Data: 2018-05-18 19:24:42 | |
Autor: ToMasz | |
Ocena sensownosci inwestycji | |
Po wstępnych oględzinach doszedłem do wniosku, że reanimacja elementów znajdujących się na tym rowerze nie ma sensu i postanowiłem rozebrać całość tak, żeby postała tylko rama 21" i widelec https://tufotki.pl/KzicXwybacz surową ocenę, ale ta rama to złom. nie tyle zeby mi się coś nie podobało ale biorąc pod uwagę to co dalej piszesz... no właśnie. ta ram a kosztuje tyle co waga na złomie pokaże, a Tobie Alivio za mało? Piasta przód - HB-T610nie. jeśli tak będziesz kupował, to taniej będzie kupić nowy rower. na 100% JA bym Ci radził kupić coś (nie napisaleś na jaie to koła) na 28 cali na kasecie. koniec. jakie przerzutki? Dowolne, byle by były shimano. Ostatnio ktoś polecał lazaro, ja galaxy. za 1200zł możesz mieć rower na kasecie. za 1700 na hydraulice, za 2.5tyś - slx 2x10. tyle że: napęd 7, 8 biegów, jest zdecydowanie tańszy niż np 9, 10 biegów, a jeśli sam nie wiesz dlaczego chcesz 9, 10 biegów, to znaczy że ich nie potrzebujesz. ToMasz |
|
Data: 2018-05-18 20:43:38 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Ocena sensownosci inwestycji | |
On 2018-05-18 19:24, ToMasz wrote:
SLX z hamulcami, czy bez? Prot |
|
Data: 2018-05-19 08:58:32 | |
Autor: ToMasz | |
Ocena sensownosci inwestycji | |
W dniu 18.05.2018 o 20:43, Prot Ogenes pisze:
On 2018-05-18 19:24, ToMasz wrote:https://www.ceneo.pl/51497031 |
|
Data: 2018-05-19 22:17:18 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Ocena sensownosci inwestycji | |
On 2018-05-19 08:58, ToMasz wrote:
W dniu 18.05.2018 o 20:43, Prot Ogenes pisze: Coś mi nadal umyka. Piszesz wyżej o 2x10 SLX za 2500 zł i nastęnie podajesz link do roweru za 3281 zł o specyfikacji nie mającej nic wspólnego z SLX 2x10. Żeby było śmieszniej, z grupy SLX, to jest tam tylko przerzudnia przednia, jakiś bliżej niokreślony model/wersja. Prot |
|
Data: 2018-05-20 12:06:42 | |
Autor: ToMasz | |
Ocena sensownosci inwestycji | |
W dniu 19.05.2018 o 22:17, Prot Ogenes pisze:
On 2018-05-19 08:58, ToMasz wrote: bo to jest tak, że importer, producent oferuje duże upusty. W Warszawie, Wrocławiu, ogólnie w bogatszej częsci Polski może łykają takie ceny. ale w biedniejszych miastach, narzuty są minimalne. stąd cena niższa niż zalecana. Tyle że to tylko przykład, aby "pytacz" przy ocenie sensowności swojej inwestycji w "złomka" wiedział jaki jest poziom cenowy. ten sam rower, kupiony na części i samodzielnie poksładany, będzie o wiele droższy (w większości przypadków) reklama: oferuję taki rower, za 2500. 2x10. policzyłem zębatki palcem. niema mowy o pomyłce. w razie potrzeby poproszę aby wystawili go na olx. NIE ma możliwości wysyłki w kartonie (chyba że kupujący przyśle kuriera) śląsk. https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8fda9553323d3ebc po reklamie |
|
Data: 2018-05-20 17:40:40 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Ocena sensownosci inwestycji | |
On 2018-05-20 12:06, ToMasz wrote:
bo to jest tak, że importer, producent oferuje duże upusty. W Warszawie, Wrocławiu, ogólnie w bogatszej częsci Polski może łykają takie ceny. ale w biedniejszych miastach, narzuty są minimalne. stąd cena niższa niż zalecana. Tyle że to tylko przykład, aby "pytacz" przy ocenie sensowności swojej inwestycji w "złomka" wiedział jaki jest poziom cenowy. ten sam rower, kupiony na części i samodzielnie poksładany, będzie o wiele droższy (w większości przypadków) Ja strasznie lubię konkrety, a na tym konkretnym zdjęciu widzę coś, co ma jedynie przerzutkę tylną SLX, przednią *Deore* FD-618, korbę suntour i bliżej nieokreśloną resztę komponentów. To nie jest SLX 2x10 za 2500. Nawet jeśli importer oferuje duże upusty, co zresztą jest zrozumiałe u dużych odbiorców, to mają oni kurewsko wysokie marże na gotowe rowery. Nadal ma więc sens składanie roweru samodzielnie i negocjowanie dobrej ceny na wiele cześci u jednego, dużego sprzedawcy. Jeśli ktoś będzie kupował po sztuce na Allegro, to wtedy ma to mniejszy sens. Co do meritum sprawy, czyli opłacalności tej inwestycji... to ta rama musiałaby być warta fortunę lub być unikatem na światową skalę, żeby miało sens obudowanie jej cześciami w celu uzyskania jakiegos roweru. Rozumiem zapędy majsterkowiczów, ale tu wyjątkowo muszę się z Tobą zgodzić, ta rama jest warta tyle co jej waga na złomie pokaże. Jeśli autor jest gotowy i tak trochę kasy wyłożyć, to po kiego grzyba się babrać tą starą ramą i zmagać ze wspomnianymi już przez pozostałych problemami? Lepiej kupić jakiegoś taniego crosa i posłuży wiele lat jak pokazuje przykład moich kolegów. Raz na kila lat wymienią wolnobieg za 50 zł z przesyłką + tani łańcuch i tyle. Prot |
|
Data: 2018-05-20 18:00:48 | |
Autor: ToMasz | |
Ocena sensownosci inwestycji | |
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/8fda9553323d3ebc aaa.... W ten sposób - masz racje. 99% rowerów ma tak skomponowany napęd. Tylna przerzutka jak najlepsza, reszta - klasę lub dwie niżej. dobrze jest jeśli "klasę lub dwie niżej" nie znaczy olaliśmy shimano montujemy co popadnie. ToMasz |
|
Data: 2018-05-20 19:50:11 | |
Autor: PeJot | |
Ocena sensownosci inwestycji | |
W dniu 2018-05-20 o 17:40, Prot Ogenes pisze:
Co do meritum sprawy, czyli opłacalności tej inwestycji... to ta rama musiałaby być warta fortunę lub być unikatem na światową skalę, żeby miało sens obudowanie jej cześciami w celu uzyskania jakiegos roweru. Zapomniałeś o widelcu :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2018-05-21 05:50:52 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Ocena sensownosci inwestycji | |
-- Lepiej kupić jakiegoś taniego crosa i posłuży wiele lat jak pokazuje przykład moich kolegów. Raz na kila lat wymienią wolnobieg za 50 zł z przesyłką + tani łańcuch i tyle.
I to jest słuszna koncepcja ;-) tylko do nowego mf-tz21 dołożyłem łańcuch i klucz do wolnobiegu. Natomiast nie neguję możliwości taniego złożenia roweru z komponentów wyższej grupy tylko że na to potrzeba sporo czasu i cierpliwości żeby trafić w potrzebne promocje. |