Oceńcie sprzęt - warto?

Data: 2011-08-13 23:22:01
Autor: Jacek S.
Oceńcie sprzęt - warto?
Kumpel chce sobie złożyć kompa, w dużej mierze pod gry. Zaproponowano mu w proline taki zestaw. Co o tym myślicie? Warto?

http://www.proline.pl/?id=shopkoszyk&1:CORE+I7-2600K;1:ASROCK+P67+PRO3;1:KHX1600C9D3X2K2%2F8GX;1:WD+WD1002FAEX;1:LITEON+IHAS124+O+B;1:CC+CAGE+CR707;2:FDR+ROXO+140MM;1:CHIEFTEC+CRD-501D;1:OCZ+OCZ600MXSP-EU;1:GIGA+HD6850+1GB+OC

....po wejściu na stronę kliknijcie "Rozwiń koszyk"

--
Jacek S.

Data: 2011-08-13 23:24:31
Autor: Jacek S.
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-13 23:22, Jacek S. pisze:

...po wejściu na stronę kliknijcie "Rozwiń koszyk"

Mój błąd, kliknijcie "Przejdź do Koszyka ProLine"
Taki tam szczegół:)

--
Jacek S.

Data: 2011-08-14 00:50:58
Autor: Q
Oceńcie sprzęt - warto?
Kumpel chce sobie złożyć kompa, w dużej mierze pod gry. Zaproponowano mu w proline taki zestaw. Co o tym myślicie? Warto?

Gowniane pamieci.
Niestety mam takie same - dodatkowo calkiem niedawno
dalem za nie prawie 100zl wiecej, kurza melodia...

Data: 2011-08-14 01:44:18
Autor: Rafał Łukawski
Oceńcie sprzęt - warto?
On 2011-08-14 00:50, Q wrote:
[...]

Co to za marudzenie (podobne jest na ceneo.pl). Ceny zmieniaja sie w hurtowniach nawet kilka razy dziennie. W ciagu tygodnia towar moze na rynku zdrozec o 10%, a mam wrazenie ze wciaz w glowach mamy socjalizm i ceny urzedowe...

Kupujesz akceptujac cene, jezeli nie odpowiada - nie kupujesz. To tzw zasada odpowiedzialnosci wlasnej.

Data: 2011-08-14 11:02:15
Autor: divek
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-13 23:22, Jacek S. pisze:

Kumpel chce sobie złożyć kompa, w dużej mierze pod gry. Zaproponowano mu
w proline taki zestaw. Co o tym myślicie? Warto?

Posiadam bardzo podobną platformę.
Jeżeli zależy Ci na OC pamięci to szukaj modułów pracujących przy 1,5V na wszystkich profilach, a nie tylko na standardowym.
Odnośnie modułów RAM warto zapoznać się z tymi informacjami:
http://pressf1.pcworld.co.nz/showthread.php?t=116733&page=3
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=656973
które mocno ułatwiają życie z Sandy Bridge.
Ponadto jeżeli kumpel nie będzie zajmował się obróbką wideo to IMHO niech zaoszczędzi na procesorze i kupi i5-2500K. Zaoszczędzone pieniądze może wydać na lepszą kartę graficzną albo piwo :)
Reszta IMHO ok.

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-08-14 11:12:28
Autor: Szyk
Oceńcie sprzęt - warto?
Plyta asrock to raczej nieporozumienie - teraz hyba najlepsze sa asusy
dysku 1tb raczej tez sie nie oplaca brac, bo jest raczej maly.
Procek dosc driogi, warto przed zakupem poruwnac wydajnosc i sie zastanowic
http://www.chip.pl/ranking/podzespoly-pc/procesory/@@compare_products?sid=1348&compareproducts%3Alist=53963&compareproducts%3Alist=53964

Data: 2011-08-14 15:16:58
Autor: divek
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-14 11:12, Szyk pisze:

Plyta asrock to raczej nieporozumienie - teraz hyba najlepsze sa asusy

CHyba?

dysku 1tb raczej tez sie nie oplaca brac, bo jest raczej maly.

Raczej?

Procek dosc driogi, warto przed zakupem poruwnac wydajnosc i sie zastanowic
http://www.chip.pl/ranking/podzespoly-pc/procesory/@@compare_products?sid=1348&compareproducts%3Alist=53963&compareproducts%3Alist=53964

Warto również nie być totalnym ignorantem, mieć odrobinę szacunku do innych i zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzie
https://addons.mozilla.org/pl/thunderbird/language-tools/
bo aż oczy wypala...

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-08-14 18:11:36
Autor: ggs
Oceńcie sprzęt - warto?

"divek" <divek_USUN_TO_Z_ADRESU_@op.pl> wrote in message news:j28huk$gv0$1news.onet.pl...
[...]

A po co mu jak i tak nie zrozumie zasad, o które tu chodzi.

Takich  inteligentów w dzisiejszych czasach jest co raz więcej- niestety. Luz w szkołach , zaświadczenia o dysleksji itp załatwią cały problem.

No chyba , że jego wiek to jakieś 10-11 lat .......... na coś ok. tego pokazuje jego ton wypowiedzi w poście.

pozdr.

Data: 2011-08-14 18:23:25
Autor: tmark
Oceńcie sprzęt - warto?
On 2011-08-14 18:11, ggs wrote:
Takich  inteligentów w dzisiejszych czasach jest co raz więcej- niestety. Luz w szkołach , zaświadczenia o dysleksji itp załatwią cały problem.

Ale netykieta się nie zmieniła. Taki OT jak wytykanie komuś błędów w pisowni świadczy właściwie o tym, że nie ma się nic do powiedzenia. O kulturze nie wspominając.

Pozdrawiam,
T.

Data: 2011-08-14 19:05:25
Autor: Andrzej Libiszewski
Oceńcie sprzęt - warto?

On 2011-08-14 18:11, ggs wrote:
Takich  inteligentĂłw w dzisiejszych czasach jest co raz więcej- niestety. Luz w szkołach , zaświadczenia o dysleksji itp załatwią cały problem.

Ale netykieta się nie zmieniła. Taki OT jak wytykanie komuś błędów w pisowni świadczy właściwie o tym, że nie ma się nic do powiedzenia. O kulturze nie wspominając.

A to już zależy trochę od tego, czy wysyłanie postów, gdzie co drugie słowo
jest napisane z błędem, można uznać za kulturę.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest."

Data: 2011-08-14 21:42:39
Autor: OMSON
Oceńcie sprzęt - warto?
Andrzej Libiszewski pisze:

A to już zależy trochę od tego, czy wysyłanie postów, gdzie co drugie słowo
jest napisane z błędem, można uznać za kulturę.

Nie można. Tylko jeśli samemu odpisuje się cokolwiek niechlujnie i nie do końca gramatycznie - to po co się czepiać drugiego (a jeszcze lepiej - wymądrzać się, na tematy dysleksji i innych dysfunkcji)? :)

Pzdr, OMSON

P.S. Nie biorę niczyjej strony - ot zauważam fakty (bynajmniej nie uważam się za wzór w tych kwestiach, bo sam czasem robię błędy).

Data: 2011-08-14 19:56:54
Autor: divek
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-14 18:23, tmark pisze:

Ale netykieta się nie zmieniła. Taki OT jak wytykanie komuś błędów w
pisowni świadczy właściwie o tym, że nie ma się nic do powiedzenia. O
kulturze nie wspominając.

Ja z kolei uważam, że mój post był jak najbardziej na temat wątku. Zadałem w nim pytania oczekując argumentów. Uwaga nt pisowni była postscriptum... Andrzej ma rację. Gdzie jest kultura piszącego, który potrafi ściągnąć i zainstalować Thunderbirda, ale już dodatku w postaci słownika poprawnej polszczyzny nie, bo... no właśnie bo co..? tutaj sobie odpisz co chcesz...
Z mojej strony EOT, bo temat niebezpiecznie zjeżdża z torowiska, co stało się niemalże tradycją dla tej grupy w co drugim jej wątku nad czym ubolewam.

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-08-14 21:37:26
Autor: OMSON
Oceńcie sprzęt - warto?
tmark pisze:

Ale netykieta się nie zmieniła. Taki OT jak wytykanie komuś błędów w pisowni świadczy właściwie o tym, że nie ma się nic do powiedzenia. O kulturze nie wspominając.

Moim zdaniem, to żałosna hipokryzja robić błędy w pisowni, podczas udzielania innym reprymendy... :D Czyli jest jeszcze bardziej idiotycznie, niż już to zdążyłeś zauważyć. ;)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-08-14 17:38:33
Autor: Dylon
Oceńcie sprzęt - warto?
Dnia Sat, 13 Aug 2011 23:22:01 +0200, Jacek S. napisał(a):

[...]

No powiedzmy że "może być za tę cenę"... Ale skoro to ma być komp do gier to Os musi być ze stajni Microsoft, co określa nam jednoznacznie, że będzie to Windows 7 (pewnie najtańszy Home Premium).
W cenach komputronika, Home Premium 64bit to 369 zł brutto. Coś mi tej pozycji brakuje w liście... Pretendujesz do miana złodzieja? Czy nie lepiej (przy sztywnym budżecie) wziąść ciut gorszy np. procesor i mieć czyste sumienie?

--
Maciej Dylski
"[...]Licznik Millera jest lepszym detektorem promieniowania i zuzywa o wiele mniej siana...[...]"

Data: 2011-08-14 20:29:55
Autor: divek
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-14 19:38, Dylon pisze:

No powiedzmy że "może być za tę cenę"...

Co jest nie tak z ceną tego zestawu? Zbyt tanio?

[...]

OEM-owy MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 PL w Proline można kupić za 329zł od ręki. Nie jest to produkt, za który trzeba mocno przepłacać, ani też jakiś specjalnie wyszukany, których Komputronik ma niewątpliwie więcej w swojej ofercie.
Może zwyczajnie zapomniał o OS, co się zdarza notorycznie. Można przecież wziąĆ i dokupić go sobie po złożeniu zestawu. Po co od razu takie podejrzenia...

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-08-14 18:45:04
Autor: Smok Eustachy
Oceńcie sprzęt - warto?
Dnia Sun, 14 Aug 2011 20:29:55 +0200, divek zatrybił (a):
/../
Może zwyczajnie zapomniał o OS, co się zdarza notorycznie. Można
przecież wziąĆ i dokupić go sobie po złożeniu zestawu. Po co od razu
takie podejrzenia...

MSDNA czy cos takiego pies?

Data: 2011-08-15 11:36:35
Autor: Jacek S.
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-14 19:38, Dylon pisze:

W cenach komputronika, Home Premium 64bit to 369 zł brutto. Coś mi tej
pozycji brakuje w liście... Pretendujesz do miana złodzieja?

Kontroluj synku, bo obrażać jest łatwo, ale z "odszczekaniem" już pewnie będziesz miał kłopot. Czytaj ze zrozumieniem - sprzęt nie jest dla mnie, więc:

a) mam to głęboko gdzieś, skąd będzie miał system, czy już ma, czy kupi, czy ukradnie.

b) ta grupa jest o sprzęcie, a nie o systemach operacyjnych, o czym wielu zapomina, więc... Jak wyżej, nie interesuje mnie soft...

Czy nie lepiej (przy sztywnym budżecie) wziąść ciut gorszy np. procesor i
mieć czyste sumienie?

Ja sumienie mam czyste. BTW, doczekam się "odszczekania"?

--
Jacek S.

Data: 2011-08-15 11:49:30
Autor: Dylon
Oceńcie sprzęt - warto?
Dnia Mon, 15 Aug 2011 11:36:35 +0200, Jacek S. napisał(a):

b) ta grupa jest o sprzęcie, a nie o systemach operacyjnych, o czym
wielu zapomina, więc... Jak wyżej, nie interesuje mnie soft...

A powinien jednak Cie interesować z tej racji, że sprzęt nie działa zawsze tak samo wydajnie pod różnymi systemami, więc przedstawiając cały zestaw do oceny, nie sposób pominąć OS-a.

Ja sumienie mam czyste. BTW, doczekam się "odszczekania"?

Niestety nie. Ja tym rynsztokowym "językiem" się nie posługuję.
Przy okazji proponuję trening czytania ze zrozumieniem, bo sedna mojego postu najwyraźniej nie zrozumiałeś.

p.s. i nie sil się na odpowiedź - KF zadba abym już nie musiał czytać takich wypowiedzi...

Data: 2011-08-15 14:03:16
Autor: Q
Oceńcie sprzęt - warto?
Niestety nie. Ja tym rynsztokowym "językiem" się nie posługuję.

Sam zasugerowales, ze autor watku "pretenduje do miana zlodzieja".
(tak, wiem - na koncu dales znak zapytania)
Wsrod moich znajomych spora grupa ma legalnego windowsa
z msdn jeszcze z czasow studenckich.
Nieraz mozna miec cos za darmo i nie jest sie zlodziejem.

Data: 2011-08-15 17:00:20
Autor: Jacek S.
(OT) Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-15 14:03, Q pisze:
[...]

NajwyraĹşniej dla Dylona to za skomplikowane:(

--
Jacek S.

Data: 2011-08-15 22:12:14
Autor: Radosław Sokół
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 15.08.2011 14:03, Q pisze:
Wsrod moich znajomych spora grupa ma legalnego windowsa
z msdn jeszcze z czasow studenckich.

Więc pewnie używają go nielegalnie, bo o ile dobrze pamiętam
zapisy licencji po zakończeniu studiów na systemie z MSDN AA
nie wolno nic instalować i aktualizować -- może tylko dotrwać
do momentu zakupu wersji komercyjnej.

Generalnie MSDN AA uważam za raczej szkodliwe i polecam albo
kupić normalną licencję, albo... używać Linuksa.

FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

Data: 2011-08-16 09:59:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Oceńcie sprzęt - warto?
Jeszce uwaga nie za FUT ;-)

Dnia 2011-08-15, o godz. 22:12:14
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

W dniu 15.08.2011 14:03, Q pisze:
> [...]

zapisy licencji po zakończeniu studiów na systemie z MSDN AA
nie wolno nic instalować i aktualizować -- może tylko dotrwać

MSDN AA pozwala używać zainstalowanego systemu ale do zastosowań
niekomercyjnych. Nie pozwala też po skończeniu studiów/pracy na uczelni
instalować i aktualizować programów - przy czym około 2 lata temu gdy
pytałem MS o precyzyjna wykładnię to dostałem na infolinii odpowiedź że
nie możliwa jest reinstalacja zainstalowanego systemu czy przejście do
nowszej wersji (np. XP>>Vista>>Win7 czy server 2003>>2008)  natomiast
można pobierać łatki do zainstalowanego softu via mechanizm
Microsoft/Windows Update i jest to legalne.

Zdrówko

Data: 2011-08-15 21:45:03
Autor: WiesłaW
Oceńcie sprzęt - warto?
Dnia 13-08-2011 o 23:22 Jacek S. napisał na pl.comp.pecet:

Kumpel chce sobie złożyć kompa, w dużej mierze pod gry. Zaproponowano mu  w proline taki zestaw. Co o tym myślicie? Warto?

Nie bierz tego zasilacza. Jak już musisz mieć tak dużą moc, to weź np taki:
http://www.proline.pl/?p=SEA+S12II-520+BRONZE
Modularne okablowanie nie zawsze się przydaje.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-08-16 19:07:45
Autor: m4rkiz
Oceńcie sprzęt - warto?
Jacek S. wrote:
[...]

nijak to sie niczego nie trzyma

procek spokojnie moze byc 2500K lub nawet slabszy, a ta roznice
przeznaczyc na 6950 czy 560ti

wiecej niz 4GB w sprzecie *do grania* jest bez wiekszego sensu,
lepiej brac cos co chodzi na 1.5v i z mniejszym cl

zasilacz z bardzo duzym zapasem, moze warto zejsc do 500W,
zrezygnowac z odpinanych kabli - w koncu i tak nie bedzie w tym
grzebal jezeli zleca skladanie komus a wybrac lepsza plyte?

Oceńcie sprzęt - warto?