Ocenić dysk

Data: 2013-11-18 13:11:50
Autor: Jacek Maciejewski
Ocenić dysk
Cze¶ć
Tu: http://voila.pl/index.php?f=1771572.jpg s± wyniki skanu powierzchni (dysk był w celu sprawdzenia przełożony do innej maszyny) i SMART pewnego dysku. Komp (XP na sempron 2500) w którym dysk jest używany muli niemożebnie, np. otwarcie okna Opery czy Chroma trwa od 4 do 8 sek. W zasadzie wyeliminowałem potencjalne zawirusowanie (ESET, Kaspersky). Ale proszę popatrzeć na pocz±tek dysku - s± tam znaczne wahania prędko¶ci odczytu, nie bardzo wiem czym spowodowane jako że Realocatted sector count jest zero. Ale pomy¶lałem sobie że jakby skrócić partycję o te pocz±tkowe 50 GB to system operacyjny by się znalazł w miejscu o szybkim i wyrównanym odczycie. Czy waszym zdaniem to ma sens?
--
Jacek

Data: 2013-11-19 00:13:48
Autor: Adam
Ocenić dysk
[...]

Wygl±da na rozkalibrowany (ogromne ilo¶ci błędów nr 007 i 195) - prawdopodobnie głowica ma problem ze znalezieniem znaczników ¶cieżek.

Do¶ć dziwna i niepokoj±ca następna rzecz: dysk pracował ok. 1116 godzin, ale był wł±czany ponad 1500 razy - czyli każde wł±czenie na mniej niż godzinę. Może to powodować bardzo szybkie zużycie napędu.

Poczytaj choćby tu:
http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde-wewnetrzne-35-cala/seagate-barracuda-7200-10-st3250410as-250-gb

albo krócej: http://tnij.org/dysk-dupa

Moja rada: szukaj innego dysku.
Po skopiowaniu danych możesz spróbować na nim low-level format, z nadaniem nowych znaczników. Ale traktuj dysk jako testowy, nie produkcyjny.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-19 10:44:30
Autor: Jacek Maciejewski
Ocenić dysk
Dnia Tue, 19 Nov 2013 00:13:48 +0100, Adam napisał(a):

Moja rada: szukaj innego dysku.
Po skopiowaniu danych możesz spróbować na nim low-level format, z nadaniem nowych znaczników. Ale traktuj dysk jako testowy, nie produkcyjny.

Dzięki za odpowiedĽ. Ale co my¶lisz o "przycięciu" partycji?
 --
Jacek

Data: 2013-11-19 12:12:18
Autor: Adam
Ocenić dysk
[...]

Je¶li problem tkwi, tak jak my¶lę, w pozycjonowaniu głowicy - to nic nie da.

Na płycie Hirensa jest jakie¶ narzędzie do sprawdzania HDD.
Nie pamiętam teraz nazwy - może kto¶ podpowie. Ewentualnie mogę sprawdzić wieczorem.

Na Twój test, robiony z poziomu systemu operacyjnego ma wpływ zbyt wiele czynników, jak choćby uruchomiony skaner antywirusowy, usługi, programy pracuj±ce w tle.

Je¶li wykonasz (swoim testerem) kilka przebiegów, i w każdym z nich wykres jest identyczny, to przesuwanie partycji ma sens.

Ale takie testy winno się wykonywać na niskim poziomie - bez ładowania systemu operacyjnego.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2013-11-19 12:22:07
Autor: Jacek Maciejewski
Ocenić dysk
Dnia Tue, 19 Nov 2013 12:12:18 +0100, Adam napisał(a):

Na Twój test, robiony z poziomu systemu operacyjnego ma wpływ zbyt wiele czynników, jak choćby uruchomiony skaner antywirusowy, usługi, programy pracuj±ce w tle.

Ten test nie był robiony z poziomu OS-a na tym dysku :) Dysk był przełozony
do innego kompa, test był robiony narzędziem z Hirens pod linuksem. Zatem
wykres jest raczej wiarygodny.
--
Jacek

Data: 2013-11-19 17:42:12
Autor: Adam
Ocenić dysk
[...]

To sobie było sprawdzić choćby komend±:
ps -ax
czy w tle nie ma żadnych uruchomionych procesów.

Na Hirensie jest m.in. MHDD.
Je¶li uruchomisz komputer z płyty/pendrive Hirensa, to test będzie bardziej rzetelny.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-21 23:24:38
Autor: Jan StoĹĽek
Ocenić dysk
Po głębokim namyśle Jacek Maciejewski napisał w poniedziałek, 18 listopada 2013 13:11:

Tu: http://voila.pl/index.php?f=1771572.jpg sÄ… wyniki skanu
powierzchni (dysk był w celu sprawdzenia przełożony do innej
maszyny) i SMART pewnego dysku.

ATSD, to czym robiłeś ten test i takie obrazki - jeśli to nie tajemnica? --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-11-22 00:01:35
Autor: Jacek Maciejewski
Ocenić dysk
Dnia Thu, 21 Nov 2013 23:24:38 +0100, Jan Stożek napisał(a):

ATSD, to czym robiłe¶ ten test i takie obrazki - je¶li to nie tajemnica?

Test był robiony programem HDDScan for Windows v3.3 zawartym na płycie CD
Hiren's Boot 15.1. Obrazki to po prostu nieco przycięty zrzut ekranu.
--
Jacek

Data: 2013-11-22 13:46:38
Autor: Jan StoĹĽek
Ocenić dysk
Po głębokim namyśle Jacek Maciejewski napisał w piątek, 22 listopada 2013 00:01:

[...]

Dzięki. Na Hirenie 15.2 też jest, to zaraz to sobie puszczę. --

Data: 2013-11-22 14:32:23
Autor: Jacek Maciejewski
Ocenić dysk
Dnia Fri, 22 Nov 2013 13:46:38 +0100, Jan Stożek napisał(a):

Dzięki. Na Hirenie 15.2 też jest, to zaraz to sobie puszczę.

Tylko pamiętaj żeby OS pod jakim sprawdzasz dysk nie leżał na tym dysku a
ilo¶ć zapuszczonych procesów powinna byc minimalna. No i dobrze jest
przeskanować ze 3 razy, zwracaj±c uwagę na powtarzalno¶ć.
--
Jacek

Data: 2013-11-22 14:40:08
Autor: Jan StoĹĽek
Ocenić dysk
Po głębokim namyśle Jacek Maciejewski napisał w piątek, 22 listopada 2013 14:32:

Tylko pamiętaj żeby OS pod jakim sprawdzasz dysk nie leżał na tym
dysku a ilość zapuszczonych procesów powinna byc minimalna. No i
dobrze jest przeskanować ze 3 razy, zwracając uwagę na
powtarzalność.

Dzięki. Hirena mam akurat na CD, więc mi to nie grozi. Co prawda ostatnio startuję go z obrazu ISO wrzuconego na SSD, ale SSD też raczej nie muszę testować. ;) --