Ocena sensownosci inwestycji

Data: 2018-05-18 01:22:18
Autor: Roman Staniec-Prusaczyk
Ocena sensownosci inwestycji
Witam koleżanki i kolegów

To moja pierwsza wypowiedź na liście bo moja wiedza w zakresie rowerów jest mocno ograniczona, dlatego potrzebuje rady kogoś z większym doświadczeniem.

Jakiś czas temu wpadł mi z ręce zdezelowany egzemplarz roweru Horizon z grupy Discovery

Po wstępnych oględzinach doszedłem do wniosku, że reanimacja elementów znajdujących się na tym rowerze nie ma sensu i postanowiłem rozebrać całość tak, żeby postała tylko rama 21" i widelec https://tufotki.pl/KzicX

Na samym początku zastanawiałem się nad uzbrojeniem wszystkiego w grupę Alivio, ale po wstępnej lekturze doszedłem do wniosku, żeby całość wyposażyć w trekową wersję Deore.

Nie jestem jednak biegły w tematyce rowerowej i zdecydowanie lepiej radze sobie z motoryzacją i tym samym chciałbym Was zapytać czy mój pomysł ma w ogóle jakiś sens. Czy rama nadaję się do rekreacyjnej jazdy. Większość tras to asfalt albo drogi żwirowe.

Nie planuję zakupu wszystkiego na raz ale sukcesywnie dobierać brakujące części włącznie ze szprychami i obręczami.

Plan zakupów wygląda mniej więcej tak:

Piasta przód - HB-T610
Piasta tył - FH-T610
Korba - FC-T611
Suport (w ramie gwint angielski) - SM-BB52
Hamulce - BR-T610
Klamki - BL-T610
Manetki - SL-T610
Przerzutka przód - FD-T611
Przerzutka tył - RD-T610
Kaseta - CS-HG62

Do kompletu brakuje jeszcze łańcucha, pedałów, szprych i obręczy,tutaj też liczyłbym na Waszą pomoc.
Zakładam możliwość zamiany przedniego widelca z innym systemem mocowania niekoniecznie z amortyzatorem. Raczej odrzucam możliwość hamulców tarczowych, bo wydaje mi się, że do mojej jazdy V-Brake w zupełności wystarczy, bo w okolicy nie ma żadnych górek i innych utrudnień. W zasadzie nie wyznaczam górnej granicy finansowej bo sprzęt na służyć latami i wole mieć coś lepszego przy czym raczej nie chciałbym wychodzić wyżej niż Deore, żeby nie było przerostu formy nad treścią.

Reasumując mój długi post.
Proszę o ocenę ramy jako bazy całego projektu, zaproponowanych elementów i sugestie do tego czego jeszcze brakuje do kompletu. Nie wiem czy dobrze ale pominąłem kwestie linek i pancerzy, bo nie wiem czy jest w czym wybierać jeśli jednak można kupić coś lepszego prosiłbym o propozycje.

Pozdrawiam
Romek

Data: 2018-05-18 03:40:39
Autor: Jacek G.
Ocena sensownosci inwestycji
W dniu piątek, 18 maja 2018 10:22:19 UTC+2 użytkownik Roman Staniec-Prusaczyk napisał:
Witam koleżanki i kolegów
To miło, ostatnio jakoś zaniknął zwyczaj powitania przy pierwszym wpisie. Witamy zatem :)
[...]

O ramie trudno mi coś powiedzieć. Ponoć Horizon Discovery, to jakaś budżetowa wersja Krossa. Do rekreacyjnej jazdy pewnie będzie OK.

... czego jeszcze brakuje do kompletu
kierownica
mostek
sztyca
siodło
pancerze, itp. drobiazgi.

Podliczyłem ile by to wszystko mniej więcej kosztowało i wyszło (bez ramy) ok 2000 zł.
Nowa, przeciętna rama może kosztować ok 500 zł.
Pytanie czy za 2500 da się kupić rower trekingowy na podobnym osprzęcie?
Identyczny wariant będzie raczej trudno znaleźć, bo tu wybrałeś jednorodny osprzęt klasy Deore, a producenci zwykle mieszają komponenty z różnych grup. Generalnie za 2500 da się kupić całkiem sensowny rower do rekreacji lub turystyki, może z trochę gorszymi komponentami.
Zatem musisz zdecydować - jeśli składanie samodzielne roweru daje ci satysfakcję i zabawę, to warto, a jeśli wolisz mieć od ręki coś do jeżdżenia, to lepiej poszukać jakiegoś gotowego roweru.
--
Jacek G.

Data: 2018-05-18 04:04:50
Autor: Roman Staniec-Prusaczyk
W dniu piątek, 18 maja 2018 12:40:40 UTC+2 użytkownik Jacek G. napisał:
> [...]

Zatem musisz zdecydować - jeśli składanie samodzielne roweru daje ci satysfakcję i zabawę, to warto, a jeśli wolisz mieć od ręki coś do jeżdżenia, to lepiej poszukać jakiegoś gotowego roweru.

Generalnie chciałbym skupić się na poskładaniu całości od zera. Taka sprytna zagrywka, żeby żona nie wiedziała ile kosztuje ;) a do tego da mi frajdę z zabawy przy składaniu i pewnie kupę nerwów przy regulacji.

Rama wydaje się być w dobrym stanie i faktycznie może mieć coś wspólnego z Krossem. Tak jak pisałem na początku, jazda czysto dla przyjemności bez wyczynowego szaleństwa z nastawieniem na podejrzewam 1000 km rocznie.

Elementy, które wymieniłem na chwile obecną to koszt około 1200 zł, wiec jeśli doliczyć to co brakuje to pewnie zamknie się w 2 tys. jak pisałeś.
W zasadzie na początek kierownica mostek i sztyca są, brakuje siodełka bo się nie nadawało.

Zależy mi właśnie na tym, żeby wszystko możliwie było podobnej jakości i mniej więcej tej samej grupy bo zakładam, że dzięki temu uniknę problemów z brakiem kompatybilności.
Przy wyborze elementów sugerowałem się opisami grup rocznikowych danej serii więc myślę, że dobór elementów chyba jest prawidłowy. Jedyna wątpliwość to kaseta bo na stronie Shimano brak jest w zestawieniu grupy.

Jeśli możliwe to proszę o polecenie sensownych obręczy bo to raczej dość obszerny temat i wolałbym uniknąć konieczności robienia doktoratu w tej dziedzinie.

Jak wygląda kwestia linek i pancerzy, brać jak leci czy jest coś czym konkretnie warto się zainteresować?

Pozdrawiam
Romek

Data: 2018-05-18 06:07:47
Autor: Jacek G.
W dniu piątek, 18 maja 2018 13:04:52 UTC+2 użytkownik Roman Staniec-Prusaczyk napisał:
Tak jak pisałem na początku, jazda czysto dla przyjemności bez wyczynowego szaleństwa z nastawieniem na podejrzewam 1000 km rocznie.
To taka konfiguracja jaką przyjąłeś jest aż za dobra ;) Ale w końcu masz prawo złożyć sobie taki sprzęt jaki chcesz mieć.
Piszę to tylko dlatego, żeby stwierdzić, że przy takim zastosowaniu drobne odstępstwa od założonej konfiguracji nie będą miały większego znaczenia. Z dostępnością tej korby może być problem, najwyżej znajdziesz jakiś inny model.

Jedyna wątpliwość to kaseta bo na stronie Shimano brak jest w zestawieniu grupy.
Ta, którą wybrałeś jest chyba Deore. Byle była do 10-tki i miała taki zakres zębatek jaki preferujesz. Różnice mogą być w wadze, wykończeniu powierzchni, kolorze itp. Przy przebiegu 1000 -1500 rocznie każda kaseta i tak przetrwa ładnych kilka lat.

Jeśli możliwe to proszę o polecenie sensownych obręczy bo to raczej dość obszerny temat i wolałbym uniknąć konieczności robienia doktoratu w tej dziedzinie.
Nie znam się za bardzo, ale ważne parametry (prócz średnicy, co oczywiste) to: pod tarcze czy pod v-ki, wielkość otworu pod zawór (presta, samochodowe), ilość otworów na szprychy (32 - lżejsze koło, 36 - mocniejsze), min. i max. szerokość przyjmowanej opony. Warto by była trzykomorowa - będzie mocniejsza. Z tego co wyjdzie po takich ustaleniach wybierz cokolwiek i będzie działać.
Ja mam od paru lat na jednym kole jakiś Accent Offrider, na drugim Alexrims Ace 18 (takie akurat serwis miał na stanie gdy składałem koła) i nie mam problemów, a jeżdżę więcej w terenie niż po asfalcie, sporadycznie po górach, ok 2000 rocznie. Fakt, że ważę ok. 67 kg, a nie np. 100, co w przypadku obręczy może mieć znacznie.

Jak wygląda kwestia linek i pancerzy, brać jak leci czy jest coś czym konkretnie warto się zainteresować?
Pojęcia nie mam - używam jakichś zwykłych Shimano. Kiedyś kupiłem też linki pokryte teflonem. Specjalnych różnic nie widziałem.
--
Jacek G.

Data: 2018-05-18 20:24:19
Autor: qrt
Ocena sensownosci inwestycji

Jak wygląda kwestia linek i pancerzy, brać jak leci czy jest coś czym konkretnie warto się zainteresować?

Linki nierdzewne lub teflonowane (czarne) . Pancerze moga byc
 shimano czy np. Jagwire. Unikać najtańszych. Szprychy z nierdzewki sapim czy dt swiss. Innych chyba z resztą
 nie ma :)   linki i szprychy ocynkowane omijać.

Obręcze to aktualnie nie wiem.  --

Data: 2018-05-19 20:27:30
Autor: ToMasz
W dniu 18.05.2018 o 20:24, qrt pisze:

[...]

Cenna rada. powiem więcej kosztowna. Gość zastanawia się nad uzbrojeniem ramy stalowej, nie hiten, nie choromo cośtam, tylko przetopiona lufa od czołgu. waga 4.2kg. linka dostateczna kosztuje 3zł. linka nierdzewna 10zł. o ile niema za długich pancerzy i raz wroku da kropelkę smaru - będzie działać ta tańsza. sugerujesz podniesienie jakości i komponentów ich ceny o 320% przy każdym kawałku roweru, czy tylko przy linkach?
  linki i szprychy ocynkowane omijać.
równie dobrze mozesz napisać żebyśmy omijali rowery tańsze niż 3 tysiące. bo w tańszych szprychy nierdzewne widuje, ale linki nierdzewne - już nie.
A teraz Ci /Wam powiem ciekawostkę. linka, jaka by nie była, porusza się w pancerzu. ten pancerz, od środka wyminiając ma teflonową rurkę, stalowy oplot z płaskiej sprężyny lub drutów, czarną ozdobną rurkę. w poprzednim zdaniu padło słowo "stalowy". ze zwykłej stali. jak ta nierdzewna linka przetrze teflon, dostanie się wilgoć, to i tak i tak ją "chwyci" w skorodowanym pancerzu. tyle że sama linka nie zardzewieje. teoretycznie można ją użyc ponownie, ale ciężko jest już przykręcaną linkę, wsunąć do nowego pancerza. a pancerza nierdzewnego, przez ostatnie 40 lat nie widziałem.
ToMasz

Data: 2018-05-20 20:39:13
Autor: qrt
Dnia Sat, 19 May 2018 20:27:30 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

eee. Mowa o pełnej grupie deore. Wiec chyba linki z nierdzewki i takie też
szprychy są jak najbardziej na miejscu? rama? Cóż ma pytał o sensowność inwestycji. Odpowiedziano mu że to bez
sensu. Ale jesli ma taka fantazje to czemu niby nie?

Data: 2018-05-20 23:09:24
Autor: ń
Ocena sensownosci inwestycji
Data: 2018-05-18 10:05:55
Autor: Ignac
Ocena sensownosci inwestycji
W dniu piątek, 18 maja 2018 10:22:19 UTC+2 użytkownik Roman Staniec-Prusaczyk napisał:

Ogólną uwagę mam taką, że nie widzę racjonalności w montowaniu do roweru który będzie jeżdżony bardzo okazjonalnie( bo więcej jeżdżę
miesięcznie niż ten miałby rocznie), komponentów wyższych niż Acera, zresztą ja mam takie.
To jak się osprzęt spisuje, to jest niestety kwestia obsługi/naprawy i jazdy też
Ponadto, wkładanie do takiej ramy napędu 3x10 też nie wydaje mi się racjonalne,
zwłaszcza, że koszt jego zakupu jest ze 3x droższy od napędu Acera 3x8,
który na dodatek jest bardziej dostępny.

Rama wygląda przyzwoicie, poza tymi otarciami, widełki koła tylnego są wytarte,
i żeby nie było problemu z mocowaniem nowego koła wymagają podłożenia stalowych
podkładek.
Łańcuch do napędu 10x: SHIMANO CN HG54 DEORE 10RZ o szer. 5,9-6,2mm
Jeśli chodzi o koła to kupiłbym gotowy zestaw, bo kalkulatory długości szprych
są bardzo nie precyzyjne - więcej z tym jest problemów niż korzyści.
Imo, obręcz powinna być sztywna, czyli o wysokości profilu np. 30 mm, są takie na allegro, w bardzo przyzwoitych cenach.
Jeśli chcesz inny widelec, a ten wygląda przyzwoicie, zwłaszcza, że ten rower będzie raczej stał niż jeździł, to rurę sterową musi mieć tej samej średnicy co ten posiadany.
Sterty jeśli maja być nowe, to ich średnice osadzenia misek muszą być identyczne, jak stare.
Pancerze zwykłe z teflonem w środku, oplot prętowy nie spiralny, linki:
ocynkowane, mogą być też nierdzewne.   Racjonalne, wydaje się, zrobienie z tego roweru budżetowego, stosownie do tego
jak będzie jeździł.

Data: 2018-05-18 11:55:06
Autor: Marek
Ocena sensownosci inwestycji
Roman Staniec-Prusaczyk napisał:

Proszę o ocenę ramy jako bazy całego projektu, zaproponowanych elementów

Jak zobaczyłem tę ramę i przeczytalem o planach jej "rewitalizacji",
przypomniał mi się "Over The Top" na XTR, widziany kiedyś w czołowym
teamie z pionierskich czasów polskiego MTB :).
Rama to baza. Albo jedna z najbardziej żywotnych części zamiennych.
Dziś bym takiej konstrukcji nie ruszał.
Dziwi mnie, że widoczny tam profil haków jest jeszcze stosowany
w rowerach dla dorosłych. Te haki są otwarte w stronę, w którą łańcuch
ciągnie tylne koło.
Jeździłem kiedyś na takim patencie. U mnie - mimo stalowych podkładek,
o których wspomina Ignac - przy mocniejszym depnięciu na pedały piasta
miała skłonność do przesuwania się w przód od strony łańcucha, co
skutkowało ustawieniem koła w skos i ocieraniem opony o rurę tylnego
trójkąta. I to przy mocowaniu piasty na gwint (można ją solidnie
dokręcić kluczem), nie na szybkozłączkę. Problem doraźnie rozwiązało
dopiero spawalniczo-ślusarskie przerobienie haków na takie, które
otwarte są w dół. A najlepszym rozwiązaniem okazała się wymiana ramy.
Na Twojej fotce nie widać mocowania przerzutki. Pewnie nie ma i rama
wymaga dodatkowego haka-blaszaka. Bo w ofercie Shimano hak zintegrowany
z przerzutką jest chyba tylko w grupie Tourney. --
Marek

Data: 2018-05-18 12:17:07
Autor: ń
Ocena sensownosci inwestycji
Nowe?
To może kup jakiegoś złoma na pełnym Deore i przełóż?

-- -- -
Plan zakupów wygląda mniej więcej tak:
Piasta przód - HB-T610
Piasta tył - FH-T610
Korba - FC-T611
Suport - SM-BB52

Data: 2018-05-18 03:25:56
Autor: Roman Staniec-Prusaczyk
W dniu piątek, 18 maja 2018 12:16:37 UTC+2 użytkownik ń napisał:
> [...]

> Do kompletu brakuje jeszcze łańcucha, pedałów, szprych i obręczy
> Zakładam możliwość zamiany przedniego widelca z innym systemem mocowania

Nie jest łatwo znaleźć rower z pełnym Deore. Niedawno kupiłem coś podobnego dla syna, tylna przerzutka i manetki są deore, reszta bliżej nieokreślona.
Raczej celuje w nowe podzespoły. Dla świętego spokoju

Data: 2018-05-18 16:30:51
Autor: PeJot
W dniu 2018-05-18 o 12:25, Roman Staniec-Prusaczyk pisze:

Nie jest łatwo znaleźć rower z pełnym Deore. Niedawno kupiłem coś podobnego dla syna, tylna przerzutka i manetki są deore, reszta bliżej nieokreślona.
Raczej celuje w nowe podzespoły. Dla świętego spokoju

Deore to nie jest jakaś wybitna grupa. Masówka i tyle, może ciut lepiej wykonana od np. Alivio.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-05-18 17:56:27
Autor: ń
Ocena sensownosci inwestycji
Jesteś jednym z cyklu "napisz maila to powiem, jak zarabiać 20 tys./mies."?
To kup nowy rower, wyjdzie sporo taniej (nigdy nie dostaniesz takiego upustu na pojedyncze komponenty, ile producent rowerów na wszystko).
A piasty ch...we, jeśli nieuszczelniane (sprawdź na rysunkach złożeniowych "exploded view", generalnie z piastami trzeba celować w XT lub podobne).
Dobre przerzutki tylne (ze sprzęgiełkiem) to też wyższe grupy.
Swoją drogą wiesz, że są do kupienia (w Polsce lub za granicą) całe zestawy grup?

-- -- -
Raczej celuje w nowe podzespoły.

Data: 2018-05-18 23:05:45
Autor: Jacek G.
W dniu 2018-05-18 o 17:56, ń pisze:
> Jesteś jednym z cyklu "napisz maila to powiem, jak zarabiać 20 tys./mies."?
> To kup nowy rower, wyjdzie sporo taniej (nigdy nie dostaniesz takiego upustu na
> pojedyncze komponenty, ile producent rowerów na wszystko).

Ale co ci do tego ile kto chce wydać i czy go na coś stać czy nie? Z wypowiedzi kolegi Romka wynika wyraźnie, że oszczędności nie są u niego priorytetem i to jest jego sprawa. Z różnych powodów chce się pobawić w składanie nowego roweru - taki jego wybór.

> A piasty ch...we, jeśli nieuszczelniane (sprawdź na rysunkach złożeniowych "exploded
> view", generalnie z piastami trzeba celować w XT lub podobne).

No nie żartuj, nieuszczelniane? Chyba trudno obecnie znaleźć nawet wśród piast z niższych półek piasty nieuszczelniane. Tak, XT do roweru użytkowanego rekreacyjnie ok. 1000 km rocznie jest niezbędne :)
> Dobre przerzutki tylne (ze sprzęgiełkiem) to też wyższe grupy.

Chyba nie czytasz ze zrozumieniem - kolega chce rower do rekreacyjnej, spokojnej jazdy. Acera, czy Alivio całkowicie do tego wystarczają. Ale skoro wybrał Deore, to też dobrze. Porada, aby celował jeszcze wyżej jest mało racjonalna.
--
Jacek G.

Data: 2018-05-18 19:24:42
Autor: ToMasz
[...]
wybacz surową ocenę, ale ta rama to złom. nie tyle zeby mi się coś nie podobało ale biorąc pod uwagę to co dalej piszesz...

Na samym początku zastanawiałem się nad uzbrojeniem wszystkiego w grupę Alivio, ale po wstępnej lekturze doszedłem do wniosku, żeby całość wyposażyć w trekową wersję Deore.
no właśnie. ta ram a kosztuje tyle co waga na złomie pokaże, a Tobie Alivio za mało?

Piasta przód - HB-T610
nie. jeśli tak będziesz kupował, to taniej będzie kupić nowy rower. na 100%

JA bym Ci radził kupić coś (nie napisaleś na jaie to koła) na 28 cali na kasecie. koniec. jakie przerzutki? Dowolne, byle by były shimano. Ostatnio ktoś polecał lazaro, ja galaxy. za 1200zł możesz mieć rower na kasecie. za 1700 na hydraulice, za 2.5tyś - slx 2x10. tyle że: napęd 7, 8 biegów, jest zdecydowanie tańszy niż np 9, 10 biegów, a jeśli sam nie wiesz dlaczego chcesz 9, 10 biegów, to znaczy że ich nie potrzebujesz.

ToMasz

Data: 2018-05-18 20:43:38
Autor: Prot Ogenes
On 2018-05-18 19:24, ToMasz wrote:

[...]

SLX z hamulcami, czy bez?

Prot

Data: 2018-05-19 08:58:32
Autor: ToMasz

https://www.ceneo.pl/51497031

Data: 2018-05-19 22:17:18
Autor: Prot Ogenes
On 2018-05-18 19:24, ToMasz wrote:

[...]

Coś mi nadal umyka. Piszesz wyżej o 2x10 SLX za 2500 zł i nastęnie podajesz link do roweru za 3281 zł o specyfikacji nie mającej nic wspólnego z SLX 2x10. Żeby było śmieszniej, z grupy SLX, to jest tam tylko przerzudnia przednia, jakiś bliżej niokreślony model/wersja.

Prot

Data: 2018-05-20 12:06:42
Autor: ToMasz
On 2018-05-18 19:24, ToMasz wrote:

[...]

bo to jest tak, że importer, producent oferuje duże upusty. W Warszawie, Wrocławiu, ogólnie w bogatszej częsci Polski może łykają takie ceny. ale w biedniejszych miastach, narzuty są minimalne. stąd cena niższa niż zalecana. Tyle że to tylko przykład, aby "pytacz" przy ocenie sensowności swojej inwestycji w "złomka" wiedział jaki jest poziom cenowy. ten sam rower, kupiony na części i samodzielnie poksładany, będzie o wiele droższy (w większości przypadków)

reklama:
oferuję taki rower, za 2500. 2x10. policzyłem zębatki palcem. niema mowy o pomyłce. w razie potrzeby poproszę aby wystawili go na olx. NIE ma możliwości wysyłki w kartonie (chyba że kupujący przyśle kuriera) śląsk.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8fda9553323d3ebc
po reklamie

Data: 2018-05-20 17:40:40
Autor: Prot Ogenes
On 2018-05-20 12:06, ToMasz wrote:
[...]

Ja strasznie lubię konkrety, a na tym konkretnym zdjęciu widzę coś, co ma jedynie przerzutkę tylną SLX, przednią *Deore* FD-618, korbę suntour i bliżej nieokreśloną resztę komponentów. To nie jest SLX 2x10 za 2500.

Nawet jeśli importer oferuje duże upusty, co zresztą jest zrozumiałe u dużych odbiorców, to mają oni kurewsko wysokie marże na gotowe rowery. Nadal ma więc sens składanie roweru samodzielnie i negocjowanie dobrej ceny na wiele cześci u jednego, dużego sprzedawcy. Jeśli ktoś będzie kupował po sztuce na Allegro, to wtedy ma to mniejszy sens.

Co do meritum sprawy, czyli opłacalności tej inwestycji... to ta rama musiałaby być warta fortunę lub być unikatem na światową skalę, żeby miało sens obudowanie jej cześciami w celu uzyskania jakiegos roweru.
Rozumiem zapędy majsterkowiczów, ale tu wyjątkowo muszę się z Tobą zgodzić, ta rama jest warta tyle co jej waga na złomie pokaże.

Jeśli autor jest gotowy i tak trochę kasy wyłożyć, to po kiego grzyba się babrać tą starą ramą i zmagać ze wspomnianymi już przez pozostałych problemami? Lepiej kupić jakiegoś taniego crosa i posłuży wiele lat jak pokazuje przykład moich kolegów. Raz na kila lat wymienią wolnobieg za 50 zł z przesyłką + tani łańcuch i tyle.

Prot

Data: 2018-05-20 18:00:48
Autor: ToMasz
[...]

aaa.... W ten sposób - masz racje. 99% rowerów ma tak skomponowany napęd. Tylna przerzutka jak najlepsza, reszta - klasę lub dwie niżej. dobrze jest jeśli "klasę lub dwie niżej" nie znaczy olaliśmy shimano montujemy co popadnie.

ToMasz

Data: 2018-05-20 19:50:11
Autor: PeJot
W dniu 2018-05-20 o 17:40, Prot Ogenes pisze:

[...]

Zapomniałeś o widelcu :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-05-21 05:50:52
Autor: przemek.jedrzejczak
Ocena sensownosci inwestycji
-- Lepiej kupić jakiegoś taniego crosa i posłuży wiele lat jak pokazuje przykład moich kolegów. Raz na kila lat wymienią wolnobieg za 50 zł z przesyłką + tani łańcuch i tyle.

I to jest słuszna koncepcja ;-) tylko do nowego mf-tz21 dołożyłem łańcuch i klucz do wolnobiegu.

Natomiast nie neguję możliwości taniego złożenia roweru z komponentów wyższej grupy tylko że na to potrzeba sporo czasu i cierpliwości żeby trafić w potrzebne promocje.

Data: 2018-05-21 03:04:20
Autor: Roman Staniec-Prusaczyk
Ocena sensownosci inwestycji
Dziękuje wszystkim za wypowiedzenie się w tym temacie.

Ogólnie rzecz biorąc wychodzi na to, że chcąc się bawić w składanie roweru kawałek po kawałku lepiej będzie jak pierwszym elementem będzie nowa rama lub obniżenie standardu podzespołów.

W zasadzie liczyłem na konkretne wypowiedzi i nie jestem zawiedziony.
Bezkrytyczne podejście do tematu dzięki Wam uchroni mnie przed inwestowaniem w bazę która nie nadaje się do zaproponowanych przez mnie podzespołów.
Z drugiej strony wybrane podzespoły mogą być interesującym rozwiązaniem dla lepszej jakościowo bazy.

Pozostaje mi więc obecna ramę sprzedać i kupić sobie piwo, które wypije podczas szukania porządnej ramy ;)

Pozdrawiam
Romek

Ocena sensownosci inwestycji