Data: 2013-09-07 08:07:53 | |
Autor: Helios | |
Ocena zuzycia samochodu miasto vs trasa | |
Tak się zastanawiam jak porównać zużycie samochodu eksploatowanego w mieście z przebiegiem 60tys vs samochodu eksploatowanego na trasach z przebiegiem 200tys ?
Np wyliczenie ile obrotów wykonały silniki w obu przypadkach? temat czysto teoretyczny :P teoretycznie miasto: silnik średnia rpm 3500 średnia prędkość 35km/h przy przebiegu 60tys ilość obrotów silnika=6 milionów teoretycznie trasa: silnik średnia rpm 3000 średnia prędkość 80km/h przy przebiegu 200tys ilość obrotów silnika=7.5 miliona |
|
Data: 2013-09-07 07:27:22 | |
Autor: Budzik | |
Ocena zuzycia samochodu miasto vs trasa | |
Osobnik posiadaj±cy mail helips987@wp.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:
Tak siê zastanawiam jak porównaæ zu¿ycie samochodu eksploatowanego w mie¶cie z przebiegiem 60tys vs samochodu eksploatowanego na trasach z przebiegiem 200tys ? Z mojego do¶wiadczenia: przebieg ma stosunkowo niewielkie znaczenie. Wieksze znaczenie ma sposób jazdy i uzytkowania (np. wymienianie czesci które zaczynaja stwarzac problemy a nie czekanie az problemik stanie sie wielkim problemem) A co do zuzycia silnika - nie mam zielonego pojecia. :) Jak ktos przejecha³ 200 tysiecy jezdzac z predkosciami stosunkowo niskimi (np. rzedu 110-120km maks), jezdzi³ p³ynnie to taki silnik pewnie nie bedzie specjalnie zuzyty. A jak but w podloge to moze byæ roznie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") Dlaczego ch³opaki z Warszawy wol± dziewczyny z Poznania ni¿ ze stolicy? Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i W³ochy. |
|
Data: 2013-09-07 08:26:19 | |
Autor: J.F. | |
Ocena zuzycia samochodu miasto vs trasa | |
Dnia Sat, 07 Sep 2013 08:07:53 +0200, Helios napisa³(a):
Tak siê zastanawiam jak porównaæ zu¿ycie samochodu eksploatowanego w mie¶cie z przebiegiem 60tys vs samochodu eksploatowanego na trasach z przebiegiem 200tys ? Nie wiem jak ty to liczysz. 60kkm/35 = 1700h jazdy. 100k minut. 350 mln obrotow. W praktyce to bym jeszcze dodal drugie tyle czasu na biegu jalowym czyli 85M obrotow. Razem 435M. teoretycznie trasa: silnik ¶rednia rpm 3000 ¶rednia prêdko¶æ 80km/h 200k/80=2500h = 150k min = 450M obrotow. Tylko nie wiem czy same obroty wystarcza, bo liczy sie jeszcze obciazenie. I ilosc zimnych rozruchow. J. |
|
Data: 2013-09-07 08:40:55 | |
Autor: Helios | |
Ocena zuzycia samochodu miasto vs trasa | |
Nie wiem jak ty to liczysz. 60kkm/35 = 1700h jazdy. tak waln±³em sie z jednostkami ma byæ: miasto 360mln obrotów silnika trasa 450mln obrotów silnika biegi ja³owe pomijam bo to tylko 900obrotów |
|
Data: 2013-09-07 09:47:29 | |
Autor: J.F. | |
Ocena zuzycia samochodu miasto vs trasa | |
Dnia Sat, 07 Sep 2013 08:40:55 +0200, Helios napisa³(a):
Nie wiem jak ty to liczysz. 60kkm/35 = 1700h jazdy.tak waln±³em sie z jednostkami ma byæ: A nieslusznie jak widac. Bo z nimi to juz prawie tyle samo :-) J. |
|
Data: 2013-09-07 10:26:52 | |
Autor: John Kołalsky | |
Ocena zuzycia samochodu miasto vs trasa | |
Użytkownik "Helios" <helips987@wp.pl> Tak się zastanawiam jak porównać zużycie samochodu eksploatowanego w mieście z przebiegiem 60tys vs samochodu eksploatowanego na trasach z przebiegiem 200tys ? Robisz histogramy obrotów w mieście i poza nim |
|
Data: 2013-09-07 14:46:15 | |
Autor: ToMasz | |
Ocena zuzycia samochodu miasto vs trasa | |
W dniu 07.09.2013 08:07, Helios pisze:
Tak się zastanawiam jak porównać zużycie samochodu eksploatowanego w Pozwól że ja się zapytam czy Twoje rozważania mają charakter praktyczny czy teoretyczny? Bo w praktyce silnik jest stosunkowo niezawodnym podzespołem. Jeśli rozpatrujemy 200tyś.km auta to raczej kategoria cenowa 10-20 tyś zł. Silnik HDI to takiego citroena/peugeota możesz kupić za 1tyś.zł, podobnie jak komplet opon.... więc dyskusja staje się mocno teoretyczna. ToMasz |