutny i sam pełen
winy, bo jakieś 10 lat temu sam dopuściłem się takiego niecnego i
niemądrego uczynku składając bez wystarczających podstaw doniesienie na
ówczesnego Marszałka Marka Borowskiego, przy czym nie chodziło wówczas o
jakiekolwiek opinie wyrażone przez Pana Marszałka, ale jego działania (
w roli Marszałka właśnie). Działania te i dziś wydają mi się nader
wątpliwe, ale złożenie doniesienia do prokuratury, to było dużo za dużo,
 i mam siÄ™ czego wstydzić.

Nieco inaczej wygląda sprawa z doniesieniami z powodu wygłaszanych
poglądów, z którymi się nie zgadzamy. Są one najintensywniejszą formą
polemiki politycznej zapewniającą publiczny rozgłos i metodą
symboliczno-politycznej kryminalizacji oponenta politycznego.

Możliwości, jeśli nie likwidacji, to znaczącego ograniczenia tej
rozplenionej jak najgorszy chwast praktyki, ma w ręku prokuratura.

[b]Dlatego zdecydowałem się wysłać do Prokuratora Generalnego Andrzeja
Seremeta zapytanie o ocenÄ™ prawno-karnÄ… czynu charyzmatycznego lidera
parlamentarnego p. Tomczykiewicza.  Nie wygÅ‚osiÅ‚ on opinii, ze pan
Kaczyński popełnia przestępstwo, tylko złożył doniesienie. Po złożeniu
doniesienia prokuratura musi wszcząć postępowanie wyjaśniające, a to
kosztuje wysiłek i czas prokuratorów, za które płaci budżet, czyli
podatnik. Dlatego ciekawi mnie, czy zdaniem prokuratury charyzmatyczny
pan Tomczykiewicz naruszyÅ‚  Art. 234 kk: Kto, przed organem powoÅ‚anym do
ścigania lub orzekania w sprawach o przestępstwo, w tym i przestępstwo
skarbowe, wykroczenie, wykroczenie skarbowe lub przewinienie
dyscyplinarne, fałszywie oskarża inną osobę o popełnienie tych czynów
zabronionych lub przewinienia dyscyplinarnego, podlega grzywnie, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.[/b]

Ciekaw jest odpowiedzi, choć oczywiście prokuratura nie musi mi jej
udzielać – i to jest właśnie różnica między formalnym złożeniem
zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa, a prośbą o ocenę prawo-karną."

Data: 2011-04-05 20:24:14
Autor: Pinocchio
Ocena prawno-karna czynu Tomczykiewicza z PO

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d9b4e04$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
Trzeci bliźniak w formie :

Masz szczęście, że mieszkasz daleko od Olsztyna! Byłbyś krypto-szwabem!

PhD

Data: 2011-04-05 20:36:33
Autor: abc
Ocena prawno-karna czynu Tomczykiewicza z PO
Mam problem z zapamiêtaniem czy to Tomczyk Tomaszkiewicz czy Tomasz Tomczykiewicz...

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2011-04-05 20:42:41
Autor: u2
W dniu 2011-04-05 20:36, abc pisze:
Mam problem z zapamiêtaniem czy to Tomczyk Tomaszkiewicz czy Tomasz Tomczykiewicz...

Tomczykiewicz, mówi ze ściśniętą szczęką. Może to rzeczywiście Niemiec :)

Data: 2011-04-05 21:24:58
Autor: cytryna
Ocena prawno-karna czynu Tomczykiewicza z PO
W dniu 2011-04-05 20:36, abc pisze:

> Mam problem z zapami?taniem czy to Tomczyk Tomaszkiewicz czy Tomasz

> Tomczykiewicz...

Tomczykiewicz, mówi ze ¶ci¶niêt± szczêk±. Mo¿e to rzeczywi¶cie Niemiec :)

**************************

"Numer na donos do prokuratury" jest tak stary jak Czeka, SB/UB, i partia zwana
Porozumieniem Oszustów. Poniewa¿ g³upole-amatorzy pró¿niaczego ¿ycia na koszt podatnika dali gigantyczn± plamê, ¿e wspomnê tylko 400 afer kryminalnych, rozk³ad moralny i polityczny Pañtwa, gigantyczny przyrost d³ugu publicznego,
a wreszcie maksymalna marginalizacja blisko 40 milionowego narodu-aby owe sukcesy przys³oniæ wytaczaj± wzorem innego handlarza koszern± ideologi± procesy politycznym oponentom lub sk³adaj± donosy (jak ongi¶ Bolek ich idol).
Towarzysze nic z waszych dzia³añ propagandowych nie wyjdzie, zosta³ tylko stan
wojenny (wzorem prezydenckiego idola) lub chamskie fa³szerstwo wyborów jak za tow. Wies³awa. Samorz±dowe i prezydenckie wybory ujawni³y wasz potencja³ w tej dziedzinie - do dzie³a wiêc szajko oszustów.

Data: 2011-04-06 07:26:10
Autor: zbig
On 5 Kwi, 21:24, "cytryna" <cytry...@poczta.onet.eu> wrote:

> [...]

**************************

"Numer na donos do prokuratury" jest tak stary jak Czeka, SB/UB, i partia zwana
Ciewkaw jestem, czy kto¶æ zna liczbê donów do prokuratury, które
z³o¿y³ jedynie p. Macierewicz.
Ale to jest oczywi¶cie OK.

Data: 2011-04-06 14:59:52
Autor: cirrus
Ocena prawno-karna czynu Tomczykiewicza z PO
U¿ytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d9b6134$0$2506$65785112news.neostrada.pl...
Mam problem z zapamiêtaniem czy to Tomczyk Tomaszkiewicz czy Tomasz Tomczykiewicz...

Jak masz problem z pamiêci± to jedz ¶ledzie.

--
stevep

Ocena prawno-karna czynu Tomczykiewicza z PO