Oceńcie jakość wykonania roweru jeśli to możliw e

Data: 2010-03-28 06:23:00
Autor: maxknowledge
Oceńcie jakość wykonania roweru jeśli to możliw e
Dzień dobry,

przeczytałem nie jeden przewodnik rowerowy i wiem, że najlepiej jest
się sugerować częściami, z jakich wykonany jest rower (tym lepszy
rower im więcej ma części Shimano, nawet tych tańszych SIS).

Znalazłem coś takiego:

Rama: aluminiowa AL-6061  17" lub 19"
Widelec: SR SUNTOUR XCT regulowany aluminiowy
Hamulec przedni: Tarczowy ARTEK MODEL DC.4.9
Hamulec tylny: Tarczowy ARTEK MODEL DC.4.9
Kaseta: Shimano MF TZ21 7rzędowa
Przerzutka tylnia: Shimano ACERA RD-M460
Przerzutka przednia: Shimano C050
Manetki: Shimano ST-EF 60 3X7
Obręcze: CHAMPION 2-ścienne wzmacniane
Siodło: Selle Comfort ANATOMICZNE
Opony: DURO 26 x 1.95
Mostek: PROMAX aluminiowy
Kierownica: ZOOM aluminiowa
Sztyca siodła: ZOOM aluminiowa
Korba: SHIMANO FCM-191 aluminiowa wraz z suportem na łożyskach
maszynowych
Liczba biegów:  21
Waga: 14,2 kg

spakowane zdjęcia (bez złośliwego oprogramowania):

http://www.tinyurl.pl?ObactVKv

 i jedna z osób powiedziała mi, że "te tarczowe hamulce są jak tektura
w butach", czy to prawda?  Za to chciała, abym kupił od niego Unibike
MTB Comfort GTS z ramą 17" za 1025zł ze strony Unibike. Jednak mam
mieszane uczucia co do zakupu firmowego roweru i wykładanie części
pieniędzy na popularną markę - akurat jak większości, chodzi o
pieniądze - ekonomiczność, tym bardziej, że skradziono mi już rower i
wolałbym nie przesadzać z markami, za popularną markę wolę nawet
nieznacznie lepszą jakość - o ile to możliwe do osiągnięcia.

Jak ocenicie wybrany rower? Kosztuje mnie 800zł. Jakie są jego słabe
strony?

Data: 2010-03-28 17:23:02
Autor: mmateusz
[...]

te hamulce to jakiś chiński no name. w zasadzie to pewnie jest spowalniacz, a
nie hamulec.
google na temat tych hamulców milczy, a co bedziesz miał za pół roku jak będzie
trzeba klocki hamulcowe wymienić? - w większości sklepów rowerowych pewnie cię
na drzewo wyślą.
ja bym sobie darował tarczówki w rowerze do ok. 1800-2000pln.
w rowerze ponizej 1000zł ostroznie tez bym podchodzil do amortyzatora.

Jakie są jego słabe strony?
obstawiam, ze to ten rower:
http://www.allegro.pl/item945568463.html
ja bym to sobie darował. nie ma w zasadzie dobrych stron.

poza tym do czego ten rower ma słuzyc?
te dwa rowery co podales roznia sie przeznaczeniem:
ten Sektor, to rower powiedzmy turystyczny/do lasu, a unibike comfort to rower
dla pana 50+ do jazdy po parku/ na działkę (nie obrażając nikogo).
zacznij wiec do ustalenia, do czego to ma sluzyc.
np. jak chcesz unibike o podobnym przeznaczeniu, co ten sektor, to np.:
http://www.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=928
bedzie MZ lepszym wyborem niz sektor.

unibike ma akurat bardzo dobry stosunek cena/jakość.

--
mk

Data: 2010-03-29 02:26:54
Autor: maxknowledge
On 28 Mar, 17:23, mmate...@poczta.onet.pl wrote:

[...]

Rower dla wysportowanego mężczyzny po 50, który będzie w sezonie
używany do pokonywania dziennie 25km po różnych drogach. Zastanawiałem
się nad crossem (jeśli by się powstrzymać jazdy po wąwozach) albo mtb,
na węższych oponach, ale jak na nie patrzę to wyglądają dość niepewnie
jeśli chodzi o przyczepność i sprawiają wrażenie dość wysokich. Sam
nie wiem.

A co uważacie o http://www.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=1607
Znowuż te resory, a rower kosztuje zaledwie pareset złotych.

Data: 2010-03-29 11:52:45
Autor: BoDro
maxknowledge pisze:

> Zastanawiałem się nad crossem

ludzie na crossach maratony kończą, więc nieprzydatność takich bicykli na lekki tern to raczej mit... Ja w drugim rowerku (utrekkingowiony MTB) mam półtoracalowe slicki i bez problemu szlajam się po leśnych drogach, jak mi się szosa znudzi. Największym problemem jest oczywiście piach, ale w razie czego te parę metrów można podepchać...

Znowuż te resory, a rower kosztuje zaledwie pareset złotych.

parcie ludu na amory - nawet, jeśli to techniczna atrapa - jest tak wielkie, że chyba firma boi się, że na sztywniaka nie będzie klientów...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-03-29 02:56:25
Autor: maxknowledge
On 29 Mar, 11:52, BoDro <bo...@lolek.pl> wrote:

parcie ludu na amory - nawet, jeśli to techniczna atrapa - jest tak
wielkie, że chyba firma boi się, że na sztywniaka nie będzie klientów...

Boguś, a http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/8540

Nie szukam uparcie roweru z amortyzatorami, po prostu podoba mi się
całość.

Data: 2010-03-29 20:22:33
Autor: BoDro
maxknowledge pisze:

Nie szukam uparcie roweru z amortyzatorami, po prostu
> podoba mi się całość.

gdybym szukał bicykla do tej kwoty, to - porównując z innymi rowerkami w tej cenie na http://www.bikekatalog.pl - chyba bym się skusił.
Do lekkich spacerów po drogach polnych i leśnych będzie ok.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-03-29 23:08:31
Autor: jacek duma
BoDro pisze:
maxknowledge pisze:

> [...]

parcie ludu na amory - nawet, jeśli to techniczna atrapa - jest tak wielkie, że chyba firma boi się, że na sztywniaka nie będzie klientów...

Trudna sprawa z wersją bez amora. Kupilem w zeszłym roku w BikeShopie (Krakow Czarnowiejska) Marin Larkspur. Gość w sklepie bardzo się starał żebym nie kupił (bez amortyzatora eee, nikt takich nie chce, to rowery resztki z przed dwóch sezonów etc.) Ja odparłem sprzedawcy - taki mój fetysz ma być sztywniak :-) Więcej nie dyskutował. Z roweru jestem bardzo zadowolony. Może po prostu zadzownić i zapytać czy są. Był kentfield najtańszy na wolnobiegu (7) i Larkspur ten mój z kasetą (8). Był jeszcze mega wypas sztywniak Belwedere z piastą planetarną - ale cena powyżej 2000 zł. Taka limuzyna w śród mieszczuchów. Obowiązkowy kolor czarny :-)
jd

Data: 2010-03-29 23:40:29
Autor: BoDro
jacek duma pisze:

resztki z przed dwóch sezonów etc.) Ja odparłem sprzedawcy - taki mój fetysz ma być sztywniak :-)

no właśnie - "świadomy" Kowalski woli w rowerku poniżej tysiaka widelec sztywny zamiast amora, ale za to z ciut lepszym osprzętem czy kasetą zamiast wolnobiegu, a tu kicha... Wciskają mu marny amor, mimo wszystko droższy od sztywniaka, zaniżając inne komponenty...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-03-30 23:46:32
Autor: jacek duma
BoDro pisze:
jacek duma pisze:

[...]

To nie tak. Sprzedawcy przecież sprzedają to co się sprzedaje. Może z pewnym opóźnieniem, ale rynek towarów nie pierwszej potrzeby a takimi są rowery raczej uważnie słucha co che klient. Producenci pewnie nieźle czasu spędzają po sezonie nad różnymi hurtowniami danych z CRMów :-)

Da się patrząc po ofertach rowerów, odczuć zmiany, przykładowo Kross - sporo rowerów miejskich z planetarną, i bez amortyzacji czy całkiem ciekawa oferta Urban , City.

Proszę:
http://www.kross.pl/591-g619-k3316-evado_1.1.html - 999 zł

Piękny męski mieszczuch z planetarną i dynamem w piaście.
http://www.kross.pl/593-g621-k3156-deco.html - 1299 zł

Coś dla konesera, taki smaczek
http://www.kross.pl/594-g625-k3193-street_scraper_8.html

Kiedyś na Krossa bym nie spojrzał, a teraz kto wie - jak mi odbije i zmienię ponownie rower to wcale nie wykluczone że będzie to ta polska składalnia rowerów.

jd

Data: 2010-03-31 10:18:12
Autor: Fabian
jacek duma pisze:
Coś dla konesera, taki smaczek
http://www.kross.pl/594-g625-k3193-street_scraper_8.html

Jest jakiś obiektywny powód aby w tym, i w tym:
http://www.unibike.pl/freeway.html
rowerze użyty jest napinacz, czy Alfine tego wymaga, czy obaj producenci
nie potrafią zastosować prawidłowej ramy?

Fabian.

Data: 2010-03-31 19:07:33
Autor: jacek duma
Fabian pisze:
jacek duma pisze:
[...]

Takich rowerów sprzeda sie zapewne kilkanaście sztuk. Trzeba by dla tych kilku zmienić rodzaj tylnych widełek na poziome z regulacją. Czyli zmiana cyklu produkcyjnego - koszta. Widać na powiększeniu, że rama jest normalna a w miejsce wózka przerzutki jest napinacz :)

jd

Data: 2010-03-28 18:19:31
Autor: szaman
Oceńcie jakość wykonania roweru jeśli to możliwe
maxknowledge wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
[...]

BeZeDeURA...
SiS-y są nawet w makrokeszach (rowerach z marketów) montowane i niestety można o nich wiele powiedzieć, ale nie to, że są porzadne...

[...]

Tylna...

Liczba biegów:  21

Będziesz miał problem z zakupem kasety czy przerzutki po zużyciu obecnej...

 i jedna z osób powiedziała mi, że "te tarczowe hamulce są jak tektura
w butach", czy to prawda?

W rowerze za 800 nie ma możliwości, ażeby trafić 2 dobrej klasy tarcze. Za taką cenę tylko v-ki...

Jak ocenicie wybrany rower? Kosztuje mnie 800zł. Jakie są jego słabe
strony?

Na oko wygląda jak marketowiec, niestety...
Jednak lepeij pomyśl o unibikeu, czy innej meridzie, krossie, etc...

szaman

Data: 2010-03-28 18:49:58
Autor: MadMan
Dnia Sun, 28 Mar 2010 18:19:31 +0200, szaman napisał(a):

Będziesz miał problem z zakupem kasety czy przerzutki po zużyciu obecnej...

Nie będzie żadnego problemu z zakupem przerzutki. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-28 22:08:15
Autor: jacek duma
MadMan pisze:
Dnia Sun, 28 Mar 2010 18:19:31 +0200, szaman napisał(a):

Będziesz miał problem z zakupem kasety czy przerzutki po zużyciu obecnej...

Nie będzie żadnego problemu z zakupem przerzutki.
Kłopotu nie będzie, ale za to wybór będzie bardzo szeroki. Spójrz w katalog - raptem dwie sztuki :)
jd

Data: 2010-03-28 22:17:25
Autor: MadMan
Dnia Sun, 28 Mar 2010 22:08:15 +0200, jacek duma napisał(a):

[...]

Raczej pińcet. Każda będzie dobra, od Tourney aż po XTR. Gorzej z
manetką. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-28 23:34:03
Autor: jacek duma
MadMan pisze:
[...]

Ale tam jest źle podane. To nie jest kaseta, to jest wolnobieg. Zwykły użytkownik może być wprowadzony w błąd, różnie ten sam towar jest opisywany w sklepach.
http://www.roweryokey.pl/wolnobieg-mftz21-p-105.html

Na zdjęciu jest jak wół wolnobieg.
Kupując rok temu rower, (oczywiście nie jest to regułą), jak sprzedawca pokazywał mi rower z tyłu z 7 zębatkami, to na pytanie wolnobieg/kaseta odpowiadał zazwyczaj wolnobieg. Po pytaniu doprecyzowującym o dostępność części większość się nie myliła, pokazując od razu na sklepie góra dwa modele.

Albo ja źle patrzę i shimano ma te same oznaczenia dla 7 rzedowej kasety i wolnobiegu.

Zresztą po wpisaniu na stronie Shimano dostajemy - http://techdocs.shimano.com/techdocs/blevel.jsp;jsessionid=SyBtLvJLdHM86cv0hbLbFkSch28pxQ1vcT9B1TQ49X6ngbX4Sgdp!1687046875

Instrukcję do wolnobiegu.

jd

Data: 2010-03-29 08:06:59
Autor: MadMan
Dnia Sun, 28 Mar 2010 23:34:03 +0200, jacek duma napisał(a):

[...]

Ty mi o wolnobiegu, a ja ci o przerzutce :)
Wolnobiegi to rzeczywiście bieda straszna. No i do tego minimum 14
zębów, a to jest duuuużoooo...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-29 21:40:24
Autor: jacek duma
MadMan pisze:
Dnia Sun, 28 Mar 2010 23:34:03 +0200, jacek duma napisał(a):

Będziesz miał problem z zakupem kasety czy przerzutki po zużyciu obecnej...
Nie będzie żadnego problemu z zakupem przerzutki.

Faktycznie , niedokładnie doczytałem. Przepraszam. Masz rację z wózkiem nie ma problemu, z wolnobiegiem sprawa jasna.

jd

Data: 2010-03-29 21:35:47
Autor: kosik

Użytkownik "szaman" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomości news:honvik$blg$1news.onet.pl...
Liczba biegów:  21

Będziesz miał problem z zakupem kasety czy przerzutki po zużyciu obecnej...

A to dlaczego?

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-29 16:35:35
Autor: Hokan Ashir

Użytkownik "maxknowledge" <maxknowledge@gmail.com> napisał w wiadomości news:7c000f63-bad0-47b2-9b7d->bbf9dedbf0da@u22g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Jakby to powiedzieć, słabe te przewodniki skoro doradzają sugerowanie się częściami.
Podstawa to rama, bo części się zużyją prędzej czy później i można je wymienić, natomiast rama jeśli kiepska to potrafi napsuć krwi z uziemieniem roweru na amen włącznie.

Naprawdę warto dołożyć parę groszy i kupić coś nie no-name, bo to co zaprezentowałeś to produkt roweropodobny.

Pozdrawiam
HA

Oceńcie jakość wykonania roweru jeśli to możliw e