Ochraniacze na buty MTB

Data: 2009-09-07 12:01:50
Autor: Proceder
Ochraniacze na buty MTB
Witam!
W zwiazku ze zblizajaca sie jesienia szukam ochraniaczy na buty MTB
(posiadam model SH-M122), kilka propozycji znalazlem ale z tego co
zauwazylem wszystkie posiadaja wyciecia typowo pod zatrzaski szosowe.
W niektorych opisach jest podane, ze pasuja rowniez do butow MTB ale
wydaje mi sie, ze nie bedzie to praktyczne poniewaz protektory w
butach MTB wystaja w innych miejscach niz bloki szosowe. Oczywiscie
zalozyc ochraniacz i wpiac but sie da ale podczas chodzenia, a w
zasadzie podczas wypinania sie w celu podparcia np. na swiatlach, nie
zniszczy sie material ?
Byc moze ktos to przerabial i jednak da sie tak naciagnac ochraniacz,
ze bedzie bezposredni kontakt buta z podlozem?

Dla przykladu fotka ochraniacz na bucie szosowym:
http://img17.imageshack.us/img17/5734/ochraniaczediscoba.jpg

--
Pozdrower

Data: 2009-09-07 12:28:16
Autor: ...::QRT::...
Ochraniacze na buty MTB
Dnia Mon, 07 Sep 2009 12:01:50 +0200, Proceder napisał(a):

[...]

zgadza sie ale tak własnie musi być.
 Oczywiscie
zalozyc ochraniacz i wpiac but sie da ale podczas chodzenia, a w
zasadzie podczas wypinania sie w celu podparcia np. na swiatlach, nie
zniszczy sie material ?

owszem niszczy sie :)

Byc moze ktos to przerabial i jednak da sie tak naciagnac ochraniacz,
ze bedzie bezposredni kontakt buta z podlozem?

tak to sie nie da. IMO biorac pod uwagę trwałość ocharniaczy oraz ich ceną
warto sie zainteresować butami zimowymi...

--
www.warszawski.info

Data: 2009-09-07 13:28:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ochraniacze na buty MTB
....::QRT::... bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
IMO biorac pod uwagę trwałość ocharniaczy oraz ich ceną
warto sie zainteresować butami zimowymi...

Polecasz jakieś konkretne?

Data: 2009-09-07 14:14:18
Autor: ...::QRT::...
Ochraniacze na buty MTB
Dnia Mon, 7 Sep 2009 13:28:55 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

...::QRT::... bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
IMO biorac pod uwagę trwałość ocharniaczy oraz ich ceną
warto sie zainteresować butami zimowymi...

Polecasz jakieś konkretne?

nie - ja od kilku lat jestem ciągle na etapie interesowania sie :) głownie z powodu kompletnej niedostepnosci w lokalnych sklepach i braku
możliwości przymiarki. --
www.warszawski.info

Data: 2009-09-07 12:55:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ochraniacze na buty MTB
Proceder bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Oczywiscie
zalozyc ochraniacz i wpiac but sie da ale podczas chodzenia, a w
zasadzie podczas wypinania sie w celu podparcia np. na swiatlach, nie
zniszczy sie material ?

Chodzenie w ochraniaczach ograniczam do minimum, ale trochę w nich
jeździłem, szczególnie początkiem wiosny. Element na którym się opierałem
nie zniszczył się, a w drodze na uczelnię mam bodaj 13 kompletów świateł.
Zatem: polecam Rogelli. Ten kevlar o którym piszą, to raczej nie jest chwyt
marketingowy ;-)

Data: 2009-09-07 13:18:24
Autor: artek
Ochraniacze na buty MTB
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

raczej jest. mi poprzecierały się wszystkie ochraniacze jakie żuzywałem w przeciągu ostatnich 5 lat (łącznie z powyższymi rogelli). ale może to buty do tego wszystkiego nie pasowały?

--
artek

Data: 2009-09-07 13:28:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ochraniacze na buty MTB
artek bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
raczej jest.

Jakby nie było to QRT ma rację z tymi butami zimowymi...

Data: 2009-09-08 09:38:24
Autor: artek
Ochraniacze na buty MTB
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
artek bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

raczej jest.

Jakby nie było to QRT ma rację z tymi butami zimowymi...

owszem, mam buty "zimowe" - diadory. ale i tak musiałem dokupić ciepłe neoprenowe ochraniacze. a zwykłe tez używam - póżną deszczową jesienią - wolę żeby zamokły ochraniacze niż przemokły buty.

--
artek

Data: 2009-09-07 13:30:33
Autor: Proceder
Ochraniacze na buty MTB
Marek 'marcus075' Karweta  wystukal(a):

Zatem: polecam Rogelli. Ten kevlar o którym piszą, to raczej nie jest chwyt
marketingowy ;-)

Dzieki za podpowiedz. Zauwazylem, ze te tansze (bez kevlaru) modele
Rogelli (Hydrotex i Fianderx) posiadaja otwory pod protektory MTB i
wydaje mi sie, ze nie bedzie az tak wielkiego problemu z przecieraniem
materialu. http://www.rogelli.pl/fotogaleries/009.021.e_HYDROTEC.jpg

--
PozdRower

Data: 2009-09-07 21:25:59
Autor: Solar
Ochraniacze na buty MTB
Proceder pisze:

W zwiazku ze zblizajaca sie jesienia szukam ochraniaczy na buty MTB
(posiadam model SH-M122), kilka propozycji znalazlem ale z tego co
zauwazylem wszystkie posiadaja wyciecia typowo pod zatrzaski szosowe.

Z mojej strony np.:

BBB HardWear
Neopren powlekany gumopodobną warstwą, wodoodporne, wzmacniane czubki. Mają dwie wady: mniejsza - gumopodobna warstwa jest dość delikatna, większa - spadające czubki przy chodzeniu. Dość często moje zimowe wycieczki po górach wiążą się z pchaniem lub targaniem roweru na plecach po nieprzetartych szlakach. Te zsuwające się czubki są mocno wkurzające, poza tym przez to śnieg dostaje się między ochraniacz a but. Gdy neopren namoknie i się rozciągnie, wystarczą dwa kroki i ochraniacz się zsuwa.
Co do ochrony przed zimnem - super. Podczas powrotu asfaltem, mimo mrozu i mokrych butów (przez te zsuwające się czubki), nie było mi w ogóle zimno w stopy. Na pewno pomagała też ciepła górska skarpeta, ale ochraniacze dawały radę.
Podsumowując - na szosę lub do normalnej jazdy polecam jak najbardziej. Do harcorowych wycieczek pieszo-rowerowych jest średnio.

W czasach rzymskich łotrów wieszano na krzyżach, a teraz jest odwrotnie.

Data: 2009-09-07 21:58:23
Autor: Wojtek Paszkowski
Ochraniacze na buty MTB

"Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote in message news:h83mnv$3ih$1news.onet.pl...
Proceder pisze:

[...]

tę wadę całkowicie przykręcanie ochraniaczy kołkami do butów (nno taki niuans, że trzeba mieć buty pod kołki, ale pewnie dałoby się też jakieś małe dziurki nawiercić). Nie wiem zupełnie, jak mogłem się kiedyś bez tego patentu obywać ;) Pamiętam tylko, że to rzeczywiście była mordęga, zwłaszcza zimą, gdy nawet minuta ze zsuniętymi ochraniaczami wystarczyła do wychłodzenia stopy, a o ile ochraniacze zsuwały się z buta błyskawicznie i pod najmniejszym pretekstem, to ich nasunięcie z powrotem to była mordęga...

Natomiast problemem jest rzeczywiście szybkie niszczenie ochraniaczy, zwłaszcza jak ktoś preferuje jazdę "eksploracyjną" czy też uczestniczy w jakichś rajdach przygodowych/na orientację. A wystarczyłyby porządne wzmocnienia w newralgicznych miejscach - swoje podarte ochraniacze za każdym razem musiałem wzmacniać w tych samych miejscach i po naklejeniu i przyszyciu zwykłej dętki wytrzymywały potem w zasadzie do u.ś.

pozdr

Data: 2009-09-08 08:19:47
Autor: Marek
Ochraniacze na buty MTB
Wojtek Paszkowski napisał:

[...]

W rzeczy samej, ochraniacze to fenomen na miarę rajskiego ptaka.
Kiedyś wierzono, że nigdy nie dotyka ziemi :). Wydaje się, że
producenci nie przewidują kontaktu buta z niczym innym niż pedał. W
efekcie ochraniacze same wymagają ochrony. Mnie się nie chce podklejać
i jeżdżę jak menel: http://picasaweb.google.pl/26cali/ZimowaJesieWBeskidzieLSkim#5123526522103780738
Ale w Cykloturze wypatrzyłem model ze wzmocnionym dołem. Czy ktoś go
używa? Rzep pewnie i tak szybko szlag trafia, ale reszta wygląda
solidnie.

--
Marek

Data: 2009-09-08 08:21:24
Autor: Marek
Ochraniacze na buty MTB
Data: 2009-09-08 15:24:57
Autor: Jan Srzednicki
Ochraniacze na buty MTB
On 2009-09-08, Marek wrote:
Upsss... jeszcze link:
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OCHRANIACZE+NA+BUTY+VENTURA+PRO.html?PT=53129494&PZTA=8&HNT=T&PD=53010715&WSZDZ=T

Nawet o nie pytałem. Ponoć są solidne, ale nie nieprzemakalne, z racji
gołego neoprenu na wierzchu, który chcąc nie chcąc będzie nasiąkał od
byle wody.

Data: 2009-09-08 17:35:49
Autor: Solar
Ochraniacze na buty MTB

Ale w Cykloturze wypatrzyłem model ze wzmocnionym dołem. Czy ktoś go
używa? Rzep pewnie i tak szybko szlag trafia, ale reszta wygląda
solidnie.

Te które mam też są wzmocnione z czuba dość solidnie. Jak na razie nie wykazują śladów zużycia, podobnie jak pasek. Tylko spadywują...

"Ani Marks, ani Engels czy Lenin nie odciągną ludzi od kościoła - sam proboszcz to zrobi."
                                     ks. J. Tischner

Data: 2009-09-07 23:01:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ochraniacze na buty MTB
Solar bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Do harcorowych wycieczek pieszo-rowerowych jest średnio.

Solar!
A czy znalazłeś jakieś godne uwagi buty SPD _zimowe_ (na polskie zimy)?
Wypatrzyłem Shimano (MW80?) i SIDI (Diabolo?). O ile Shimano o tych
pierwszych pisze "jesienno-wiosenne", to SIDI mówi "zimowe". Zastanawiam
się jak z tą zimowością...

Data: 2009-09-07 23:31:21
Autor: Solar
Ochraniacze na buty MTB
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

[...]

Parę razy się przymierzałem do zimowych Shimano, ale nie dane mi było wziąć je do ręki. CHyba kiedyś na preclu ktoś coś o nich pisał - to raczej nie są buty na polską zimę. W sumie do jazdy XC/treking górska skarpeta, Shimano te moje i grube neopreny moim zdaniem stykają.

"Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."
                                     dr House

Data: 2009-09-08 00:09:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ochraniacze na buty MTB
[...]

Shimano pisze o nich w katalogu, że to buty "jesienno-wiosenne", dlatego
coraz mniej biorę je pod uwagę, a myślę o tych SIDI... Zastanawiam się
tylko czy nie będzie lepiej zainwestować tę kasę w sztywny widelec i dobre
(choć może Rogelli nie są takie złe?) ochraniacze...

Data: 2009-09-07 23:37:34
Autor: tadek
Ochraniacze na buty MTB
On 7 Wrz, 23:01, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

Wypatrzyłem Shimano (MW80?) i SIDI (Diabolo?). O ile Shimano o tych
pierwszych pisze "jesienno-wiosenne", to SIDI mówi "zimowe". Zastanawiam

Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karw...@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

Mam Nalini zimowe takie jak Sidi. Te buty są na włoskie zimy. Przy
kilkustopnowych mrozach trzeba zakładać neopreny na nie bo w stopy
zimno

Data: 2009-09-09 23:02:26
Autor: Solar
Ochraniacze na buty MTB
[...]

Zacząłem szukać. :)
Ciekawie wyglądają Northwave Celsius GTX
http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=ubiory&pid=878
oraz Lake MXZ302, ale cena zabójcza
http://www.lakecycling.com/mxz302-p-111.html
http://greggsom.blogspot.com/2009/02/lake-mxz302-winter-cycling-shoe-my.html

W czasach rzymskich łotrów wieszano na krzyżach, a teraz jest odwrotnie.

Data: 2009-09-10 10:17:22
Autor: Jan Srzednicki
Ochraniacze na buty MTB
On 2009-09-09, Solar wrote:
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

A czy znalazłeś jakieś godne uwagi buty SPD _zimowe_ (na polskie zimy)?
Wypatrzyłem Shimano (MW80?) i SIDI (Diabolo?). O ile Shimano o tych
pierwszych pisze "jesienno-wiosenne", to SIDI mĂłwi "zimowe". Zastanawiam
się jak z tą zimowością...

Zacząłem szukać. :)
Ciekawie wyglądają Northwave Celsius GTX
http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=ubiory&pid=878
oraz Lake MXZ302, ale cena zabĂłjcza
http://www.lakecycling.com/mxz302-p-111.html
http://greggsom.blogspot.com/2009/02/lake-mxz302-winter-cycling-shoe-my.html

Mi się w zimie bardzo dobrze spisywały Specialized Defroster. I
wyglądają na trwałe (tego jeszcze nie potrafię orzec).

Data: 2009-09-10 17:41:22
Autor: Solar
Ochraniacze na buty MTB
Jan Srzednicki pisze:

Mi się w zimie bardzo dobrze spisywały Specialized Defroster. I
wyglądają na trwałe (tego jeszcze nie potrafię orzec).

Naprawdę? :)
Bo z Comp jestem bardzo zadowolony, jeśli faktycznie Defrostery dają radę, pozostałbym wierny Specowi.
W jakich warunkach je użytkowałeś?

"Kto chce w prawidłowy sposób rozumować, powinien odzwyczaić się od przyjmowana czegokolwiek na wiarę. Przyzwyczajenie do wiary jest największą przeszkodą nauki."
                                       Giordano Bruno

Data: 2009-09-10 17:33:59
Autor: Jan Srzednicki
Ochraniacze na buty MTB
On 2009-09-10, Solar wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Mi się w zimie bardzo dobrze spisywały Specialized Defroster. I
wyglądają na trwałe (tego jeszcze nie potrafię orzec).

Naprawdę? :)

Nie, kłamałem, ha ha!

Bo z Comp jestem bardzo zadowolony, jeśli faktycznie Defrostery dają radę, pozostałbym wierny Specowi.
W jakich warunkach je użytkowałeś?

Tej zimy nie jeździłem jakoś wiele, przyznając się bez bicia. Najniższa
temperatura, w jakiej jeździłem, to chyba -8 czy coś koło tego i dawały
radę bez kombinowania z ochraniaczem czy wkładką filcową (ale teraz
pewnie w końcu kupię). Nie udało mi się przemoczyć, mimo paru jazd w
ciapie śniegowej. Ergonomia - jak to Spec - bardzo dobra.

Porównując z Shimano MT40, w których wcześniej jeździłem w zimie z
wkładką filcową i ochraniaczem neoprenowym, to jest znacznie, znacznie
lepiej. Z Ĺźadnymi zimowymi butami innych producentĂłw nie mam porĂłwnania.

Data: 2009-09-10 19:38:17
Autor: Solar
Ochraniacze na buty MTB
Jan Srzednicki pisze:

Nie, kłamałem, ha ha!

Wiesz, każda sroka swój ogon chwali. ;)

Tej zimy nie jeździłem jakoś wiele, przyznając się bez bicia. Najniższa
temperatura, w jakiej jeździłem, to chyba -8 czy coś koło tego i dawały
radę bez kombinowania z ochraniaczem czy wkładką filcową (ale teraz

To już coś. Rozpuściłem wici. Teraz się pewnie okaże, że w PL są niedostępne i będą pod koniec zimy. :)

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                   kat. intelektualista. Jerzy Turowicz

Data: 2009-09-08 07:57:55
Autor: Jacek
Ochraniacze na buty MTB
On Sep 7, 12:01 pm, Proceder <.@.> wrote:
[...]

hej,
Poprzednia zima jaka byla kazdy wie, niemniej jednak cala
przejezdzilem w SPD + but Shimano MT31 lub w zwyklych butach
trekingowych na rowerze bez SPD, Do tego w obu przypadkach dobre
Stuptuty. Ten zestaw spisywal sie calkiem porzadnie i nie bylo
wiekszych problemow.
Oczywiscie nie kazdemu to moze odpowiadac ale sprobowac mozna.

Pozdro

--
Zdjęć pięć
http://miniurl.pl/pics