Ochrona danych osobowych granica osobista

Data: 2013-05-17 11:32:04
Autor: Karol Misiukiewicz
Ochrona danych osobowych granica osobista
Witam,

Gdzie jest granica przetwarzania danych osobowych w celach domowych i
osobistych przez osoby bez firmy ?
Na różnych stronach internetowych są formularze do logowania,
rejestrowania, pytają o imie nazwisko, miasto, telefon... wiadomo w
niektórych przypadkach są to dane po których da się konkretnie
zidentyfikować daną osobę.
Czy strona taka, jej właściciel administrator musi rejestrować zbiór danych
osobowych ? Bo to, że taki zbiór musi chronić hasłem i zabezpieczeniami to
wiadomo.
Ustawa tez mówi, ze zbiór to coś takiego gdzie da sie wyszukiwać wg
kryteriów, a jak nie da sie wyszukać wg kryteriów to co? nie ma zbioru i
ustawa nie dotyczy ?

Zazwyczaj osoby prywatne oprócz trzymania czyli przetwarzania danych (mądra
nazwa) nic z tymi danymi nie robia, nie sprzedają, nie udostępniają... co
ustawa ich dotyczy? czy nie ?

Bo ja myślę, że własnie ten zapis w ustawie o celach domowych i osobistyczh
to powstał własnie po to, aby ten Urząd od ochrony danych nie został
zasypany milionami zgłoszeń.

Pozdrawiam

Data: 2013-05-20 21:18:27
Autor: Piotr

Użytkownik "Karol Misiukiewicz" <k.misiukiewicz@tlen.pl> napisał w wiadomości news:1wk5sxjinzrtz.1qqibi395ipin$.dlg40tude.net...
[...]

Ustawa jasno mów co nie podlega rejstracji oraz kto podlega wymogom ustawy.

Ustawa tez mówi, ze zbiór to coś takiego gdzie da sie wyszukiwać wg
kryteriów, a jak nie da sie wyszukać wg kryteriów to co? nie ma zbioru i
ustawa nie dotyczy ?

Jełi dane są w formie elekronicznej to zasze da sia zastosować jakieś kryterium. Jełi bynawet nie dał się zastosować kryterium to wtdy nie ma zbior, czyli ni trzeba robic wileu rzeczy zapisanych w ustawie.

Zazwyczaj osoby prywatne oprócz trzymania czyli przetwarzania danych (mądra
nazwa) nic z tymi danymi nie robia, nie sprzedają, nie udostępniają... co
ustawa ich dotyczy? czy nie ?
To nie jest kryterium. przeczytaj definicje przetwarzania, jest  ustawie.

Bo ja myślę, że własnie ten zapis w ustawie o celach domowych i osobistyczh
to powstał własnie po to, aby ten Urząd od ochrony danych nie został
zasypany milionami zgłoszeń.

Idziesz w dobrym kierunku.

Ochrona danych osobowych granica osobista