Ocencie czy ten laptop to dobry zakup

Data: 2011-01-14 15:26:04
Autor: Pszemol
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Chcę kupić w USA laptopa ASUS: A72F-X1 za $820 brutto ($750+9%tax)
i wsadzić koledze do walizki aby przywiózł mi do Krakowa (wysyłka friko).
http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=6460799&csid=ITD&body=MAIN#exchange_info

Ten komputer ma pełnić funkcję desktopa, duży ekran 17,3" 1600x900
z podświetleniem LED, procek Intela i3-370M, 4G ramu DDR3 1066
(8G max), Blue-ray DVD, W7 Home Prem 64b, 320G 5400 rpm HDD,
web-kamerka. 2 lata gwarancji, 1 rok ubezpieczenie od "przypadków"...

Czy kupię coś podobnego (niekoniecznie ASUS) za cenę 820 dolarów brutto
w Krakowie? Jakoś w moich oczach ASUS ma dobrą reputację, z tego co
pamiętam zawsze do pecetów ich płyty główne były najlepsze i najbardziej
niezawodne - ale jeśli polecicie coś równie niezawodnego z innej stajni
za podobną kasę to nie będę się wygłupiał w kupowanie amerykańskiego...

Data: 2011-01-14 22:09:44
Autor: Wojtek

http://www.ceneo.pl/Laptopy;0112-0;017P0-249329P1-249395-249396P2-249665P3-249804-249807P4-249721-249722-249723P5-249759-249762-249764P8-250108.htm

--
Wojtek

Data: 2011-01-14 20:04:15
Autor: Pszemol
"Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> wrote in message
Pszemol wrote:

[...]

Dzięki. Nie widzę tam tylko rozróżnienia z/bez blue-ray.
Ten "mój", ma za 2400 zł brutto blue-raya.

Swoją drogą ciekawe czy da się go złamać na system europejski...
A może sam przyjmie taki system od pierwszej puszczonej płyty?
Tak zrobił laptop Sony z płytą DVD - zapytał w jakim systemie chcę
operować i ostrzegł że mogę zmienić tylko X razy (nie pamiętam ile).

Data: 2011-01-15 09:17:48
Autor: MatJK
Pszemol wrote:

[...]

Tylko po co upierać się tak przy tym BlueRay, skoro laptop, a dokładnie k. graficzna w nim oferuje max. rozdzielczość 1600 x 900? Sensu większego w tym wypadku nie widzę.

W tym przedziale cenowym, na dzień dzisiejszy, godny polecenia jest też model: Acer AS7540G-524G50Mn. Ma trochę słabszy CPU, ale też precyzyjnie nie określiłeś co będzie na nim głównie robione.

M.

Data: 2011-01-15 08:26:06
Autor: Pszemol
Pszemol wrote:

[...]

Tu już nie chodzi o upieranie się przy BD tylko o porównywanie cenowo
podobnie wyposażonych laptopów. Jest dosyć oczywiste że laptop ze
starego typu DVD będzie musiał być tańszy od laptopwa z BD przy innych
komponentach identycznych.

W tym przedziale cenowym, na dzień dzisiejszy, godny polecenia jest też model: Acer AS7540G-524G50Mn. Ma trochę słabszy CPU, ale też precyzyjnie nie określiłeś co będzie na nim głównie robione.

Dzięki.

Data: 2011-01-14 22:51:31
Autor: MC
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:igppvo.6gs.0poczta.onet.pl...

1. Chcę kupić w USA laptopa  2. Ten komputer ma pełnić funkcję desktopa.

Nieźle moda zakręciła ci w głowie.

Data: 2011-01-14 16:09:30
Autor: Pszemol
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:igqgh4$qok$1node1.news.atman.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:igppvo.6gs.0poczta.onet.pl...

1. Chcę kupić w USA laptopa  2. Ten komputer ma pełnić funkcję desktopa.

Nieźle moda zakręciła ci w głowie.

Moda? O co Ci chodzi?

Data: 2011-01-14 23:43:30
Autor: MC
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:igpsgf.160.0poczta.onet.pl...
[...]

No cóż, desktop i laptop służą do czegoś innego. Wiadomo, że moda nie kieruje się tylko przesłankami racjonalnymi. To samo dotyczy twojej decyzji.

Data: 2011-01-14 20:04:24
Autor: Pszemol
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:igqjij$r9q$1node1.news.atman.pl...
[...]

A co Ty możesz wiedzieć o przesłankach dla mojej decyzji?

Data: 2011-01-15 08:38:00
Autor: MC
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:igqa88.8vs.3poczta.onet.pl...

[...]

Sam to napisałeś. Zacytowałem to w pierwszej odpowiedzi.

Data: 2011-01-15 08:24:28
Autor: Pszemol
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:igrisp$vsi$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nic nie pisałem o żadnej modzie ani o przesłankach dla mojej decyzji.
Masz jakieś urojenia kolego. To co napisałem to wyłącznie sugestia,
że nie interesuje mnie przenośność, długi czas na baterii, ciężar itp...
Laptop ma pracować stacjonarnie na biurku, czyli "pełnić funkcję" desktopa.
Resztę dopowiedziałeś sobie o jakiejś modzie używając swojej wyobraźni.

Data: 2011-01-15 16:09:30
Autor: MC
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:igrljs.9gs.0poczta.onet.pl...
[...]

Pomysł, żeby wybrać rodzaj komputera niezgodny z przeznaczeniem nie może mieć silnych podstaw merytorycznych. Wobec tego pozostaje tylko moda, która kieruje się rozumem w dużo mniejszym stopniu. Chyba nie zaprzeczysz, że laptopy i netbooki stały się modne?

Data: 2011-01-15 11:40:16
Autor: Pszemol
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:igsdbb$5i3$1node1.news.atman.pl...
[...]

A kto tu kupuje komputer niezgodnie z przeznaczeniem?
Czy ja tego komputera będę używał do przybijania gwoździ?

Wobec tego pozostaje tylko moda, która kieruje się rozumem
w dużo mniejszym stopniu. Chyba nie zaprzeczysz, że laptopy i netbooki stały się modne?

Nie ma tu absolutnie nic z mody - po prostu ludzie robią się bogatsi
i stać ich na coś więcej niż składak no-name. Stać ich na wygodę
i kulturę pracy jakiej desktop nie daje, mimo że może być tańszy.
Laptop ma racjonalne cechy użytkowe które dla niektórych ludzi
przeważają większą cenę przy decyzji co kupić do domu stacjonarnego.

Data: 2011-01-15 21:51:27
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.01.2011 18:40, Pszemol pisze:
i stać ich na coś więcej niż składak no-name. Stać ich na wygodę
i kulturę pracy jakiej desktop nie daje, mimo że może być tańszy.

Piszesz bzdury totalne. Jest dokładnie *odwrotnie*. Komputery
przenośne stały się bajecznie tanie i ludzie realizują swoje
odwieczne marzenia nie patrząc w ogóle na sensowność takiego
zakupu. Dobry desktop jest obecnie *droższy* niż tani kompu-
ter przenośny.

Data: 2011-01-16 00:22:04
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2011011520512700grush.one.pl...
[...]

Zarzucasz mi że nie patrzę na sensowność zakupu laptopa?
A na jakiej to podstawie?

Dobry desktop jest obecnie *droższy* niż tani kompu-
ter przenośny.

Dobry desktop jest wciąż dużo tańszy od laptopa o porównywalnej
mocy obliczeniowej.

Data: 2011-03-12 14:05:14
Autor: Radosław Sokół
W dniu 16.01.2011 07:22, Pszemol pisze:
[...]

Na takiej, że sam piszesz "ma pełnić funkcję desktopa".
Czyli zakup komputera przenośnego jest *bezsensowny*.

Dobry desktop jest obecnie *droższy* niż tani kompu-
ter przenośny.

Dobry desktop jest wciąż dużo tańszy od laptopa o porównywalnej
mocy obliczeniowej.

Oczywiście. Ale prawie nikt nie kupuje komputerów przenośnych
o odpowiedniej jakości i mocy obliczeniowej, by mogły konku-
rować ze stacjonarnymi.

Data: 2011-03-14 18:30:46
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2011031213051600grush.one.pl...
[...]

Fajnie stary wątek odkopałeś... :-)

Ale skoro już opierasz swoją krytykę na podstawie tego jednego
zdania to chyba jesteś niepoważny... Przecież wyraźnie napisałem
powody dla których zestaw składający się z 4-5 części i kłębowiska
kabli łączących jest niedopuszczalny w tym konkretnym przypadku.

[...]

Nie ma sensu jednak porównywanie cen przy zupełnie innej wydajności
skoro wydajność komputera jest jednym z głównych kryteriów jego ceny.

Data: 2011-01-16 13:35:15
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-15 21:51, Radosław Sokół pisze:
[...]

to demagogia, bo zawsze tak bylo. Tylko rskala zjawiska sie powieksza.

--
the_foe

Data: 2011-01-16 18:26:51
Autor: MAR
On Sun, 16 Jan 2011 13:35:15 +0100, the_foe wrote:

[...]

zakupu. Dobry desktop jest obecnie *droĹźszy* niĹź tani kompu-
ter przenośny.

to demagogia, bo zawsze tak bylo.

Nie, nie zawsze. Widać skleroza Cie już dotknęła...

--
Mar.

Data: 2011-01-16 19:05:41
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-16 18:26, MAR pisze:
[...]

powiedzmy w 1994 roku, plyta glowna z 192 MB pamieci kosztowala z 3x wiecje niz najtanszy laptop. Apple wtedy sprzedawalo  laptop za 2,2K $
W tym roku kupilem pierwszego PC'ta (P60 8 MB ramu, bez dzwieku, monitor 14'' SVGA). To byl srednio-dobry sprzet (lekko powyzej sredniej - rzadzilo wtedy 486 DX66) kosztowal na owczesnie dolary ok 1900. Latwo sobie wyobrazic ze byly desktopy 2-3-4 razy drozsze.

--
the_foe

Data: 2011-01-16 18:12:57
Autor: Ghost

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:igs132.2jc.0poczta.onet.pl...

Nie ma tu absolutnie nic z mody - po prostu ludzie robią się bogatsi
i stać ich na coś więcej niż składak no-name. Stać ich na wygodę
i kulturę pracy jakiej desktop nie daje

Tak, tak, laptop jest wygodniejszy.

Data: 2011-01-17 15:01:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 15 Jan 2011, Pszemol wrote:

Stać ich na wygodę
i kulturę pracy jakiej desktop nie daje, mimo że może być tańszy.

  Wygoda i kultura pracy?
  Masz na myśli co najmniej 24" monitora (ciut mniej ale nie panorama
od biedy ujdzie), wygodną lekką klawiaturę dającą się ustawić
przestrzenie wg upodobań (pod skosem w dowolnej płaszczyźnie)
itede?

Laptop ma racjonalne cechy użytkowe

  Ma.
  Ładnie wygląda, zajmuje mniej miejsca (acz kabelki potrafią
zająć więcej niż kabelki do desktopa), może posłużyć do grzania
kolan (znacznie wygodniej niż desktopem)... pewnie znalazłoby
się sporo więcej "plusów". No i awaryjnie może służyć jako p.o.
"przenośności" (w zastępstwie netbooka).

  Ale "kultura *pracy*"?
  E...
  Niestety "kultura" wymaga miejsca.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-16 13:32:01
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-14 23:43, MC pisze:
[...]

no, jak laptop stoi tylko na biurku to sluzy jako desktop. Jak kopie rowy łopata to staje sie ona szpadelem ;)
Stwierdzam ze najnormalniej w swiecie trollujesz bo kazdy (i takze Ty) wie o co Autorowi watku chodzilo.

--
the_foe

Data: 2011-01-16 13:48:23
Autor: JoteR
"the_foe" napisał:

Jak kopie rowy łopata to staje sie ona szpadelem ;)

Nie. Łopata nadal zostaje łopatą, za to kopiący staje się frajerem, który zamiast wziąć szpadel, nadal morduje się z łopatą. I jeszcze dorabia do tego ideologię.

JoteR

Data: 2011-01-16 14:10:29
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-16 13:48, JoteR pisze:
"the_foe" napisał:

[...]

a jak mial tylko lopate, zero kasy a ziemia byla miekka ze wlasciwie zrobil to szybciej niz zrobilby to szpadlem?

--
the_foe

Data: 2011-01-16 15:00:19
Autor: JoteR
"the_foe" napisał:

[...]

....a gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości, wasz synek mały kopał łopatką w przyszłości, którego jeszcze nie macie, więc nie mówcie mi, że szpadel leży z tyłu (sprawdzić, czy nie ksiądz)

JoteR

Data: 2011-01-17 15:06:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 16 Jan 2011, the_foe wrote:

a jak mial tylko lopate, zero kasy a ziemia byla miekka ze wlasciwie zrobil to szybciej niz zrobilby to szpadlem?

  To masz zupełną rację.
  Ale wtedy "rola" wygląda na właściwą dla nettopa, nie desktopa.
  I w odróżnieniu od łopaty (wchodzącej jak w masło w miękki grunt) w roli
szpadla nie ma mowy o argumencie z "kulturą".
  Trzeba by znaleźć odpowiednik łopaty z niewygodnym uchwytem :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-14 23:43:30
Autor: Radosław Sokół
W dniu 14.01.2011 22:26, Pszemol pisze:
Ten komputer ma pełnić funkcję desktopa, duży ekran 17,3" 1600x900

Niezmiennie twierdzę, że kupowanie komputera przenośnego do
roli stacjonarnego jest równie sensowne i wygodne jak kupo-
wanie samochodu dostawczego do dojeżdżania do pracy w centrum
miasta.

Czy kupię coś podobnego (niekoniecznie ASUS) za cenę 820 dolarów brutto
w Krakowie? Jakoś w moich oczach ASUS ma dobrą reputację, z tego co

Poczytaj sobie obok o kłopotach mojego znajomego z ich ser-
wisem.

pamiętam zawsze do pecetów ich płyty główne były najlepsze i najbardziej

Ostatnią naprawdę dobrą płytą ASUSa był model P55T2P4 i było
to chyba z dziesięć lat temu. Już seria P3B dawała dużo do
życzenia, a obecnie są to płyty jak wszystkie inne.

Data: 2011-01-14 19:44:39
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2011011422433000grush.one.pl...
[...]

Cóż Ty możesz "twierdzić" skoro to tylko jakieś kiepskie uogólnianie
skoro nie znasz konkretnej sytuacji i tego kto, do czego będzie go używał.

[...]

Tytuł wątku byłby bardziej pomocny niż "poczytaj sobie obok" :-)

[...]

Ja kupiłem dwie do dwu komputerów na przestrzeni ostatnich 3 lat
i nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń, więc nie uogólniałbym.

Data: 2011-01-15 00:29:24
Autor: Przemysław Ryk
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Dnia Fri, 14 Jan 2011 23:43:30 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

(ciach...)
Ostatnią naprawdę dobrą płytą ASUSa był model P55T2P4 i było
to chyba z dziesięć lat temu. Już seria P3B dawała dużo do
życzenia, a obecnie są to płyty jak wszystkie inne.

Nie porównuj ich z moją wspaniałą DFI LanParty DK P45-T2RS, bo Cię kopnę.
:DDDD

[ Kobieta jest jak otwarta księga, napisana po hebrajsku, za pomocą        ]
[ chińskich znaków.                                       (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-01-15 02:42:39
Autor: Arkadiusz Dymek
W dniu 1/14/2011 11:43 PM, Radosław Sokół wrote:
[...]

Znam przypadki, gdy to się sprawdza. Np. praca w zasadzie stacjonarna i biurowa, tyle, że często w delegacji. Wożenie ze sobą desktopa byłoby pomyłką. Duży laptop się sprawdza - po przyjeździe na miejsce jest rozkładany na biurku i tak sobie stoi tydzień czy dwa. Czasami ważna jest łatwość przewiezienia sprzętu, a już sama poręczność niezbyt.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2011-01-14 20:02:27
Autor: Pszemol
"Arkadiusz Dymek" <adresu@nie.bedzie> wrote in message news:4d30fbcd$1news.home.net.pl...
[...]

A czasami ważne jest też jego zintegrowanie bez osobnego pudła,
monitora, klawiatury, myszki, głośników, ups'a i kłębowiska kabli...

Tak czy inaczej wątek nie jest o tym "czy dobrze robię że kupuję laptopa"
tylko o tym co i za ile mogę kupić w tej klasie za cenę $820/2400zł w PL.
Wszelkie uwagi na inny temat bez poznania wcześniej mojej sytuacji
i moich preferencji są niestety stratą czasu - ale gadać nikomu nie bronie :-)

Data: 2011-01-15 20:34:29
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-15 03:02, Pszemol pisze:
A czasami ważne jest też jego zintegrowanie bez osobnego pudła,
monitora, klawiatury, myszki, głośników, ups'a i kłębowiska kabli...
To chyba Ty pisałeś, o bogatych ludziach, których stać, a teraz piszesz
o "biedakach", którzy chyba po prostu nie mają miejsca na to kłębowisko.
Jak nie chcesz kłębowiska, to kup sobie jakiegoś PC'ta w mini obudowie,
albo zgoła zintegrowanego z monitorem, koniecznie markowego, z
bezprzewodową myszą i klawiaturą. I piszę to naprawdę z troski o Ciebie,
czy też osobę, którą chcesz tym sprzętem "uraczyć", no chyba, że
spędzasz przed komputerem pół godziny dziennie. Do normalnej pracy, czy
wielogodzinnej zabawy _tylko_ stacjonarny, chyba że lubisz okulistów,
ortopedów, rehabilitantów i całe to kłębowisko specjalistów :->

Maciek

Data: 2011-01-15 20:59:12
Autor: Wojtek
Maciek wrote:

..... Do
normalnej pracy, czy wielogodzinnej zabawy tylko stacjonarny, chyba
że lubisz okulistów, ortopedów, rehabilitantów i całe to kłębowisko
specjalistów :->

Eee konfabulujesz w większości.
On nic nie pisał o regularnej pracy, ba powiem więcej skoro z całej
masie wyposażania wymienił "web-kamerkę" to znaczy, że raczej nie do
pracy a do używania i nie zauważyłem, że ma być ono wielogodzinne.
Czasem ktoś lubi sobie usiąść w fotelu z pecetem na kolanach i coś
poklikać a potem usiąść przy biurku i nie koniecznie chce mieć dwa
komputery.
To wolny kraj i każdy może sobie używać komputer jak mu wygodnie ;)
Chce mieć laptopa 17" niech ma.

--
Wojtek

Data: 2011-01-15 22:18:14
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.01.2011 21:59, Wojtek pisze:
To wolny kraj i każdy może sobie używać komputer jak mu wygodnie ;)

I na bazie tej samej wolności wolno zniechęcać do kupowania
komputerów przenośnych za każdym razem, gdy się ktoś pyta o
taki komputer "w celach stacjonarnych" :)

Data: 2011-01-16 00:26:13
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2011011521181400grush.one.pl...
[...]

Jaką masz motywację do takiego zniechęcania?

Data: 2011-01-17 15:10:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 16 Jan 2011, Pszemol wrote:

[...]

  Pewnie taką, że zdarzają się jeszcze użyszkodnicy przeglądający
archiwa. Lepiej żeby zdawali sobie sprawę z instnienia "przeciw",
niż wnioskowali na zasadzie "129 wątków o takim rozwiązaniu,
to ja też tak zrobię, bo widać to jest dobre".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-19 07:29:01
Autor: Pszemol
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1101171508370.2764quad...
[...]

No ale dla każdego "dobre" będzie co innego. Chyba się zgodzisz?

Data: 2011-01-17 21:41:42
Autor: JoteR
"Wojtek" napisał:

Czasem ktoś lubi sobie usiąść w fotelu z pecetem na kolanach
i coś poklikać

Te 8 hamerykańskich funtów to ile na nasze? 3 i pół kilo? Nooo, wygoda jak cholera.
Ale faktycznie, akurat w tym przypadku wciskanie wątkotwórcy stacjonarki raczej nie ma większego sensu. Nie ten "target". On musi się z tym przemieszczać.

JoteR

Data: 2011-01-16 00:25:15
Autor: Pszemol
"Maciek" <maciek@nospam.pl> wrote in message news:4d31f6cf$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
[...]

???

Kłębowisko jest zawsze brzydkie, niewygodne i nieprzenośne...
Właśnie jak ktoś biedny to liczy się dla niego głównie cena,
a że będzie miał 20 kabli i brzydki nieporządek to drugorzędna sprawa.

Jak nie chcesz kłębowiska, to kup sobie jakiegoś PC'ta w mini obudowie,
albo zgoła zintegrowanego z monitorem, koniecznie markowego, z
bezprzewodową myszą i klawiaturą.

To dopiero jest głupota... Taki komputer łączy w sobie najgorsze cechy
laptopa (cena, słaba możliwość rozbudowy, grzanie się nadmierne)
z najgorszymi cechami desktopa (brak zasilania bateryjnego, ciężar,
brak mobilności i kable).

[...]

Bredzisz strasząc bajkami bez pokrycia. Jakich okulistów? Ortopedów?
Co to za pierdoły?

Data: 2011-01-16 21:58:08
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-16 07:25, Pszemol pisze:
Bredzisz strasząc bajkami bez pokrycia. Jakich okulistów? Ortopedów?
Co to za pierdoły?
Pożyjemy, zobaczymy - co Ci będę tłumaczył, skoro lepiej wiesz :->

Maciek

Data: 2011-01-19 07:30:08
Autor: Pszemol
"Maciek" <maciek@nospam.pl> wrote in message news:4d335be0$0$2447$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-16 07:25, Pszemol pisze:
Bredzisz strasząc bajkami bez pokrycia. Jakich okulistów? Ortopedów?
Co to za pierdoły?
Pożyjemy, zobaczymy - co Ci będę tłumaczył, skoro lepiej wiesz :->

Zamiast ironizować wytłumaczyłbyś czym miałoby się różnić
patrzenie na ekran laptopa od patrzenia na ekran desktopa...

Data: 2011-01-19 14:35:38
Autor: Mariusz Kruk
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Pszemol"
[...]

Oczywiście niczym. Poza pozycją i odległością.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2011-01-21 00:23:21
Autor: Pszemol
"Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote in message news:slrnijdq5a.h2g.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Pozycji nie możesz zmienić przy laptopie, czy co?

Data: 2011-01-21 08:16:59
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Znaczy mogę zostawić klawiaturę przy dłoniach, a wyświetlacz odsunąć
wyżej i dalej? No zdziwniej i zdziwniej...

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2011-01-22 12:38:16
Autor: Mariusz Kruk
[...]

No to masz swoją odpowiedź.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2011-01-16 13:48:11
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-15 20:34, Maciek pisze:
_tylko_  stacjonarny, chyba że lubisz okulistów,
ortopedów, rehabilitantów i całe to kłębowisko specjalistów :->

tos chlopie pojechal propaganda...
ja jestem z pokolenia, pamietajacego czasy, kiedy czlowiek tulil sie do 14'' ekranu CRT z odswiezaniem 60 HZ (dopiero od 75 obraz byl stabilny a od 85 nie bolala glowa) i jakos sie zylo - lekarzy nie odwiedzalo.

--
the_foe

Data: 2011-01-16 07:46:03
Autor: Pszemol
"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote in message news:igupeb$hbu$1news.dialog.net.pl...
[...]

Dzisiejsza młodzież jakaś taka wydelikacona jest...
Pamiętam te bursztynowe i zielone 14" CRT tekstowe (!) na uczelni do dziś :-)

Data: 2011-01-16 21:56:44
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-16 13:48, the_foe pisze:
[...]
Ja też. Dlatego wiem co to zmiany w kręgosłupie i wady wzroku. Ale
oczywiście nie twierdzę, że każdego musi trafić. Niestety w moim
pokoleniu jakoś nie jestem jedyny :->

Maciek

Data: 2011-01-17 21:02:52
Autor: Radosław Sokół
W dniu 16.01.2011 13:48, the_foe pisze:
[...]

Owszem. I dzisiaj się nosi mocne okulary i pamięta, by sie-
dzieć prosto na krześle, bo inaczej plecy szybko się czuje.
Więc nie opowiadaj jakiś to doświadczony, bo ja mam zgoła
inne doświadczenia (i chyba dłuższe, bo mój C64 miał monitor
50 Hz i zdecydowanie mniej niż 14" przekątnej).

Data: 2011-01-15 22:49:29
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.01.2011 02:42, Arkadiusz Dymek pisze:
[...]

Oczywiście, że wożenie komputera stacjonarnego jest pomyłką.
Ale komputer przenośny jest *uzupełnieniem* stacjonarnego,
a nie jego zastępstwem. Stacjonarny niech sobie stoi w domu,
a przenośnego się wozi na delegację.

Niedzielni użytkownicy komputerów nie jeżdżą na delegacje
i nie muszą mieć komputera przenośnego. Użytkowników bizne-
sowych stać na wygodę dwóch osobnych komputerów. Tym bar-
dziej, że każdy z nich pełni rolę "kopii zapasowej", zawie-
rającej (przy dobrej synchronizacji) wszystkie dane w razie
awarii drugiego komputera lub nośnika danych.

PS. Pracowałem jakieś trzy miesiące na notebooku z koniecz-
     ności. Koszmar, zero ergonomii. Z radością teraz siedzę
     przy komputerze stacjonarnym, w pracy też siadam przy
     stacjonarnym, a notebooka biorę (choćby jutro) tylko
     jadąc na zajęcia, prezentacje lub spotkania.

Data: 2011-01-16 00:29:04
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2011011521492900grush.one.pl...
Oczywiście, że wożenie komputera stacjonarnego jest pomyłką.
Ale komputer przenośny jest *uzupełnieniem* stacjonarnego,
a nie jego zastępstwem. Stacjonarny niech sobie stoi w domu,
a przenośnego się wozi na delegację.

Może dla Ciebie jest uzupełnieniem, skoro laptop nie spełnia
wszystkich Twoich potrzeb. Ale chyba masz na tyle rozwiniętą
wyobraźnię że ktoś może mieć inne potrzeby komputerowe
niż Twoje, i laptop, zwłaszcza duży z dużym ekranem i pełną
klawiaturą spełnić może wszystkie te potrzeby. A zatem może
stać się głównym lub jedynym a nie tylko uzupełnieniem.

Niedzielni użytkownicy komputerów nie jeżdżą na delegacje
i nie muszą mieć komputera przenośnego.

Od kiedy to Ty im mówisz co muszą a czego nie muszą?

Użytkowników bizne-
sowych stać na wygodę dwóch osobnych komputerów.

Wygoda?? Toż to komplikacja a nie żadna wygoda.

[...]

I uważasz naiwnie, że wszyscy podzielają Twoje odczucia? :)))

Data: 2011-01-17 09:13:25
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011011521492900grush.one.pl...

Oczywiście, że wożenie komputera stacjonarnego jest pomyłką.
Ale komputer przenośny jest *uzupełnieniem* stacjonarnego,
a nie jego zastępstwem. Stacjonarny niech sobie stoi w domu,
a przenośnego się wozi na delegację.

Tłumaczysz ludziom... i nie wskórasz nic.
Ktoś dla kogo laptop jest synonimem pozycji,
nic znaczy zdrowy rozsądek.
Znajdą 1000 powodów, aby udowodnić swoją rację.
Jak mam patrzeć na fujowy monitor (Toshiby średnio-górna półka)
to włączam desktopowy NEC 1970nx i już "w porządku mój oczątku:)"
Ja do PCta dynamicznie:) powiększałem pamięć 3 razy i mam pci-e
w które mogę sobie wsadzić co chcę:), i nie muszę wszystkiego pędzić
fajerłajerem czy uesbem.

Artur(m)

Data: 2011-01-17 08:26:30
Autor: januszek
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Artur(m) napisa?(a):

[...]

 Dwa słowa: stacja dokująca ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-03-15 08:01:01
Autor: BQB
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
W dniu 11-01-17 09:26, januszek pisze:
Artur(m) napisa?(a):

[...]

To się mobilny wtedy robi, że hoho.

Data: 2011-01-15 09:32:53
Autor: z
Radosław Sokół pisze:
[...]

Twoje twierdzenie może dla Ciebie jest prawdziwe ale już dla mnie nie.
Laptop raz służy do pracy i ma podpięty zewnętrzny monitor i klawiaturę, raz podpięty jest do niego w salonie telewizor a następnym razem na fotelu przeglądam grypy dyskusyjne. Warunki lokalowe mają swoje ograniczenia. Wyjeżdża z domu bardzo rzadko ale też się zdarza. Wiem że za podobną kasę miałbym szybszą maszynę stacjonarną ale żeby zapewnić podobną funkcjonalność musiałbym mieć ze 3 komputery.

PS. Nie gram. Po 2 latach męki na rozdzielczości 1300x700 już mnie ro męczy. 1600x900 byłaby bardzo rozsądna.

Data: 2011-01-15 16:15:26
Autor: MC
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igrm40$c3o$1inews.gazeta.pl...
Radosław Sokół pisze:
[...]

To całe uzasadnienie i zastosowania, które wymieniłeś pasują właśnie do komputera przenośnego Przecież żeby był mobilny nie musi opuszczać mieszkania, wystarczy, że zmienia miejsce.

Data: 2011-01-16 16:01:19
Autor: z
MC pisze:

To całe uzasadnienie i zastosowania, które wymieniłeś pasują właśnie do komputera przenośnego Przecież żeby był mobilny nie musi opuszczać mieszkania, wystarczy, że zmienia miejsce.

I właśnie chcąc czy niechcąc wypierają blaszaka z wielu domów. Niektórzy nazywają to modą. Ale poza modą są już i tanie i wydajne i energooszczędne i ciche. Nie wszyscy potrzebują super wydajności.
Gdybym potrzebował następnego kompa do domu to byłby to laptop 17" w jakiejś wyższej rozdzielczości. Ech gdyby jeszcze był matowy i ważył 2 kg. :-)

Data: 2011-01-16 16:27:34
Autor: MC
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igv180$k9v$1inews.gazeta.pl...
MC pisze:

[...]

Nie są tańsze, wydajniejsze, cichsze ani bardziej energooszczędne od odpowiednich desktopów. Nie ma cudów, nawet jeśli spora część populacji wierzy, że istnieją.

Nie wszyscy potrzebują super wydajności.
Gdybym potrzebował następnego kompa do domu to byłby to laptop 17" w jakiejś wyższej rozdzielczości. Ech gdyby jeszcze był matowy i ważył 2 kg. :-)

To porównaj wyświetlacz tego lapka z monitorem LCD średniej klasy. Nie mówiąc o bańce.

Data: 2011-01-16 19:54:09
Autor: z
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
MC pisze:

Nie są tańsze, wydajniejsze,
Nie napisałem że tańsze od blaszaka ani wydajniejsze. Laptop za 2tys. nie jest ułomny pod żadnym względem w codziennym użytkowaniu. (nie mówimy o nowych grach przecież)

cichsze ani bardziej energooszczędne od
odpowiednich desktopów.
Masz jakieś wsparcie. Tyle się czyta na tej grupie o poborze prądu i o zastępowaniu serwerów laptopami właśnie.

To porównaj wyświetlacz tego lapka z monitorem LCD średniej klasy. Nie mówiąc o bańce.

I właśnie do pracy w grafice mam monitor na matrycy I-PS albo PVA.
Tylko że taki monitor na dobrej matrycy np. do poligrafii kosztuje przynajmniej 2 tys. zł. Ja akurat potrzebuję taki monitor ale 90% domowych użytkowników nie.

Data: 2011-01-16 20:25:38
Autor: MC
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igvesl$766$1inews.gazeta.pl...
MC pisze:

Nie są tańsze, wydajniejsze,
Nie napisałem że tańsze od blaszaka ani wydajniejsze. Laptop za 2tys. nie jest ułomny pod żadnym względem w codziennym użytkowaniu. (nie mówimy o nowych grach przecież)

To samo możesz powiedzieć o pięcioletnim desktopie z allegro. Ten tekst piszę na jeszcze starszym egzemplarzu. I z pewnością nowemu laptopowi dałby w wielu wypadkach radę.

cichsze ani bardziej energooszczędne od
odpowiednich desktopów.
Masz jakieś wsparcie. Tyle się czyta na tej grupie o poborze prądu i o zastępowaniu serwerów laptopami właśnie.

To świadczy o pomyleniu pojęć i uleganiu modzie. Nikt poważny nie zastąpi serwera laptopem. Owszem pojawia się zapotrzebowanie na integrację zasobów kilku domowych komputerów ale robienie tego za pomocą laptopa to amatorszczyzna.

[...]

Takiego zadania jak wyświetlenie filmu nie nazwałbym pracą w grafice ani w ogóle czymś nadzwyczajnym. Niemniej jednak jest to zadanie przekraczające możliwości ekranu nawet drogiego laptopa. Na dwuletniej siedemnastce muszę bardzo uważać, żeby nie ruszyć głową, bo ze względu na małe kąty widzenia dramatycznie spada i tak mała w porównaniu z bańką rozdzielczość kolorystyczna. W tańszych laptopach jest jeszcze gorzej.

Data: 2011-01-16 20:45:16
Autor: z
MC pisze:
To samo możesz powiedzieć o pięcioletnim desktopie z allegro. Ten tekst piszę na jeszcze starszym egzemplarzu. I z pewnością nowemu laptopowi dałby w wielu wypadkach radę.

Po co ta dyskusja skoro cena zaporowa nie jest a człowiek ma wybór.
Może nawet w kiblu z laptopem siedzieć czy rozłożyć się w ogródku.

[...]
To po prostu czysta kalkulacja. Komputer + klawiatura + monitor + ups = ...

[...]

Też mnie wku... jakość matrycy laptopa przed którym siedzę ale nie będę zapie... z wygodnego fotela do biurka żeby zerknąć w pocztę.
Jutro w pracy się jeszcze nasiedzę.

Data: 2011-01-16 21:22:08
Autor: MC
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igvhsp$hqv$1inews.gazeta.pl...
MC pisze:
[...]

Po to, żeby wybierał najlepsze i miał własne zdanie a nie powtarzał marketingowego bełkotu.

[...]

Niezupełnie. Klawiatura i monitor nie są w takim urządzeniu potrzebne, dyski są mało wydajne a bateria w laptopie szybciutko przestaje magazynować energię i być gwarancją ciągłego zasilania.

Data: 2011-01-16 21:48:33
Autor: z
MC pisze:
Po to, żeby wybierał najlepsze i miał własne zdanie a nie powtarzał marketingowego bełkotu.
Jak mnie ktoś pyta o pomoc w zakupie to się najpierw pytam do czego ma służyć i jaki ma budżet. Parę lat temu nie było wyboru, musiał być blaszak. Teraz to się zmieniło i nie tylko przez "bełkot" ale przez postęp technologiczny i zamożność klientów. Kiedyś nie dało się w rozsądnym budżecie zasiąść z laptopem na przykładowe 2 godziny w fotelu z myszką bezprzewodową i bezprzewodowym internetem.
Możliwości są większe to i zastosowanie się znalazło.

Data: 2011-01-16 23:11:42
Autor: MC
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igvlj7$1te$1inews.gazeta.pl...
MC pisze:
[...]

Zastosowaniem nazywasz możliwość siedzenia z laptopem w fotelu? Pomijając sam sens oraz ergonomię, to możesz mieć taki sam komfort zasiadając z klawiaturą od desktopa.

Data: 2011-01-16 23:35:27
Autor: z
MC pisze:

Zastosowaniem nazywasz możliwość siedzenia z laptopem w fotelu? Pomijając sam sens oraz ergonomię, to możesz mieć taki sam komfort zasiadając z klawiaturą od desktopa.

Dobrze kombinujesz. :-) Przydałby się DUŻY monitor. Naprawdę duży.
Ostatnio testowałem tv LCD 32" Sharpa ale nie w rozdzielczości FULLHD tylko po VGA 1300x700 mniej więcej. Z 2 metrów jest ok. Z 3 już gorzej, za małe czcionki. Za to kolory i katy bardzo dobre.
No i jest dylemat czy zakupić tv32" czy monitor na dobrej matrycy ale jakieś 24" za 2 tys.
Nie zmienia to faktu że źródłem dalej jest wędrujący laptop. :-)

Data: 2011-01-17 00:10:52
Autor: MC
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igvrrl$m69$1inews.gazeta.pl...
MC pisze:

[...]

Lapki mogą co najwyżej pomarzyć o matrycy takiej jakości jakie są w telewizorach. Stosownie do ceny. Więc skorzystanie z tej drugiej wydaje się całkiem rozsądne. Zwłaszcza jeśli nie oglądasz jednocześnie telewizji i ekranu komputera.

Więcej, coś takiego "Wirelessly enjoy & share laptop content on your TV Intel Wireless Display1for laptop PCs Hassle free wireless connection to HDTV via the home network" jest w materiałach na temat Sandy Bridge. To skandal, że intel także wyróżnia laptopy. Tyle, że moim zdaniem, Wi-Fi nie podoła transmisji obrazu FullHD i to jeszcze w topologii infrastrukturalnej.

Z drugiej strony takie rzeczy jak np. klipy Youtube wyglądają na ekranie HDTV fatalnie. Wyraźnie brakuje czegoś zmiękczającego obraz.

Data: 2011-01-17 01:07:11
Autor: z
MC pisze:

Lapki mogą co najwyżej pomarzyć o matrycy takiej jakości jakie są w telewizorach.
I to mnie zastanawia. 32" tv FHD kosztował mnie 1750 zł. Laptop dell studio 15" HDReady kosztował 3000 zł. Przepaść w jakości obrazu na korzyść tv. Mam w domu monitor IPS 1600x1050 za 1300 zł.
Dlaczego tv jest tak tani a do laptopa wkłada się tylko TN? :-) Gdyby go porównywać z monitorami o podobnym obrazie to powinien zaliczyć ze 3000 :-)
Czy to aż taka różna technologia?
Podobno pixel plazmy trudno zmniejszyć ale to jest lcd.
Dziwne to wszystko.

Data: 2011-01-16 21:29:35
Autor: Przemysław Ryk
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Dnia Sun, 16 Jan 2011 19:54:09 +0100, z napisał(a):

(ciach...)
I właśnie do pracy w grafice mam monitor na matrycy I-PS albo PVA.
Tylko że taki monitor na dobrej matrycy np. do poligrafii kosztuje przynajmniej 2 tys. zł.

Przemnóż × 2...

(ciach...)

[ Niektóre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie próby ich            ]
[ naprawienia.                                        (znalezione w necie) ]

Data: 2011-01-16 22:07:22
Autor: z
Przemysław Ryk pisze:
[...]

Etam...
Są lepsze i droższe tylko po co? Żeby się rajcować nalepką Eizo?
Pracowałem na takich
http://archiwumallegro.pl/benq_fp241w_24_spva_hdmi_1080p_hd_krakow-283963478.html
w dwóch drukarniach. To samo na monitorze co na proofie i w druku. Po co przepłacać.

Data: 2011-01-17 06:29:34
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 16 Jan 2011 22:07:22 +0100, z napisał(a):

[...]

Robiłeś na tym korekcję kolorystyczną, czy sprawdzałeś poprawność plików pod
względem technicznym i puszczałeś do druku?

[ Alkohol. Może i nie rozwiąże Twoich problemów, ale pozwoli Ci się z nich ]
[ śmiać.                                                 (demotywatory.pl) ]

Data: 2011-01-17 08:31:31
Autor: z
Przemysław Ryk pisze:

Robiłeś na tym korekcję kolorystyczną, czy sprawdzałeś poprawność plików pod
względem technicznym i puszczałeś do druku?

Ja puszczałem do druku ale kolega (grafik pełną gębą który wymyślił to cudo) kalibrował, przez 2 lata tworzył projekty (robił korekcje) i wypuszczał i do druku i do www.
Na początku asekuracyjnie robiliśmy jeszcze podgląd na Trinitronach ale daliśmy sobie spokój.
Teraz pracuję na Iiyamie TN i krew się we mnie gotuje bo ktoś kierował się przy zakupie rozmiarem i nalepką :-(

PS. Wiem że zaraz przeczytam wykład o "złotych kablach", idealnych parametrach, oprofilowaniu maszyn drukarskich...
Jeśli Trinitrony do profesjonalnej obróbki grafiki się nadawały to ten monitor też.
Rozglądam się właśnie za odpowiednikiem bo ten Benq już nie do zdobycia.

Data: 2011-01-17 10:12:37
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 17 Jan 2011 08:31:31 +0100, z napisał(a):

[...]

Widać stosunkowo niezły egezmplarz się trafił. Jednak z powtarzalnością
kolejnych egzemplarzy takiego BenQ czy innych Iiyam, to różnie bywa. Znajomy
się kiedyś nastawił na Gateway'a (też na PVA). Po czwartym egzemplarzu,
którego nie szło porządnie wyregulować krew go zalała, dołożył i wziął
FlexScana S2233W. I odżył.

(ciach...)
[...]

Różne są zapotrzebowania, różne granice tolerancji. Ja naprawdę nie
twierdzę, że każdy musi sobie do prac z grafiką kupować ColorEdge CG221 czy
CG245W. :)

[ Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia.                              ]
[                                                            (Franz Kafka) ]

Data: 2011-01-17 10:37:26
Autor: z
Przemysław Ryk pisze:

Widać stosunkowo niezły egezmplarz się trafił. Jednak z powtarzalnością
kolejnych egzemplarzy takiego BenQ czy innych Iiyam, to różnie bywa. Znajomy
się kiedyś nastawił na Gateway'a (też na PVA).
Mam w domu Gateway'a na IPSie. Dwa razy się psuł, trochę smuży, podświetlenie nierównomierne, w porównaniu z tym Benq jakby mniej ostre czcionki. Ale nie żałuję. Kąty - bezcenne. :-)

Po czwartym egzemplarzu,
którego nie szło porządnie wyregulować krew go zalała, dołożył i wziął
FlexScana S2233W. I odżył.

Pierwszy kosztował 1400 zł i był kalibrowany itd.
Drugi kosztował już 1800 zł był ustawiany tylko na oko. Było OK.
To co mam teraz przed oczami to trrraaagedia :-(

Data: 2011-01-17 13:52:38
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 17 Jan 2011 10:37:26 +0100, z napisał(a):

Mam w domu Gateway'a na IPSie. Dwa razy się psuł, trochę smuży,
podświetlenie nierównomierne, w porównaniu z tym Benq jakby mniej ostre
czcionki. Ale nie żałuję. Kąty - bezcenne. :-)

Chyba bym się wściekł... Ale ja od normy odbiegam (prywatnie mam FlexScana
S2432W i jestem wniebowzięty). :)

Pierwszy kosztował 1400 zł i był kalibrowany itd.

Jak często? :)

Drugi kosztował już 1800 zł był ustawiany tylko na oko. Było OK.

Skoro tak twierdzisz. :D

To co mam teraz przed oczami to trrraaagedia :-(

TN? No to nic dziwnego. ;D

[ Nie ma cięższego zajęcia niż noszenie skrzynek z cudzą wódką.            ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2011-01-17 20:59:18
Autor: z
Przemysław Ryk pisze:

Chyba bym się wściekł... Ale ja od normy odbiegam (prywatnie mam FlexScana
S2432W i jestem wniebowzięty). :)

No wiesz... 3 lata temu kosztował całą moją pensję. Całe 1300 zł :-)
Miałem wybór: taki albo TN.

Skoro tak twierdzisz. :D
Po prostu. Zadzwoniłem do kolegi jakie ma ustawienia na swoim i dociągnąłem żeby koloratka testowa z proofa wyglądała tak jak na wydruku. Akurat w tamtej firmie to w zupełności wystarczyło :-)

Już tam nie pracuję również dlatego że właśnie w zupełności wystarczało.
Teraz powoli ale konsekwentnie kompletuję nowe stanowisko pracy. :-)
Szefostwo uległo magii Eizo więc nie będę się bardzo sprzeciwiał :-)
Tylko nie wiem czy uzyskamy 1900x1200 w ludzkich pieniądzach. Jakoś się przyzwyczaiłem.

Data: 2011-01-17 22:54:06
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 17 Jan 2011 20:59:18 +0100, z napisał(a):

Przemysław Ryk pisze:
Chyba bym się wściekł... Ale ja od normy odbiegam (prywatnie mam FlexScana
S2432W i jestem wniebowzięty). :)

No wiesz... 3 lata temu kosztował całą moją pensję. Całe 1300 zł :-)
Miałem wybór: taki albo TN.

Ja się zawziąłem. Popracowałem swego czasu przy EIZO i byłem autentycznie
zachwycony kulturą pracy, kolorami, odwzorowaniem gradientów. Modele z serii
ColorEdge czy FlexScan SX to już zbyt wysoka półka dla mnie. Jak się trafiła
okazja wymienić jednego z dwóch posiadanych 17" L568 na 24" S2432W, to długo
się nie zastanawiałem. Zapożyczyłem się trochę, część oszczędności
szarpnąłem, ale nie żałuję tej decyzji.

Ja przed tymi monitorami spędzam czasami po 14 godzin cięgiem (oczywiście -
kilkuminutowe przerwy regularnie sobie robię, bo bym chyba zwariował).
Nigdy, ale to nigdy, nie zdarzyło mi się, żebym miał zastrzeżenia co do
obrazu.

[...]

I co? Wystarczyły na obu monitorach te same ustawienia z OSD? Jakoś mam
wątpliwości co do tego, by tak równo oba egzemplarze świeciły. Wątpliwości
mam stąd, że wiem jak różniły się ustawienia, gdy regulowałem sobie dwa
stojące obok siebie L568 podpięte i pracujące z tym samym komputerem... :)

[...]

Odezwij się na priva.

[ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so.  ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2011-01-17 19:04:15
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-16 21:29, Przemysław Ryk pisze:
[...]

i jeszcze przez 2x
jak ktos nie ma kasy na porzadny monitor LCD, ktory potrafi zachowac barwy to kupuje CRT z maska szczelinowa - na dzis nie ma sprzetu lepiej oddajacego barwy.
tu cos z dolnej półki :
http://wzorniki.eu/opis/1594959/nec-spectraview-reference-241w.html
charakterystyczna ciemnia.

--
the_foe

Data: 2011-01-17 21:06:53
Autor: z
the_foe pisze:

[...]

"
To idealny monitor dla wszystkich kreatywnych profesjonalistów, projektantów, fotografów, inżynierów precyzyjnych i innych osób, które nie uznają kompromisów, jeśli chodzi o dokładność barw.
"
W realnym świecie uznajemy kompromisy na każdym kroku :-)
Niestety do CRT już nie zasiądę za żadne pieniądze. Szkoda zdrowia. Już swoje przeszedłem.

Data: 2011-01-17 21:25:39
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-17 21:06, z pisze:
Niestety do CRT już nie zasiądę za żadne pieniądze. Szkoda zdrowia. Już
swoje przeszedłem.

na allegro kupisz monitor CRT za 300 zl ktory oddaje kolory jak LCD za 10 tys. To jest jednak alternatywa dla tych ktorzy potrafia robic profesjonalne grafiki poligraficzne a nie maja kasy na nowoczesny sprzet. Pracujac na LCD za 1500 zl narobia sobie tylko wstydu.

--
the_foe

Data: 2011-01-17 22:09:49
Autor: z
the_foe pisze:
W dniu 2011-01-17 21:06, z pisze:
[...]

Napisałem że obecnie 2000 zł :-) a duzy monitor TN kosztuje już mniej niż 1000 zł

Pracuję w poligrafii od 12 lat. Oprócz dobrego sprzętu jest potrzebne jeszcze doświadczenie (takie zboczenie - cmyk w głowie)
Bardzo często to ja ratuję tyłek "grafikom" pracującym w profesjonalnych firmach, na profesjonalnym sprzęcie.
Przykład z wczoraj, poważne wydawnictwo, bardo wybredny klient: nafarbienie 390% i linie o zerowej grubości rysunek techniczny samolotu. Tu najlepszy hiper monitor nie pomoże.
Jeśli nawet wyświetli doskonale to co ma wyświetlić to nie zagwarantuje sukcesu w druku bo odwzorowanie kolorów jest tylko jednym z wielu czynników.

PS. Ten sam klient potrafił kwestionować wydruk bo sobie "siakieś" świetlówki nowe w biurze pozakładali. Załamka.

Data: 2011-01-17 22:44:06
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:09:49 +0100, z napisał(a):

[...]

Tutaj pełna zgoda - najlepszy sprzęt wiedzy nie zastąpi. Z drugiej strony
dobry sprzęt pozwoli człowiekowi z wiedzą z danej dziedziny zdjąć sobie z
głowy część problemu. Nie mówię, że każdy musi monitor klasy high-end
kupować, skoro przykładowo - tłucze wizytówki.

Z drugiej strony widziałem drukarknię, którą profesjonalista (zarówno pod
względem wiedzy, jak i używanego sprzętu) wziął w obroty. Drukarnia się
zarzekała, że nie ma siły, żeby oni wydruk przewalili. Podłożyli się
koncertowo, gdyż poza kontrolą wizualną (kalibrowany sprzętowo monitor
wysokiej klasy, lampa referencyjna, prawidłowo urządzone stanowisko pracy),
wydruk finalny, jak i proof, zostały dodatkowo pomierzone. Co ciekawe,
odpuścili sobie wykręcanie się już na etapie, gdy zleceniodawca wyjaśnił im
na czym pracuje i jak to ma do pracy przygotowane...

[  Cynizm - sposób przyjmowania życia takim, jakie ono jest.               ]
[                            (JoeMonster.org - Demotywatory rosyjskie XIX) ]

Data: 2011-01-17 22:44:06
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 17 Jan 2011 21:25:39 +0100, the_foe napisał(a):

Niestety do CRT już nie zasiądę za żadne pieniądze. Szkoda zdrowia. Już
swoje przeszedłem.

na allegro kupisz monitor CRT za 300 zl ktory oddaje kolory jak LCD za 10 tys.

Wybacz, ale nie masz pojęcia, o czym piszesz.

To jest jednak alternatywa dla tych ktorzy potrafia robic profesjonalne grafiki poligraficzne a nie maja kasy na nowoczesny sprzet. Pracujac na LCD za 1500 zl narobia sobie tylko wstydu.

Mhm...

[ What's God? - Well, you know when you want something really bad and you  ]
[ close your eyes and you wish for it? God's the guy that ignores you.     ]
[                                             (James McCord "The Island" ) ]

Data: 2011-01-17 22:44:06
Autor: Przemysław Ryk
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Dnia Mon, 17 Jan 2011 19:04:15 +0100, the_foe napisał(a):

i jeszcze przez 2x

Ja nie rzucałem od razu kwot dotyczących sprzętu z najwyższej półki. Za
4kPLN jesteś w stanie kupić któryś z modeli EIZO z sensownym odwzorowaniem
kolorów (FlexScan S2433W, FlexScan SX2262W), a są to raczej najdroższe
monitory w swojej klasie.

jak ktos nie ma kasy na porzadny monitor LCD, ktory potrafi zachowac barwy to kupuje CRT z maska szczelinowa - na dzis nie ma sprzetu lepiej oddajacego barwy.

To znajdź mi jeszcze takiego CRT, który sensownie trzyma parametry, nie ma
wypalonego kineskopu i daje się porządnie sprofilować...

tu cos z dolnej półki :
http://wzorniki.eu/opis/1594959/nec-spectraview-reference-241w.html
charakterystyczna ciemnia.

Charakterystyczne co?

[ Nie wierzę, że żonaci mężczyźni żyją dłużej niż kobiety. Im się tylko    ]
[ czas bardziej dłuży.                                 (Sir Peter Ustinov) ]

Data: 2011-01-17 20:57:08
Autor: Radosław Sokół
W dniu 16.01.2011 19:54, z pisze:
Masz jakieś wsparcie. Tyle się czyta na tej grupie o poborze prądu i o zastępowaniu serwerów laptopami właśnie.

Zbuduj desktopa z procesorem mobilnym i z tak marnym moni-
torem, by brał 15 W, a nie 50 W. I z pamięcią taktowaną 3x
niższą częstotliwością. I najmarniejszą grafiką zintegro-
waną. Wtedy będzie równie energooszczędny, co komputer
przenośny. I może równie tani, bo tak marne stacjonarne
monitory LCD to obecnie można kupić tylko z demobilu.

"Energooszczędność" komputerów przenośnych wynika ze sto-
sowania gorszych, wolniejszych lub selekcjonowanych ele-
mentów oraz z dobierania zasilacza "na styk". A czy któryś
z domorosłych składaczy komputera stacjonarnego zastanawia
się w ogóle nad zasilaczem o mocy rzędu 100 W na przykład?

Poza tym zastanawia ten "pęd do energooszczędności" w przy-
padku pojedynczego komputera domowego. To, co się zaoszczę-
dzi na prądzie straci się (z nawiązką, obawiam się) przy
pierwszej wymianie baterii lub płyty głównej.

Data: 2011-01-17 14:15:25
Autor: qwerty
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:igrm40$c3o$1@inews.gazeta.pl...
Laptop raz służy do pracy i ma podpięty zewnętrzny monitor i klawiaturę,

desktop

raz podpięty jest do niego w salonie telewizor

Po co? Do tv można zainstalować przeglądarkę www, a filmy puszczać z samby czy ftp.

a następnym razem na fotelu przeglądam grypy dyskusyjne.

Na pewno zachowana jest ergonomia pracy...

Data: 2011-01-17 20:31:37
Autor: Wojtek
qwerty wrote:

> raz podpięty jest do niego w salonie telewizor

Po co? Do tv można zainstalować przeglądarkę www, a filmy puszczać z
samby czy ftp.

Ale wszyscy anty-laptopowi są cwani :/
Na początek zaznaczę, że sam używam laptopa i desktopa, co by nie było.
Do nikogo jakoś nie dociera, że laptop jest rozwiązaniem *najprostszym*!
Jeśli używa się na przemian 2 komputerów to pojawia się:
- synchronizacja poczty
- synchronizacja plików
Ludzie już mają swoje skrzynki pocztowe i co? mając taki onet czy wp
mają zmieniać bo tam IMAPa nie ma?
Mają kupować sobie NASa aby pliki synchronizować i ew. serwować coś na
TV, no jeszcze mieszkanie kablować? A i jeszcze drukarkę uwspólnić ;))
O kosztach nie wspomnę ....
Ja sobie tak zrobiłem ale 95% użytkowników nie ma tego i nie chce mieć!
Wolą mieć coś "gorszego" ale bez kombinowania i wgryzania się w to jak
to czy tamto działa (albo i nie działa i co wtedy?)
Może zwyczajnie interesuje ich coś innego?

Trzeba mieć nierówno pod sufitem aby komuś kto chce laptopa wciskać
sieć domową ://

--
Wojtek

Data: 2011-01-17 22:44:06
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 17 Jan 2011 20:31:37 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

[...]

Wojtek - ale bierz też pod uwagę, że coraz częściej, w coraz większej ilości
domów, liczba komputerów zaczyna być większa od 1...

[ Nim język puścisz w taniec,                                              ]
[ Załóż na mordę... kaganiec.                            (Jan Sztaudynger) ]

Data: 2011-01-17 22:37:01
Autor: Wojtek
Przemysław Ryk wrote:

ale bierz też pod uwagę, że coraz częściej, w coraz większej
ilości domów, liczba komputerów zaczyna być większa od 1...

Nie no biorę to pod uwagę. Zauważ jednak, że w zdecydowanej większości
struktura jest taka:

           ______ pecet/laptop rodzica
          /
modem-- - AP-- -- -- pecet dziecka
          \
           \_____ ew. pecet drugiego rodzica/ drugiego dziecka

Oni między sobą się nie kontaktują. Kożdy sobie rzepkę skrobie ;)
Proponowanie komuś aby jednoosobowo użytkował 2 pecety z jakichkolwiek
względów (niech to bedzie nawet dbałość o jego dobro sic!!) to tu już
trzeba postawić mały necik wewnętrzny, a to nie dla każdego jest jak
splunąć ;)

Myślę, że raczej kierunek dla kowalskich to dołożenie do sieci czegoś w
stylu "Movie Cube" to szczyt możliwości na dziś i na jutro i do momentu
gdy będziemy zlecać takie rzeczy na zwenątrz jak remont mieszkania. Ale
to jeszcze trochę potrwa. Jeszcze tak z pół pokolenia, może trochę
mniej.

--
Wojtek

Data: 2011-01-17 23:51:01
Autor: m4rkiz
?Użytkownik "Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:xn0h98ot27o6xoz003@news.gazeta.pl...
[...]

bez przesady, toz to moze z 5 klikniec, w przedstawionej sieci wystarczy
wlaczyc udostepnianie i na tym sie konczy

to raz

dwa - poczte mam na serwerze, nie czuje potrzeby zasysania jej do siebie

reszta plikow lezy na desktopie, czesto uzywane na pendrive
laptop do przechowywania jakichkolwiek danych sie nie nadaje bo latwo go
upuscic, zalac, dac sobie ukrasc, zapomniec itd. itp.

a jezeli ktos nie daje sobie razy z wyklikaniem sieci to zawsze zostaje
opcja pt. dysk przenosny ktory warto miec tez z innych, backupowych,
wzgledow

na chwile obecna mam zdobycznego laptopa bez matrycy podlaczonego do tv,
laptopa normalnego uzywanego jedynie podczas sporadycznych wyjazdow,
desktopa przy ktorym spedzam wiekszosc czasu komputerowego, kilka innych
desktopow i laptopow czekajacych na naprawe i wystawienie na aukcje,
tableta z androidem jako telefon (skype), komorke z symbianem...

i gdybym mial wybrac jeden sprzet do codziennego uzywania zdecydowanie
bylby to desktop - laptop nie jest wygodny po przekroczeniu kilkudziesieciu
minut, nawet polatany myszka i klawiatura dalej ma ekran zbyt maly i o
zbyt niskiej rozdzieczosci, jego przenosnosc po kilkunastu miesiacach
jest conajmniej dyskusyjna, owszem godzine na bateriach dalej wyrobi, ale...

dobre stanowisko komputerowe jest poprostu niezastapione, owszem, czasem
nie ma mozliwosci zorganizowania go i trzeba to jakos zacerowac, ale
upieranie sie ze laptop moze byc lepszym wyborem (gdy przenosnosc nie
jest WYMAGANA) to nonsens

Data: 2011-01-18 01:14:05
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:37:01 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

[...]

Serio? W zdecydowanej większości znanych mi przypadków bardzo szybko pojawia
się zapotrzebowanie na wspólną przestrzeń dyskową - na zdjęcia z wakacji,
urodzin cioci Zdzisi, filmów ze ślubu wujka Staszka...

[...]

Wiesz - to już mocno zależy. :) Na przykład od tego, jak ktoś określa swoje
potrzeby, kto ich słucha i kto doradza. Jak czasami zdarza mi się wleźć do
Saturna czy innego tego typu sklepu i słyszę, co "fachofcy" z obsługi
wygadują, to mnie na miejscu pusty śmiech i jasny szlag trafia...

[...]

Nie wydaje mi się. Dzisiejsze nastolatki - co by nie mówić - są już naprawdę
nieźle oblatane. Fakt, że bardzo często na zasadzie, że trzeba mieć A, B, C,
tu kliknąć to, tam kliknąć tamto, bez wnikania co tak naprawdę robią, ale
naprawdę dla kilkunastoletniego szczeniaka zmajstrowanie sieci w domu to nie
jest specjalnie wielkie wyzwanie.

[ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona  ]
[ szuka jego.                   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-01-17 21:12:19
Autor: z
qwerty pisze:

Po co? Do tv można zainstalować przeglądarkę www, a filmy puszczać z samby czy ftp.
Musiałbym kupić nowy TV a korzystanie z dvd stało się upierdliwe.

a następnym razem na fotelu przeglądam grypy dyskusyjne.

Na pewno zachowana jest ergonomia pracy...

Tu ergonomii ma specjalnie nie być. Pozycja inna niż w pracy - bezcenne
:-)

Data: 2011-01-17 20:52:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 15 Jan 2011, z wrote:

[...]

  Tak sobie czytam, i wychodzi mi że argumenty uprzednio wymienione jako
"za laptopem" wymieniłeś właśnie jako ich wady :)
  Racji (Twoim uwagom) nie odmawiam, tyle że właśnie wskazują one
- co można zrobić z argumentem (cyt) "po prostu ludzie robią się bogatsi
   i stać ich na coś więcej" (wychodzi, że nie na desktopa :D)
- co z ową "kulturą pracy". Musi zostać podporządkowana punktowi wyżej
   i tyle.

Wiem że za podobną kasę miałbym szybszą maszynę stacjonarną ale żeby zapewnić podobną funkcjonalność musiałbym mieć ze 3 komputery.

  Powodem części sporów jest właśnie argumentacja :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-16 13:42:25
Autor: the_foe
W dniu 2011-01-14 23:43, Radosław Sokół pisze:
[...]

przez dwa lat tak jezdzilem (M Sprinter) bo stac mnie bylo na jeden uzywany samochod. MOglem kupic osobowke lub dostawczy. Tyle ze dostawczy byl mi neizbedny do zarabiania na zycie. I on zarobil mi na osobowke. W odwrotnej kolejnosci byloby to nie mozliwe.
Podobnie moze byc z wyborem Autora. Mzoe potzrebuje rownoczesnie dekstopa i przenoscnego komputera? Ma tylko 2500 zl i ograniczony wybor.   Przeciez desktop za laptopa w ogole nie moze robic, a odwrotna sytuacja (jak z tym Sprinterem) jest do zrealizowania jak najbardziej, choc  z pewnymi ograniczeniami.

--
the_foe

Data: 2011-01-16 07:47:33
Autor: Pszemol
"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote in message news:igup3h$h5v$1news.dialog.net.pl...
[...]

:-))) he, he... Fajna opowieść :-) !!

Data: 2011-01-16 22:02:05
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-16 13:42, the_foe pisze:
[...]
Przeczytaj jeszcze raz co napisał, to nie będziesz miał wątpliwości, że
to nie ten przypadek. On potrzebuje dostawczaka, bo osobówka ma za dużo
kabli, czy jakoś tak ;-)

Maciek

Data: 2011-01-21 10:32:38
Autor: Grzegorz Krukowski
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
On Fri, 14 Jan 2011 23:43:30 +0100, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

[...]

Niezmiennie widać, że zabetonowałeś się parę lat temu. Laptop +
ewentualnie zewnętrzna klawiatura/mysz są w sporej ilości przypadków
bardzo dobrym rozwiązaniem do domu. I co się liczy estetycznym.
Szczególnie gdy oczekiwana funkcjonalność zamyka się w tzw.
,,przeglądaniu internetu''.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-01-15 00:29:24
Autor: Przemysław Ryk
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup [OT]
Dnia Fri, 14 Jan 2011 15:26:04 -0600, Pszemol napisał(a):

(ciach...)
[...]

Tak offtopicznie się podepnę. :)

Długi czas też tak myślałem o płytach głównych. Do momentu, kiedy mnie mało
szlag nie trafił przy uruchamianiu konfiguracji z Core 2 Duo E8400 na Asusie
Striker Extreme... Późniejszych "kilka" jazd znajomych z P5K-C czy P5K
Deluxe wyleczyło mnie na jakiś czas z płyt Asusa. Jak tylko mam na to wpływ
- biorę DFI.

Nie zmienia to faktu, że A7V133 czy A7N8X wspominam z prawdziwym
rozrzewnieniem. :)

[ Nie jestem mądrzejszy ani lepszy, mogę być inny.                         ]
[                                 (Piotr 'Orlinos' Kozłowski, pl.pregierz) ]

Data: 2011-01-15 17:39:49
Autor: Piotr Rezmer
Pszemol pisze:

[...]

A nie wolałbyś pracować na zewnętrznym monitorze i klawiaturze podpiętej do laptopa? Zawsze to wygodniej (porządna klawiatura+ porządna rozdzielczość/matryca). Wtedy mógłbyś zrezygnować z dużego 17" laptopa na rzecz czegoś w okolicy 15".

[...]

Kolega miał Asusa, mimo tego, że zepsuł się w okresie gwarancyjnym, Asus odrzucił zgłoszenie, tłumacząc, ze nie jest to "prawdziwy Asus" tylko seria składana przez dystrybutorów. W międzyczasie sklep w którym został kupiony przestał już istnieć. Nie było do kogo się zwrócić.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-01-15 11:42:50
Autor: Pszemol
"Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> wrote in message news:igsiks$4g9$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:

[...]

Nie mam w planach pracować z zewnętrznym monitorem ani klawiaturą.
Klawiatura w takim dużym laptopie jest bardzo wygodna, guziki duże
i mają całkiem niezły skok przy naciskaniu. Nie mam też zastrzeżeń do obrazu.

[...]

Pamiętasz co to za sklep był i jaki model laptopa?

Data: 2011-01-15 20:45:52
Autor: Piotr Rezmer
Pszemol pisze:

Pamiętasz co to za sklep był i jaki model laptopa?
To było jakieś 1-2 lata temu,więc pewnie zupełnie inny model. Ale dopytam się w poniedziałek.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-01-15 22:19:59
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.01.2011 17:39, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Słusznie prawisz. Tylko że wtedy zamiast tego notebooka 15"
może warto... mały komputerek stacjonarny? Choćby EeeBox,
jeżeli już tak lubi ASUSa. Da się go nawet przykręcić z
tyłu monitora na mocowaniu VESA i komputera wtedy w ogóle
nie widać. A klawiatura i mysz mogą być bezprzewodowe.

Zdecydowanie to wygodniejsze od klawiatury i monitora kom-
putera przenośnego, zawsze ustawionych zbyt blisko i zbyt
nisko.

Data: 2011-01-16 00:30:12
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2011011521195900grush.one.pl...
[...]

Twoim skromnym zdaniem, prawda? :-)

Data: 2011-01-16 09:18:27
Autor: Radosław Sokół
W dniu 16.01.2011 07:30, Pszemol pisze:
Twoim skromnym zdaniem, prawda? :-)

Dyskutuj nie ze mną, ale z ekspertami od ergonomii, według
których ekran ma być bodajże 60-90 cm od oczu, a górna kra-
wędź obrazu na linii wzroku prowadzonego poziomo (równolegle
do ziemi). Jak chcesz ustawić notebooka, by spełniał te za-
lecenia? Po prostu *fizycznie się nie da*.

Data: 2011-01-16 07:50:20
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message news:igu9kj$lhm$1polsl.pl...
[...]

Zasady ergonomii to ważne są w biurach, gdzie komputerów
używasz 8-10 godzin dziennie do wytężonej pracy a nie dla
kogoś, kto okazjonalnie sobie sprawdzi wiadomości ze świata
z netu, pocztę elektroniczną, oglądnie filmek DVD czy pogada
z kimś przez ocean videotelefonem Skype i będzie używać
komputera 1/2-2 godziny dziennie góra.

Nie narzucaj wszystkim reżimu wyboru komputera biurowego,
bo nie każdy kupuje komputer do biura. Czemu tego nie rozumiesz?

Data: 2011-01-16 18:34:41
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-16 18:24, Użytkownik Przesmiewca napisał:

kto okazjonalnie sobie sprawdzi wiadomości ze świata
z netu, pocztę elektroniczną, oglądnie filmek DVD czy pogada
z kimś przez ocean videotelefonem Skype i

To po co ci 17?

Jak facet ma małego fiuta to musi poprawić sobie samopoczucie
bezsensownymi gadżetami jak nieprzenośny komputer przenośny
czy wyścigowa terenówka lub terenowa wyścigówka.
Dla tych z bardzo małymi informacja że są już laptopy z
ekranami większymi niż 17 cali.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 00:26:33
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> wrote in message news:igva7s$uda$1news.onet.pl...
[...]

Radku, ten komputer jest dla starszej osoby, która ma słabe oczy
i potrzebuje jak największy ekran. Potrzebuje komputer łatwo
odstawialny na półkę szafki gdy nie jest w użyciu, tak aby nie
zajmował dużo miejsca na stole w garsonierze w której i tak nie
ma miejsca na nic a co dopiero blaszak z okablowaniem i sprzętem.

Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
świadectwo kulturalne...

Data: 2011-01-21 10:14:55
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 07:26, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Osobie która ma słabe oczy potrzeba ekranu z dużymi pikselami
a nie z dużą przekątną. A skoro i tak ma stać w miejscu to
jakaś mała obudowa z płytą mini lub mikro będzie sporo lepszym
rozwiązaniem.

Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
świadectwo kulturalne...

Czyli jak widać trafiłem w dziesiątkę.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 08:33:36
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> wrote in message news:ihbiqh$hlm$1news.onet.pl...
[...]

Im większa przekątna tym większe piksele przy tej samej rozdzielczości.
Poza tym można powiększyć piksele używając laptopa w rozdzielczości
mniejszej niż nominalna, a do tego trzeba dużego ekranu bo inaczej
widzisz niewiele na ekranie. To zwykła arytmetyka.

A skoro i tak ma stać w miejscu to jakaś mała obudowa
z płytą mini lub mikro będzie sporo lepszym
rozwiązaniem.

Nie ma stać w miejscu, ma być odkładany na półkę. Nie umiesz czytać?
Gdyby było lepszym dla mnie rozwiązaniem to bym go wybrał.
Ale nie jest dla mnie lepszym rozwiązaniem. Lepszym rozwiązaniem
jest laptop.

Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
świadectwo kulturalne...

Czyli jak widać trafiłem w dziesiątkę.

Masz jakieś kompleksy na tym punkcie że tak Cię temat pasjonuje?

Data: 2011-01-21 17:19:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 15:33, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Tyle że rozdzielczość nie musi być taka sama.
Ten z linka przy 17 calach ma rozdzielczość 1600x900, dla osoby ze
słabym wzrokiem pasowało by coś o podobnej rozdzielczości ale
przekątnej 20 do 22 cali. I piksele w 99% przypadków będą jednak
większe na stacjonarnym.

[...]

Sprzęt przenośny kupuje się do pracy w więcej niż jednym miejscu.
A stacjonarny tak trzeba wkomponować w pokój aby nie przeszkadzał.
A że konkretny argument o wielkości pikseli już padł to główkuj
jak ten stacjonarny ładnie wpasować.  :-)

Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
świadectwo kulturalne...

Czyli jak widać trafiłem w dziesiątkę.

Masz jakieś kompleksy na tym punkcie że tak Cię temat pasjonuje?

Mnie pasjonuje ?
A tych co na ten temat dyskutują nie pasjonuje, a dyskutują tylko
z ... ?  No właśnie z jakiego powodu poruszasz ten problem ?
Fascynuje cię czy jak ?  :-)

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 11:19:30
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> wrote in message news:ihcbma$v8e$1news.onet.pl...
[...]

Głupoty wygadujesz. Kupuj sobie stacjonarny jak lubisz.
Ja sobie kupiłem laptopa bo lubię laptopa.

[...]

Bzdura. Sprzęt przenośny kupuje się wtedy, gdy trzeba go przenosić.
Nawet jeśli jest to przenoszenie ze stołu na półkę w szafie.

A stacjonarny tak trzeba wkomponować w pokój aby nie przeszkadzał.
A że konkretny argument o wielkości pikseli już padł to główkuj
jak ten stacjonarny ładnie wpasować.  :-)

Nie mam ochoty główkować. Nie mam potrzeby niczego wpasowywać
w nic. Do używania wyciągnie się laptopa z regału, po użyciu się go tam
schowa. 5 sekund roboty i grat nie stoi i nie szpeci na stole niepotrzebnie
przez resztę dnia.

To ty poruszyłeś ten swój problem.

Data: 2011-01-21 20:27:31
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 18:19, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

A to to go jak widać nie poruszasz.  :-)

pozdrawiam

Data: 2011-04-14 16:35:35
Autor: radekp@konto.pl
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Fri, 21 Jan 2011 11:19:30 -0600, w <ihbq8j.d8c.0@poczta.onet.pl>, "Pszemol"
> [...]

Bzdura. Sprzęt przenośny kupuje się wtedy, gdy trzeba go przenosić.
Nawet jeśli jest to przenoszenie ze stołu na półkę w szafie.

Obudź się. Po co nosić cały komputer, skoro można tylko klawiaturę i myszkę
schować?

Data: 2011-01-21 17:47:14
Autor: z
RadoslawF pisze:

[...]

O i tu w końcu znalazłem zastosowanie dla tych wielkich czcionek i przycisków domyślnie ustawionych w linuxie :-)
Dla mnie zawsze były za wielkie ale dla starszej osoby jak znalazł.
Pixele przestają mieć znaczenie.

Data: 2011-01-21 11:21:12
Autor: Pszemol
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:ihcdal$815$1inews.gazeta.pl...
RadoslawF pisze:

[...]

W Windows też to można zrobić bez manipulowania rozdzielczością.
Dlatego ważny jest jak największy ekran bo jak zwiększysz czcionkę
i ikony na małym ekranie to po prostu nie zmieścisz ich tam wiele.
Ludzie jednak lubią teoretyzować i wymądrzać sie w temacie którego
w ogóle nie rozumieją i jeszcze bezczelnie po chamsku robią aluzje
na temat mody czy rozmiarów fiuta. Ale chamów nigdzie nie brakuje :-(

Data: 2011-01-21 20:26:23
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 18:21, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Skoro jednak rozmiar przekątnej jest najważniejszy to zostaw tego
laptopa z ekranem 17 cali a kup normalnego stacjonarnego z ekranem
22 cali lub większym.  :-)

A co do tego fiuta to powiedz masz kompleksy czy to cię tak pasjonuje ?

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 14:12:14
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> wrote in message news:ihcml0$af0$2news.onet.pl...
[...]

Ile razy mam tłumaczyć że nie interesuje mnie desktop w 4 kawałkach
z 20 kablami, który nie zmieści się przecież na półce...

Ty jednak musisz być opóźniony w rozwoju skoro nie rozumiesz co czytasz.
Problemy z małym fiutem mogą być u Ciebie połączone z problemami
z małym mózgiem - być może mają nawet tą samą przyczynę...

Data: 2011-01-21 22:14:51
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 21:12, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Cienie może i nie,ale ten komputer miał być dla kogoś innego
z problemami ze wzrokiem.

Ty jednak musisz być opóźniony w rozwoju skoro nie rozumiesz co czytasz.
Problemy z małym fiutem mogą być u Ciebie połączone z problemami
z małym mózgiem - być może mają nawet tą samą przyczynę...

No zobacz, całkiem to samo pomyślałem o tobie.
Sprzęt dla osoby mającej problemy ze wzrokiem potrzebny duży monitor
a potem olać monitor musi być laptop i nieważne że mały ekran.
Myślisz przy pomocy tego pasjonującego się organu czy jak ?

Pozdrawiam

Data: 2011-04-14 16:34:41
Autor: radekp@konto.pl
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Fri, 21 Jan 2011 14:12:14 -0600, w <ihc4hl.7uo.0@poczta.onet.pl>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

Ile razy mam tłumaczyć że nie interesuje mnie desktop w 4 kawałkach
z 20 kablami, który nie zmieści się przecież na półce...

A jakich 4 kawałkach i z jakimi 20 kablami?
Klawa+mysz na bezprzewodowym zasilaniu, 2 kable zasilające + 1 komp-monitor.
Gdzie pozostałych 17?

Data: 2011-03-12 14:07:10
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.01.2011 18:21, Pszemol pisze:
W Windows też to można zrobić bez manipulowania rozdzielczością.

Spróbuj a dowiesz się, dlaczego mało kto to robi.

Wiele programów dla Windows źle reaguje na przestawianie
DPI. Szczytem był jeden, który w trybie 120 dpi... źle
drukował.

Ponieważ temat NTG, ustawiam FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

Data: 2011-01-22 02:35:57
Autor: MC
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:ihbghv.dbk.1poczta.onet.pl...

[...]

Taka arytmetyka była dobra w czasach monitorów kineskopowych. Ciekłokrystaliczne mają swoją naturalną rozdzielczość. W innej obraz jest dużo gorszej jakości. Nie tędy droga.

Data: 2011-01-21 20:45:09
Autor: Pszemol
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:ihdc63$gt0$1node1.news.atman.pl...
[...]

Gorsza jakość to pojęcie bardzo względne i zależy dużo od tego
kto jakie ma zdrowe oczy... Nie zrozumie tego ktoś, kto ma dobry wzrok. Ale oczywiscie zanim sie zmieni rozdzielczosc trzeba pokombinowac
z czcionkami i ikonami na ekranie.

Data: 2011-01-16 15:41:26
Autor: Piotr Rezmer
Radosław Sokół pisze:
[...]

Też o tym myślałem. Ale wygląda na to, że porównywalny wydajnościowo mini-desktop (czyli nie na atomie) jest droższy od porównywalnych notebooków. Z mozliwoscią napraw nettopów jest pewnie podobnie jak z laptopami, więc trudno tu doszukiwać się zalet jednego rozwiązania nad drugim.
Pszemol napisał, że chce bardzo sporadycznie korzystać z komputera, w takiej sytuacji da się pracować na czymkolwiek (podobnie jak w pociągu PKP).
IMO jedyna przewaga nettopów/minidesktopów nad laptopami to mniejsze zmęczenie mechaniki (np. zawiasy macierzy), co może oznaczać dłuższą żywotność płyty głównej.
BTW: Do tej pory laptopy zmieniałem właśnie z powodu uszkodzeń płyt głównych (albo wady fabryczne albo uszkodzenia mechaniczne wywołane złą konstrukcją obudowy).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-01-16 17:45:13
Autor: marfi
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011011521195900grush.one.pl...

Zdecydowanie to wygodniejsze od klawiatury i monitora kom-
putera przenośnego, zawsze ustawionych zbyt blisko i zbyt
nisko.

  Ale Twoje nawyki to nie panująca religia i nie musisz prowadzić krucjaty przeciwko niewiernym wybierającym  laptopa :)

--
marfi

Data: 2011-01-16 22:14:44
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-16 17:45, marfi pisze:
  Ale Twoje nawyki to nie panująca religia i nie musisz prowadzić krucjaty przeciwko niewiernym wybierającym  laptopa :)
To nie są nawyki, tylko fakty. Głowa człowieka swoje waży, przy pozycji
zajmowanej przy laptopie, człowiek przyjmuje nienaturalną pozycję: głowa
przechylona do przodu, napięte mięśnie szyi, nierównomierne obciążenie
krążków międzykręgowych. Może to prowadzić do zniesienia lordozy
szyjnej, dyskopatii, co z kolei prowadzi do ucisku na nerwy/naczynia
krwionośne, w skrajnym wypadku uszkodzenie rdzenia kręgowego. Sam ucisk
na nerwy/naczynia krwionośne może prowadzić do takich tam "drobnych"
dolegliwości jak bóle szyi, zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi,
zaburzenia krążenia (drętwienie kończyn), czy paraliże. Zmiany są
najczęściej nieodwracalne.
Oczywiście nie dzieje się to po tygodniu, tylko trzeba sobie zapracować.
Zapewne nie przytrafi się każdemu i na pewno nie mi, bo jestem przecież
nieśmiertelny :->

Maciek

Data: 2011-01-16 22:03:31
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-15 22:19, Radosław Sokół pisze:
[...]
Już prędzej jakiś mały notebook, bo po co taka kobyła, na te sporadyczne
momenty skorzystania z jego przenośności.

Maciek

Data: 2011-01-17 09:32:29
Autor: Artur\(m\)
[...]

Od początku, jakoś tak miałem wrażenie (nie wiedzieć czemu),
że jesteś "obywatelem, tamtego pięknego kraju".

Artur(m)

Data: 2011-01-21 00:28:50
Autor: Pszemol
"Artur(m)" <musicm@interia.pl> wrote in message news:ih0ur0$dk$1rekrutacja.tu.kielce.pl...
[...]

Ma to coś do rzeczy? Jakiś związek z omawianym tematem?
A może to jakaś nieudana próba argumentu personalnego?

Ocencie czy ten laptop to dobry zakup