Ochraniacz na kosc ogonowa

Data: 2011-02-26 09:02:06
Autor: karbar
Ochraniacz na kosc ogonowa
Czołem grupa!

Po ostatnim upadku na snowboardzie dojrza┼éem do zakupu ochraniacza chroni─ůcego ko┼Ť─ç guziczn─ů i krzy┼╝ow─ů przed bolesnymi spotkaniami z lodem na stoku.

Z tego, co widzia┼éem na Alledrogo s─ů dwa typy takich ochraniaczy. Jeden to po prostu spodenki z panelami ochronnymi rozmieszczonymi w kilku miejscach w tym te┼╝ na ko┼Ťci ogonowej. Drugi typ to przed┼éu┼╝any ┼╝├│┼éwik. Tak na pierwszy rzut oka bardziej podoba mi si─Ö ┼╝├│┼éwik.

Na desce je┼╝d┼╝─Ö ju┼╝ ~7 lat, nie je┼╝d┼╝─Ö w snowparkach i nie wykonuj─Ö ┼╝adnych karko┼éomnych ewolucji na hopach, rail'ach i tak dalej. Lubi─Ö je┼║dzi─ç szybko na kraw─Ödziach, zw┼éaszcza na szerokich stokach. Czasem jakie┼Ť podskoki na muldach z prostym grabem. Generalnie trzymam si─Ö blisko ziemi.

Kt├│ry typ jest wygodniejszy i lepiej spe┼énia swoje zadanie w moim przypadku? Jakich firm szuka─ç? Chcia┼ébym, ┼╝eby nie by┼éo uci─ů┼╝liwe prowadzenie auta przez kilkana┼Ťcie kilometr├│w w pe┼énym snowboardowym umundurowaniu - tak, prowadz─Ö samoch├│d w mi─Ökkich butach snowboardowych :)

Bud┼╝et? Jeszcze nieokre┼Ťlony, ale jak najmniej ;)

z g├│ry dzi─Öki za rzeczowe odpowiedzi

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-02-26 11:21:17
Autor: ADAM
Ochraniacz na kosc ogonowa
Ktˇry typ jest wygodniejszy i lepiej spe│nia swoje zadanie w moim przypadku? Jakich firm szukaŠ? Chcia│bym, ┐eby nie by│o uci▒┐liwe prowadzenie auta przez kilkanaÂcie kilometrˇw w pe│nym snowboardowym umundurowaniu - tak, prowadzŕ samochˇd w miŕkkich butach snowboardowych :)
Spodenki (bo to ci zdecydowanie polecam) z panelami, te ktore dzialaja, sa obszerne i z pewnoscia malo wygodne podczas jazdy samochodem.
Popatrz na system aktywny d3o gdzie ochraniacz jest mieciutki i noszenie nie sprawia najmniejszych niedogodnosci, a dziala i to dobrze!

Bud┐et? Jeszcze nieokreÂlony, ale jak najmniej ;)
Albo dobre albo jak najmniej, decyzja nalezy do ciebie :D

--
Adam
Freebord - snowboard the streets

Data: 2011-02-26 13:44:45
Autor: Moper
Ochraniacz na kosc ogonowa
"karbar" <karbar@wp.pl> wrote in message news:4d68b37f$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
[...]

IMHO ochrona kr─Ögos┼éupa to rzecz podstawowa. Nie widz─Ö sensu w spodenkach bez ochrony kr─Ögos┼éupa. Sam przymierza┼éem si─Ö kilka razy ale ostatnim razem jak poszed┼éem mierzy─ç ┼╝├│┼éwia, wr├│ci┼éem niechc─ůcy z now─ů desk─ů..

Komperdell robi teraz fajne, lekkie i oddychalne - z Airschock (ok 150 EUR).

Kr─Ögos┼éup dlatego, ┼╝e zawsze jaki┼Ť burak mo┼╝e ci w plecy wjecha─ç chocia┼╝by jak siedzisz na stoku. A uszkodzony kr─Ögos┼éup = w├│zek. Samemu na desce, nie skacz─ůc w parku, raczej trudno si─Ö uszkodzi─ç, mimo ┼╝e upadk├│w jest wi─Öcej ni┼╝ np. na nartach i bardziej bol─ů, to raczej nic nie uszkadzaj─ů.

Data: 2011-02-26 15:55:03
Autor: Witek
Ochraniacz na kosc ogonowa
karbar used his keyboard to write :
[...]

Zobacz produkty firmy 44, przymierzałem się niedawno i miałem wrażenia lepsze niż w "Bartonoskich". Ale sam w końcu nie kupiłem, bo kupiłem rekawice z ochraniaczem na nadgarstek ;-)
Witek

Data: 2011-02-28 16:13:44
Autor: Pszemol
Ochraniacz na kosc ogonowa
[...]

Znam ten ból - też się niedawno uczyłem deski i tyłka nie czuję od 4 tygodni.
Współczuję.

[...]

Żółwika nie znam, ale użyłem spodenki wczoraj na mój stłuczony tyłek
i niestety albo tyłek jeszcze niezagojony całkiem albo ochraniacz do kitu,
bo jak wczoraj spad┼éem kilka razy do ty┼éu to dzi┼Ť ci─Ö┼╝ko mi si─Ö siedzi :-)
Mo┼╝e by┼éby lepszy gdybym wcze┼Ťniej sobie ty┼éka nie pot┼éuk┼é... ale odradzam.

[...]

O kurde - to mnie zmartwi┼ée┼Ť... Ja wczoraj by┼éem dopiero drugi raz na desce.
My┼Ťla┼éem ┼╝e takie niekontrolowane upadki to problem nowicjuszy jak ja...
Po 7 latach praktyki wci─ů┼╝ nie umiesz upa┼Ť─ç w kontrolowany spos├│b
roluj─ůc si─Ö aby z┼éagodzi─ç upadek?

Data: 2011-03-01 06:45:39
Autor: karbar
Ochraniacz na kosc ogonowa
On 28.02.2011 23:13, Pszemol wrote:
[...]

e-e. Generalnie się nie wywracam, a jak się wywracam to w sposób niebolesny. Po prostu chciałem na ostatnim zjeździe się popisać i mnie pokarało ;P

pozdrawiam
karbar

Data: 2011-03-06 10:10:19
Autor: Marek Orszulka
Ochraniacz na kosc ogonowa
Dnia Tue, 01 Mar 2011 06:45:39 +0100, karbar napisa│(a):

e-e. Generalnie siŕ nie wywracam, a jak siŕ wywracam to w sposˇb niebolesny. Po prostu chcia│em na ostatnim zje╝dzie siŕ popisaŠ i mnie pokara│o ;P
Mia│em co takiego z 3 lata temu:
http://www.shox.com.pl/PL/index.html
Podczas kontaktu z pod│o┐em - dzia│a, ale nie polecam - przesuwa siŕ i mˇj
egzemplarz pŕka│ (guma), zwrˇci│em, zwrot kasy bez problemu.
Jak kto zasugerowa│ wczeÂniej - chyba lepiej szorty.

Marek

Ochraniacz na kosc ogonowa