Ochrona danych osobowych, a lista obecności

Data: 2011-06-02 19:38:53
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Witam,

czy można legalnie czytać na głos listę obecności osób na zajęciach
(kursy itp.)?
Czy też może to być poczytane za naruszenie danych osobowych, tak jak z
nazwiskami na domofonach?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-02 19:52:45
Autor: Alek
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

czy można legalnie czytać na głos listę obecności osób na zajęciach
(kursy itp.)?
Czy też może to być poczytane za naruszenie danych osobowych, tak jak z
nazwiskami na domofonach?

Zakaz odczytywania listy byłby tak samo głupi jak usuwanie nazwisk z domofonów i tak samo nie miałby nic wspólnego z "naruszaniem danych osobowych", cokolwiek miało by to znaczyć.

Data: 2011-06-02 19:58:47
Autor: qwerty
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Użytkownik "Alek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:is8ils$br1$1@news.onet.pl...
Zakaz odczytywania listy byłby tak samo głupi jak usuwanie nazwisk z domofonów i tak samo nie miałby nic wspólnego z "naruszaniem danych osobowych", cokolwiek miało by to znaczyć.

Autentyczny przypadek z mojej uczelni.
Jest lista osób ze stypendium oraz listą zaliczeń. Nie ma nazwisk, ale numer indeksu (ochrona danych osobowych). Wydaje się wszystko ok lecz przy dziekanacie jest lista z podziałem na grupy. Zawiera nazwisko imię i numer indeksu. Widać każdy przepis można obejść. :)

Data: 2011-06-02 20:22:37
Autor: Alek
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał

[...]

Jaki przepis?

Data: 2011-06-02 20:32:39
Autor: qwerty
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Użytkownik "Alek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:is8kds$i63$1@news.onet.pl...
Jaki przepis?

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych?

Data: 2011-06-02 20:37:48
Autor: Alek
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał

Jaki przepis?

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych?

Jeśli to jest odpowiedź to co na końcu robi pytajnik?
Który artykuł tej ustawy masz na mysli?

Data: 2011-06-02 21:16:06
Autor: tad
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Ludziom już tak się we łbach pomertało, ze wstydza się własnego nazwiska.
Jeden to miał pretensję, że figuruje w księdze wieczystej.

Data: 2011-06-03 08:42:11
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.06.2011 21:16, tad pisze:
Ludziom już tak się we łbach pomertało, ze wstydza się własnego nazwiska.

Wiem. Wystarczy spojrzeć na tę listę. Może ze 3 osoby podpisują się pod
swoimi słowami, a 30 innych ukrywa się pod skrótami albo ksywkami i
jeszcze robi durne podśmiechujki albo złośliwie wycieczki do nazwisk,
jak się im rozmówca nie podoba.

No ale temat cywilnej odwagi i brania odpowiedzialności za siebie to
jest jedna rzecz, a to że chciałbym uniknąć ew. oskarżeń przy czytaniu
listy obecności, to drugie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 12:30:31
Autor: cyklista
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci
U¿ytkownik Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³:
W dniu 02.06.2011 21:16, tad pisze:
Ludziom ju¿ tak siê we ³bach pomerta³o, ze wstydza siê w³asnego nazwiska.

Wiem. Wystarczy spojrzeæ na tê listê. Mo¿e ze 3 osoby podpisuj± siê pod
swoimi s³owami, a 30 innych ukrywa siê pod skrótami albo ksywkami i
jeszcze robi durne pod¶miechujki albo z³o¶liwie wycieczki do nazwisk,
jak siê im rozmówca nie podoba.

Niektórzy korzystaj± z internetu od nastu lat, kiedy tylko niki by³y akceptowane i powszechnie przyjête (zreszt± 90% nazwisk nie da³o siê wpisac w 8 znakach wraz ze swoim imieniem).

Dla mnie mój nick jest na wielu grupach rozpoznawalny a nazwisko by nic nie mówi³o (zreszt± niejednemu psu burek).

No ale temat cywilnej odwagi i brania odpowiedzialno¶ci za siebie to
jest jedna rzecz, a to ¿e chcia³bym unikn±æ ew. oskar¿eñ przy czytaniu
listy obecno¶ci, to drugie.

Teraz odwaga i odpowiedzialno¶æ nie bierze siê z czegokolwiek wpisanego jako nadawca a ze ¶ladów na wszystkich komputerach bior±cych udzia³ w pisaniu postów. :-)

Data: 2011-06-03 13:10:57
Autor: Icek
[...]

po nicku jestem bardziej rozpoznawalny niż po imieniu i nazwisku. Jakbys chciał mnie odszukać to też nie masz kłopotu. Nie wynika to z faktu, że się czegoś wstydzę ani, że nie chcę brać odpowiedzialności za słowa.

Icek

Data: 2011-06-03 16:19:58
Autor: Alek
[...]

To że twój nick wygląda jak dwa imiona i nazwisko nie czyni go lepszym ani gorszym od innych. To nadal nick, tyle że długi. Chcesz miec długiego to masz. W sieci to łatwe.

Data: 2011-06-04 10:48:37
Autor: Lady Heather
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci

U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:is9vo4$nmo$1news.onet.pl...

Wiem. Wystarczy spojrzeæ na tê listê. Mo¿e ze 3 osoby podpisuj± siê pod
swoimi s³owami, a 30 innych ukrywa siê pod skrótami albo ksywkami

Pewnie dlatego latami sie podpisywales Tristan Alder albo Tristan hrabia Alder

:)

LH

Data: 2011-06-04 13:43:49
Autor: Jotte
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci
U¿ytkownik "Lady Heather" <ladyheather@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iscrha$rad$1inews.gazeta.pl...

Wiem. Wystarczy spojrzeæ na tê listê. Mo¿e ze 3 osoby podpisuj± siê pod
swoimi s³owami, a 30 innych ukrywa siê pod skrótami albo ksywkami
Pewnie dlatego latami sie podpisywales Tristan Alder albo Tristan hrabia Alder
Nie albo - on siê jeszcze podpisywa³ "romantycznie" Wrak Tristana i nie pamiêtam jakie jeszcze g³upoty wymy¶la³.
Teraz niez³e by by³o np. Szcz±tki ¦miejka... ;)

--
Jotte

Data: 2011-06-06 12:33:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Ochrona danych osobowych, a lista obecno�ci
W dniu 04.06.2011 10:48, Lady Heather pisze:
Wiem. Wystarczy spojrze� na t� list�. Mo�e ze 3 osoby podpisuj� si� pod
swoimi s�owami, a 30 innych ukrywa si� pod skr�tami albo ksywkami
Pewnie dlatego latami sie podpisywales Tristan Alder albo Tristan hrabia Alder

DODATKOWO. Od ponad 10 lat na pewno podpisujÄ™ siÄ™ imieniem i nazwiskiem.
Owszem, do około 2009 stosowałem również dodatkowo pseudonim
,,artystyczny''.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 20:32:08
Autor: Sebastian Biały
On 2011-06-02 21:16, tad wrote:
Jeden to miał pretensję, że figuruje w księdze wieczystej.

W księdze wieczystej nie tyle jest nazwisko co całkiem sporo pośredniej wiedzy o możliwościach finansowych. Zazwyczaj nie mam ochoty wywieszać swoich zarobków obok nazwiska na domofonie, ale tutaj wyrecza mnie państwo.

Data: 2011-06-07 15:51:37
Autor: Kris

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:isb9bi$jiv$1news.onet.pl...
On 2011-06-02 21:16, tad wrote:
[...]

Napisz prosze co takiego jest w tej księdze wieczystej o twoich mozliwościach finansowych?

Krzysiek

Data: 2011-06-07 16:00:11
Autor: Maddy

On 2011-06-02 21:16, tad wrote:
[...]

No stać go było na ten dom czy mieszkanie, ewentualnie widać jaki kredyt bank mu dał.

Swoją drogą ciekawe, czym kolega wrażliwy na ujawnianie swoich możliwości finansowych (a muszą być spore) jeździ?
Matizem?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-08 11:26:45
Autor: Kris

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4dee2eec$0$2444$65785112news.neostrada.pl...

No stać go było na ten dom czy mieszkanie, ewentualnie widać jaki kredyt bank mu dał.

Ale osoba chcaca zrobić kuku Sebastianowi przeciez nie zacznie od grzebania po księgach wieczystych. Bo niby jak? W przeglądarce ksiąg wieczystych nie znajdzie jego nieruchomości po nazwisku.

Swoją drogą ciekawe, czym kolega wrażliwy na ujawnianie swoich możliwości finansowych (a muszą być spore) jeździ?
Matizem?

Ciekawe;))

Data: 2011-06-03 07:15:07
Autor: mz
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
ImiÄ™ i nazwisko to nie dane osobowe.
Dane osobowe to takie, które jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną osobę np PESEL.

Data: 2011-06-03 07:17:56
Autor: spp
W dniu 2011-06-03 07:15, mz pisze:
ImiÄ™ i nazwisko to nie dane osobowe.
Dane osobowe to takie, które jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną
osobÄ™ np PESEL.

Np. 62071204545?

--
spp

Data: 2011-06-03 08:25:12
Autor: mz

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:is9qqa$ru$3news.onet.pl...
W dniu 2011-06-03 07:15, mz pisze:
ImiÄ™ i nazwisko to nie dane osobowe.
Dane osobowe to takie, które jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną
osobÄ™ np PESEL.

Np. 62071204545?

Tak i widze, że PESEL jest prawidłowy ;) Pesel kobiety. Date urodzenia chyba każdy potrafi odczytać. ;)
Pozdrawiam
Danych nie podam bo i po co.

Data: 2011-06-03 08:29:31
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-06-03 08:25, mz pisze:

[...]

Podaj chociaż imię :-) I czy jest blondynką czy brunetką :-P

Data: 2011-06-03 08:52:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 08:29, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
Podaj chociaż imię :-) I czy jest blondynką czy brunetką :-P

Ustawa nie mówi, że KAŻDY ma umieć zidentyfikować, ale że istnieje
możliwość ustalenia tożsamości.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 08:59:33
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

To może przeczytaj najpierw tę ustawę, zanim zaczniesz się autorytatywnie wypowiadać.

Data: 2011-06-03 09:04:56
Autor: spp
Ochrona danych osobowych, a lista obecności

Podaj chociaż imię :-) I czy jest blondynką czy brunetką :-P

Ustawa nie mówi, że KAŻDY ma umieć zidentyfikować, ale że istnieje
możliwość ustalenia tożsamości.

Art. 6. 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Spróbuj poda wiÄ™cej niż data urodzenia i pÅ‚eć na podstawie podanego przeze  mnie PESEL+u.

--
spp

Data: 2011-06-03 10:42:03
Autor: niusy.pl
Ochrona danych osobowych, a lista obecności

Użytkownik "spp" <spp@op.pl>

[...]

Spróbuj poda więcej niż data urodzenia i płeć na podstawie podanego przeze mnie PESEL+u.

Człowieku, przecież mając PESEL Ty już masz konkretną osobę.

Data: 2011-06-03 10:51:31
Autor: Kamil
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci
Dnia Fri, 3 Jun 2011 10:42:03 +0200, niusy.pl napisa³(a):

Cz³owieku, przecie¿ maj±c PESEL Ty ju¿ masz konkretn± osobê.

Doprawdy?
No to wska¿ prosimy bardzo - t± osobê z tym PESELem który tu zosta³ podany
:)))
Albo ¿eby by³o pro¶ciej... - zasymulujemy "okazanie"..ustawimy w szeregu
kilka/na¶cie osób i podamy ci PESEL...wska¿esz do której osoby nale¿y TEN
PESEL?
Dla u³atwienia - powiemy ci ¿e w tej grupie NA PEWNO jest osoba która TEN
PESEL ma nadany :))

Data: 2011-06-03 13:08:51
Autor: niusy.pl
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci

U¿ytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com>

[...]

No i bzdury. Chodzi o to, ¿e jak która¶ z nich ma ten PESEL to na pewno jest to ta sama osoba.

Data: 2011-06-03 14:35:19
Autor: Kamil
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci
Dnia Fri, 3 Jun 2011 13:08:51 +0200, niusy.pl napisa³(a):

Tylko które to jest osoba?

Data: 2011-06-03 14:52:24
Autor: Kamil
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci
Dnia Fri, 3 Jun 2011 14:44:07 +0200, niusy.pl napisa³(a):

[...]

K³amiesz, to nie prawda. To tamta osoba.

Data: 2011-06-03 11:56:09
Autor: spp
W dniu 2011-06-03 10:42, niusy.pl pisze:

Spróbuj poda więcej niż data urodzenia i płeć na podstawie podanego
przeze mnie PESEL+u.

Człowieku, przecież mając PESEL Ty już masz konkretną osobę.

No właśnie ale kto nią jest?

Przeciętny obywatel nie uzyska takiej informacji bez 'nadmiernych kosztów, czasu lub działań'.

O ile masz dostęp do bazy PESEL to dla Ciebie _jest_ to dana osobowa, dla mnie i dla większości czytaczy tutaj nie.

--
spp

Data: 2011-06-03 12:07:00
Autor: Maddy
W dniu 03-06-2011 11:56, spp pisze:
[...]

Ja nie jestem pewna, czy nawet zakładając nadmierne koszty, czas i pracę od wykonania, jest to legalnie możliwe.

Bo jak by uzasadnić taki wniosek o ujawnienie danych? Znalazłem Pesel i szukam właściciela?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-03 13:17:08
Autor: niusy.pl
[...]

To dla każdego jest dana osobowa bo jednoznacznie identyfikuje.

Przeczytaj sobie http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/

Data: 2011-06-03 13:31:12
Autor: spp
W dniu 2011-06-03 13:17, niusy.pl pisze:

To dla każdego jest dana osobowa bo jednoznacznie identyfikuje.

Przeczytaj sobie http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/

No cóż, przeczytałem i ... przyjmuję to do wiadomości. :)

--
spp

Data: 2011-06-03 16:12:42
Autor: Alek
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał

Przeczytaj sobie http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/

To jest tylko publicystyka. GIODO nie tworzy prawa ani nie dokonuje wiążącej wykładni.

Data: 2011-06-04 17:15:42
Autor: niusy.pl
Ochrona danych osobowych, a lista obecności

Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

Przeczytaj sobie http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/

To jest tylko publicystyka. GIODO nie tworzy prawa ani nie dokonuje wiążącej wykładni.

Ty też tylko sobie tutaj piszesz

Data: 2011-06-03 12:04:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 09:04, spp pisze:
Spróbuj poda więcej niż data urodzenia i płeć na podstawie podanego
przeze  mnie PESEL+u.

Idąc tym tropem, nic nie jest daną osobową. Bo jak powiem, że Przemysław
Adam Åšmiejek mnie identyfikuje, to znajdziesz BabciÄ™ Spod Koluszek,
która nie potrafi mnie zidentyfikować na tej podstawie.

Jakoś matury są od wielu lat opisywane wyłącznie z użyciem numeru PESEL
i nie przeszkadza to szkole czy też CKE identyfikować ucznia i wystawiać
mu świadectwa.

Pewnie podanie adresu: Huanes Juanes, nr 12233443; ul. Guanowa 12/3, syn
Huanesa Rodrigesa; Gwatemala też wymaga kosztów, żeby do gościa dotrzeć.

Jeżeli czytam nazwisko kursanta na zajęciach, to jego imię i nazwisko go
jednoznacznie identyfikują, a odnalezienie go w sali nie wymaga żadnych
kosztów.

Co wg ciebie jest w takim razie danÄ… osobowÄ…?

Ja wiem, że cała ta debilna ustawa jest do chrzanu, wymysł
paranoiczynych szaleńców, ale żyć z nią trzeba. :(

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 12:17:36
Autor: spp
Ochrona danych osobowych, a lista obecności

Co wg ciebie jest w takim razie danÄ… osobowÄ…?

Bardzo rzadko pojedyncza element będzie daną osobową.
Samo imię i nazwisko nie jest taką daną, w połączeniu z Peselem już bardziej, w połączeniu z adresem - bardzo, w połączeniu z PESEL-em, adresem, zawodem i fotografią bez wątpienia. ;)

Mając tylko imię i nazwisko czy PESEL czy adres czy zawód czy jeszcze cokolwiek innego to nie wiemy w zasadzie nic o posiadaczu tych atrybutów.
Prawdziwy problem się zacznie gdy będziemy je ze sobą łączyć ale i tutaj trzeba zachować umiar. W końcu nauczyciel Jan Kowalski w skali kraju nie będzie jeszcze wystarczające aby uznać że dane osobowe zostały ujawnione o tyle pisząc o Kłaju to trzeba być ostrożniejszym.

--
spp

Data: 2011-06-03 13:45:38
Autor: niusy.pl
[...]

Bo i nic nie mamy wiedzieć poza tym, że to ta sama lub inna osoba.

Data: 2011-06-03 14:55:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
On Fri, 3 Jun 2011, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

Je¿eli czytam nazwisko kursanta na zajêciach, to jego imiê i nazwisko go
jednoznacznie identyfikuj±, a odnalezienie go w sali nie wymaga ¿adnych
kosztów.

  Ale pomijasz drobny sk³adnik o którym ju¿ pisa³em: PRZED KIM ma
chroniæ ochrona danych osobowych?
  Kursanta przed kursantem, którego widzi i ma z nim fizyczny kontakt?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 20:00:11
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
[...]

No w³a¶nie jej bezsens jest tak ogromny, ¿e ni wuja nie rozumiem,
zw³aszcza je¶li zastosowaæ lansowan± tu tezê, ¿e dana osobowa to co¶, co
pozwala mi siê dowiedzieæ jakie¶ mityczne ,,wiêcej'' o danej osobie.
Czyli nie ustaliæ kto jest kto wo³aj±c Wacek Kiepawy, ale nie wiem...
poznaæ rozmiar jego penisa? Na mój gust taka interpretacja jest nieco
dziwna. Jak zreszt± ta ca³a ustawa....

  Kursanta przed kursantem, którego widzi i ma z nim fizyczny kontakt?

pzdr, Gotfryd

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-06-03 16:17:19
Autor: Alek
[...]

A odczytywanie listy obecności to jest przetwarzanie danych?

Data: 2011-06-03 10:40:05
Autor: niusy.pl
Ochrona danych osobowych, a lista obecności

Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>

[...]

Bez związku. O zidentyfikowanie chodzi a nie o to czy potrafisz podać żądane informacje o tej osobie, czyli dokładnie odwrotnie, podajesz jakieś infoirmacje i możesz lub nie możesz na ich podstawie osobę zidentyfikować. PESEL jak niewiele danych umożliwia łatwe zidentyfikowanie osoby.

Data: 2011-06-03 11:20:08
Autor: Maddy
W dniu 03-06-2011 10:40, niusy.pl pisze:

[...]

Sam pesel umożliwia stwierdzenie, czy posiadacz tego numeru jest kobietą czy mężczyzną i kiedy się urodził, nic więcej.
Baza pesel jest niejawna.
Pesel jest wprawdzie w EDG, która jest jawna, ale osoby wpisane do EDG to jednak mniejszość. Zresztą nie wiem, czy o peselu wyszukają daną osobę w EDG.

Sięgając do podanego wcześniej przykładu - kobiet urodzonych 12 lipca 1962 roku może być kilkaset (w całym 1962r urodziło się prawie 600 tys żywych dzieci, z lekką przewagą dziewczynek).
I teraz sobie szukaj.

O ile wiem, algorytm generujący numer peselu jest jawny, tzn. teoretycznie można sobie wygenerować poprawny pesel zakładając datę urodzenia i płeć. Można sobie wygenerować zestaw potencjalnych peseli dla danego dnia i płci. I co z tego?

Identyfikacji na podstawie numeru pesel może dokonać tylko ten, kto ma dostęp do bazy danych pesel. Pomijając poważne naruszenie prawa przez jakiegoś urzędnika, nie ma możliwości żeby pan Kowlski z numerem pesel poszedł do USC i poznał dane posiadacza tego numeru.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-03 13:21:31
Autor: niusy.pl
[...]

Pierdoły do kwadratu. PESEL umożliwia zidentyfikowanie osoby. O tę identyfikację chodzi a nie o to ile innych danych na podstawie identyfikatora możemy podać. Umieszczenie w PESELU daty urodzenia i płci jest kompletnie zbyteczne do tego by uznać że za jego pomocą można zidentyfikować. Równie dobrze mógłby być losowym numerem i dokładnie tak samo umożliwiałby zidentyfikowanie osoby. To elementarne jest !

Data: 2011-06-03 16:23:30
Autor: Alek
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał

Pierdoły do kwadratu. PESEL umożliwia zidentyfikowanie osoby.

Tylko w szczególnych okolicznościach. Zwykłemu obywatelowi nie.
A zatem w tych szczególnych okolicznościach jest dana osobową i tylko wtedy. Poza nimi nie jest.

Data: 2011-06-04 17:22:39
Autor: niusy.pl
[...]

W okolicznościach przetwarzania danych osobowych o czym mowa. Reasumując: kolejne pierdoły.

Data: 2011-06-03 10:57:18
Autor: Smok Eustachy
Dnia Fri, 03 Jun 2011 07:17:56 +0200, spp napisał(a):

W dniu 2011-06-03 07:15, mz pisze:
Imię i nazwisko to nie dane osobowe. Dane osobowe to takie, które
jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną osobę np PESEL.

Np. 62071204545?

Jak kazdy bedzie musial miec na czole wytatuwany to tak.

Data: 2011-06-03 13:48:41
Autor: niusy.pl
Ochrona danych osobowych, a lista obecności

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl>

Imię i nazwisko to nie dane osobowe. Dane osobowe to takie, które
jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną osobę np PESEL.

Np. 62071204545?

Jak kazdy bedzie musial miec na czole wytatuwany to tak.

Nie "jak każdy..." bo wystarczy że w określonej sytuacji będzie go musiał podać

Data: 2011-06-03 08:51:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 07:15, mz pisze:
ImiÄ™ i nazwisko to nie dane osobowe.

Dane dane.

Dane osobowe to takie, które jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną
osobÄ™ np PESEL.

ImiÄ™ i nazwisko osoby na kursie identyfikuje jÄ… jednoznacznie. ZresztÄ…
nie tylko na kursie. Np. moje imiÄ™ i nazwisko identyfikuje mnie
jednoznacznie, bo o ile mi wiadomo, nie istnieje nikt poza mnÄ… o takim
samym imieniu i nazwisku.

Analogicznie, telewizja mówiąc o Donaldzie Tusku, Jarosławie Kaczyńskim
itp. jednoznacznie ich identyfikuje, choć pewnie akurat Jarosławów
Kaczyńskich w Polsce jest pewnie kilku.

Zresztą w ustawie nie ma o jednoznaczności, a o możliwości
zidentyfikowania.

Art. 6.
1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uwaza sie wszelkie informacje
dotycza-
ce zidentyfikowanej lub mozliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

2. Osoba mozliwa do zidentyfikowania jest osoba, której tozsamosc mozna
okreslic
bezposrednio lub posrednio, w szczególnosci przez powolanie sie na numer
identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
okreslajacych jej
cechy fizyczne, fizjologiczne, umyslowe, ekonomiczne, kulturowe lub spolecz-
ne.

numery są W SZCZEGÓLNOŚCI, ale nie powiedziałbym, że imię i nazwisko nie
identyfikuje.
Gdy rozmawiamy o uczniu Wacławie Pomrocznym z klasy 3d na konferencji
pedagogicznej, to wiadomo jednoznacznie kto to. I tak samo, jak
rozmawiamy o Ryszardzie Zielonkawym z Kursu Czerwcowego w Ośrodku, też
wiadomo  kto to.

Wielokrotnie, mając tylko czyjeś imię i nazwisko, znajdywałem go w
Internecie na różnych naszych klasach i innych podobnych.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 09:29:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
On Fri, 3 Jun 2011, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

Analogicznie, telewizja mówi±c o Donaldzie Tusku, Jaros³awie Kaczyñskim
itp. jednoznacznie ich identyfikuje, choæ pewnie akurat Jaros³awów
Kaczyñskich w Polsce jest pewnie kilku.

  No wiêc roz³o¿y³e¶ na ³opatki w³asn± argumentacjê.
  Jednoznacznie identyfikuje ich "prezez Jaros³aw Kaczyñski" czy te¿
"premier Donals Tusk".
  Samo "Jaros³aw Kaczyñski" w ¿adnym razie.

Zreszt± w ustawie nie ma o jednoznaczno¶ci, a o mo¿liwo¶ci
zidentyfikowania.

  Otó¿ to.
  I dlatego ¿aden Jaros³aw Kaczyñski, który nie da siê zidentyfikowaæ
w programie, nie mo¿e siê burzyæ dlatego ¿e "pad³o jego imiê i nazwisko".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 11:45:13
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
[...]

A jednak nieraz dziennikarze tak mówi±, to raz.
A dwa: Id¼ miastem i wo³aj ,,Bronek Komorowski to ciul''. Ciekawe czy
nie bekniesz za obrazê prezydenta.

[...]

No w³a¶nie da siê zidentyfikowaæ. Jak napiszê ,,Gotfryd Smolik to
kretyn'' uznasz, ¿e nie o tobie?

Data: 2011-06-03 14:52:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci
On Fri, 3 Jun 2011, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

No w³a¶nie da siê zidentyfikowaæ. Jak napiszê ,,Gotfryd Smolik to
kretyn'' uznasz, ¿e nie o tobie?

  Primo, zale¿y gdzie i kiedy napiszesz - czy mnie to "zidentyfikuje".
  A secundo, nim pójdê do s±du, rozwa¿ê czy mam dowody na powy¿sze,
nawet je¶li bêdê uwa¿a³ ze to by³o o mnie :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 20:03:39
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
[...]

No choæby teraz na tej grupie, ¿eby zachowaæ analogiê do grupy na kursie.

 A secundo, nim pójdê do s±du, rozwa¿ê czy mam dowody na powy¿sze,
nawet je¶li bêdê uwa¿a³ ze to by³o o mnie :P

Id±c tym tropem, to nie wiem co by mia³o ciê identyfikowaæ.

Data: 2011-06-03 16:29:06
Autor: Alek
[...]

I tak sobie siedzicie i przetwarzacie jego dane? A do paki was wszystkich powsadzać!

Data: 2011-06-03 20:04:39
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 16:29, Alek pisze:
[...]

A nie, bo mamy prawo do przetwarzania.

Ogólnie ta cała ustawa o ochronie danych to jeden wielki śmiech na sali.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 21:19:23
Autor: Alek
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

Ogólnie ta cała ustawa o ochronie danych to jeden wielki śmiech na sali.

Też tak uważam. A jeszcze gorsze jest to, co ludziska wyczyniają w imię tej ustawy choć nie ma po temu podstaw. Bo jedyne co wiedzą o tej ustawie to jej tytuł a dalej to już działa fantazja.

Data: 2011-06-03 08:36:31
Autor: Maddy
[...]

Jak na osobę która marzy, żeby każdy samochód był wyposażony w kamerę, prezentujesz zaawansowaną schizofrenie jeżeli chodzi o kwestie ochrony prywatności.

ps. Co to za zajęcia, że się wstydzisz że się po mieście rozniesie, że na nie chodzisz? Kurs szydełkowania?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-03 09:14:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Ochrona danych osobowych, a lista obecności
On Fri, 3 Jun 2011, Maddy wrote:

W dniu 02-06-2011 19:38, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
Witam,

czy mo¿na legalnie czytaæ na g³os listê obecno¶ci osób na zajêciach
(kursy itp.)?
Czy te¿ mo¿e to byæ poczytane za naruszenie danych osobowych, tak jak
z nazwiskami na domofonach?

Jak na osobê która marzy, ¿eby ka¿dy samochód by³ wyposa¿ony w kamerê, prezentujesz zaawansowan± schizofrenie je¿eli chodzi o kwestie ochrony prywatno¶ci.

  O ile masz sporo racji z pozosta³ych sprawach, tu przestrzeli³a¶:
we¼ pod uwagê, ¿e Tristan pyta z pozycji *prowadz±cego* zajêcia,
który po prawdzie uwa¿a nadmiern± "ochronê osobow±" za g³upotê, ale
musi braæ pod uwagê obowi±zuj±ce prawo.
  Rzecz jasna przesadza, ale to temat na osobn± dyskusjê ;)
(trzeba by przekonaæ Tristana, ¿e jest ró¼nica miêdzy poznaniem
danych przez grupê kursantów a mo¿liwo¶ci± poznania danych
przez KA¯D¡ osobê która mo¿e przeczytaæ listê).

ps. Co to za zajêcia, ¿e siê wstydzisz ¿e siê po mie¶cie rozniesie, ¿e na nie chodzisz?

  Zak³adam ¿e tu le¿y b³±d.
  Chodzi, ale pewnie w roli prowadz±cego :)
  I to on ma przeczytaæ listê.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 09:21:56
Autor: mz
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci
Powiedz wyk³adowcy by na zajêciach pó¶ci³ liste obecno¶ci. Nikt nie bedzie czyta³ na g³os twojego nazwiska a on zaoszczêdzi czasu na odczytywaniu listy.

Data: 2011-06-03 11:51:01
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 03.06.2011 09:21, mz pisze:
Powiedz wyk³adowcy by na zajêciach pó¶ci³ liste obecno¶ci. Nikt nie
bedzie czyta³ na g³os twojego nazwiska a on zaoszczêdzi czasu na
odczytywaniu listy.

Po pierwsze primo: wtedy nie ma kontroli nad oszustwami.

Po drugie primo: Wtedy ta lista równie¿ bêdzie jawna dla wszystkich.

Data: 2011-06-03 12:05:11
Autor: mz
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci

U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:isaaq5$9ud$3news.onet.pl...
[...]

E tam u nas wyk³adowca puszcza³ liste by zaoszczêdziæ czas. Na pocz±tku uprzedzi³, ¿e ilo¶æ osób wpisanych na liste musi siê zgadzaæ z ilo¶ci± osób na sali. U niego zawsze sie sprawdza³o po 1 zajêciach. Metoda by³a prosta, acz nie sprawiedliwa. Np. na sali 30 osób a na li¶cie 20 skre¶la³ ostani± 10 z listy i mia³ ju¿ 20.
Zaliczenie odbywa³o sie na podstawie frekwencji na zajêciach. Jak opu¶ci³e¶ wiêkszo¶c to pisa³e¶ egzamin.
Skuteczny sposób.

Data: 2011-06-03 13:20:39
Autor: Icek
W dniu 2011-06-03 11:51, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
[...]

taaaaaa, a odpytywanie po nazwisku gwarantuje, ¿e odpowiadaj±cy to jest np. Adam ?

Trzebaby dokonywaæ pe³nego sprawdzenia

Icek

Data: 2011-06-03 20:09:32
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 03.06.2011 13:20, Icek pisze:
[...]

No nie, zawsze mogê mieæ pomroczno¶æ jasn±. Aczkolwiek stopieñ kontroli
jest wy¿szy.

Data: 2011-06-03 11:49:32
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Ochrona danych osobowych, a lista obecno¶ci
który po prawdzie uwa¿a nadmiern± "ochronê osobow±" za g³upotê,

Nawet nie nadmiern±. Ka¿d± uwa¿am za g³upotê. Chroniæ siê powinno dobra,
a nie mo¿liwo¶æ identyfikacji. Owszem, to, ¿e mia³em wycinane lewe j±dro
albo leczony syfilis niekoniecznie powinno wyp³ywaæ. Ale to ju¿ nie
wprost dana osobowa, ale jakie¶ dane medyczne czy naukowe (jak np.
publikacja ocen).