Ochrona antykorozyjna podwozia.

Data: 2012-07-06 02:03:09
Autor: lopi1
Ochrona antykorozyjna podwozia.
On 6 Lip, 10:10, sur...@gmail.com wrote:
Witam
Mam już nie młody samochód. Dbam o niego jak mogę w zamian nie psuje się więc nie chce go wymieniać.
Dzisiaj byłem na przeglądzie rejestracyjnym.
Pan diagnosta podniósł samochód i pokazał mi na podwoziu początki korozji wokół jakiś "korków'
i powiedział że następnym razem będą problemy z przegladem.
I teraz pytanie:
Co dalej ??? Lakiernik/ Blacharz ???
Czy samemu??? Czym???

Pamietam jak kiedyś sąsiad malucha przewracał na plecy i malował go od spodu :)
To były piekne czasy :)

Pewnie otwory zamknięte korkami w progach.
Trzeba sprawdzić przy okazji całe podwozie, szczególnie załamania,
wnęki, miejsca, gdzie przykręcone są śruby.
Narzędzia: ostry cienki majzelek (do usuwania warstwy
zabezpieczającej), szczotki stalowe, klucze do odkręcania śrub itp.
Materiały: cortanin, minia, farba na tę minię i jakiś czarny szuwaks
do pokrycia na koniec.
Sposób użycia: usuwasz te korki, odkręcasz śruby( uwaga żeby nie
spadło ci coś na głowę), czyścisz z rdzy, na to cortanin, po 24 h
zmywasz to wodą, suszysz, na to minia, po min. 24 lub 72 h farba
( czas położenia zależny od tego czy to olejna czy nitro), po min. 24
h czarne mazidło przeznaczone do takich celów (najlepiej coś rzadkiego
np. Valvoline), przy okazji wtryskujesz w profile zamknięte też jakiś
dobry specyfik (Valvoline też ma taki).
Potrzebujesz do tego kanał, ew. jakieś najazdy(trochę upierdliwa
robota)
I pamiętaj: nikt nie zrobi tego tak dobrze jak ty. Nawet jeśli robisz
to po raz pierwszy.

Ochrona antykorozyjna podwozia.