Ochrona - czego mo偶na si臋 domaga膰 teraz or az jak protestowa膰 w przysz艂o艣ci?

Data: 2009-11-27 10:14:17
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Ochrona - czego mo偶na si臋 domaga膰 teraz or az jak protestowa膰 w przysz艂o艣ci?
Witam,

25 listopada oko艂o godziny 18 mia艂em bardzo nieprzyjemne zaj艣cie z
ochron膮 targowiska Real w bytomskim M1. Zazwyczaj kupuj臋 w Zabrzu,
jednak tym razem znalaz艂em si臋 w Bytomiu, gdzie niestety nie ma depozytu
baga偶u przy wej艣ciu. Poniewa偶 by艂em po pracy, mia艂em ze sob膮 torb臋 z
laptopem, kt贸ra przy wyj艣ciu z targowiska wywo艂a艂a alarm.

Zosta艂em wtedy zatrzymany przez chamskiego ochroniarza. Wezwano dw贸ch
dodatkowych ochroniarzy, kt贸rzy zabrali mnie do pokoju na rewizj臋.

Nast臋pnie kazano mi ponownie przechodzi膰 dwukrotnie przez bramki.

Potem zn贸w pok贸j do rewizji i tym razem przeszukiwanie torby z laptopem.

Ca艂e upokarzaj膮ce zdarzenie trwa艂o oko艂o 15 minut, podczas kt贸rych
powtarza艂em, 偶e nic nie ukrad艂em. Ochrona jednak nie dawa艂a temu wiary i
prowadzi艂a dalej przeszukania.

Pierwszy raz spotka艂em si臋 z takim upokorzeniem. Cho膰 nie powiedziano
tego wprost, oskar偶ono mnie o kradzie偶 i potraktowano mnie uw艂aczaj膮co.
Stracony czas, stracone nerwy, grzebanie w prywatnych rzeczach,
w prywatnej torbie, a na ko艅cu dokonane 鈥瀦 艂aski鈥 wypuszczenie bez
przeprosin za nies艂uszne oskar偶enia i nie dawanie wiary moim s艂owom.

Uwa偶am, 偶e skoro targowisko nie udost臋pnia depozytu, to jednakowo偶 nie
powinienem by膰 przeszukiwany przy wyj艣ciu.

Jak mo偶na broni膰 si臋 na przysz艂o艣膰 przed takimi akcjami? Bo kolejna
wizyta w Realu zako艅czy si臋 tak samo, skoro bramka mnie nie lubi. Czy za
takie potraktowanie mog臋 si臋 domaga膰 jaki艣 odszkodowa艅?

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2009-11-27 10:22:31
Autor: Krzysztof Jod艂owski
[...]

Odm贸wi膰 przeszukania. Ochrona nie ma do tego prawa. Nie ma prawa r贸wnie偶 do zaci膮gania na zaplecze. Jak im i Tobie (czas!) pasuje, to niech wzywaj膮 policj臋, kt贸ra dokona przeszukania.
W zasadzie nie ma odszkodowania za takie rzeczy. Jakby Ci臋 pobili i mia艂by艣 na to dowody, to mo偶e i owszem, ale d艂uga droga i ma艂e szanse 偶e na tym zarobisz.

W praktyce zg艂o艣 ochroniarzowi, 偶e wnosisz laptopa i niech sobie zapami臋ta 偶e b臋dziesz z nim wychodzi艂.

Krzysztof Jod艂owski

Data: 2009-11-27 10:30:57
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Krzysztof Jod艂owski pisze:
Odm贸wi膰 przeszukania. Ochrona nie ma do tego prawa. Nie ma prawa r贸wnie偶
do zaci膮gania na zaplecze. Jak im i Tobie (czas!) pasuje, to niech
wzywaj膮 policj臋, kt贸ra dokona przeszukania.

Czyli co, dzwoni臋 po policj臋 i co m贸wi臋? 呕e ochrona mnie zaczepia? Czy
mog臋 si臋 oddali膰 po prostu? A co, jak mnie si艂膮 zatrzymaj膮?

W praktyce zg艂o艣 ochroniarzowi, 偶e wnosisz laptopa i niech sobie
zapami臋ta 偶e b臋dziesz z nim wychodzi艂.

Tylko im nie o laptopa chodzi. Go艣膰 przez 15 minut obszukiwa艂 torb臋.
Laptop jest mocno zjechany i wida膰, 偶e nie laptopa ukrad艂em. Ale by艂
przekonany, 偶e w torbie w艂a艣nie ukry艂em jakiego艣 batonika albo co...

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2009-11-27 09:44:45
Autor: jureq
Ochrona - czego mo縩a si domaga
Dnia Fri, 27 Nov 2009 10:30:57 +0100, Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa艂(a):

Czyli co, dzwoni臋 po policj臋 i co m贸wi臋?

To ochrona dzwoni a nie ty.

呕e ochrona mnie zaczepia? Czy
mog臋 si臋 oddali膰 po prostu?

Wtedy ci臋 zatrzymaj膮 do przybycia policji. Potem si臋 b臋dziesz s膮dzi艂. I je艣li b臋d膮 w stanie udowodni膰, 偶e mieli jakikolwiek pow贸d do zatrzymania, to wygraj膮. Wystarczy kr贸tki fragment nagrania z kamery, na kt贸rym wida膰, 偶e stoisz przy p贸艂ce ty艂em do kamery i co艣 manipulujesz przy torbie.

Data: 2009-11-27 03:22:44
Autor: przypadek
Ochrona - czego mo縩a si domaga teraz oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
On 27 Lis, 10:44, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
Dnia Fri, 27 Nov 2009 10:30:57 +0100, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

> Czyli co, dzwoni po policj i co m體i?

To ochrona dzwoni a nie ty.

Kto pierwszy ten lepszy, W praktyce kto wzywa pierwszy, cz阺to
nastawia spos骲 interwencji pod siebie. (bo troch absurdalne by by硂,
縠by prawdziwy z硂dziej dzwoni po policj). Przy czym ochrona
niekoniecznie jest ch阾na do wzywania, bo po kilku takich "pustych"
wezwaniach policja nie b阣zie reagowa nawet w przypadku prawdziwych
z硂dziei.

A na 縜dne zaplecze nigdy pod 縜dnym pozorem nie chodzi. To si 糽e
ko馽zy i nie ma 秝iadk體.

Data: 2009-11-27 10:46:15
Autor: Liwiusz
jureq pisze:
[...]

   A je艣li nie ma kamer? Czy to znaczy, 偶e nie mo偶na zatrzymywa膰 z艂odziei?

--
Liwiusz

Data: 2009-11-27 10:47:57
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek

Liwiusz pisze:
  A je艣li nie ma kamer? Czy to znaczy, 偶e nie mo偶na zatrzymywa膰 z艂odziei?

Skup si臋... Nic nie ukrad艂em. Maj膮 zjeban膮 bramk臋 i brak depozytu.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2009-11-27 11:05:27
Autor: Liwiusz
Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:

Liwiusz pisze:
  A je艣li nie ma kamer? Czy to znaczy, 偶e nie mo偶na zatrzymywa膰 z艂odziei?

Skup si臋... Nic nie ukrad艂em. Maj膮 zjeban膮 bramk臋 i brak depozytu.

   Nie wiadomo, czy maj膮 zjeban膮 bramk臋, mo偶e nosisz w torbie metk臋 po jakich艣 innych zakupach?

   Brak depozytu nie ma wi臋kszego znaczenia dla tej sprawy.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-27 11:09:04
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Liwiusz pisze:
>   Nie wiadomo, czy maj膮 zjeban膮 bramk臋, mo偶e nosisz w torbie metk臋 po
> jakich艣 innych zakupach?

Nie. Inne bramki na mnie nie reaguj膮. Tylko realowska.

>   Brak depozytu nie ma wi臋kszego znaczenia dla tej sprawy.

Ma. Bo musz臋 wej艣膰 z torb膮. Nie zostawi臋 jej przecie na pod艂odze przed
wej艣ciem. Nie ma te偶 ostrze偶enia na wej艣ciu, 偶e b臋d臋 rewidowany. W
Zabrzu jest depozyt i wiadomo, 偶e albo korzystam, albo licz臋 si臋 z
rewizjami przy wyj艣ciu.

--
 Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2009-11-27 11:48:11
Autor: Maddy
Ochrona - czego mo縩a si domaga teraz oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
Przemys砤w Adam iejek pisze:
Liwiusz pisze:
  Brak depozytu nie ma wi阫szego znaczenia dla tej sprawy.

Ma. Bo musz wej舵 z torb. Nie zostawi jej przecie na pod硂dze przed
wej禼iem. Nie ma te ostrze縠nia na wej禼iu, 縠 b阣 rewidowany. W
Zabrzu jest depozyt i wiadomo, 縠 albo korzystam, albo licz si z
rewizjami przy wyj禼iu.

No i jak wida naiwni daj sie nabra.
Mog sobie pisa co chc, nie maj prawa Ci rewidowa.
Przej禼ie ko硂 napisu to nie jest wyra縠nie 秝iadomej zgody.

A w og髄e jak by ta rewizja mia砤 by egzekwowana gdyby klient odm體i dobrowolnego podania si jej?
Jak strona nie dotrzyma warunk體 umowy (powiedzmy, 縠 si um體ili禼ie, albo ty zaakceptowa砮 "regulamin" samym wej禼iem d sklepu, ale to naci眊ane, a trzeszczy) to si z tym idzie do s眃u a nie egzekwuje wykonanie umowy si潮.

Jedyna metoda rewizji to wezwanie policji - policja maj眂 uzasadnione podejrzenie pope硁ienia przest阷stwa (a wej禼ie na sal a potem wyj禼ie z niej z w砤sn torb nim nie jest) mo縠 Ci zrewidowa.
Ale wezwanie w celu sprawdzenia "bo klient mia torb wi阠 mo縠 co wyni髎" raczej wy秏iej a ochrona informuj眂 policj, 縠 maja podejrzanego o kradzie, po prostu o秝iadcza nieprawd.
A za nieuzasadnione wezwanie policji s kary wi阠 ochrona si do tego nie pali jak nie z砤pa砤 delikwenta za r阫.
Licz, 縠 wi阫szo舵 ludzi nie b阣zie si stawia (bo to wstyd si awanturowa z ochron jak ludzie patrz) albo nie b阣zie wiedzia砤, 縠 mo縠.

--
*** Stosujesz sie do powy縮zych teorii na w砤sn odpowiedzialno舵 ***

Magdalena "Maddy" Wo硂szyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-11-27 22:12:22
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Maddy pisze:
[...]

Nie ma napisu. Sam fakt istnienia depozytu daje mi szanse na
zdeponowanie laptopa. Niestety na bytomskim targowisku tego nie ma.

Licz, 縠 wi阫szo舵 ludzi nie b阣zie si stawia (bo to wstyd si
awanturowa z ochron jak ludzie patrz) albo nie b阣zie wiedzia砤, 縠
mo縠.

No dobra, ale PO CO im by砤 ta rewizja? Nic nie ukrad砮m. O秝iadczy砮m,
縠 nie ukrad砮m, nie by硂 przes砤nek, 縠 ukrad砮m, nie mam te wygl眃u
dresa.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-11-27 23:25:58
Autor: mvoicem
[...]

Wydaje mi si 縠 g丑wnie po to 縠by nacieszy si kr髏kotrwa潮 w砤dz
nad Tob.

Poza tym pewnie liczyli na to 縠 "z buta" potraktowany przestaniesz (wg.
nich) kr阠i i przyznasz si gdzie masz to co (wg. nich) ukrad砮.

To tak jak z aresztowaniem/legitymowaniem/rewizj. Zasadniczo areszt
jest po to 縠by "zabezpieczy" podejrzanego, rewizja jest 縠by co
znale兼 za legitymowanie jest po to 縠by pozna czyje personalia.
Jednak jak nas historia uczy, cz阺to by硑 stosowane jako forma represji
przeciwko tym kt髍ym si system nie podoba.

Z drugiej strony - to 縠 wg. ciebie ich bramka jest zepsuta - nie znaczy
縠 oni o tym wiedz. Mo縠 akurat tylko tym jednym momencie fa硈zywie
zapipka砤 a poza tym ma 100% skuteczno禼i wskaza? Mo縠 by砮 pierwszym
delikwentem kt髍emu zapipka砤 bramka i nic nie znale糽i?

Nic nie ukrad砮m. O秝iadczy砮m,
縠 nie ukrad砮m, nie by硂 przes砤nek, 縠 ukrad砮m,

No jakby tak uznawali za niekradn眂ego ka縟ego kto im o秝iadczy 縠 nic
nie ukrad ....

nie mam te wygl眃u dresa.

No jakby tak uwa縜li tylko na tych co maj wygl眃 dresa ...

p. m.

Data: 2009-11-27 23:31:04
Autor: Przemys砤w Adam iejek
mvoicem pisze:
No dobra, ale PO CO im by砤 ta rewizja?
Wydaje mi si 縠 g丑wnie po to 縠by nacieszy si kr髏kotrwa潮 w砤dz
nad Tob.

No chyba 縠 tak.

Poza tym pewnie liczyli na to 縠 "z buta" potraktowany przestaniesz (wg.
nich) kr阠i i przyznasz si gdzie masz to co (wg. nich) ukrad砮.

Ta... Prince Polo... 痚by to jeszcze MM by, ale Real?

Z drugiej strony - to 縠 wg. ciebie ich bramka jest zepsuta

a nawet wg, rzek砨ym. :-P

[...]

Fajnie, ciekawe czy jak tam b阣 bywa cz甓ciej, to si zniech阠 :D
Albo pojad kiedy na p蟪 dnia.
Wej禼ie-rewizja-wej禼ie-rewizja-wej禼ie-rewizja :D

Nic nie ukrad砮m. O秝iadczy砮m,
縠 nie ukrad砮m, nie by硂 przes砤nek, 縠 ukrad砮m,
No jakby tak uznawali za niekradn眂ego ka縟ego kto im o秝iadczy 縠 nic
nie ukrad ....

No tak, ale jak dodatkowo nie ma przes砤nek?

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-11-27 13:17:50
Autor: zly
Ochrona - czego mo偶na si臋 domaga膰 teraz oraz jak protestowa膰 w przysz艂o艣ci?
Dnia Fri, 27 Nov 2009 11:09:04 +0100, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Nie. Inne bramki na mnie nie reaguj. Tylko realowska.

Jak wchodzi砮 to nie pika砤?

--
marcin

Data: 2009-11-27 22:07:10
Autor: Przemys砤w Adam iejek
zly pisze:
Dnia Fri, 27 Nov 2009 11:09:04 +0100, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):
Nie. Inne bramki na mnie nie reaguj. Tylko realowska.
Jak wchodzi砮 to nie pika砤?

Nie, albo nie s硑sza砮m. Wszed砮m, podszed砮m do stoiska z roletami,
zorientowa砮m si, 縠 nie wzi背em wymiar體 i chcia砮m wyj舵.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-11-28 12:09:31
Autor: Pawel Marciniak
Ochrona - czego mo縩a si domaga teraz oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
U縴tkownik Przemys砤w Adam iejek napisa:

Bramki wej禼iowe to cz阺to atrapa.

Data: 2009-11-29 00:00:42
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Pawel Marciniak pisze:
[...]

No ta niestety by砤 prawdziwa i wy砤.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-04 14:45:03
Autor: Herald
Ochrona - czego mo縩a si domaga teraz oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
Dnia Sun, 29 Nov 2009 00:00:42 +0100, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Nie przeczyta砮 co napisa Pawe.
Pisa o wEj禼iowej a nie wYj禼iowej.

Data: 2009-12-04 15:30:00
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Herald pisze:
[...]

Ale to ta sama bramka.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-07 12:19:54
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Liwiusz pisze:
Skup si臋... Nic nie ukrad艂em. Maj膮 zjeban膮 bramk臋 i brak depozytu.
  Nie wiadomo, czy maj膮 zjeban膮 bramk臋, mo偶e nosisz w torbie metk臋 po
jakich艣 innych zakupach?

Tak si臋 w艂a艣nie zastanawiam, co by by艂o, gdyby znale藕li u mnie jaki艣
towar z ich asortymentu. Np. PrincePolo, jakie艣 g艂o艣niki, ksi膮偶k臋 etc? W
torbie z laptopem nosz臋 do艣膰 bogate wyposa偶enie... Poza laptopem, kt贸ry
jest zdarty i ewidentnie u偶ywany, mam tak偶e prezenter (jeszcze p贸艂 roku
temu by艂 n贸wka), g艂o艣niki (miesi膮c temu n贸wka), jak膮艣 ksi膮偶k臋 (czasami
n贸wka) no i bywa co艣 do jedzenia.

Za艂贸偶my, 偶e mnie zatrzymuj膮 i znajduj膮 u mnie taki towar. Ja m贸wi臋, 偶e
nie ukrad艂em, 偶e to moje. A oni, 偶e kradzione. Co na to s膮d?

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2009-11-27 10:47:26
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
jureq pisze:
呕e ochrona mnie zaczepia? Czy
mog臋 si臋 oddali膰 po prostu?
Wtedy ci臋 zatrzymaj膮 do przybycia policji. Potem si臋 b臋dziesz s膮dzi艂.

Ale nie mam zamiaru wygra膰 procesu o bycie pobitym.

[...]

Raptem do 1 p贸艂ki podszed艂em z roletami. Ale se przypomnia艂em, 偶e nie
zabra艂em miarki i ola艂em zakupy.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2009-11-27 10:52:41
Autor: Michal Jankowski
Ochrona - czego mo縩a si domaga ter az oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
Przemys砤w Adam iejek <niechce@spamu.pl> writes:

Tylko im nie o laptopa chodzi. Go舵 przez 15 minut obszukiwa torb.
Laptop jest mocno zjechany i wida, 縠 nie laptopa ukrad砮m. Ale by
przekonany, 縠 w torbie w砤秐ie ukry砮m jakiego batonika albo co...

Abstrahuj眂 od rozwa縜 prawnych i paraprawnych:

Prawdopodobnie masz w tej torbie pozostawiony przez sprzedawce
<guzik/klips/inny element> przeciwkradziezowy i dlatego bramka dzwoni.

Przeszukaj wszystkie kieszonki i zakamarki, jak znajdziesz, to wyrzuc
i nie bedzie juz wiecej bramka dzwonic.

  MJ

Data: 2009-11-27 11:07:00
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Michal Jankowski pisze:
[...]

Nie mam. Go舵 rewidowa mnie przez 15 minut. Przeszukiwa takim lizakiem
ka縟y zakamarek. Nie pipa硂. A bramka reala pipa. Maj zjeban bramk.
Wchodzi砮m z tym laptopem ju nie raz do Empicu w Zabrzu czy do
Medialnego Marka. Kilka minut wcze秐iej kupowa砮m w bytomskim
praktikerze oraz j髗ku.

Go舵 si uwzi背. Kaza lata na bramk i z powrotem do przeszukalni.
Potem przylaz jego szef i dalej to samo. Bramka reaguje na laptopa i
ju. Ale 縠by kretyn przyj背 do wiadomo禼i, 縠 nic nie ukrad砮m... To
nie... Tam i z powrotem i grzebanie po zakamarkach, tak jak m體isz.

Torb kupowa砮m na Alledrogo, nie ma tam 縜dnych zabezpiecze.

ATPO: Jaka technika to wykrywa? Czy prze秝ietlenie jaki mi robi takie
bramki nie jest szkodliwe dla zdrowia? Jak one wykrywaj te paski?

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-11-27 11:56:00
Autor: Kapsel
Ochrona - czego mo縩a si domaga teraz oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
Fri, 27 Nov 2009 11:07:00 +0100, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

[...]

To wcale nie musi by torba. Nago tam chyba nie chodzi砮 ;) Zerknij te na
swoje ubranie i buty.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-11-27 22:08:21
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Kapsel pisze:
To wcale nie musi by torba. Nago tam chyba nie chodzi砮 ;) Zerknij te na
swoje ubranie i buty.

Torba. W ramach rewizji kazali mi przechodzi przez bramk z torb i
bez. Bez cisza, z reakcja. Po prostu bramki s wadliwe w realu.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-11-27 14:16:51
Autor: Micha Gut
Ochrona - czego mo縩a si domaga teraz oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
ATPO: Jaka technika to wykrywa? Czy prze秝ietlenie jaki mi robi takie
bramki nie jest szkodliwe dla zdrowia? Jak one wykrywaj te paski?

nie szkodliwe

promieniowanie elektromagnetyczne wydzielane rpzez bramke zasila przez cewke w naklejce kradziezowej lub klipsie maly rezonator ktory znow wysyla zmodulowany sygnal  wychwytywany przez bramke.

Data: 2009-11-27 16:54:58
Autor: Papa Smurfs
Ochrona - czego mo縩a si domaga teraz oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
觬zytkownik "Przemys砤w Adam iejek" napisa:
ATPO: Jaka technika to wykrywa? Czy prze秝ietlenie jaki mi robi takie
bramki nie jest szkodliwe dla zdrowia? Jak one wykrywaj te paski?

to jest cipowa technologia:O)
czyli wlepiaj w towar czipy kture komunikuj si z bramkami, to s takie
male駅ie nalepeczki kture ledwo wida, mog to wlepi na wszystko, od
burtek, do breloczka, w ka縟ym raize kupuj眂 mas produkt體 z takimi czipami
jeste w zasadzie zaczipowany od majtek:O)
na dodatek nie jeste tego 秝iadomy, bo to si dzieje bez twojej zgody i
wiedzy:O(
a co do przeszukania to powiniene nie zgodzi sie na przeszukania, tylko od
razu na milicje, na przysz硂舵 pami阾aj o tym, a jak by chcieli ci
przeszuka si潮 to zakup sobie na allegro jaki paralizator i wtedy
ochroniarza bzzzzzzzzzzzzzzzz.... i na milicje:O)

Data: 2009-11-27 22:56:16
Autor: Zygmunt
[...]

Mo縠 bramka jest za czu砤, mo縠 tak by, ale nawet w tym przypadku
co musi by w twojej torbie skoro zak丑ca砤 bramk. Czasem te kontrolne
naklejki s zaszyte w kieszonk z materia硊 kt髍 trudno r阫 oderwa.
Skoro tylko niekt髍e bramki na ciebie pipa硑 to mo縠 by "naklejka"
z innego systemu.

Pewnie sie troch zdenerwowa砮 na pipanie i ochronia縜 i to okaza酬 skoro wezwano do
ciebie a 3-"pomocnik體".
Ka縟emu si zdarzy czasem, 縠 co zapiszczy i nikt  przez to nie czuje si z硂dziejem skoro nie
ukrad, a czy ty te na kogo komu zapiszczy patrzysz jak na z硂dzieja?.

Zwykle ludzie rozumiej, 縠 sklep zapewniaj眂 dost阷 do towar體
musi jednak troszk pilnowa tego towaru - i pozwalaj ochronie ustali
co piszczy i bardzo cz阺to usun辨 przyczyn. Ochrona te non-stop z tym si
spotyka.
W twoim interesie jest aby ustali co ci piszczy w torbie i tego si
pozby - pewnie kupi砮 torb z gdzie g酬boko wci秐i阾ym paskiem kontrolnym.

Mnie te kiedy co zapiszcza硂, ochroniarz rzuci okiem i powiedzia abym sobie
poszed, ale wola砮m ustali co brz阠zy w bo po co robi sobie problem za ka縟ym
razem........
innym razem znalaz mi zaszyty  w T-shircie (za 9z) taki kartonik i obci背 no縴czkami
(mia je pewnie do tego).

Torb kupowa砮m na Alledrogo, nie ma tam 縜dnych zabezpiecze.

To w砤秐ie o niczym nie 秝iadczy, bo to producent wszywa takie zabezpieczenia,
a ponadto ta torba by砤 pewnie uszyta dla innej sieci handlowej albo nawet tam zakupiona
a ty j kupi砮 z Allegro.

Data: 2009-11-27 23:09:50
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Zygmunt pisze:
Ka縟emu si zdarzy czasem, 縠 co zapiszczy i nikt  przez to nie czuje si z硂dziejem skoro nie
ukrad, a czy ty te na kogo komu zapiszczy patrzysz jak na z硂dzieja?.

Nie. Ale 15 minut rewizji z grzebaniem po torbie mi砮 nie jest.

[...]

No to pozwoli砮m grzeba po torbie, da砮m si jak ta ciula prowadzi 3
razy przez bramki i nawet pierdolonego przepraszam nie us硑sza砮m od
gbur體, maj眂ych mnie za z硂dzieja.

W twoim interesie jest aby ustali co ci piszczy w torbie i tego si
pozby - pewnie kupi砮 torb z gdzie g酬boko wci秐i阾ym paskiem kontrolnym.

Nie. Nie ma tam 縜dnego paska kontrolnego, torba jest dobra i normalnie
dzia砤 w Medialnym Marku, Empiku, Praktikerze i stadzie innych miejsc,
gdzie chodz. Tylko Real ma schizy. Efekt -- nie b阣 tam kupowa, bo
co? Co wej禼ie mam si dawa rewidowa?

Nie.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-11-28 00:07:34
Autor: Zygmunt
[...]

Je秎i si spieszysz to prawdziwy pech. Mnie kiedy kiedy tam policjanci zatrzymali do kontroli
i stwierdzili po swoim "gadugadu" przez radio, 縠 mam kradziony dow骴 rejestracyjny,
no a wtedy zrobi硂 si  mniej  mi硂  ni  Tobie w  Realu.  Ja to wiedzia砮m, 縠 to bujda bo dr dosta砮m z gminy
do nowego samochodziku ale oni na s硂wo jako nie chcieli mi uwie縴 :)  i byli lekko tym odkryciem
poddenerwowani. Pod eskort (jeden wsiad do mojego samochodu a drugi jecha z przodu radiowozem
na "swiate砶ach") zawioz砮m si do komisariatu, a z tamt眃 nie da sie nawia :) wi阠 si uspokoili.

By硂 to jakis czas temu i wtedy to telefonicznie i faksem "prowadzili czynno禼i dochodzeniowe", ale gdyby te
ich telefony cho dzia砤硑 to by硂 by l縠j "podejrzanemu", a 縠 odmawia硑 sprawno禼i to siedzia砮m tam 2 godziny
jak oni pierw nie mogli si dodzwoni i wrzeszczeli do s硊chawek (i us硑szeli na szcz甓cie 縠 jest OK ) a potem chcieli
t lini jeszcze odebra faks, 縠 jest OK. Faks jako nie chcia i舵 po tamtym "sznurku" a ja nie chcia砮m czeka a TPSA
naprawi lini - ale si zlitowali i zawierzyli swoim uszom - po 2 godzinkach by砮m wolny :)

I nawet si tym zdarzeniem nie zdenerwowa砮m, cho czasu szkoda, bo mimo pomy砶i i tragicznego sprz阾u oni dzia砤li
dla mojego dobra 砤pi眂 z硂dziei. A 縠by by硂 秏ieszniej to w drodze powrotnej zatrzymali mnie w tym samym miejscu
machaj眂 lizakiem - ci秐ienie mi skoczy硂 no bo dow骴 rej. ten sam - ale chcieli jedynie na stopa si zabra.

[...]

Bez przyczyny twoja torba nie piszczy, mo縠 chi馽zyk wszy ci syfa do 秗odka...

Co wej禼ie mam si dawa rewidowa?
Je秎i chcesz si zabawi...po 100-tnym razie b阣ziesz m骻 wynosic ze sklepu co chcesz
bo wszyscy b阣 wiedzieli 縠 twoja torba zawsze piszczy :)

Data: 2009-12-04 11:20:49
Autor: pmlb
[...]

Dla twopjego dobra, wymazali ci 2 godziny z zycia, pobawili sie toba na podstawie podejrzenia o falszywym dowodzie rejestracyjnym...
I ty jeszcze ich tlumaczysz?
Nastepnym razem dla twojego dobra cie skatuja bo sie krzywo popatrzysz, a jedne z nich bedzie miec kiepski dzien....
Dla lepszego swojego dobra zamiesc kamerke w sypialni z linkiem do komendy.
Policja w Polsce naduzywa swoich uprawnien. A najgorsze jest to, ze ludzie tacy jak ty, jeszcze sie tym ciesza i mowia, ze to dla twojego dobra...
Czy cos trzeba dodac?
Czy w Polsce po 20 latach od PRl-u wychodowali poslusznych niewolnikow? Czy jak by za PRL-u mlodziesz byla taka "to chyba PRL nigdy by nie upadl" - bo wszystko bylo by robione dla twojego dobra.

Data: 2009-12-04 12:29:11
Autor: stern
Ochrona - czego mo驴na si锚 domaga忙 teraz oraz jak protestowa忙 w przysz鲁o露ci?
pmlb pisze:

Dla twopjego dobra, wymazali ci 2 godziny z zycia, pobawili sie toba na podstawie podejrzenia o falszywym dowodzie rejestracyjnym...
I ty jeszcze ich tlumaczysz?

no tak, wiadomo, 偶e Policja po powzi臋ciu podejrzenia o przest臋pstwie, powinna chroni膮c wolno艣膰 obywateli, natychmiast zapomnie膰 o zdarzeniu.

Data: 2009-12-04 13:06:16
Autor: Tomek
Ochrona - czego mo驴na si锚 d omaga忙 teraz oraz jak protes towa忙 w przysz鲁o露c i?
Dnia 04-12-2009 o 12:29:11 stern <stern75-at-spamowi@nie-tlen.pl>  napisa(a):

pmlb pisze:

Dla twopjego dobra, wymazali ci 2 godziny z zycia, pobawili sie toba na  podstawie podejrzenia o falszywym dowodzie rejestracyjnym...
I ty jeszcze ich tlumaczysz?

no tak, wiadomo, 縠 Policja po powzi阠iu podejrzenia o przest阷stwie,  powinna chroni眂 wolno舵 obywateli, natychmiast zapomnie o zdarzeniu.

Wystarczy砤by 4. poprawka do Konstytucji

--
Tomek

Data: 2009-12-04 13:15:03
Autor: stern
Ochrona - czego mo驴na si锚 domaga忙 teraz oraz jak protestowa忙 w przysz鲁o露ci?
Tomek pisze:

Wystarczy艂aby 4. poprawka do Konstytucji

ameryka艅skiej?
to偶 mamy analogiczne przepisy

Data: 2009-12-04 13:33:07
Autor: Tomek
Ochrona - czego mo驴na si锚 d omaga忙 teraz oraz jak protes towa忙 w przysz鲁o露c i?
Dnia 04-12-2009 o 13:15:03 stern <stern75-at-spamowi@nie-tlen.pl>  napisa(a):

Tomek pisze:

Wystarczy砤by 4. poprawka do Konstytucji

ameryka駍kiej?

Tak

to mamy analogiczne przepisy

Do ka縟ego przepisu jest litania zastrze縠,
a 4 poprawka 縜dnych zastrze縠 nie przewiduje
- no probable cause, no search.

--
Tomek

Data: 2009-12-04 13:41:26
Autor: stern
Ochrona - czego mo驴na si锚 domaga忙 teraz oraz jak protestowa忙 w przysz鲁o露ci?
Tomek pisze:

Do ka偶dego przepisu jest litania zastrze偶e艅,
a 4 poprawka 偶adnych zastrze偶e艅 nie przewiduje
- no probable cause, no search.

to niech sobie Amerykanie poprawi膮 prawo - my nie musimy psu膰 w艂asnego.

Data: 2009-12-04 13:49:50
Autor: Tomek
Ochrona - czego mo驴na si锚 d omaga忙 teraz oraz jak protes towa忙 w przysz鲁o露c i?
Dnia 04-12-2009 o 13:41:26 stern <stern75-at-spamowi@nie-tlen.pl>  napisa(a):

Tomek pisze:

Do ka縟ego przepisu jest litania zastrze縠,
a 4 poprawka 縜dnych zastrze縠 nie przewiduje
- no probable cause, no search.

to niech sobie Amerykanie poprawi prawo - my nie musimy psu w砤snego.

To po prostu jest r罂nica w pojmowaniu roli pa駍twa
- obywatele maj mie rz眃 na talerzu (widzie co robi),
natomiast rz眃, jako si砤 dominuj眂a, nie ma prawa
widzie co robi obywatele, p髃i nie ma uzasadnionego
podejrzenia 縠 ci 砤mi prawo - przy czym nie ma furtek
typu "wjazd na legitymacj".

--
Tomek

Data: 2009-12-04 13:54:35
Autor: stern
Ochrona - czego mo驴na si锚 domaga忙 teraz oraz jak protestowa忙 w przysz鲁o露ci?
Tomek pisze:

To po prostu jest r贸偶nica w pojmowaniu roli pa艅stwa
- obywatele maj膮 mie膰 rz膮d na talerzu (widzie膰 co robi),
natomiast rz膮d, jako si艂a dominuj膮ca, nie ma prawa
widzie膰 co robi膮 obywatele, p贸ki nie ma uzasadnionego
podejrzenia 偶e ci 艂ami膮 prawo - przy czym nie ma furtek
typu "wjazd na legitymacj臋".

to oczywiste.
Przed przeszukaniem powinno si臋 zawiadomi膰. Najlepiej tydzie艅 wcze艣niej.

Data: 2009-12-04 14:08:47
Autor: Tomek
Ochrona - czego mo驴na si锚 d omaga忙 teraz oraz jak protes towa忙 w przysz鲁o露c i?
Dnia 04-12-2009 o 13:54:35 stern <stern75-at-spamowi@nie-tlen.pl>  napisa(a):

Tomek pisze:

[...]

Przed przeszukaniem powinno si zawiadomi. Najlepiej tydzie wcze秐iej.

My秎 縠 EOT b阣zie na miejscu.

--
Tomek

Data: 2009-12-04 14:36:33
Autor: stern
Tomek pisze:

to oczywiste.
Przed przeszukaniem powinno si臋 zawiadomi膰. Najlepiej tydzie艅 wcze艣niej.

My艣l臋 偶e EOT b臋dzie na miejscu.

te偶 tak uwa偶am.

dyskusja o konkretach mo偶e niebezpiecznie narusza膰 g艂oszone nierealistyczne idea艂y.

pozdr.

Data: 2009-12-04 15:42:20
Autor: pmlb
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Glowa muru nie przebijesz!
W Polsce ludzie mlodzi wychowani juz w "nowej Polsce" wyznaja zade - nie masz nic do ukrycia to czego nie podasz sie kontroli/rewizji itp.
I zadne tlumaczenia tego nie zmienia.
Skoro po 2 godzinach wyjetych z zycia bo komus dowod rejestracyjny sie niespodobal uwaza sie za "dzialnie w moim dobrym imieniu" to czego oczekujesz?
Ludzie tego typu pojecia nie maja co to "prywatnosc" co to "ja".
Jak niewolnicy w USA 300 lat temu... tez byli posluszni wobec swojego pana. Bo dobry niewolnik to taki ktory nie ma nic do ukrycia.
Podczas okupacji hitlerowcy tez dokonywali przeszukan, rewizji na ulicy... bo im sie czyjs wyglad nie podbal i mogl byc (jak to oni nazywali) "bandyta". W zasadzie to idac tokiem myslenia stern mozna powiedziec, ze dbali o cale spoleczenstwo, bo jeszcze by sie jakis wysadzil w tlumie....

Data: 2009-12-06 00:52:24
Autor: Zygmunt
Ochrona - czego mo?na sie domagaa teraz oraz jak protestowaa w przysz3o?ci?
W Polsce ludzie mlodzi wychowani juz w "nowej Polsce" wyznaja zade - nie masz nic do ukrycia to czego nie podasz sie kontroli/rewizji itp.
I zadne tlumaczenia tego nie zmienia.
nie ma przest阷stwa - nie ma tajemnicy - to w czym problem?

Skoro po 2 godzinach wyjetych z zycia bo komus dowod rejestracyjny sie niespodobal uwaza sie za "dzialnie w moim dobrym imieniu" to czego oczekujesz?
Ludzie tego typu pojecia nie maja co to "prywatnosc" co to "ja".

To prawda, 縠 si im  m骿 dr nie spodoba, bo odczyta nie ten numer co powinien
z druczka i trafi w parti skradzionych druk體, ale co by硂 i chcieli to wyja秐i.
Je秎i dr jest lewy to oznacza, 縠 samoch骴 ma niezbyt czyst przesz硂舵.

A czy ty nigdy 縜dnych b酬d體 nie pope硁iasz 縠 tak czepiasz si innych?.
Bo jest takie powiedzonko, 縠 ten b酬d體 nie pope硁ia co nic nie robi.

Ja nie chc p砤ci podatk體 na Policj, k髍a nic nie robi bo nigdy nie jest na
100% pewna. Czy my秎isz, 縠 ka縟y z硂dziej ma napis na czole "Z硂dziej",
albo ma poci阾 no縠m twarz albo spojrzenie przest阷cy -  a ja nie mia砮m wi阠
powinni da sobie spok骿?

Policjanci byli uprzejmi (cho z lekka spi阠i bo nie wiedzieli z kim maj do czynienia),
nie dosta砮m pa潮, nie ubli縜li mi, ja te ich nie kopa砮m, nie wyzywa砮m. Zaj瓿o to troch
czasu bo telefony by硑 niesprawne- te nie ich wina. Powiedz w czym zawinili 縠by sie ich
czepia?

[...]

To zupe硁ie co innego , ale nie ma obowi眤ku tego rozumie ani my秎e.

Chyba masz sam sporo na sumieniu i do ukrycia skoro tak bardzo si
Policji boisz. A je秎i nie, to mo縠 kiedy zrozumiesz, 縠 Policj
to sami z podatk體 "zatrudniamy" aby nam bezpiecze駍two zapewnia砤,
i 縠 nie jest to gestapo.

Owi policjanci (z ich opowie禼i) innym razem zatrzymali samoch骴 do kontroli,
w 秗odku troch im si nie spodobali m硂dzi ludzie (tak wiem nie powinni im sie
przygl眃a bo to narusza absolutn wolno舵 ) poprosili o otwarcie baga縩ika (tak
wiem nie powinni tego robi bo to narusza absolutn wolno舵 ) i znale糽i bateri
broni automatycznej, a m硂dzi okazali si poszukiwanymi listem go馽zym (tak
wiem nie powinni ich zatrzymywa bo to narusza absolutn wolno舵 i godno舵
przest阷cy)

Data: 2009-12-06 13:23:52
Autor: pmlb
[...]

W mojej godnosci osobistej, ja ja posiadam, ty widac nie i na krzyk byle kraweznika zrobisz to co on ci kaze, bo co masz do ukrycia?
Kraweznik by cie zatrzymac musi miec pewnosc, a jesli sie okaze, ze sie pomylil powinien za to beknac, bo naduzywa wladzy. Ja tez sie oczywiscie w Polsce poddam kontroli bo znajac przypadek z Poznania zaczna do mnie strzelac... Wiec wole byc zywy niz martwy. A potem ich sad uniewinni bo skad mogli wiedziec, ze dzieciaki nie byly winne:))

[...]

Ich bledy kosztowaly ci 2 godziny oraz calkowite ubezwlasnowolnienie - chyba nie rozumiesz co to oznacza.
Juz ci napisalem, masz zadatki na poprawnego niewolnika. Tlko osoba zniewolona nie ma godnosci i wyznaje zasade, trudno, nie mam nic do ukrycia co mam sie bac, 2 gdziny sie ze mna pobawia i wypuszcza.

[...]

Jak najbardziej, Policja nie jest od lamania prawa, od jego naginanania, ale od jego przestrzegania. Jesli policja bedzie na sile chciala znalesc przestepcow to ich znajdzie, eliliminujac po drodze kilka osob niewinnych - czy to jest wg. ciebie ok?
Czy ty potrafisz zrozumiec, ze nie ty ich zatrudniasz (policje)? Kto ci takie pierdoly naoopowiadal?
Owszem sa oplacani z podatkow, ale jaki ty masz wplyw na polityke np. przyjec na policjie? Jesli sie okaze, ze na policji bedzie 80 badytow (wcale nie powiedzinae, ze tak nie jest) to nadal beda dzialac w twoim imieniu?
Wiecz co to naduzycie wladzy? On ma ustowoa przewage nad toba, moze cie zabic a potem napisac, ze byles podejrzany o posiadanie broni, sad ich uniewinni - czy wowczas tez dzialali by w dobrym twoim imieniu?
Takie przypadki sie zdarzly i sie beda zdarzac do puty ludzie tacy jak ty nie zrozumieja gdzie jest granica calkowitego poddanstwa od swojego dobrego imienia.
W UK policja nie ma prawa cie zatrzymac jesli nie ma 100% powodu, ktory musi podac zaraz po zatrzymaniu.
Sadzisz, ze w UK przestepczosc jest wyzsza niz w Polsce?

Policjanci byli uprzejmi (cho z lekka spi阠i bo nie wiedzieli z kim maj do czynienia),
nie dosta砮m pa潮, nie ubli縜li mi, ja te ich nie kopa砮m, nie wyzywa砮m.

No to miales szczescie, ze cie nie spalowali albno zastrzelili... Niesamowite:)) Byli grzeczni, prosze. a mogli zabic! Nie zabili, medal im za to?

Zaj瓿o to troch
czasu bo telefony by硑 niesprawne- te nie ich wina. Powiedz w czym zawinili 縠by sie ich
czepia?

Mi niczym, tobie? Wyjeli ci 2 godziny z zycia gdzie byles calkowicie pod ich kontrola, straciles swoje "Ja" straciles wszystie prawa czlowieka, juz nawet nie obywatela. A jeszcze sie pytasz czym zawinili? Czy jesltes przestepca i miales falszywy dowod rejestracyjny? Moze jednak cos miales na sumieniu, tylko nie chcesz napisac? Nie wierze, by niewinnego czlowieka zatrzymali na dwie godziny ot tak...!

?

[...]

A sadzisz, ze za okupacji to z czego policja hitlerowska byla oplacana - tez z podatkow! I tez z podatkow placonych przez polakow, mozna wrecz powiedziec, polacy ich zatrudniali:)
(juz ci pisalem, to, ze policja jest oplacana z podatkow nie ma to znaczenia, ze ty ich nie zatrudniasz)

[...]

Glupie gowniarze w samochodzie - policja mogla poprosic i tyle, ja bym nie otworzyl, zamkna samochod i otwieraj sam.
Wszelkie zniszczenia potem pokryla by policja za uszkodzenie zamkow. Ja poszedl bym nawet dso sadu domagac sie odszkodowania. WSZELKIE DOWODY ZNALEZIONE W TEN SPOSOB SA NIEWAZNE!
Tak jest w UK....
Zapamietaj sobie na cale zycie: 99% skazanych to ci co sie przyznali:)

A na koniec napisze ci mala porade.
Ja czy jak sadze ty nie jestesm,y przestepcami, nie mam nic na sumieniu i nie zycze sobie by policja traktowala mnie jak potencjalego przestepce - rozumiesz?
Ciebie potraktowali dokladnie tak! Czyli moge powiedziec, ze byles podejrzany o dokonanie przestepstwa...moze jednakl cos masz na sumieniu?

Data: 2009-12-06 14:40:28
Autor: spp
pmlb pisze:

Zapamietaj sobie na cale zycie: 99% skazanych to ci co sie przyznali:)

To chyba u was.
U nas siedz膮 sami niewinni.

--
spp

Data: 2009-12-06 14:49:13
Autor: Tomek
Ochrona - czego mo?na sie domagaa teraz oraz jak protestowaa w przysz3o?ci?
Dnia 06-12-2009 o 14:40:28 spp <spp@op.pl> napisa(a):

pmlb pisze:

Zapamietaj sobie na cale zycie: 99% skazanych to ci co sie przyznali:)

To chyba u was.
U nas siedz sami niewinni.

Tak na marginesie dyskusji - ciekawy wyk砤d (po angielsku):

http://www.youtube.com/watch?v=6wXkI4t7nuc

- dlaczego domniemanie niewinno禼i, zakaz nieuzasadnionych
rewizji czy prawo do odmowy zezna s potrzebne nie przest阷com,
a w砤秐ie uczciwym obywatelom kt髍zy nie maj nic do ukrycia.

--
Tomek

Data: 2009-12-06 16:39:30
Autor: Zbynek Ltd.
Ochrona - czego mo?na sie domagaa teraz oraz jak protestowaa w przysz3o?ci?
pmlb napisa(a) :
Wszelkie zniszczenia potem pokryla by policja za uszkodzenie zamkow. Ja poszedl bym nawet dso sadu domagac sie odszkodowania. WSZELKIE DOWODY ZNALEZIONE W TEN SPOSOB SA NIEWAZNE!
Tak jest w UK....

Ekhm, chcia砨ym nie秏ia硂 zwr骳i uwag, 縠 pewnie nie zauwa縴砮,
縠 piszesz na grup z przedrostkiem "pl".
TAK nie jest w PL.
Dowody s niewa縩e wtedy, kiedy s阣zia uzna je za niewa縩e.

Wi阠ej - nie wiem, czy wiesz, 縠 u nas, w PL, policjant mo縠 wej舵
na legitymacj do mieszkania i przeprowadzi rewizj. Nakaz si
dostarczy do 7 dni.

W Twoim wychwalanym tak UK nie jest te wcale r罂owo.
Ot, cho鎎y na rozkaz suwerena musisz udost阷ni swoje zaszyfrowane
dane. Inaczej 2 lata za niewinno舵. Je秎i jednak by砨y podejrzany o
terroryzm, to 5 lat. Kogo tam obchodzi, 縠 masz zapisane bardzo
osobiste dane.

Nie wspominaj眂 ju o s硑nnych aresztowaniach za robienie zdj赕
obiekt體 dost阷nych dla ka縟ego z ulicy. "Bo zupa by砤 za s硂na".

Z reszt Twoich wywod體 na temat duszy niewolnika zgadzam si w 100%.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-06 17:59:49
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Na szcz甓cie jest TrueCrypt :D

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-06 18:05:50
Autor: Zbynek Ltd.
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

iska sprawa. Mo縩a p骿舵 siedzie cho鎎y i za posiadanie w砤秐ie
nadpisanego losowymi bitami dysku. Nawet torturami nie dostan has砤 :-)
Ale je秎i to jest ukryta partycja TC, to jak Ci przypal pi阾y, to
wy秔iewasz has硂 :-P

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-06 18:11:55
Autor: Tomek
Ochrona - czego mo?na sie domagaa teraz oraz jak protestowaa w przysz3o?ci?
Dnia 06-12-2009 o 18:05:50 Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl>  napisa(a):

Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Nie musz - wystarczy dobrze odszyfrowa, jeden kluczyk i jeste  terroryst,
drugi kluczyk - pedofilem, itd :)

--
Tomek

Data: 2009-12-06 19:40:29
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Poczytaj o podw骿nym ha秎e.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-06 19:49:52
Autor: Zbynek Ltd.
[...]

Poczytaj o torturach :-P

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-06 19:59:39
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Nie czyta砮 o podw骿nym ha秎e. Poczytaj. Wtedy zrozumiesz, 縠 tortury
s niepotrzebne i 縠 mo縠sz 秏ia硂 poda has硂, po lekkim przes硊chaniu,
縠by nie by硂 podejrzane, 縠 ca砶iem od r阫i podajesz.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-06 20:09:35
Autor: Zbynek Ltd.
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Czyta砮m. Ty jednak nie czyta砮 o torturach :-P

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-06 20:33:08
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Czyta砮m. Nie s potrzebne, bo pierwsze has硂 zdradzasz po prostu prawie
od razu, a o drugim nikt nie wie.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-06 20:47:08
Autor: spp
Przemys砤w Adam iejek pisze:

[...]

Ale pewno舵 tego b阣ziesz mia dopiero po 秏ierci. :)

S眃zisz 縠 torturuj眂y s tacy naiwni i nie wiedz 縠 tam mo縠 by
ukryty drugi katalog? Wierz mi, lepiej 縠by tak by硂 - i by ten drugi katalog, i has硂 do niego te. :):):)

--
spp

Data: 2009-12-06 20:47:33
Autor: mvoicem
(06.12.2009 20:33), Przemys砤w Adam iejek wrote:
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

A dlaczego zak砤dasz 縠 o drugim nikt nie wie?

p. m.

Data: 2009-12-06 20:51:57
Autor: Zbynek Ltd.
Ochrona - czego mo?na sie domagaa teraz oraz jak protestowaa w przysz3o?ci?
mvoicem napisa(a) :
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Bo 秎edczy nie czytali instrukcji obs硊gi TC :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-06 20:58:43
Autor: Przemys砤w Adam iejek

mvoicem pisze:
A dlaczego zak砤dasz 縠 o drugim nikt nie wie?

Bo nie jest mo縧iwe sprawdzenie tego.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-06 21:10:29
Autor: Zbynek Ltd.

mvoicem pisze:
A dlaczego zak砤dasz 縠 o drugim nikt nie wie?

Bo nie jest mo縧iwe sprawdzenie tego.

Zak砤dasz zbyt optymistyczny scenariusz. Nie mo縩a tylko stwierdzi
na pierwszy rzut oka, czy te losowe bity s od programu wymazuj眂ego
zawarto舵, czy od ukrytej partycji. I tu wkraczaj panowie z
縠lazkiem, 縠by przyzna si, co to za losowe bity i jakie jest
has硂 do nich. Naprawd losowe? To masz pecha. Ale w mi阣zyczasie
powiesz ka縟e has硂 jakie przewin瓿o si przez tw骿 ca硑 縴ciorys
:-D 1cznie z PIN, PIT, NIP, SRU.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-06 22:53:51
Autor: Przemys砤w Adam iejek
mvoicem pisze:
[...]

A jednak nie doczyta砮. Te bity nie s losowe, tylko zawieraj Cenne
Dane. Tylko mniej cenne ni te w砤禼iwe do ukrycia. Taka technika, jak
zastosowali Templariusze wg Nienackiego.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-07 03:41:48
Autor: mvoicem
(06.12.2009 20:58), Przemys砤w Adam iejek wrote:

mvoicem pisze:
A dlaczego zak砤dasz 縠 o drugim nikt nie wie?

Bo nie jest mo縧iwe sprawdzenie tego.

No ale przecie nie ma co sprawdza. Wystarczy wiedzie jaka metoda
zosta砤 zastosowana. Jest TC - jest mo縧iwo舵 za硂縠nia podw骿nego has砤
- pytamy si o drugie has硂.

Skoro ju za硂縴li秏y 縠 wchodz w gr tortury, to dlaczeto odrzucasz to
縠 torturami "na wszelki wypadek" zapytaj si o drugie has硂?

p. m.

Data: 2009-12-07 08:49:32
Autor: Przemys砤w Adam iejek
mvoicem pisze:
Skoro ju za硂縴li秏y 縠 wchodz w gr tortury, to dlaczeto odrzucasz to
縠 torturami "na wszelki wypadek" zapytaj si o drugie has硂?

Bo nie da si stwierdzi czy go舵 m體i眂 ,,nie ma drugiego has砤''
k砤mie czy nie.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-07 10:09:51
Autor: mvoicem
(07.12.2009 08:49), Przemys砤w Adam iejek wrote:
mvoicem pisze:
[...]

Ty powa縩ie to m體isz?

Naprawd s眃zisz 縠 jaka w砤dza pos硊guj眂a si torturami (przypominam
縠 takie jest za硂縠nie w tym podw眛ku) w celu uzyskania dost阷u do
twoich danych na dysku przejmie si tym 縠 nie da si stwierdzi czy
k砤mie czy nie?

Ja raczej s眃z 縠 jak b阣 ci wyrywa paznokcie, to jak przy ostatnim
nadal b阣ziesz twierdzi 縠 nie ma drugiego has砤 - uznaj 縠 *by mo縠*
 nie k砤miesz.

p. m.

Data: 2009-12-07 10:42:06
Autor: Przemys砤w Adam iejek
mvoicem pisze:
[...]

No ale zak砤dasz, 縠 wiedz czego szukaj. Np. pod pierwszym has砮m masz
porniola z z 18letni Jenny, a pod drugim z 13letni Marin. Je縠li
jeste podejrzany o pornografi dzieci阠, to pewnie b阣 dr笨y, ale
jak o rozwi眤硂舵 seksualn, to na poziomie 1 si zatrzymaj.

Poza tym, zawsze mo縠sz pod drugim has砮m da co, w co b阣 wmieszane
kolejne kontenery.

Poza tym, nie wiem sk眃 tortury w UK.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-12-07 22:30:46
Autor: poreba
Ochrona - czego mo?na sie domagaa teraz oraz jak protestowaa w przysz3o?ci?
Dnia Mon, 07 Dec 2009 10:42:06 +0100, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Poza tym, nie wiem sk眃 tortury w UK.
Jest kilka teorii. Jedna m體i, 縠 ze Skandynawii.
Druga, 縠 to miejscowe. Jeszcze inna wskazuje na kontakty Busha z Blairem.

--
pozdro
poreba

Data: 2009-12-07 22:54:37
Autor: Zbynek Ltd.
Ochrona - czego mo?na sie domagaa teraz oraz jak protestowaa w przysz3o?ci?
poreba napisa(a) :
[...]

Ja bym tego nie traktowa tak ca砶iem serio. To by硂 tylko
za硂縠nie. Chyba, 縠 omin瓿a mnie informacja, 縠 tak by硂 naprawd.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-06 20:01:04
Autor: Zygmunt
[...]

A ty wtedy do takiego strzelasz  - juz to widze.

Kraweznik by cie zatrzymac musi miec pewnosc, a jesli sie okaze, ze sie pomylil powinien za to beknac, bo naduzywa wladzy.

Musi miec uzasadnione podejrzenie - nie pewnosc bo tego nikt nie ma.

Nie obrazaj tu policjant體 nazywajac ich kraweznikami, o sobie mozesz sobie
m體ic co chcesz: zul, palant i inne ale nie obrazaj innych bo oni maja swoja
prawdziwa godnosc i wykonuja trudna prace kt髍ej bys niepodolal.
Osoba posiadajaca wlasna godnosc nie wysmiewa innych.

[...]

Caly czas wmawiasz mi swoje odczucia i leki, poczucie zniewolenia, aresztowania,
paniki, upodlenia - moze dodaj jeszcze ze mnie zgwalcili, torturowali, palowali - a co tam ty
wiesz lepiej - nie mozesz zrozumiec ze nie kazdy jest tak roztrzesiony jak ty, ze taka sytuacja
nie musi wywolywac leku ani strachu, to nie okupacja, tu nie ma gestapo, nie rozstrzeliwuja juz
na uilicy - obudz sie to juz przeszlosc.

Twoje mysli sa zdominowane jakims lekiem, jakas panika, poznaj jakiegos policjanta, pogadaj sobie,
wypij razem piwko to ci minie.
Ja w drodze powrotnej zabralem jednego z tych policjant體 na stopa do sasiedniego miasteczka -
myslisz, ze po traumatycznych doznaniach bym go podwi髗l? a moze myslisz ze to dusza niewolnika
kaze innym czasem pomagac?

[...]

Acha wiec jednak potwierdzasz, ze kazdy zlodziej ma na czole napis "Zlodziej"
 - no c髗  z takim pogladem to juz nie potrafie dyskutowac

Wyjeli ci 2 godziny z zycia gdzie byles calkowicie pod ich kontrola, straciles swoje "Ja" straciles wszystie prawa czlowieka, juz nawet nie obywatela.
Znowy przypisujesz mi swoje leki, nie stracilem swojego "JA", nie stracilem
zadnych praw czlowieka ani obywatela, nie bylem oskarzony ani aresztowany,
nikt mi zadnej rewizji nie robil, w kajdanki nie zakuwal, wlos體 nie wydzieral,
nie torturowal, nie swiecil lampa w oczy, nie gwalcil - czy cos jeszcze pominalem
abys nie musial sie znowu wysilac na domysly.

Czy jesltes przestepca i miales falszywy dowod rejestracyjny?
Tak to z ich strony wygladalo ze dr byl falszywy.

A sadzisz, ze za okupacji to z czego policja hitlerowska byla oplacana - tez z podatkow!

Sni ci sie jeszcze to po nocach?, to te leki to tw骿 wiek tlumaczy

bateri broni automatycznej, a m硂dzi okazali si poszukiwanymi listem go馽zym
Glupie gowniarze w samochodzie - policja mogla poprosic i tyle, ja bym nie

Tak glupi to oni byli bo wczesniej zabili kilka os骲 - tu masz racje o tej glupocie - ale
co tam policjant wg ciebie wiekszy bandzior bo ich zatrzymal..

A na koniec napisze ci mala porade.
Ja czy jak sadze ty nie jestesm,y przestepcami, nie mam nic na sumieniu i nie zycze sobie by policja traktowala mnie jak potencjalego przestepce - rozumiesz?

Kiedy kontroluja ci dokumenty na granicy to tez czujesz sie od razu przestepca?

Ciebie potraktowali dokladnie tak! Czyli moge powiedziec, ze byles podejrzany o dokonanie przestepstwa...moze jednakl cos masz na sumieniu?

Nie rozumiesz - podejrzane to bylo jedynie pochodzenie samochodu kt髍ym jechalem,
i to on zostal "zatrzymany" do wyjasnienia a kierowca to co najwyzej swiadek, a co
powinni zrobic - olac falszywy dr bo kierowca m體i ze jest OK?

Data: 2009-12-06 20:22:58
Autor: Zbynek Ltd.
Ochrona - czego mo?na sie domagaa teraz oraz jak protestowaa w przysz3o?ci?
Zygmunt napisa(a) :
Znowy przypisujesz mi swoje leki, nie stracilem swojego "JA",

P砤szczaki nie widz trzeciego wymiaru.

[...]

Osoba zgadzaj眂a si na bezprawn kontrol, "bo nie mam nic do
ukrycia" (co zaakceptowa砮 poprzednio) ma dysfunkcj prywatno禼i.
Zniewolony umys. Jak dobrze Ci z tym, to Tw骿 w砤sny problem. Nie
zaklejaj kopert, bo chyba nie chcesz w li禼ie nic ukry? Firanek w
oknach pewnie te nie masz? Przecie nie robisz nic nielegalnego,
prawda?

Na szcz甓cie odpowiednie normy prawne chroni prywatno舵 obywateli.
Jeszcze.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-12-07 06:43:19
Autor: stern
Zbynek Ltd. pisze:

Osoba zgadzaj眂a si na bezprawn kontrol, "bo nie mam nic do
ukrycia" (co zaakceptowa砮 poprzednio) ma dysfunkcj prywatno禼i.

Na bezprawn mo縠 i tak. A co z kontrol przeprowadzan zgodnie z prawem?

Chyba, 縠 Ty uwa縜sz, 縠 TY ustalasz co jest zgodne z prawem a co nie? :d

Data: 2009-12-07 15:28:35
Autor: pmlb
[...]

W Polsce? Zartujesz... jak w polsce nie wykonasz prosby kraweznika to cie zastrzeli.
Podac przyklady?

Kraweznik by cie zatrzymac musi miec pewnosc, a jesli sie okaze, ze sie pomylil powinien za to beknac, bo naduzywa wladzy.

Musi miec uzasadnione podejrzenie - nie pewnosc bo tego nikt nie ma.

Wiec wydales sie mocno podejrzany...

[...]

Kraweznik to kraweznik, profesjonalizm polskiej policji to jak gwardia w Salwadorze:))
Jedyne co potrafia to strzelac do malolatow (poznan) robic naloty na pryszczatego malolat sciagajacego mp3-ke, aha zapomnial bym, sa swietni w dostarczaniu wiesmakow pani minister... moze krawezniki powinni sie tym zajc by dopstarczac wiesmaki pani minister do pociagu, bylo by pewnie bezpieczniej.... Nawet prowadzic samochodu nie potrafia co niejednokrotnie udowodnili, mysla pewnie, ze "blache" nawet prawa fizyki sie ugna... ot jak na filmie z brusem wilisem:))

[...]

Sadzac po twoim podejsciu do sprawy to raczej smutna rzeczywistosc.

Twoje mysli sa zdominowane jakims lekiem, jakas panika, poznaj jakiegos policjanta, pogadaj sobie,
wypij razem piwko to ci minie.

Jasne, juz to widze... Z psami nie pijam, zwlaszcza tkimi kretynami jak w polsce gdzie sie szkola na filmach.
Owszem mam leki, jak jestem w polsce i widze na czarno ubrany kark z czapka bejsbolowka tylko zamiast kija do bejzbola bron pallna.... Masz racje to wywoluje leki.

[...]

To jest wylacznie twoja sprawa i twoje JA.

[...]

Sjkoro cie zatrzymali na 2 godziny to cos musiales miec jednak nie czystego na sumieniu, nie wierze, by niewinnego czlowieka zwineli na 2 godziny.... A bajki o zepsutym telefonie.... Az tak naiwny jestes do tego?

[...]

Pogwalcil twoje prawa, nie mogles nic zrobic!
Powiedz czy mogles odmowic z nimi jechac na komende? Nie bo by cie zakuli w kajdanki i mieli pretekst do oskarzenia o utrudnianie czynnosci sledczych:) posiedzial bys wowczas w dolku przez 48 godzin.
Miales wybor? Teraz wiesz co to znaczy byc ubezwasnowolnionym?

Czy jesltes przestepca i miales falszywy dowod rejestracyjny?
Tak to z ich strony wygladalo ze dr byl falszywy.

Kreciles cos przy tym dowodzie?

A sadzisz, ze za okupacji to z czego policja hitlerowska byla oplacana - tez z podatkow!

Sni ci sie jeszcze to po nocach?, to te leki to tw骿 wiek tlumaczy

Nawet za PRL-u Milicja tak nie dzialala. Jak nie mieli jsanych przeslanek i nie byli pewni to nic nie robili. Bo jak by cokolwiek zrobili to Radio Wolna Europa miala by temat na 6 miesiecy oraz dobry powod do rewolty.
Dzis jak widac nie ma potrzeby by wystarczy, ze pan policjant zagwizda w gwizdek a ty juz sie obnazysz by pokazac mu czy cos nie chowasz. Bedziesz takim obywatelem na gwizdek:)) Przeca nic do ukrycia nie masz - prawda?

[...]

Daj linka do tej sprawy to ci powiem co mysle.

[...]

Nie, ale czuje sie ponizony. Nie jestem z marsa tylko z tej ziemi, dlaczego byle robak moze granice przekraczac bez dokumentow a ja musze byc znakowany jak bydlo?
Kazde przekraczanie granicy wiazace sie z rewizja i dokumentami jest dla mnie upokarzajace -dla ciebie nie?
Oczywiscie nie ma wyjscia musze sie podporzadkowac ale to nie oznacza, ze musze sie z tym zgadzac.

[...]

Ja tam nie wiem, ale w ten sposob mozna kazdego na 2 godziny zatrzymac do sprawdzenia samochodu...
Jesli ty tego nie rozumiesz to:
- albo masz male poczucuie swojej osobowiaci
- masz cos na sumieniu i zatrzymali cie bo mieli jakoies konkretne podejrzenie stad przetrzymanie 2 godziny...

Data: 2009-12-07 22:10:01
Autor: Zygmunt
[...]

Az takich radar體 to nie maja aby m骳 przeswietlac moje sumienie, a moze cos
ostatnio kupili takiego z USA?

A ten telefon, to tez bym nie uwierzyl, ze m骻l byc przez sznurek podlaczony ale
sam slyszalem ich krzyki do sluchawki przez godzine, torturowany by tyle
nie dal rady wrzeszczec, a bylem obok i smiac sie chcialo z sytuacji, bo oni tez
juz powoli nie wierzyli chyba w ten "dr" ale nie mieli jak tego potwierdzic.

Pogwalcil twoje prawa, nie mogles nic zrobic!
Powiedz czy mogles odmowic z nimi jechac na komende? Nie bo by cie zakuli w kajdanki i mieli pretekst do oskarzenia o utrudnianie czynnosci sledczych:)

Podaj jaka procedure powinni zgodnie z prawem zastosowac policjanci
w takiej sytuacji, przypomne ze przez radio uzyskali informacje, ze ten druk dr jest skradziony.
A ja i tak nie moglem im odm體ic tej wycieczki bo by wezwali policje :).

Nawet za PRL-u Milicja tak nie dzialala. Jak nie mieli jsanych przeslanek i nie byli pewni to nic nie robili.
Jasne!, a do domu mi przylazili tylko ostrzec, ze chyba samoch骴 sam sie otworzyl
na parkingu - no bo w trosce o bezpieczenstwo obywatela. A oczy biegaly
dookola mieszkania czy jakas ulotka gdzies nie lezy.

Bo jak by cokolwiek zrobili to Radio Wolna Europa miala by temat na 6 miesiecy oraz dobry powod do rewolty.
To radio to tez polityka i nie dla wszystkich bylo dostepne, SB czuwalo nad wszystkim.

[...]

Ty naprawde nie pamietasz jak kiedys milicjant wchodzil na wiejska "zabawe"
sam, bez broni,  i wszyscy milkli i nikt reki nie smial podniesc? Moze to byl
objaw jedynie sympatii dla "wladzy"?  A teraz to kilku uzbrojonych boi sie wejsc
w  obawie o zdrowie,
swoja droga uwazam, ze poprzedni stan byl bardziej poprawny w tym aspekcie.

[...]

Potraktuj to jedynie jako przejscie przez sluze - filtr od robali, robali bandzior體
ludzkiej rasy. Wytarcie but體 o wycieraczke - czy to tez ponizenie?

Ja tam nie wiem, ale w ten sposob mozna kazdego na 2 godziny zatrzymac do sprawdzenia samochodu...
A moga zatrzymac cie bo "masz brudne swiatla" i przy okazji sprawdzania swiatel
wpisac w raport ze utrudniales czynnosci, uderzyles poicjanta w twarz, zelzyles slowem itd.
i masz na dlugo przesrane - ale ja o takim czyms osobiscie nie slyszalem - wiec po co
oskarzac kogos o zlosliwosci na zapas?

Data: 2009-12-04 14:06:27
Autor: Andrzej Lawa
Ochrona - czego mo?na sie^ domaga? teraz oraz jak protestowa? w przysz^(3) o?ci?
Tomek pisze:

to mamy analogiczne przepisy

Do ka縟ego przepisu jest litania zastrze縠,
a 4 poprawka 縜dnych zastrze縠 nie przewiduje
- no probable cause, no search.

W teorii. Teraz maj "wojn z terroryzmem" i "uzasadnion przyczyn"
mo縠 by turban na g硂wie czy Koran pod pach.

Data: 2009-12-04 14:28:59
Autor: Tomek
Ochrona - czego mo?na sie^ domaga? teraz oraz jak protestowa? w przysz^(3)o?ci?
Dnia 04-12-2009 o 14:06:27 Andrzej Lawa  <alawa_news@lechistan.spam_precz.com> napisa(a):

Tomek pisze:

[...]

Zgadza si, natomiast za jaki czas si to zmieni.
Swoj drog, tego co czyta砮m, wystarczy np. skrytykowa wojn
w Iraku 縠by si "wpisa" na list kumpli Osamy.

--
Tomek

Data: 2009-12-04 14:49:32
Autor: Andrzej Lawa
Tomek pisze:

W teorii. Teraz maj "wojn z terroryzmem" i "uzasadnion przyczyn"
mo縠 by turban na g硂wie czy Koran pod pach.

Zgadza si, natomiast za jaki czas si to zmieni.

Tylko boj si, 縠 na gorsze.

Data: 2009-12-04 15:54:14
Autor: Tomek
Ochrona - czego mo?na sie^ domaga? teraz oraz jak protestowa? wprzysz^(3)o?ci?
Dnia 04-12-2009 o 14:49:32 Andrzej Lawa  <alawa_news@lechistan.spam_precz.com> napisa(a):

Tomek pisze:

W teorii. Teraz maj "wojn z terroryzmem" i "uzasadnion przyczyn"
mo縠 by turban na g硂wie czy Koran pod pach.

Zgadza si, natomiast za jaki czas si to zmieni.

Tylko boj si, 縠 na gorsze.

Zawsze jest taka mo縧iwo舵, ale wahad硂 historii jst nieub砤gane
- w ko馽u czerwone szumowiny zapoznaj si z udrzewieniem.

--
Tomek

Data: 2009-12-04 16:16:50
Autor: Andrzej Lawa
Tomek pisze:

[...]

Ummm... Czerwone? ;)

Obawiam si, 縠 zawisn najwy縠j ich p砤szczyki, a szumowiny skryj si
pod innym kolorem - aktualnie najwi阫sze szumowiny kryj si pod
zielono-czarnym sztandarem dolara i ropy.

Data: 2009-12-04 16:36:09
Autor: Tomek
Ochrona - czego mo?na sie^ domaga? teraz oraz jak protestowa?wprzysz^(3)o?ci?
Dnia 04-12-2009 o 16:16:50 Andrzej Lawa  <alawa_news@lechistan.spam_precz.com> napisa(a):

Tomek pisze:

[...]

Czerwony jest passe wi阠 si z nim tak nie obnosz,
natomiast "nie po s硂wach ich poznacie a po czynach",
wi阠 dla mnie to jest jedna czerwona zaraza.

A 縠 przodkowie obecnych zielono-czarnych finansowali czerwonych...
Tudzie obecny "doradca" prezia USA, nasz rodak, w swoich
Dzie砤ch Wybranych wynosi marksizm i totalitaryzm na piedesta.

Wi阠 nie przeci眊ajmy liny odno秐ie tego jak
czestotliwo舵 maj ich barwy :-)

--
Tomek

Data: 2009-11-27 11:19:37
Autor: Maddy
Ochrona - czego mo縩a si domaga teraz oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
Przemys砤w Adam iejek pisze:
Krzysztof Jod硂wski pisze:
Odm體i przeszukania. Ochrona nie ma do tego prawa. Nie ma prawa r體nie
do zaci眊ania na zaplecze. Jak im i Tobie (czas!) pasuje, to niech
wzywaj policj, kt髍a dokona przeszukania.

Czyli co, dzwoni po policj i co m體i? 痚 ochrona mnie zaczepia? Czy
mog si oddali po prostu? A co, jak mnie si潮 zatrzymaj?

Ochrona musi wezwa policj je縠li chce Ci zatrzyma.
Plus nie masz obowi眤ku z nimi nigdzie chodzi, nic pokazywa, dawa sie przeszukiwa itp, ochrona mo縠 co najwy縠j uniemo縧iwi Ci oddalenie si. Je縠li nie uciekasz, nie jeste agresywny, stoisz w miejscu to nie maj prawa Ci dotkn辨 palcem.

Mo縠 na przysz硂禼i b阣ziesz m眃rzejszy.

ps. To nie pierwszy raz gdy sprawa ochroniarzy jest poruszana na tej li禼ie. M禼i si na Tobie taktyka "czytam tylko to co mnie osobi禼ie, w tej chwili dotyczy".

Data: 2009-11-27 11:28:28
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Maddy pisze:
ps. To nie pierwszy raz gdy sprawa ochroniarzy jest poruszana na tej
li禼ie. M禼i si na Tobie taktyka "czytam tylko to co mnie osobi禼ie, w
tej chwili dotyczy".

No wiem, 縠 by砤 dyskusja kiedy, jak ob. Lawa mia zatarg, ale tam si
sko馽zy硂 na korzy舵 ochroniarzy ZTCW.

--
Przemys砤w Adam iejek

Data: 2009-11-27 11:46:18
Autor: Michal Jankowski
Maddy <maddy@esi.com.pl> writes:

Ochrona musi wezwa policj je縠li chce Ci zatrzyma.
Plus nie masz obowi眤ku z nimi nigdzie chodzi, nic pokazywa, dawa
sie przeszukiwa itp, ochrona mo縠 co najwy縠j uniemo縧iwi Ci
oddalenie si.

I bedzie tak stac do lutego? Taka rada jest moze formalnie sluszna,
ale problemu specjalnie nie rozwiazuje...

  MJ

Data: 2009-11-27 12:29:33
Autor: Maddy
Michal Jankowski pisze:
[...]

Albo wzywaj policj albo wychodzisz.
Jak nie chc wezwa, sam dzwonisz na policj, 縠 ci usi硊j bezprawnie zatrzyma.
W ka縟ym razie podstawa - nie i舵 z nimi nigdzie.
Sta na widoku, w秗骴 ludzi, mie 秝iadk體 gdyby u縴li przemocy.

Data: 2009-11-27 11:21:21
Autor: Olgierd
[...]

Jeste sta硑m i starym grupowiczem i masz takie pytania jeszcze??!

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-27 10:33:10
Autor: kuba
[...]

Art. 23, 24 i 448 KC.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-27 18:54:53
Autor: Animka
Ochrona - czego mo縩a si domaga teraz oraz jak protestowa w przysz硂禼i?
Przemys砤w Adam iejek pisze:

Jak mo縩a broni si na przysz硂舵 przed takimi akcjami? Bo kolejna
wizyta w Realu zako馽zy si tak samo, skoro bramka mnie nie lubi. Czy za
takie potraktowanie mog si domaga jaki odszkodowa?

Jakby co ukrad to ju wcze秐iej monitoring by to wykry. Trzeba by硂 wezwa najpierw policj i z policj wej舵 do tego pokoiku.
Na og髄 kradn ochroniarze i ich znajomi. W tym celu nawet czasami bramki wy潮czaj, 縠by z硂dzieje mogli wynie舵 co im si tylko podoba.

--
animka

Data: 2009-12-04 11:23:48
Autor: pmlb
Ochrona - czego mo偶na si臋 do maga膰 teraz oraz jak protestowa膰 w przysz艂o艣ci?
A pisales zazalenie czy skarge do Real'a?
Oni zatrudniaja ochrone i Real za ich postepownaie odpowiada.

Data: 2009-12-07 11:05:55
Autor: Piotr Zawi艂y
Ochrona - czego mo偶na si臋 do maga膰 teraz oraz jak protestowa膰 w przysz艂o艣ci?

U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek" <niechce@spamu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:heo3rh$432$1news.interia.pl...
Witam,

(...) Zosta艂em wtedy zatrzymany przez chamskiego ochroniarza. Wezwano dw贸ch
dodatkowych ochroniarzy, kt贸rzy zabrali mnie do pokoju na rewizj臋.

Pracownik ochrony, bo o nim pewnie mowa, nie ma prawa zatrzymywa膰. Je偶eli u偶y艂 sformu艂owania "zatrzymuj臋 Pana", powiniene艣 wezwa膰 Ty Policj臋 i powiedzie膰: "Ten Pan zatrzyma艂 mnie". W naszym kraju mo偶e zatrzyma膰 Policja, a nie ochrona. Ochrona mo偶e dokona膰 uj臋cia, ale na to uj臋cie musi z艂o偶y膰 si臋 kilka czynnik贸w (nie b臋d臋 ich opisywa艂). Nast臋pnym s艂owem u偶ytym przez pracownika ochrony jest s艂owo "rewizja". Niestety, pracownik ochrony nie mo偶e rewidowa膰 czy przeszukiwa膰. Mo偶e, za to, dokon膮膰 czynno艣ci kontrolnych, czyli skontrolowa膰, co znajduj臋 si臋 w baga偶u, teczce czy reklam贸wce, ale tylko w sytaucji, kiedy osoba taka podda si臋 dobrowolnie kontroli, czyli wyrazi zgod臋 na tak膮 kontrol臋 (w formie ustnej lub, czasami w formie pisemnej). Wtedy wolno pracownikowi ochrony dokona膰 kontroli, ale nie wolno mu dotyka膰 takiej osoby, ani nie wolno mu wk艂ada膰 r膮k do baga偶u, torebki, plecaka itd.

Nast臋pnie kazano mi ponownie przechodzi膰 dwukrotnie przez bramki.
Trzeba by艂o odm贸wi膰 i poprosi膰 o wezwanie Policji.

Potem zn贸w pok贸j do rewizji i tym razem przeszukiwanie torby z laptopem.
Jak wy偶ej. Nie wolno wk艂ada膰 r膮k do torby i nie wolno im wykonywa膰 czynno艣ci przeszukania.

Ca艂e upokarzaj膮ce zdarzenie trwa艂o oko艂o 15 minut, podczas kt贸rych
powtarza艂em, 偶e nic nie ukrad艂em. Ochrona jednak nie dawa艂a temu wiary i
prowadzi艂a dalej przeszukania.
Trzeba by艂o stanowczo poprosi膰 o wezwanie Policji.

[...]
Nie przesadzaj z tymi oskar偶eniami. Je偶eli czujesz si臋 poszkodowany, napisz skarg臋 na zachowanie ochrony do w艂a艣ciciela firmy. Pami臋taj, 偶e wchodz膮c do Realu jeste艣 na prywatnym ich terenie i oni mog膮, poprzez wewn臋trzne regulacje, stosowa膰 takie, a nie inne metody, jak chocia偶by poproszenie do pokoju odosobnienia w celu wyja艣nienia, co mo偶e by膰 przyczyn膮 syganlizacji bramki, oczywi艣cie zgodnie z obowi膮zuj膮cym prawem.

Uwa偶am, 偶e skoro targowisko nie udost臋pnia depozytu, to jednakowo偶 nie
powinienem by膰 przeszukiwany przy wyj艣ciu.
Zaraz, zaraz, co ma piernik do wiatraka? Firma zainstalowa艂a bramki, w celu uniemo偶liwienia wyniesienia ze sklepu towar贸w, za kt贸re, czy chcia艂, czy nie chcia艂, trzeba zap艂aci膰.

Jak mo偶na broni膰 si臋 na przysz艂o艣膰 przed takimi akcjami? Bo kolejna
wizyta w Realu zako艅czy si臋 tak samo, skoro bramka mnie nie lubi. Czy za
takie potraktowanie mog臋 si臋 domaga膰 jaki艣 odszkodowa艅?
Mia艂em identyczn膮 sytuacj臋 w Realu, jak Ty. Okaza艂o si臋, 偶e problemem s膮 szelki (zamiast paska nosz臋 szelki). Bramka by艂a czu艂a na gum臋 :-) Zbyt du偶e skupisko gumy w jednym miejscu by艂o przyczyn膮 uaktywniania bramki :-) Mo偶e twoja torba ma r贸wnie偶 du偶o gumy?
-- Przemys艂aw Adam 艢miejek
--
Piotr Zawi艂y

Ochrona - czego mo偶na si臋 domaga膰 teraz or az jak protestowa膰 w przysz艂o艣ci?