Oceńcie sprzęt - warto?

Data: 2011-08-14 17:38:33
Autor: Dylon
Oceńcie sprzęt - warto?
Dnia Sat, 13 Aug 2011 23:22:01 +0200, Jacek S. napisał(a):

Kumpel chce sobie złożyć kompa, w dużej mierze pod gry. Zaproponowano mu
w proline taki zestaw. Co o tym myślicie? Warto?

http://www.proline.pl/?id=shopkoszyk&1:CORE+I7-2600K;1:ASROCK+P67
+PRO3;1:KHX1600C9D3X2K2%2F8GX;1:WD+WD1002FAEX;1:LITEON+IHAS124+O+B;1:CC
+CAGE+CR707;2:FDR+ROXO+140MM;1:CHIEFTEC+CRD-501D;1:OCZ+OCZ600MXSP-
EU;1:GIGA+HD6850+1GB+OC

...po wejściu na stronę kliknijcie "Rozwiń koszyk"

No powiedzmy że "może być za tę cenę"... Ale skoro to ma być komp do gier to Os musi być ze stajni Microsoft, co określa nam jednoznacznie, że będzie to Windows 7 (pewnie najtańszy Home Premium).
W cenach komputronika, Home Premium 64bit to 369 zł brutto. Coś mi tej pozycji brakuje w liście... Pretendujesz do miana złodzieja? Czy nie lepiej (przy sztywnym budżecie) wziąść ciut gorszy np. procesor i mieć czyste sumienie?

--
Maciej Dylski
"[...]Licznik Millera jest lepszym detektorem promieniowania i zuzywa o wiele mniej siana...[...]"

Data: 2011-08-14 20:29:55
Autor: divek
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-14 19:38, Dylon pisze:

No powiedzmy że "może być za tę cenę"...

Co jest nie tak z cenÄ… tego zestawu? Zbyt tanio?

[...]

OEM-owy MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 PL w Proline można kupić za 329zł od ręki. Nie jest to produkt, za który trzeba mocno przepłacać, ani też jakiś specjalnie wyszukany, których Komputronik ma niewątpliwie więcej w swojej ofercie.
Może zwyczajnie zapomniał o OS, co się zdarza notorycznie. Można przecież wziąĆ i dokupić go sobie po złożeniu zestawu. Po co od razu takie podejrzenia...

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-08-14 18:45:04
Autor: Smok Eustachy
Oceńcie sprzęt - warto?
Dnia Sun, 14 Aug 2011 20:29:55 +0200, divek zatrybił (a):
/../
Może zwyczajnie zapomniał o OS, co się zdarza notorycznie. Można
przecież wziąĆ i dokupić go sobie po złożeniu zestawu. Po co od razu
takie podejrzenia...

MSDNA czy cos takiego pies?

Data: 2011-08-15 11:36:35
Autor: Jacek S.
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-14 19:38, Dylon pisze:

W cenach komputronika, Home Premium 64bit to 369 zł brutto. Coś mi tej
pozycji brakuje w liście... Pretendujesz do miana złodzieja?

Kontroluj synku, bo obrażać jest łatwo, ale z "odszczekaniem" już pewnie będziesz miał kłopot. Czytaj ze zrozumieniem - sprzęt nie jest dla mnie, więc:

a) mam to głęboko gdzieś, skąd będzie miał system, czy już ma, czy kupi, czy ukradnie.

b) ta grupa jest o sprzęcie, a nie o systemach operacyjnych, o czym wielu zapomina, więc... Jak wyżej, nie interesuje mnie soft...

Czy nie lepiej (przy sztywnym budżecie) wziąść ciut gorszy np. procesor i
mieć czyste sumienie?

Ja sumienie mam czyste. BTW, doczekam siÄ™ "odszczekania"?

--
Jacek S.

Data: 2011-08-15 11:49:30
Autor: Dylon
Oceńcie sprzęt - warto?
Dnia Mon, 15 Aug 2011 11:36:35 +0200, Jacek S. napisał(a):

b) ta grupa jest o sprzęcie, a nie o systemach operacyjnych, o czym
wielu zapomina, więc... Jak wyżej, nie interesuje mnie soft...

A powinien jednak Cie interesować z tej racji, że sprzęt nie działa zawsze tak samo wydajnie pod różnymi systemami, więc przedstawiając cały zestaw do oceny, nie sposób pominąć OS-a.

Ja sumienie mam czyste. BTW, doczekam siÄ™ "odszczekania"?

Niestety nie. Ja tym rynsztokowym "językiem" się nie posługuję.
Przy okazji proponuję trening czytania ze zrozumieniem, bo sedna mojego postu najwyraźniej nie zrozumiałeś.

p.s. i nie sil się na odpowiedź - KF zadba abym już nie musiał czytać takich wypowiedzi...

Data: 2011-08-15 14:03:16
Autor: Q
Oceńcie sprzęt - warto?
Niestety nie. Ja tym rynsztokowym "językiem" się nie posługuję.

Sam zasugerowales, ze autor watku "pretenduje do miana zlodzieja".
(tak, wiem - na koncu dales znak zapytania)
Wsrod moich znajomych spora grupa ma legalnego windowsa
z msdn jeszcze z czasow studenckich.
Nieraz mozna miec cos za darmo i nie jest sie zlodziejem.

Data: 2011-08-15 17:00:20
Autor: Jacek S.
(OT) Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 2011-08-15 14:03, Q pisze:
[...]

NajwyraĹşniej dla Dylona to za skomplikowane:(

--
Jacek S.

Data: 2011-08-15 22:12:14
Autor: Radosław Sokół
Oceńcie sprzęt - warto?
W dniu 15.08.2011 14:03, Q pisze:
Wsrod moich znajomych spora grupa ma legalnego windowsa
z msdn jeszcze z czasow studenckich.

Więc pewnie używaj± go nielegalnie, bo o ile dobrze pamiętam
zapisy licencji po zakończeniu studiów na systemie z MSDN AA
nie wolno nic instalować i aktualizować -- może tylko dotrwać
do momentu zakupu wersji komercyjnej.

Generalnie MSDN AA uważam za raczej szkodliwe i polecam albo
kupić normaln± licencję, albo... używać Linuksa.

FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-08-16 09:59:47
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Oceńcie sprzęt - warto?
Jeszce uwaga nie za FUT ;-)

Dnia 2011-08-15, o godz. 22:12:14
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

W dniu 15.08.2011 14:03, Q pisze:
> [...]

zapisy licencji po zakończeniu studiów na systemie z MSDN AA
nie wolno nic instalować i aktualizować -- może tylko dotrwać

MSDN AA pozwala używać zainstalowanego systemu ale do zastosowań
niekomercyjnych. Nie pozwala też po skończeniu studiów/pracy na uczelni
instalować i aktualizować programów - przy czym około 2 lata temu gdy
pytałem MS o precyzyjna wykładnię to dostałem na infolinii odpowiedĽ że
nie możliwa jest reinstalacja zainstalowanego systemu czy przej¶cie do
nowszej wersji (np. XP>>Vista>>Win7 czy server 2003>>2008)  natomiast
można pobierać łatki do zainstalowanego softu via mechanizm
Microsoft/Windows Update i jest to legalne.

Zdrówko

Oceńcie sprzęt - warto?