[OT] Ochrona szkieł w okularach

Data: 2017-02-15 18:30:57
Autor: ToMasz
[OT] Ochrona szkieł w okularach
W dniu 15.02.2017 o 17:19, Bolko pisze:
Mam syna któremu znowu muszę wymienić szkła w okularach bo porysował.
Pani powiedziała że bardziej odpornych na zarysowanie szkieł nie ma.
Ale na smartfona można przecież kupić folie ochronne.
Nadawałaby sie taka folijka na okulary?

kup mu szklane, nie plastikowe. każdy, nawet najbardziej superancki plastik, będzie się rysował bardziej niż gówniana szklanka

ToMasz

Data: 2017-02-16 01:12:07
Autor: Andyy
W dniu 15.02.2017 o 18:30, ToMasz pisze:
kup mu szklane, nie plastikowe. każdy, nawet najbardziej superancki
plastik, będzie się rysował bardziej niż gówniana szklanka

Tylko szklane są ciężkie, folia spowoduje niewyraźne widzenie. A od czego się okulary rysują? Jak są na nosie, nie powinny

Data: 2017-02-16 00:20:45
Autor: Bolko
W dniu czwartek, 16 lutego 2017 01:12:08 UTC+1 użytkownik Andyy napisał:
> [...]

Tylko szklane są ciężkie, folia spowoduje niewyraźne widzenie. A od czego się okulary rysują? Jak są na nosie, nie powinny

Syn ma +1,5 i +2 więc chyba nie dużo, prawda?
Nosi bo chodzi o leczenie zeza.

A taka mała wada powoduje że nie widzi różnicy pomiędzy mieć a nie mieć okularów.
A że jest młodszy syn a ja wychodzę z założenia że czasami
muszą się trochę potłuc między sobą.
Straty muszą być :)

Data: 2017-02-16 11:26:57
Autor: Andyy
W dniu 16.02.2017 o 09:20, Bolko pisze:
Syn ma +1,5 i +2 więc chyba nie dużo, prawda?

To może przy małej wadzie, jeszcze szklane nie będą za ciężkie? Tylko trzeba by specjalnie wyżłobić aby nie były za grube, i były niewielkie, ale i tak nie wiem czy nie byłyby za ciężkie.

Data: 2017-02-16 15:44:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Ochrona szkieł w okularach

"Bolko" b373f9fb-aefb-4470-8b20-2c5e265a482c@googlegroups.com

: Syn ma +1,5 i +2 więc chyba nie dużo, prawda?
: Nosi bo chodzi o leczenie zeza.

IMO nie chodzi o leczenie zeza, lecz o coś innego,
co ma związek z zezem, ale może nie mam racji.

IMO nadrabianie dalekowzroczności akomodacją bez zeza wprowadza
,,zaburzenia poznawcze''. Normalnie gdy oczy akomodują, powstaje
zez zbieżny. Jedno i drugie razem wzięte mówi o odległości.

Gdy oczy akomodują, lecz nie zezują -- widzenie przestrzenne
jest zaburzane, co może dać różne efekty w przyszłości.

Dlatego właśnie warto nosić okulary także przy tak drobnej wadzie,
jaką jest dalekowzroczność +2 dioptrii u dziecka sześcioletniego,
które akomodacją pokonać może znacznie więcej.

: A taka mała wada powoduje że nie widzi różnicy
: pomiędzy mieć a nie mieć okularów.

Mając 6 lat nie można dostrzec różnicy pomiędzy mieć a nie mieć przy
tej wadzie. Za jakiś czas dalekowzroczność może zmaleć -- bo oczy też
rosną? ;) Natomiast inne wady mogą nasilić się. :)

-=-

Krótkowzroczności -2 dzieciak by nie uciągnął bez okularów.
Podobnie z astygmatyzmem 2 dioptrii.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-17 16:39:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Ochrona szkieł w okularach

"Eneuel Leszek Ciszewski" o84dsb$30b$1@node2.news.atman.pl

[...]

Poproś syna [a nuż wysłucha...] o to, by spojrzał:

 - na swój (jego) nos
 - na Twój nos, gdy odległość między wami będzie co najmniej kilkumetrowa
 - i na jego zewnętrzne kąciki oczu

Zauważysz wówczas, że oczy zezują:

 - zbieżnie (jego nos)
 - wcale   (Twój nos)
 - rozbieżnie (jego kąciki oczu)

Takie zezowanie jest poprawne i daje informację wzrokowi
dotyczącą odległości oglądanego przedmiotu.
Obok tej informacji jest też informacja związana
z akomodacją oczu. Im bliżej oglądanego przedmiotu,
tym mocniej pracuje akomodacja.

Te dwa sygnały razem wzięte (zez i akomodacja) mówią wzrokowi wiele o odległości.

Jeśli dzieciak ma dalekowzroczność rzędu +2 dioptrie -- oczy
akomodują także wtedy, gdy dzieciak patrzy w dal -- siną czy inną...
Ale zez wówczas nie występuje.

Wzrok dostaje dwie sprzeczne informacje:

 - akomodacja mówi, że blisko
 - zez mówi, że daleko

co prowadzi do frustracji... ;)

-=-

Być może u Twego dziecka jest inaczej, ale zazwyczaj jest właśnie tak, jak piszę.

-=-

Zez przy patrzeniu z bliska jest normalnością.
Dlatego inna jest odległość źrenic do patrzenia
z bliska a inna -- do patrzenia z daleka.

I inna jest ,,moc'' soczewek korekcyjnych do
patrzenia z bliska a inna -- do patrzenia z daleka.

-=-

Co to znaczy, że ktoś ma wadę zwaną zezem?
Ano przy patrzeniu w [siną czy inną] dal] osie oczu nie są równoległe.

Gdy jedno oko patrzy tam, gdzie trzeba, a drugie ,,ucieka'' -- to znak,
że uciekające (zezujące) oko **nie widzi**, bo widzieć może tylko żółtą
plamką, która ma bardzo mały kąt (bryłowy) widzenia.

Zez może mieć różne podłoża, w tym mechaniczne (przykurcz mięśni)
jak i psychiczne (na psychologii uczą raczej nie o duszy) lub inne...

U mnie raz oko lewe zezuje do góry, raz do dołu, raz na zewnątrz,
czyli rozbieżnie, raz zbieżnie... Zupełnie dowolnie, co zauważyła
masa okulistów -- i co częściowo ma potwierdzenie papierowe.

Teraz okuliści mogą nie dostrzegać ;) tego dowolnego zezowania,
jak i zmianie uległa klasyfikacja niedowidzenia.

W tym celu piszemy, by za jakiś czas porównywać.
Papier nie zmienia swego stanowiska -- dlatego właśnie
władze Białegostoku zatrudniły niszczycielkę ,,złych'' dokumentów...

Czy moje dokumenty kazano zniszczyć?
IMO nie. Raczej ich niszczyczenie jest tłem poważniejszej operacji.

Inna jest klasyfikacja niszczenia dokonywanego przez ,,roztargnienie''
(protegowana niszczyła różne dokumenty) a inna -- przy celowym,
wybiórczym niszczeniu tylko ważnych dokumentów...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-16 18:32:56
Autor: ToMasz
W dniu 16.02.2017 o 01:12, Andyy pisze:
W dniu 15.02.2017 o 18:30, ToMasz pisze:
kup mu szklane, nie plastikowe. każdy, nawet najbardziej superancki
plastik, będzie się rysował bardziej niż gówniana szklanka

Tylko szklane są ciężkie,
w rzeczywistości GÓWNO prawda. szło jest cięższe od plastiku - tu jest zgoda. ale moje okulary plastikowe za 250zł ważą 31 gram, natomiast szklane za 70zł ważą 26 gram. Bo to kwestia takich a nie innych oprawek. należy sobie zadać pytanie jaka waga jest akceptowalna, a potem sprawdzić czy szklane się zmieszczą czy nie. (bo akceptowalne dla dziecka moze być zaledwie 11 gram, ale to już nie mój biznes)

Data: 2017-02-16 22:30:03
Autor: Andrzej
[OT] Ochrona szkieł w okularach
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:

31 gram, 26 gram, 11 gram

W co grasz?

Data: 2017-05-17 16:13:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Ochrona szkieł w okularach
Andrzej wrote:
ToMasz wrote:

31 gram, 26 gram, 11 gram

W co grasz?

Jak to w co on gra? -- w grę.;)
[każdy chciał to napisać, ale nie każdy miał odwagę]
--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-02-17 03:27:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Ochrona szkieł w okularach

"ToMasz" o84nkq$q94$1@dont-email.me

zgoda. ale moje okulary plastikowe za 250zł ważą 31 gram, natomiast szklane za 70zł ważą 26 gram. Bo to kwestia takich a nie innych oprawek.

Nie tylko oprawek.

należy sobie zadać pytanie jaka waga jest akceptowalna, a potem sprawdzić czy szklane się zmieszczą czy nie. (bo akceptowalne dla dziecka moze być zaledwie 11 gram, ale to już nie mój biznes)

Jako dziecko nosiłem znacznie cięższe. :)

Moje:

 - aktualne, plastikowe (szkło organiczne) 23 gramy
 - poprzednie, szklane (szkło mineralne) 24 gramy

Ta waga nie ma takiej dokładności, by wyłapywać różnice 1 grama. :)
(a dokładniejszej nie chcę wyciągać, bo nie ma to sensu)

Plastiki (organiczne) nie rysują się wbrew pozorom
i nie tłuką, ale deformują -- odkształcają.

Mineralne muszą mieć amortyzację plastykowych
ramek/oprawek -- bez tego (w metalowych ramkach) tłuką się łatwo.

Szkła cieńsze (z indexem wyższym niż 1,5 nie są wcale lżejsze od ,,zwykłych''.
Natomiast ładniej wyglądają i mają większą aberrację chromatyczną.
U optyka można pytać o liczbę Abbego.

Nie mam nadmiaru ;) pieniędzy, więc noszę okulary kilka lat -- obecne
mam 3 lata, wcześniejsze miałem jeszcze dłużej... Najszybciej niszczą
się ramki, nie same soczewki. :)

Noszę okulary niemal pół wieku. :)
Gdy byłem małym chłopcem, pocieszano mnie:

 - masz widzące oko prawe, podczas gdy wielu jest ślepych
 - masz ręce i nogi, podczas gdy wielu jeździ wózkami inwalidzkimi
 - masz zdolności i ciągoty do tak zwanych ,,przedmiotów ścisłych''...

Do głowy mi wówczas nie przychodziła nienawiść, jaką
dziś jestem obdarowywany z uwagi na stan mego zdrowia!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

[OT] Ochrona szkieł w okularach