Ochrona ściany nad blatem kuchennym

Data: 2010-08-17 14:43:51
Autor: Jan Werbiński
Ochrona ściany nad blatem kuchennym
Ochrona ściany nad blatem kuchennym. Ma być w kolorze pasującym do patynowanej sosny i dębu. Szukam dużych i cienkich <4mm arkuszy imitujących dąb, albo korek. Gdzie zakupię duże arkusze cienkiego korka? Może w Lerua albo innych coś takiego jest? Mam za daleko, aby jechać bez sprawdzenia. W IKEI mają panele, ale wzory do niczego mi nie pasują.

Czy korek pomalowany lakierem do parkietu będzie łatwo zmywalny? Są korki o gładkiej powierzchni bez dziurek?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-17 15:02:44
Autor: rrr
Użytkownik Jan Werbiński napisał:
[...]

poszukaj w okolicy Domu Korkowego

pozdrawiam
rafał

Data: 2010-08-17 15:09:38
Autor: KJ Siła Słów
Jan Werbiński pisze:
Ochrona ściany nad blatem kuchennym.

Nad blatem ogolnouzytkowym bardzo sie nie brudzi.

W okolicach kuchenki nie wiem czy korek bedzie wystarczajaco odporny w dluzszym okresie.

Ja mam matowe panele szklane z Ikei i sa OK, latwe do czyszczenia i nie rzucaja sie w oczy.

KJ

Data: 2010-08-17 16:01:50
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:i4e1mk$3db$1inews.gazeta.pl...
Jan Werbiński pisze:
[...]

Szklane? Nie widziałem tego w ofercie. Są za to panele z laminatu, które nie podobają mi się. Jak się to nazywa żebym mógł znaleźć na stronie?
Mam taki pomysł, żeby użyć szyby szklanej lub pleksy i pod nią duże zdjęcie lub plakat wymieniane w zależności od okazji/ pory roku.

W sklepach budowlanych mają dwa rodzaje korka:
- zwykły, surowy 2mm, w rolce, który mogę pomalować lakierem,
- ozdobne 3 mm woskowane, które niby są odporne na wodę, ale jeśli nie są, to malowanie będzie trudne z powodu wosku.
Wygląd obu rodzajów bardzo mi odpowiada.

Data: 2010-08-17 18:25:10
Autor: KJ Siła Słów
Jan Werbiński pisze:

Szklane? Nie widziałem tego w ofercie. Są za to panele z laminatu

takie ?

http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40140584

No to było cos podobnego tylko z mlecznego/matowego szkła.

Pewnie nie trzeba Ikei tylko wystarczy szklarz.

Mam taki pomysł, żeby użyć szyby szklanej lub pleksy i pod nią duże zdjęcie lub plakat wymieniane w zależności od okazji/ pory roku.

jesli juz to szklo, ale musialbys rodobic rozbierana ramke, raczej aluminiowa. Duzo zabawy i wg mnie po 3 zmianie obrazka juz Ci sie odechce kolejnych ale pomysl sam w sobie fajny.

Z korkiem to nie wiem, ale pewnie da sie zamowic w firmach od mebli kuchennych cienka sklejke i na to fornir z prawie dowolnego drewna, tylko wtedy nie wiem czy obloza fornirem tak cienka krawedz a wtedy musisz robic ramke. Fornir od biedy zawsze mozesz nieco przetrzec papierem i ponownie zalakierowac albo zaolejowac (ja polecam olejowanie). I jesli to oslona sciany kolo kuchenki to ja bym zamowil na okolicznosc wiekszej " afery" na palnikach od razu 2 sztuki, bo potem ci sie nie bedzie chcialo dorabiac.

KJ

Data: 2010-08-17 18:52:48
Autor: na102

Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:i4ed59$d4a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zamiast tego ostatniego rozwiązania to polecam laminat HPL z okleiny (seria printwood) Zamawiałem kiedys ,wysyłają kurierem za pobraniem Format 305cmx130cm gr 0,9mm cena o ile dobrze kojarzę to ca.500zł odporność na temperaturę i wodę na tyle wysoka że prędzej się komuś znudzi niż się zniszczy.
Link do  w/w serii http://www.abetlaminati.pl/cooferujemy.php?oferta=kolekcja&kolekcja=PRINTWOOD

Data: 2010-08-17 20:44:51
Autor: tarnus
Ochrona ściany nad blatem kuchennym
A ja daję szybę matową (szron) na podkładzie z białej płyty. Będąc ostatnio w kilku sklepach meblowych w Austrii zauważyłem że często się to daje i jest najpraktyczniejsze i zarazem dość tanie.

Marek

Data: 2010-08-18 10:20:33
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 17 Aug 2010 14:43:51 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Są korki o gładkiej powierzchni bez dziurek?

:-D

Data: 2010-08-18 10:28:14
Autor: qlphon
Ochrona ściany nad blatem kuchennym
Są korki o  gładkiej powierzchni bez dziurek?

plastikowe imitacje korka...

prawdziwy korek mozesz polakierować
bedzie odporniejszy na zabrudzenia i mechanicznie

Data: 2010-08-18 11:24:12
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i4g5k1$799$1news2.ipartners.pl...
Są korki o  gładkiej powierzchni bez dziurek?

plastikowe imitacje korka...

prawdziwy korek mozesz polakierować
bedzie odporniejszy na zabrudzenia i mechanicznie

A jeśli jest woskowany, to jak go pomalować?

Data: 2010-08-18 11:36:11
Autor: Ikselka

Data: 2010-08-20 20:13:27
Autor: Jan Werbiński
Ochrona ściany nad blatem kuchennym
Będzie korek. Kupiłem dwa rodzaje.

Data: 2010-08-21 12:29:15
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 20 Aug 2010 20:13:27 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Będzie korek. Kupiłem dwa rodzaje.

Z dziurkami i bez?
;-PPP

Ochrona ściany nad blatem kuchennym