Ochrona na bramie

Data: 2010-01-21 09:13:28
Autor: Piotr [trzykoty]
Ochrona na bramie
Użytkownik "-- =olo=-- " <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>
Wczoraj akurat była nowa zmiana i zglądał mi ten niby ochroniarz do bagażnika i miał jakieś "ale" czy to moje graty i jeszcze nie zamknął mi bagażnika. Czy mają do tego prawo?

Zasadniczo nie ma takiego samoistnego prawa. Aczkolwiek jeśli to teren prywatny, to zarządzający nim wpuszczając "obcych" może sobie uzależnić to od kontroli. A więc ma prawo.
Zakładając, że nie jesteś obcy, a  korzystasz z drogi koniecznej do swojej posesji to powinieneś mieć możliwość dostawania się na Twoją część. A więc nie ma prawa? :)
W jaki sposób, czy bedziesz poddawany kontroli czy będą Cię eskortować do Twojego budynku najlepiej uzgodnić między firmami.
Jeśli mimo uzgodnień, albo w przypadku ich braku nie wpuszczają Cię, to w zależności od formy tego działania ochroniarz może popełnić przestępstwo (zmuszenie) lub tamta firma nie wywiązuje się z cywilnego obowiązku wynikającego z drogi koniecznej.
Zamiast zastanawiać się czy ochroniarz ma prawo czy nie, lepiej uzgodnić to z zarządcą i jesli ta kontrola Ci tak przeszkadza ustalić inne rozwiązanie.

Ochrona na bramie