Ochrona antykorozyjna podwozia.

Data: 2012-07-06 14:31:23
Autor: Jakub Witkowski
Ochrona antykorozyjna podwozia.
W dniu 2012-07-06 10:10, suryga@gmail.com pisze:
Witam
Mam już nie młody samochód. Dbam o niego jak mogę w zamian nie psuje się więc nie chce go wymieniać.
Dzisiaj byłem na przeglądzie rejestracyjnym.
Pan diagnosta podniósł samochód i pokazał mi na podwoziu początki korozji wokół jakiś "korków'
i powiedział że następnym razem będą problemy z przegladem.

A na jakiej podstawie? Ja tylko wyguglałem w rozporzączeniu ministra, że nie przejdzie przeglądu pojazd,
w którym "stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących
stwarzać zagrożenie dla bezpieczestwa ruchu drogowego".

BTW: czy jest gdzieś jedna, kompletna lista, co i jak ma obowiązek zbadać/zmierzyć diagnosta
na badaniu okresowym (osobówki), i według jakich kryteriów ocenia się wyniki?

Data: 2012-07-06 16:04:10
Autor: J.F
Ochrona antykorozyjna podwozia.
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał
[...]

Wyguglales to rozporzadzenie.

Ale jak duzo moze byc rdzy w konkretnych liczbach, to tam nie znajdziesz.

J.

Data: 2012-07-06 16:32:25
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-07-06 16:04, J.F pisze:

BTW: czy jest gdzieś jedna, kompletna lista, co i jak ma obowiązek zbadać/zmierzyć diagnosta
na badaniu okresowym (osobówki), i według jakich kryteriów ocenia się wyniki?

Wyguglales to rozporzadzenie.

Nie za bardzo, tam odsyła się do kolejnych aktów, a ja jestem leniwy.
A przecież diagnosta nie czyta ustawy, tylko realizuje (powinien) jakąś checklistę.
Że, np. ma zmierzyć siłę siła hamowania, która ma wynosić... a owalizacja i różnica między osiami
mają nie przekraczać... pomiar spalin odbywa się tak i tak, ma dać wyniki w granicach... itd.
I nawet kiedyś taką rozpiskę już widziałem, tylko za cholerę nie mogę odnaleźć.

Data: 2012-07-06 17:02:40
Autor: J.F
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt6stp$1dde$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Tu jest Polska ... czyta. A przynajmniej powinien :-)
No - rozporzadzenia raczej, bo ustawy mu malo przydatne.

[...]

Nie przesadzaj,
http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/akty_prawne/transport_drogowy/rozporzadzenia/

Dwa rozporzadzenia w sprawie badan,  dwa czy wiecej  w sprawie warunkow.

PRzy czym to z DU 2009/155/1232 wraz z zalacznikami lepiej z innego zrodla sciagnac, bo tu skan.

J.

Ochrona antykorozyjna podwozia.