Ocencie czy ten laptop to dobry zakup

Data: 2011-01-15 17:39:49
Autor: Piotr Rezmer
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Pszemol pisze:

Ten komputer ma pełnić funkcję desktopa, duży ekran 17,3" 1600x900
z podświetleniem LED, procek Intela i3-370M, 4G ramu DDR3 1066
(8G max), Blue-ray DVD, W7 Home Prem 64b, 320G 5400 rpm HDD,
web-kamerka. 2 lata gwarancji, 1 rok ubezpieczenie od "przypadków"...

A nie wolałbyś pracować na zewnętrznym monitorze i klawiaturze podpiętej do laptopa? Zawsze to wygodniej (porządna klawiatura+ porządna rozdzielczość/matryca). Wtedy mógłbyś zrezygnować z dużego 17" laptopa na rzecz czegoś w okolicy 15".

Czy kupię coś podobnego (niekoniecznie ASUS) za cenę 820 dolarów brutto
w Krakowie? Jakoś w moich oczach ASUS ma dobrą reputację, z tego co
pamiętam zawsze do pecetów ich płyty główne były najlepsze i najbardziej
niezawodne

Kolega miał Asusa, mimo tego, że zepsuł się w okresie gwarancyjnym, Asus odrzucił zgłoszenie, tłumacząc, ze nie jest to "prawdziwy Asus" tylko seria składana przez dystrybutorów. W międzyczasie sklep w którym został kupiony przestał już istnieć. Nie było do kogo się zwrócić.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-01-15 11:42:50
Autor: Pszemol
"Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> wrote in message news:igsiks$4g9$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:

[...]

Nie mam w planach pracować z zewnętrznym monitorem ani klawiaturą.
Klawiatura w takim dużym laptopie jest bardzo wygodna, guziki duże
i mają całkiem niezły skok przy naciskaniu. Nie mam też zastrzeżeń do obrazu.

[...]

Pamiętasz co to za sklep był i jaki model laptopa?

Data: 2011-01-15 20:45:52
Autor: Piotr Rezmer
Pszemol pisze:

Pamiętasz co to za sklep był i jaki model laptopa?
To było jakieś 1-2 lata temu,więc pewnie zupełnie inny model. Ale dopytam się w poniedziałek.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-01-15 22:19:59
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.01.2011 17:39, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Słusznie prawisz. Tylko że wtedy zamiast tego notebooka 15"
może warto... mały komputerek stacjonarny? Choćby EeeBox,
jeżeli już tak lubi ASUSa. Da się go nawet przykręcić z
tyłu monitora na mocowaniu VESA i komputera wtedy w ogóle
nie widać. A klawiatura i mysz mogą być bezprzewodowe.

Zdecydowanie to wygodniejsze od klawiatury i monitora kom-
putera przenośnego, zawsze ustawionych zbyt blisko i zbyt
nisko.

Data: 2011-01-16 00:30:12
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2011011521195900grush.one.pl...
[...]

Twoim skromnym zdaniem, prawda? :-)

Data: 2011-01-16 09:18:27
Autor: Radosław Sokół
W dniu 16.01.2011 07:30, Pszemol pisze:
Twoim skromnym zdaniem, prawda? :-)

Dyskutuj nie ze mną, ale z ekspertami od ergonomii, według
których ekran ma być bodajże 60-90 cm od oczu, a górna kra-
wędź obrazu na linii wzroku prowadzonego poziomo (równolegle
do ziemi). Jak chcesz ustawić notebooka, by spełniał te za-
lecenia? Po prostu *fizycznie się nie da*.

Data: 2011-01-16 07:50:20
Autor: Pszemol
"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message news:igu9kj$lhm$1polsl.pl...
[...]

Zasady ergonomii to ważne są w biurach, gdzie komputerów
używasz 8-10 godzin dziennie do wytężonej pracy a nie dla
kogoś, kto okazjonalnie sobie sprawdzi wiadomości ze świata
z netu, pocztę elektroniczną, oglądnie filmek DVD czy pogada
z kimś przez ocean videotelefonem Skype i będzie używać
komputera 1/2-2 godziny dziennie góra.

Nie narzucaj wszystkim reżimu wyboru komputera biurowego,
bo nie każdy kupuje komputer do biura. Czemu tego nie rozumiesz?

Data: 2011-01-16 18:34:41
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-16 18:24, Użytkownik Przesmiewca napisał:

kto okazjonalnie sobie sprawdzi wiadomości ze świata
z netu, pocztę elektroniczną, oglądnie filmek DVD czy pogada
z kimś przez ocean videotelefonem Skype i

To po co ci 17?

Jak facet ma małego fiuta to musi poprawić sobie samopoczucie
bezsensownymi gadżetami jak nieprzenośny komputer przenośny
czy wyścigowa terenówka lub terenowa wyścigówka.
Dla tych z bardzo małymi informacja że są już laptopy z
ekranami większymi niż 17 cali.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 00:26:33
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> wrote in message news:igva7s$uda$1news.onet.pl...
[...]

Radku, ten komputer jest dla starszej osoby, która ma słabe oczy
i potrzebuje jak największy ekran. Potrzebuje komputer łatwo
odstawialny na półkę szafki gdy nie jest w użyciu, tak aby nie
zajmował dużo miejsca na stole w garsonierze w której i tak nie
ma miejsca na nic a co dopiero blaszak z okablowaniem i sprzętem.

Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
świadectwo kulturalne...

Data: 2011-01-21 10:14:55
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 07:26, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Osobie która ma słabe oczy potrzeba ekranu z dużymi pikselami
a nie z dużą przekątną. A skoro i tak ma stać w miejscu to
jakaś mała obudowa z płytą mini lub mikro będzie sporo lepszym
rozwiązaniem.

Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
świadectwo kulturalne...

Czyli jak widać trafiłem w dziesiątkę.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 08:33:36
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> wrote in message news:ihbiqh$hlm$1news.onet.pl...
[...]

Im większa przekątna tym większe piksele przy tej samej rozdzielczości.
Poza tym można powiększyć piksele używając laptopa w rozdzielczości
mniejszej niż nominalna, a do tego trzeba dużego ekranu bo inaczej
widzisz niewiele na ekranie. To zwykła arytmetyka.

A skoro i tak ma stać w miejscu to jakaś mała obudowa
z płytą mini lub mikro będzie sporo lepszym
rozwiązaniem.

Nie ma stać w miejscu, ma być odkładany na półkę. Nie umiesz czytać?
Gdyby było lepszym dla mnie rozwiązaniem to bym go wybrał.
Ale nie jest dla mnie lepszym rozwiązaniem. Lepszym rozwiązaniem
jest laptop.

Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
świadectwo kulturalne...

Czyli jak widać trafiłem w dziesiątkę.

Masz jakieś kompleksy na tym punkcie że tak Cię temat pasjonuje?

Data: 2011-01-21 17:19:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 15:33, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Tyle że rozdzielczość nie musi być taka sama.
Ten z linka przy 17 calach ma rozdzielczość 1600x900, dla osoby ze
słabym wzrokiem pasowało by coś o podobnej rozdzielczości ale
przekątnej 20 do 22 cali. I piksele w 99% przypadków będą jednak
większe na stacjonarnym.

[...]

Sprzęt przenośny kupuje się do pracy w więcej niż jednym miejscu.
A stacjonarny tak trzeba wkomponować w pokój aby nie przeszkadzał.
A że konkretny argument o wielkości pikseli już padł to główkuj
jak ten stacjonarny ładnie wpasować.  :-)

Uwagami na temat rozmiarów fiuta dajesz o sobie bardzo złe
świadectwo kulturalne...

Czyli jak widać trafiłem w dziesiątkę.

Masz jakieś kompleksy na tym punkcie że tak Cię temat pasjonuje?

Mnie pasjonuje ?
A tych co na ten temat dyskutują nie pasjonuje, a dyskutują tylko
z ... ?  No właśnie z jakiego powodu poruszasz ten problem ?
Fascynuje cię czy jak ?  :-)

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 11:19:30
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> wrote in message news:ihcbma$v8e$1news.onet.pl...
[...]

Głupoty wygadujesz. Kupuj sobie stacjonarny jak lubisz.
Ja sobie kupiłem laptopa bo lubię laptopa.

[...]

Bzdura. Sprzęt przenośny kupuje się wtedy, gdy trzeba go przenosić.
Nawet jeśli jest to przenoszenie ze stołu na półkę w szafie.

A stacjonarny tak trzeba wkomponować w pokój aby nie przeszkadzał.
A że konkretny argument o wielkości pikseli już padł to główkuj
jak ten stacjonarny ładnie wpasować.  :-)

Nie mam ochoty główkować. Nie mam potrzeby niczego wpasowywać
w nic. Do używania wyciągnie się laptopa z regału, po użyciu się go tam
schowa. 5 sekund roboty i grat nie stoi i nie szpeci na stole niepotrzebnie
przez resztę dnia.

To ty poruszyłeś ten swój problem.

Data: 2011-01-21 20:27:31
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 18:19, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

A to to go jak widać nie poruszasz.  :-)

pozdrawiam

Data: 2011-04-14 16:35:35
Autor: radekp@konto.pl
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Fri, 21 Jan 2011 11:19:30 -0600, w <ihbq8j.d8c.0@poczta.onet.pl>, "Pszemol"
> [...]

Bzdura. Sprzęt przenośny kupuje się wtedy, gdy trzeba go przenosić.
Nawet jeśli jest to przenoszenie ze stołu na półkę w szafie.

Obudź się. Po co nosić cały komputer, skoro można tylko klawiaturę i myszkę
schować?

Data: 2011-01-21 17:47:14
Autor: z
RadoslawF pisze:

[...]

O i tu w końcu znalazłem zastosowanie dla tych wielkich czcionek i przycisków domyślnie ustawionych w linuxie :-)
Dla mnie zawsze były za wielkie ale dla starszej osoby jak znalazł.
Pixele przestają mieć znaczenie.

Data: 2011-01-21 11:21:12
Autor: Pszemol
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:ihcdal$815$1inews.gazeta.pl...
RadoslawF pisze:

[...]

W Windows też to można zrobić bez manipulowania rozdzielczością.
Dlatego ważny jest jak największy ekran bo jak zwiększysz czcionkę
i ikony na małym ekranie to po prostu nie zmieścisz ich tam wiele.
Ludzie jednak lubią teoretyzować i wymądrzać sie w temacie którego
w ogóle nie rozumieją i jeszcze bezczelnie po chamsku robią aluzje
na temat mody czy rozmiarów fiuta. Ale chamów nigdzie nie brakuje :-(

Data: 2011-01-21 20:26:23
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 18:21, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Skoro jednak rozmiar przekątnej jest najważniejszy to zostaw tego
laptopa z ekranem 17 cali a kup normalnego stacjonarnego z ekranem
22 cali lub większym.  :-)

A co do tego fiuta to powiedz masz kompleksy czy to cię tak pasjonuje ?

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 14:12:14
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> wrote in message news:ihcml0$af0$2news.onet.pl...
[...]

Ile razy mam tłumaczyć że nie interesuje mnie desktop w 4 kawałkach
z 20 kablami, który nie zmieści się przecież na półce...

Ty jednak musisz być opóźniony w rozwoju skoro nie rozumiesz co czytasz.
Problemy z małym fiutem mogą być u Ciebie połączone z problemami
z małym mózgiem - być może mają nawet tą samą przyczynę...

Data: 2011-01-21 22:14:51
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 21:12, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Cienie może i nie,ale ten komputer miał być dla kogoś innego
z problemami ze wzrokiem.

Ty jednak musisz być opóźniony w rozwoju skoro nie rozumiesz co czytasz.
Problemy z małym fiutem mogą być u Ciebie połączone z problemami
z małym mózgiem - być może mają nawet tą samą przyczynę...

No zobacz, całkiem to samo pomyślałem o tobie.
Sprzęt dla osoby mającej problemy ze wzrokiem potrzebny duży monitor
a potem olać monitor musi być laptop i nieważne że mały ekran.
Myślisz przy pomocy tego pasjonującego się organu czy jak ?

Pozdrawiam

Data: 2011-04-14 16:34:41
Autor: radekp@konto.pl
Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
Fri, 21 Jan 2011 14:12:14 -0600, w <ihc4hl.7uo.0@poczta.onet.pl>, "Pszemol"
<Pszemol@PolBox.com> napisał(-a):

Ile razy mam tłumaczyć że nie interesuje mnie desktop w 4 kawałkach
z 20 kablami, który nie zmieści się przecież na półce...

A jakich 4 kawałkach i z jakimi 20 kablami?
Klawa+mysz na bezprzewodowym zasilaniu, 2 kable zasilające + 1 komp-monitor.
Gdzie pozostałych 17?

Data: 2011-03-12 14:07:10
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.01.2011 18:21, Pszemol pisze:
W Windows też to można zrobić bez manipulowania rozdzielczością.

Spróbuj a dowiesz się, dlaczego mało kto to robi.

Wiele programów dla Windows źle reaguje na przestawianie
DPI. Szczytem był jeden, który w trybie 120 dpi... źle
drukował.

Ponieważ temat NTG, ustawiam FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

Data: 2011-01-22 02:35:57
Autor: MC
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:ihbghv.dbk.1poczta.onet.pl...

[...]

Taka arytmetyka była dobra w czasach monitorów kineskopowych. Ciekłokrystaliczne mają swoją naturalną rozdzielczość. W innej obraz jest dużo gorszej jakości. Nie tędy droga.

Data: 2011-01-21 20:45:09
Autor: Pszemol
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:ihdc63$gt0$1node1.news.atman.pl...
[...]

Gorsza jakość to pojęcie bardzo względne i zależy dużo od tego
kto jakie ma zdrowe oczy... Nie zrozumie tego ktoś, kto ma dobry wzrok. Ale oczywiscie zanim sie zmieni rozdzielczosc trzeba pokombinowac
z czcionkami i ikonami na ekranie.

Data: 2011-01-16 15:41:26
Autor: Piotr Rezmer
Radosław Sokół pisze:
[...]

Też o tym myślałem. Ale wygląda na to, że porównywalny wydajnościowo mini-desktop (czyli nie na atomie) jest droższy od porównywalnych notebooków. Z mozliwoscią napraw nettopów jest pewnie podobnie jak z laptopami, więc trudno tu doszukiwać się zalet jednego rozwiązania nad drugim.
Pszemol napisał, że chce bardzo sporadycznie korzystać z komputera, w takiej sytuacji da się pracować na czymkolwiek (podobnie jak w pociągu PKP).
IMO jedyna przewaga nettopów/minidesktopów nad laptopami to mniejsze zmęczenie mechaniki (np. zawiasy macierzy), co może oznaczać dłuższą żywotność płyty głównej.
BTW: Do tej pory laptopy zmieniałem właśnie z powodu uszkodzeń płyt głównych (albo wady fabryczne albo uszkodzenia mechaniczne wywołane złą konstrukcją obudowy).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-01-16 17:45:13
Autor: marfi
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011011521195900grush.one.pl...

Zdecydowanie to wygodniejsze od klawiatury i monitora kom-
putera przenośnego, zawsze ustawionych zbyt blisko i zbyt
nisko.

  Ale Twoje nawyki to nie panująca religia i nie musisz prowadzić krucjaty przeciwko niewiernym wybierającym  laptopa :)

--
marfi

Data: 2011-01-16 22:14:44
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-16 17:45, marfi pisze:
  Ale Twoje nawyki to nie panująca religia i nie musisz prowadzić krucjaty przeciwko niewiernym wybierającym  laptopa :)
To nie są nawyki, tylko fakty. Głowa człowieka swoje waży, przy pozycji
zajmowanej przy laptopie, człowiek przyjmuje nienaturalną pozycję: głowa
przechylona do przodu, napięte mięśnie szyi, nierównomierne obciążenie
krążków międzykręgowych. Może to prowadzić do zniesienia lordozy
szyjnej, dyskopatii, co z kolei prowadzi do ucisku na nerwy/naczynia
krwionośne, w skrajnym wypadku uszkodzenie rdzenia kręgowego. Sam ucisk
na nerwy/naczynia krwionośne może prowadzić do takich tam "drobnych"
dolegliwości jak bóle szyi, zaburzenia wzroku, słuchu, równowagi,
zaburzenia krążenia (drętwienie kończyn), czy paraliże. Zmiany są
najczęściej nieodwracalne.
Oczywiście nie dzieje się to po tygodniu, tylko trzeba sobie zapracować.
Zapewne nie przytrafi się każdemu i na pewno nie mi, bo jestem przecież
nieśmiertelny :->

Maciek

Data: 2011-01-16 22:03:31
Autor: Maciek
W dniu 2011-01-15 22:19, Radosław Sokół pisze:
[...]
Już prędzej jakiś mały notebook, bo po co taka kobyła, na te sporadyczne
momenty skorzystania z jego przenośności.

Maciek

Ocencie czy ten laptop to dobry zakup