Ocena sensownosci inwestycji

Data: 2018-05-18 12:17:07
Autor: ń
Ocena sensownosci inwestycji
Nowe?
To może kup jakiegoś złoma na pełnym Deore i przełóż?

-- -- -
Plan zakupów wygląda mniej więcej tak:
Piasta przód - HB-T610
Piasta tył - FH-T610
Korba - FC-T611
Suport - SM-BB52
Hamulce - BR-T610
Klamki - BL-T610
Manetki - SL-T610
Przerzutka przód - FD-T611
Przerzutka tył - RD-T610
Kaseta - CS-HG62
Do kompletu brakuje jeszcze łańcucha, pedałów, szprych i obręczy
Zakładam możliwość zamiany przedniego widelca z innym systemem mocowania

Data: 2018-05-18 03:25:56
Autor: Roman Staniec-Prusaczyk
W dniu piątek, 18 maja 2018 12:16:37 UTC+2 użytkownik ń napisał:
> [...]

> Do kompletu brakuje jeszcze łańcucha, pedałów, szprych i obręczy
> Zakładam możliwość zamiany przedniego widelca z innym systemem mocowania

Nie jest łatwo znaleźć rower z pełnym Deore. Niedawno kupiłem coś podobnego dla syna, tylna przerzutka i manetki są deore, reszta bliżej nieokreślona.
Raczej celuje w nowe podzespoły. Dla świętego spokoju

Data: 2018-05-18 16:30:51
Autor: PeJot
W dniu 2018-05-18 o 12:25, Roman Staniec-Prusaczyk pisze:

Nie jest łatwo znaleźć rower z pełnym Deore. Niedawno kupiłem coś podobnego dla syna, tylna przerzutka i manetki są deore, reszta bliżej nieokreślona.
Raczej celuje w nowe podzespoły. Dla świętego spokoju

Deore to nie jest jakaś wybitna grupa. Masówka i tyle, może ciut lepiej wykonana od np. Alivio.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-05-18 17:56:27
Autor: ń
Ocena sensownosci inwestycji
Jesteś jednym z cyklu "napisz maila to powiem, jak zarabiać 20 tys./mies."?
To kup nowy rower, wyjdzie sporo taniej (nigdy nie dostaniesz takiego upustu na pojedyncze komponenty, ile producent rowerów na wszystko).
A piasty ch...we, jeśli nieuszczelniane (sprawdź na rysunkach złożeniowych "exploded view", generalnie z piastami trzeba celować w XT lub podobne).
Dobre przerzutki tylne (ze sprzęgiełkiem) to też wyższe grupy.
Swoją drogą wiesz, że są do kupienia (w Polsce lub za granicą) całe zestawy grup?

-- -- -
Raczej celuje w nowe podzespoły.

Data: 2018-05-18 23:05:45
Autor: Jacek G.
W dniu 2018-05-18 o 17:56, ń pisze:
> Jesteś jednym z cyklu "napisz maila to powiem, jak zarabiać 20 tys./mies."?
> To kup nowy rower, wyjdzie sporo taniej (nigdy nie dostaniesz takiego upustu na
> pojedyncze komponenty, ile producent rowerów na wszystko).

Ale co ci do tego ile kto chce wydać i czy go na coś stać czy nie? Z wypowiedzi kolegi Romka wynika wyraźnie, że oszczędności nie są u niego priorytetem i to jest jego sprawa. Z różnych powodów chce się pobawić w składanie nowego roweru - taki jego wybór.

> A piasty ch...we, jeśli nieuszczelniane (sprawdź na rysunkach złożeniowych "exploded
> view", generalnie z piastami trzeba celować w XT lub podobne).

No nie żartuj, nieuszczelniane? Chyba trudno obecnie znaleźć nawet wśród piast z niższych półek piasty nieuszczelniane. Tak, XT do roweru użytkowanego rekreacyjnie ok. 1000 km rocznie jest niezbędne :)
> Dobre przerzutki tylne (ze sprzęgiełkiem) to też wyższe grupy.

Chyba nie czytasz ze zrozumieniem - kolega chce rower do rekreacyjnej, spokojnej jazdy. Acera, czy Alivio całkowicie do tego wystarczają. Ale skoro wybrał Deore, to też dobrze. Porada, aby celował jeszcze wyżej jest mało racjonalna.
--
Jacek G.

Ocena sensownosci inwestycji